Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 250
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава

Мнениеот ludmil » Съб 30 юни 2018 8:38


Здравейте!
Някой сменял ли е гумички на клапаните на Пасат B3 без да маха главата?




batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава

Мнениеот batVenci » Съб 30 юни 2018 9:28


Така го дават да се прави елринг:
https://www.youtube.com/watch?v=WfUPFKZ22k8
Трябва компресор и приспособлението за надуване. Иначе любители правят приспособлението от стара свещ. Но на твоя двигател, клапаните могат да се придържат и механично, с крива отверка, например...


drotomir
Мнения: 626
Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
Двигател:
Местоположение: warna

Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава

Мнениеот drotomir » Съб 30 юни 2018 10:01


Може просто да докарате в ГМТ буталото на което сменяте гумичките на клапаните , клапана дефакто пропада съвсем малко и може да се извърши процедурата , с компресор е по добре разбира се.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 30 юни 2018 18:54


Буталото на горна мъртва точко и се напъхва през отвора на свещта въженце за простор, да не крепиш с отверката докато работиш с другата ръка.
Само че тоя ремонт е на точно десет болта и две скоби на генерацията от свалянето на главата. Аз предпочитам да се свали главата, нова гарнитура, че и без това гният клингеритовите гарнитури, пасване на клапаните, смяна на гумички, може и водач да се наложи да се смени, челен шлайф на главата и сглобяване


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава

Мнениеот Курт Деликуртев » Съб 30 юни 2018 20:48


Аз бих пробвал първо с една добавка, прави гумичките меки, пък тогава ако не подейства бих се впуснал в ремонти, ама зависи защо се иска смяна на гумичките/колко масло гори.

Последна промяна от Курт Деликуртев на Съб 30 юни 2018 21:03, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7650
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава

Мнениеот goppa » Съб 30 юни 2018 20:52


Каква е тая добавка бе, Курте? :screwy


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12786
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 30 юни 2018 20:58


В такива случаи никакви добавки не вършат работата.


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава

Мнениеот Курт Деликуртев » Съб 30 юни 2018 21:03


Additiv "Öl-Verlust-Stop (300 ml)" , струва 12 евро.

Това масло Liqui Moly Stop Recovery регенерира уплътненията на двигателя, направени от каучук и пластмаса. Като уплътнения на вала, уплътнява стените на клапаните и предотвратява петна от мазнини под автомобила. Предотвратява разтварянето на маслото. Намалява шума на двигателя и консумацията на масло чрез бутални пръстени и водачи на клапаните.

Пробвано е от мен, спестих си ремонта, като гледам кво препоръчва майсторът сваляне глава, шлайфане и тъй нататък "ремонта" отива към 500 лева!

Последна промяна от Курт Деликуртев на Съб 30 юни 2018 21:20, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7650
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава

Мнениеот goppa » Съб 30 юни 2018 21:08


Баце добавките са за джамбазите, да си напудрят стоката. Човека иска да си поправи колата.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12786
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 30 юни 2018 21:58


Курт Деликуртев написа:Additiv "Öl-Verlust-Stop (300 ml)" , струва 12 евро.

Това масло Liqui Moly Stop Recovery регенерира уплътненията на двигателя, направени от каучук и пластмаса. Като уплътнения на вала, уплътнява стените на клапаните и предотвратява петна от мазнини под автомобила. Предотвратява разтварянето на маслото. Намалява шума на двигателя и консумацията на масло чрез бутални пръстени и водачи на клапаните.

Пробвано е от мен, спестих си ремонта, като гледам кво препоръчва майсторът сваляне глава, шлайфане и тъй нататък "ремонта" отива към 500 лева!

Стига бре!


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 01 юли 2018 2:52


Курт Деликуртев написа:Additiv "Öl-Verlust-Stop (300 ml)" , струва 12 евро.

Това масло Liqui Moly Stop Recovery регенерира уплътненията на двигателя, направени от каучук и пластмаса. Като уплътнения на вала, уплътнява стените на клапаните и предотвратява петна от мазнини под автомобила. Предотвратява разтварянето на маслото. Намалява шума на двигателя и консумацията на масло чрез бутални пръстени и водачи на клапаните.

Пробвано е от мен, спестих си ремонта, като гледам кво препоръчва майсторът сваляне глава, шлайфане и тъй нататък "ремонта" отива към 500 лева!

Ако го правиш сам, гарнитурата на главата е 30 лв, челен шлайф още толкова, гумичките са скъпи, по 60 ст бройката, ама така и така са купени. За 26 минимум години със сигурност клапаните са станали за пасване, а гарнитурата е изгнила


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава

Мнениеот Курт Деликуртев » Нед 01 юли 2018 12:55


Ако си го правиш сам, ама колко от нас могат да си го правят сами?

Първо се купуват нови болтове за главата, те са специални, при натягането леко се издължават в областа на шийките, затова се ползват само един път.

Второ иска се схема за затягането и правилата с колко Нютон.метър се затяга, при всеки мотор си е съвсем различно, при по-старите след 200 км болтове се донатягат, това си е майсторлук дето не всеки го може.

Освен това ако се шлайфа главата се купува следващото по дебелина уплътнение, на едно място по него си има едни срезчета. Но не мисля, че всяка глава иска да се зачисти, ако мотора е прегрял да, но ако не е имало прегряване не е необходимо, за целта се проверява със специален линеал дали главата е изкривена.

Във всеки случай не е "ори, мели и яж"!


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава

Мнениеот muns61 » Нед 01 юли 2018 20:32


Всеки, който е сменял поне 3 пъти гумички на клапаните, може по луфта на клапана във водача да прецени дали въпросния е за смяна.


Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 250
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава

Мнениеот ludmil » Пон 02 юли 2018 13:59


Въпросът е, че не искам да влизам в големи харчове. Моторът е сменян, този го взехме от моргата. Върви добре, но просто харчи масло. Нямам динамометричен ключ, а само той сигурно е 60 лв.


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава

Мнениеот Курт Деликуртев » Пон 02 юли 2018 20:05


Сменях веднъж гумичките на Б3, ама сменяхме гарнитура на главата и разноските не бяха големи. Трябва да ви кажа, че старите бяха станали твърди като пластмаса, никаква еластичност.

Но гнездата, дето се надяват гумичките са много тънки, някой самозван майстор може да счупи нещо и тогава ще гори повече масло, щото гузно премълчават.

Пробвай първо с добавката и засечи дали има подобрение. И да не забравиш да дадеш информация тук.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта