В момента е Пон 19 ное 2018 1:49
Фолксваген България - Volkswagen Bulgaria

Всички времена са UTC+02:00


Правила на форума


Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума



Създай нова тема  Отговори  [ 39 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 Следваща
Автор Съобщение
Мнение Заглавие: Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава Публикувано: Пон 02 юли 2018 20:10 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Мнения: 6364
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven
Курт Деликуртев написа:
Пробвай първо с добавката и засечи дали има подобрение. И да не забравиш да дадеш информация тук.


Няма да те уча как се минават Алпите, а ти не давай съвети в технически теми.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава Публикувано: Пон 02 юли 2018 20:12 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Мнения: 7403
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица
Стига с тея добавки! :beat_butt2


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава Публикувано: Пон 02 юли 2018 22:27 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Мнения: 10689
Автомобил: VW Passat 35i
Двигател: PF 1989
Местоположение: София / Берковица
Добавките, ах заеби, азлопан мотор връщат от света на мъртвите :stumm
ludmil написа:
Въпросът е, че не искам да влизам в големи харчове. Моторът е сменян, този го взехме от моргата. Върви добре, но просто харчи масло. Нямам динамометричен ключ, а само той сигурно е 60 лв.

Колко масло гори колата? Ако е в порядъка до 1,5 литра на 10 хил км има някакъв смисъл от смяната на гумичките, но ако е повече си е за сегменти. Което е по вероятния вариант с оглед на това че моторът е стоял без да се ползва известно време, преди да го монтираш на твоята кола.
Проблемът е, че като пускат гумичките нагарите по клапаните стават огромни и или клапаните не затварят добре или продължават да пропускат и след смяна на гумички.

Курт Деликуртев написа:
Ако си го правиш сам, ама колко от нас могат да си го правят сами?

Първо се купуват нови болтове за главата, те са специални, при натягането леко се издължават в областа на шийките, затова се ползват само един път.

Второ иска се схема за затягането и правилата с колко Нютон.метър се затяга, при всеки мотор си е съвсем различно, при по-старите след 200 км болтове се донатягат, това си е майсторлук дето не всеки го може.

Освен това ако се шлайфа главата се купува следващото по дебелина уплътнение, на едно място по него си има едни срезчета. Но не мисля, че всяка глава иска да се зачисти, ако мотора е прегрял да, но ако не е имало прегряване не е необходимо, за целта се проверява със специален линеал дали главата е изкривена.

Във всеки случай не е "ори, мели и яж"!

Болтове на главата се купуват нови, само и единствено ако се изискват от производителя при сваляне на главата. Може и да им се вземат размерите и ако са разтегнати тогава да се сменяват. В ауто дата, а и на всяка гарнитура има написано в какъв ред и с какви килограми и градуси се стягат болтовете. Дебелината на гарнитурата се подбира според бележките за шлайфане на главата. Не е задължително да е по дебела ако има още място за шлайфане.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава Публикувано: Вто 03 юли 2018 8:05 
Извън линия

Регистриран на: Пон 07 май 2018 17:57
Мнения: 72
Автомобил:
Двигател:
Аз бих ползвал добавката, освен това някой каза, че при Фолксваген горене на масло до 1 литър на 1000 километра се счита за нормално,
не разбирам що тикате колегата към ремонт, дето ще му излезе поне една заплата?


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава Публикувано: Вто 03 юли 2018 8:16 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Мнения: 6364
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven
Ремонтът ще му излезе колкото струват комплект гумички, гарнитура за капака и семеринг за разпределителния вал. Е, и подходящи ръчички.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава Публикувано: Вто 03 юли 2018 9:21 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Мнения: 11881
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
ludmil написа:
Нямам динамометричен ключ, а само той сигурно е 60 лв.

27-30 лв в ЛИДЛ , като го има .


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава Публикувано: Вто 03 юли 2018 11:50 
Извън линия
Модератор
Модератор
Потребителски аватар

Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
Мнения: 3200
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1800 RP
Местоположение: София
К.Одаджийски написа:
Болтове на главата се купуват нови, само и единствено ако се изискват от производителя при сваляне на главата. Може и да им се вземат размерите и ако са разтегнати тогава да се сменяват.


Ода, не така. Без мерене, В аутодата пише, че болтовете се подменят. Задължително.

Люси, има начин да се сменят гумичките, без сваляне, но както са и написали колегите, напиши първо какъв е разхода на масло на 1000 км. Развий всички свещи, виж има ли масло по резбата им, ако да, гумичките са аут.

п.п. Настанал е отново лек спам тука, моля, въздържайте се! Деликуртев най-вече. :beat_butt2


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава Публикувано: Вто 03 юли 2018 13:49 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 18 окт 2011 20:16
Мнения: 77
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца
Няма такава добавка, дето да възстанови скъсани гумички на клапани.
Опитвал съм всякакви и колата се стремеше да гори повече масло от бензин.
Добавките помагат повече за повишаване на сгъстяването от износени сегменти,
както и намаляване на шумовете в лагерите на коляновия вал, но за гумичките са безсилни.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава Публикувано: Вто 03 юли 2018 19:16 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Мнения: 10689
Автомобил: VW Passat 35i
Двигател: PF 1989
Местоположение: София / Берковица
Spas написа:
Ода, не така. Без мерене, В аутодата пише, че болтовете се подменят. Задължително.

Аз си ги спестих новите болтове и още си карам с оригиналните. Спестил съм и на много други двигатели. Е, скъса се при стягането балт, просто се купуват нови и готово. На някои коли болтовете са с отслабени глави и не става за употребя втори път. Има едни фиатови двигатели мисля дето болтовете са по 60 см и се завиват в петите на основните лагери, такива задължително се купуват нови. Ама за тия стари мотори държат болтовете.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава Публикувано: Вто 03 юли 2018 20:20 
Извън линия

Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Мнения: 9558
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца
За протокола.
Пасат В4,два пъти сваляна глава,два пъти затварян с оригиналните болтове.
На Шкодата веднъж.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава Публикувано: Вто 03 юли 2018 20:23 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Мнения: 6078
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен
Оригиналните може и да държат,но сменяни ли са веднъж,по-добре смяна на всяко отваряне.
Човекът,ако намери майстор да му смени гумички без сваляне на глава е най-добре,както и най-евтино.Ясно е,че сам няма да може,отделно ще ръси и за инструменти.Няма какво да се добави повече,времето ще покаже в последствие.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава Публикувано: Вто 03 юли 2018 21:04 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Мнения: 10689
Автомобил: VW Passat 35i
Двигател: PF 1989
Местоположение: София / Берковица
Е инструмент за смяна на гумички си трябва. Веднъж такъв с който да се натискат пружините на клапаните за да се вадят тарелките, после трябва и инструмент за вадене на гумичките. Има едни клещи на Форс, които стават за вадене на гумичките, но има и доста по добър специализиран инструмент. За натискането на пружините също си е специализиран, но може и да се направи от метална тръба 1/2 и подходящите планки
Нещо подобно
Изображение
Това са клещите за гумичките
Изображение


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава Публикувано: Сря 04 юли 2018 19:33 
Извън линия

Регистриран на: Съб 24 мар 2018 0:08
Мнения: 10
Автомобил:
Двигател:
roly написа:
Няма такава добавка, дето да възстанови скъсани гумички на клапани.


Гумички на клапани не се късат, а стават твърди и вече не уплътняват. Моторът е за ремонт, гумички и сегменти са за смяна.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава Публикувано: Сря 04 юли 2018 22:53 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Мнения: 181
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Моторът дава разход 9/100 газ на дълъг път и има мощност, всъщност около 1.5 пъти повече от стария, който не гореше масло. Пуши при запалване, но всъщност непрекъснато мирише на изгоряло масло. Да, моторът е взет от морга и не е ясно колко време е стоял така. Гори около литър на 1000 км. Не съм мерил още компресия. След смяната на двигателя му сложих ново полу-синтетик масло с руска добавка Ресурс Газ но не намали харча на масло.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава Публикувано: Чет 05 юли 2018 6:44 
Извън линия

Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Мнения: 9558
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца
1л/1000км не са само гумички.


Нагоре
 
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 39 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 Следваща

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Форумът е създаден през 2004 г. от Николай Найденов и Ивайло Николов за всички фенове на VW. През годините се поддържа и обновява от Клуб на привържениците на Фолксваген в България. Специални благодарности на vasstop, ISRalien, heimdal, wili98 и др.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
VW Club Bulgaria
mobile.bg
ODIGY WEB Design