Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
muns61
Мнения: 6481
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава

Мнениеот muns61 » Пон 02 юли 2018 20:10


Курт Деликуртев написа:Пробвай първо с добавката и засечи дали има подобрение. И да не забравиш да дадеш информация тук.


Няма да те уча как се минават Алпите, а ти не давай съвети в технически теми.




Потребителски аватар
goppa
Мнения: 7504
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава

Мнениеот goppa » Пон 02 юли 2018 20:12


Стига с тея добавки! :beat_butt2


Потребителски аватар
К.Одаджийски
Мнения: 10765
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: VW Passat 35i
Двигател: PF 1989
Местоположение: София / Берковица
Контакти:

Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 02 юли 2018 22:27


Добавките, ах заеби, азлопан мотор връщат от света на мъртвите :stumm
ludmil написа:Въпросът е, че не искам да влизам в големи харчове. Моторът е сменян, този го взехме от моргата. Върви добре, но просто харчи масло. Нямам динамометричен ключ, а само той сигурно е 60 лв.

Колко масло гори колата? Ако е в порядъка до 1,5 литра на 10 хил км има някакъв смисъл от смяната на гумичките, но ако е повече си е за сегменти. Което е по вероятния вариант с оглед на това че моторът е стоял без да се ползва известно време, преди да го монтираш на твоята кола.
Проблемът е, че като пускат гумичките нагарите по клапаните стават огромни и или клапаните не затварят добре или продължават да пропускат и след смяна на гумички.

Курт Деликуртев написа:Ако си го правиш сам, ама колко от нас могат да си го правят сами?

Първо се купуват нови болтове за главата, те са специални, при натягането леко се издължават в областа на шийките, затова се ползват само един път.

Второ иска се схема за затягането и правилата с колко Нютон.метър се затяга, при всеки мотор си е съвсем различно, при по-старите след 200 км болтове се донатягат, това си е майсторлук дето не всеки го може.

Освен това ако се шлайфа главата се купува следващото по дебелина уплътнение, на едно място по него си има едни срезчета. Но не мисля, че всяка глава иска да се зачисти, ако мотора е прегрял да, но ако не е имало прегряване не е необходимо, за целта се проверява със специален линеал дали главата е изкривена.

Във всеки случай не е "ори, мели и яж"!

Болтове на главата се купуват нови, само и единствено ако се изискват от производителя при сваляне на главата. Може и да им се вземат размерите и ако са разтегнати тогава да се сменяват. В ауто дата, а и на всяка гарнитура има написано в какъв ред и с какви килограми и градуси се стягат болтовете. Дебелината на гарнитурата се подбира според бележките за шлайфане на главата. Не е задължително да е по дебела ако има още място за шлайфане.


nikral
Мнения: 78
Регистриран на: Пон 07 май 2018 17:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава

Мнениеот nikral » Вто 03 юли 2018 8:05


Аз бих ползвал добавката, освен това някой каза, че при Фолксваген горене на масло до 1 литър на 1000 километра се счита за нормално,
не разбирам що тикате колегата към ремонт, дето ще му излезе поне една заплата?


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 6481
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава

Мнениеот muns61 » Вто 03 юли 2018 8:16


Ремонтът ще му излезе колкото струват комплект гумички, гарнитура за капака и семеринг за разпределителния вал. Е, и подходящи ръчички.


Потребителски аватар
kris11
Мнения: 11965
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава

Мнениеот kris11 » Вто 03 юли 2018 9:21


ludmil написа: Нямам динамометричен ключ, а само той сигурно е 60 лв.

27-30 лв в ЛИДЛ , като го има .


Потребителски аватар
Spas
Модератор
Модератор
Мнения: 3251
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1800 RP
Местоположение: София

Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава

Мнениеот Spas » Вто 03 юли 2018 11:50


К.Одаджийски написа:Болтове на главата се купуват нови, само и единствено ако се изискват от производителя при сваляне на главата. Може и да им се вземат размерите и ако са разтегнати тогава да се сменяват.


Ода, не така. Без мерене, В аутодата пише, че болтовете се подменят. Задължително.

Люси, има начин да се сменят гумичките, без сваляне, но както са и написали колегите, напиши първо какъв е разхода на масло на 1000 км. Развий всички свещи, виж има ли масло по резбата им, ако да, гумичките са аут.

п.п. Настанал е отново лек спам тука, моля, въздържайте се! Деликуртев най-вече. :beat_butt2


Потребителски аватар
roly
Мнения: 77
Регистриран на: Вто 18 окт 2011 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава

Мнениеот roly » Вто 03 юли 2018 13:49


Няма такава добавка, дето да възстанови скъсани гумички на клапани.
Опитвал съм всякакви и колата се стремеше да гори повече масло от бензин.
Добавките помагат повече за повишаване на сгъстяването от износени сегменти,
както и намаляване на шумовете в лагерите на коляновия вал, но за гумичките са безсилни.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
Мнения: 10765
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: VW Passat 35i
Двигател: PF 1989
Местоположение: София / Берковица
Контакти:

Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 03 юли 2018 19:16


Spas написа:Ода, не така. Без мерене, В аутодата пише, че болтовете се подменят. Задължително.

Аз си ги спестих новите болтове и още си карам с оригиналните. Спестил съм и на много други двигатели. Е, скъса се при стягането балт, просто се купуват нови и готово. На някои коли болтовете са с отслабени глави и не става за употребя втори път. Има едни фиатови двигатели мисля дето болтовете са по 60 см и се завиват в петите на основните лагери, такива задължително се купуват нови. Ама за тия стари мотори държат болтовете.


Zdravko Zankov
Мнения: 9767
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 03 юли 2018 20:20


За протокола.
Пасат В4,два пъти сваляна глава,два пъти затварян с оригиналните болтове.
На Шкодата веднъж.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6182
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава

Мнениеот Iezekil » Вто 03 юли 2018 20:23


Оригиналните може и да държат,но сменяни ли са веднъж,по-добре смяна на всяко отваряне.
Човекът,ако намери майстор да му смени гумички без сваляне на глава е най-добре,както и най-евтино.Ясно е,че сам няма да може,отделно ще ръси и за инструменти.Няма какво да се добави повече,времето ще покаже в последствие.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
Мнения: 10765
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: VW Passat 35i
Двигател: PF 1989
Местоположение: София / Берковица
Контакти:

Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 03 юли 2018 21:04


Е инструмент за смяна на гумички си трябва. Веднъж такъв с който да се натискат пружините на клапаните за да се вадят тарелките, после трябва и инструмент за вадене на гумичките. Има едни клещи на Форс, които стават за вадене на гумичките, но има и доста по добър специализиран инструмент. За натискането на пружините също си е специализиран, но може и да се направи от метална тръба 1/2 и подходящите планки
Нещо подобно
Изображение
Това са клещите за гумичките
Изображение


buba smith
Мнения: 10
Регистриран на: Съб 24 мар 2018 0:08
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава

Мнениеот buba smith » Сря 04 юли 2018 19:33


roly написа:Няма такава добавка, дето да възстанови скъсани гумички на клапани.


Гумички на клапани не се късат, а стават твърди и вече не уплътняват. Моторът е за ремонт, гумички и сегменти са за смяна.


Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 182
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава

Мнениеот ludmil » Сря 04 юли 2018 22:53


Моторът дава разход 9/100 газ на дълъг път и има мощност, всъщност около 1.5 пъти повече от стария, който не гореше масло. Пуши при запалване, но всъщност непрекъснато мирише на изгоряло масло. Да, моторът е взет от морга и не е ясно колко време е стоял така. Гори около литър на 1000 км. Не съм мерил още компресия. След смяната на двигателя му сложих ново полу-синтетик масло с руска добавка Ресурс Газ но не намали харча на масло.


Zdravko Zankov
Мнения: 9767
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Пасат B3 1.8, 90 коня бензин 1990г. - смяна на гумички на клапани без махане на глава

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 05 юли 2018 6:44


1л/1000км не са само гумички.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта