Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот muns61 » Чет 02 яну 2020 18:30


По темата - колко квадрата е кабела, който излиза от релето? Като изключим въпроса за кабела, решението е много добро. Ако ще в Порше да е 20 лв, при положение, че имаш умението да си го направиш по-добре от оригиналното е грехота да ги дадеш.
А такива свещи с резба има, слагал съм, но не помня марката.




Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Чет 02 яну 2020 18:58


samo_pechka написа:Да, с такива и се слага по едно парче от гумен маркуч подходящ размер нанизан . Уплътнява се допълнително мястото и стои един вид по-стегнато там.


Виж това с маркуча много добра идея. Не се бях сетил. Така ще е стабилно.


Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 1025
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот Ronin » Пет 03 яну 2020 10:36


Под 4 квадрата кабел е лошо да се сложи там,и до колегата с таблицата,прав и променлив ток,са две различни неща с общо предназначение.Тази таблица не се отнася за случая.

Началото на кабела носи 80 А прав ток,каквато и таблица да гледаш,80 А са си 80 Ампера и експерименти с това не бива.

На някои от моите коли вместо кабел има метална пластина,скара или там както се вика.

На друга има 6 квадрата кабел който обикаля всички свещи.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Пет 03 яну 2020 12:37


Колега не си ме разбрал. При мен са 4 отделни кабела и всеки си носи товара само на една свещ.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7656
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот goppa » Пет 03 яну 2020 13:19


Колеги, тази инсталация работи само за няколко минути, при това само в студеното време. Така, че опасност от прегряване и стопяване на изолации няма. Доказва го факта, че оригиналната инсталация е с 1,5мм2 проводници и кара по 20 години.


powerade
Мнения: 1048
Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Sofia

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот powerade » Пет 03 яну 2020 13:24


goppa написа:Колеги, тази инсталация работи само за няколко минути, при това само в студеното време. Така, че опасност от прегряване и стопяване на изолации няма. Доказва го факта, че оригиналната инсталация е с 1,5мм2 проводници и кара по 20 години.

Именно - по 10 - 15 секунди по-скоро преди да запалим. Освен това те се опичат и се разпадат от топлината на мотора, не от тока, който протича през тях.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8389
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот samo_pechka » Пет 03 яну 2020 13:35


Точно. М/у другото ако на някого само леко се е поначупила луличка, но без липсващи парчета , може да позакърпи нещата с термошлаух, подходящ размер. При избора на дължината на шлауха , да се подреже под нивото на самата лула, да може след свиването да обгърне долната периферия на лулата. Така съм направил на двама мои приятели и дори на една от моите каляски . Става дооста добре . И за да няма драми вадете лулите на топъл мотор, а при слагането леко подгрейте със сешоар, пищоф горещ въздух , да омекнат малко и тогава нанизвайте.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6154
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот ktamen » Пет 03 яну 2020 23:24


goppa написа:Колеги, тази инсталация работи само за няколко минути, при това само в студеното време. Така, че опасност от прегряване и стопяване на изолации няма. Доказва го факта, че оригиналната инсталация е с 1,5мм2 проводници и кара по 20 години.

Колко си сигурен, че оригиналните са 1,5мм2, мерил ли си ги, щото ми се струва, че са 2,5мм2? Имат ли бушони тези кабели? Ако имат колко ампера са бушоните?


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Съб 04 яну 2020 0:25


ktamen написа: Имат ли бушони тези кабели? Ако имат колко ампера са бушоните?


Да. Предпазителя е един 50А.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6154
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот ktamen » Съб 04 яну 2020 8:16


Какво ще стане при късо съединение в някоя от свещите? Ще изгори бушона или ще се запали кабела?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8389
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот samo_pechka » Съб 04 яну 2020 10:31


Не съм ги мерил, но като ги гледам, не са 2.5 квадрата. Както Жоро го каза: 1.5 са най-вероятно.
Все пак докато не срежа един , няма как да съм сигурен на 100%. Но са прекалено "тънки" или ако са 2.5, изолацията им никаква я няма.


Потребителски аватар
apchih
Мнения: 542
Регистриран на: Сря 07 фев 2007 22:12
Автомобил: Ford Mondeo MK4 TDCi
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот apchih » Съб 04 яну 2020 10:56


Стартовия ток при Beru е около 14А, след 5сек е 11А, след още 5сек е 7А. След 30сек около 5А. При Bosh 11А стартов и пада до малко над 6А след 10сек.

Със силиконов 15AWG за всяка една свещ и кабелните обувки от предната страница няма проблем със загряване на кабелите. Всяка двойка свещи е вързана към отделен захранващ кабел излизащ от кръглата букса, както си е на оригиналните лули.
Прикачени файлове
glow plug.jpg
glow plug.jpg (97.61 KиБ) Видяна 2304 пъти


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6154
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот ktamen » Съб 04 яну 2020 11:19


Заради икономията на 30 стотинки, рискувате да се подпалите. Явно няма да мога да докажа, че водата е мокра. Пожелавам ви късмет.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот Водния дух1 » Съб 04 яну 2020 15:15


Мисля,това упражнение да го направя с тези червените каб.обувки,щото иначе трябва да вадя свещите за да направя резба. Само се притеснявам от вибрациите и от разликата в температурата да не се измъкнат. Предполагам ,че и да се измъкнат,червената изолация няма да позволи да даде на късо. Между другото съм си мислел и за лули за зап.свещи дали няма да стане- естествено,не от онези огромните за москвича...


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8389
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот samo_pechka » Съб 04 яну 2020 15:45


Има маркуч гумен за гориво с нужното ф , режеш подходяща дължина, да вкараш клемата и удебелената част на свещта , там където оригинално се закрепва луличката.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 185 госта