Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот milmar » Вто 07 яну 2020 10:02


Аз лично съм сложил гъвкав многожилен проводник 2.5мм2, не е силоконов, но е с дебела изолация, която така или иначе не се разтопява при 90градуса (от двигателя).
Съгласен съм напълно с Камен, че схемата по-горе в темата, фактически значи точно това - предпазител 50А, поставен на проводник 1.5мм2. Освен това не се заблуждавайте, че пластинков предпазител за 50А изгаря мигновено при 51А. Даже при 55, че и при 60А най-вероятно няма да изгори никога. И е точно така, началния ток на свещите е 80А, а не изгаря, нали?
Относно късото съединение - късмет е да се получи идеално късо, със съпротивление 0 Ома в точнката на късото и да си смятаме какъв ток ще протече съгласно закона на Ом, вземайки съпротивлението само на останалата част на веригата.
Относно сметката на германския инДЖИнер - имайте предвид, че днес инДЖИнерите нямаме думата, днес думата имат парите и мениджърите, те си смятат разни стотинки. Нищо че понякога, като станат грешки, съда решава да платят едни левове.... но те си смятат как да са на далавера накрая.

Друг проблем е лошия контакт, заради него също, както и при късото съединение се отделя много топлина и може да стане пожар.

Друго мисля, че не се изясни, макар, че повечето го знаем - предварителния подгрев е само част, по-малката част от подгрева. По голямото време за подгрев е след като мотора запали. Може като цяло пак да е секунди, но общо взето времето за подгрев е няколко пъти времето през което свети "реотанчето" на таблото, погрева продължава и след като тази индикация загасне.




Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот Водния дух1 » Вто 07 яну 2020 20:42


Преди,на предкам.печка усещах кога се изключва подгрева,ама с тди -то не мога да схвана кога изключва. Усещам само когато включи подгрева на антифриза- присвирва ремъка ,даже и с нов акумулатор.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Сря 08 яну 2020 0:54


milmar написа: Друго мисля, че не се изясни, макар, че повечето го знаем - предварителния подгрев е само част, по-малката част от подгрева. По голямото време за подгрев е след като мотора запали. Може като цяло пак да е секунди, но общо взето времето за подгрев е няколко пъти времето през което свети "реотанчето" на таблото, погрева продължава и след като тази индикация загасне.


Това е точно така, дори и след като двигателя запали свещите отново се включват (съпътстващо подгряване) което е по - продължително от предстартовото.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот milmar » Сря 08 яну 2020 9:44


Водния дух1 написа:.... когато включи подгрева на антифриза- присвирва ремъка ,даже и с нов акумулатор.

Това подсвирване може и да е от ролката на коляновия вал, тя е демпферна. В един момент започва да превърта малко, а после повече.
Кога спира съпътсващия подгрев се усеща добре ако си на празен ход, двигателя "отдъхва" когато се изключи и за момент му се разколебават оборотите. В движение не се усеща.
Говоря за 1Z моторя, на CBDC почти нищо не ми е ясно все още и нищо не усещам кога се случва, но и там сигурно е така.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8389
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.

Мнениеот samo_pechka » Сря 08 яну 2020 14:01


При големи алтернатори ( в смисъл на яки ) , трудно се "хващат" промени в консумацията.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 190 госта