Здравейте,
след доста ровене в интернет реших сам да си направя темпомат на моето ТДИ, става дума за мотор AHU, но би трябвало да е аналогично за 1Z, AFN. Разбира се най лесно е да си купиш лявата ръчка за мигачите и кабелите от Фолксваген (струват около 80 Евро понеже за Голф 3 няма готови комплекти, за Бийтъл и Пасат са по евтини) и да си ги сложиш, оригиналното си е най добре, но с подръчни средства за около 1-2 Евро и 2 часа работа може да се постигне същото.
Като начало трябва да се активира функцията темпомат в компютъра. Това става по следният начин:
С VAG-COM се логваш (функция 11) и се въввежда код 11463. Това е.
За да се провери дали е активирано във функция 08 група 01 ако 4то поле има стойност 255 темпомата е изключен, ако е 0 е включен.
Това е схемата:
Представлява 1 ключ с 3 позиции и един бутон за включване. Според мен лично ключа може да се махне и да остане само бутона. Нищо не пречи темпомата да е постоянно включен. Аз го направих само с 2 позиции- вкл. и изкл. Модула Е45 (шалтер за темпомат 00671) е темпомата. Обозначените с червен и жълт кръг контакти съответстват на подоло показаните на снимката. Кабелите са както следва от ляво на дясно: бял, син, червен/жълт, черен. Копчетата се вързват по схемата, няма нужда от допълнителни релета.
Това е щекера с вече включен темпомат, намира се зад бушоните:
Това е моето решение, като цяло е едно бутонче на лостчето за мигачите и един ключ на лицето на същото лостче, изглежда подобно на:
Което е оригинала.
Успех !
Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- rusty
- Мнения: 437
- Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Oldenburg
Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)
Последна промяна от rusty на Вто 14 авг 2007 10:27, променено общо 2 пъти.
-
- Фотограф на VWClubFest
- Мнения: 2271
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- passat_comby
- Мнения: 54
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 22:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Темпомат за тди
Колега Rusty,според мен не е толкова лесно да се направи.ЗАЩО,е следващия въпрос .ЗАЩОТО освен по горе описаните схеми и лостове има екстремно управление педалите на спирачкат и гастата при натискане трябва да изключи темпомата .При постояни3000 об ефекта от спирачката е равен на 0 особенно преди завои или препетствие по пътя.
- rusty
- Мнения: 437
- Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Oldenburg
Колега Rusty,според мен не е толкова лесно да се направи.ЗАЩО,е следващия въпрос .ЗАЩОТО освен по горе описаните схеми и лостове има екстремно управление педалите на спирачкат и гастата при натискане трябва да изключи темпомата .При постояни3000 об ефекта от спирачката е равен на 0 особенно преди завои или препетствие по пътя.
Колега, хайде порчети малко повече ТДИ техника и тогава пак пиши. Наведи се при твоят пасат под педала на съединителя или спирачката и ще видиш че има по един контактен ключ на всеки педал, при натискане на спирачка или съединител темпомата се деактивира!!! Газта е електронна, това което си прочел някъде може да се отнася за бензин, но не е така при дизелите.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
- kombito-tdi
- Мнения: 889
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
- Контакти:
- passat_comby
- Мнения: 54
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 22:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
темпомат тди
Колеги никога и занищо не се карам .Срам ме е от ЕГН_ то ми 550405 .Само споделих скромен личен опит близо 10 годишен от ползване на темпопат . Справка VW SANTANA 1.8 Бензин произведена през далечната 1984 г. С лични извиненея към ВСИЧКИ засегнати .
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Rabbit_TDI - защо не попиташ при официалните VW-вносители у нас - може да предложат по-добра цена (не съм запознат с Г3, за разлика от Б5, ама то ECU-то и двигателя нали са същите, само вътрешното оформление).
mr_bush, много неща у нас се водят не съвсем това, което са (като совите в известния сериал Twin Peaks ). Примери :
- автопилот - казват така на темпомата - това е по-правилното му име според мен, защото освен скорост друго не поддържа (като курс например);
- антирадар - казват така на радар-детектора;
- Пасат Б5 "се води" четворка;
mr_bush, много неща у нас се водят не съвсем това, което са (като совите в известния сериал Twin Peaks ). Примери :
- автопилот - казват така на темпомата - това е по-правилното му име според мен, защото освен скорост друго не поддържа (като курс например);
- антирадар - казват така на радар-детектора;
- Пасат Б5 "се води" четворка;
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 20 госта