Монтаж на аларма /алармена система/ на GolfIII
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- KombiTDI
- Мнения: 48
- Регистриран на: Сря 26 дек 2007 18:12
- Автомобил: Polo 1_4 TDI 2003
- Двигател: AMF 2003
- Местоположение: Асеновград
Монтаж на аларма /алармена система/ на GolfIII
Реших да напиша тема за начина на монтаж на аларма и местонамирането на необходимите проводници в купето, тъй като не намерих подобна тема с търсачката.
Необходими инструменти:клещи секачки, пробна лампа, отвертка звезда РН2, тиксо (плътно), кабелни превръзки "свински опашки" и много нерви
Досега съм монтирал няколко аларми, ама се на Голф2.
1.Сваляне на пластмасата под волана и капака на предпазителите, двата капака на волана.
2.След свалянето се освобождава место за достъп до кабелите и т.н.
3.Добре е да се закупи читава българска аларма , а не някоя китайска.....
4.След демонтажа на капаците се пристъпва към определяне на мястото на монтиране на самата аларма, аз лично я вързах с кабелни превръзки тип "свински опашки" към една планка отдолу под волана.
5.Кабелните проводници излизащи от алармата не се подрязват предварително, а в последствие с необходимата дължина.
6.Свързване на захранващите проводници към 12V: +12V се хваща лесно от буксата на контактния ключ като червения кабел е +.
7.На алармата е нужно да се върже масата като тя се свързва с гайка или болт към металното шаси.Дотук добре...
8.След захранване на алармената система с напрежение се свързва проводника обозн. с АСС който се свързва към черно-жълтия проводник от буксата на конт.ключ.
9.Следват мигачите ляв и десен които трябва да светят при задействане на алармата.Двата кабела за мигачите се свързват към намиращата се отдясно на волана букса със 7 кабелчета като те се свързват на 3 и 7 кабел, които са черно-зелен и черно-бял кабел.
10.След мигачите идва ред на централното заключване което в повечето случаи е оригинално с компресор.Централното заключване се свързва лесно като се използва сивия и зелен проводник на буксата захранваща шофьорската врата.Буксата е закрепена на гредата на шофьорската врата.Използват се нормално отворените и нормално затворените контакти релетата на алармата.За целта е нужно да се захранят двата проводника които са отбелязани с "общ".Двата общи проводника се захранват с +12V за да може при вкл. и изкл. на алармата да се подава плюс на централното закл.
11.Ел.стъкла:При вграден "комфорт модул" за вдигане на ел.стъкла /както е при мен/ е нужно да се подаде по дълъг импулс за вдиганен на стъклата и те работят без проблем и без допълнително опроводяване.
12.Задействане при отв. на врати.За целта е нужно да се свърже проводника ""врата"-" от алармата към втората букса /зад първата/ на гредата като цвета на кабела е кафяв с бяла лента.
13.Свързване на сирената: Сирената се захваща на удобно за монтаж место по възможност без пробиване на ламарина, а с употреба на кабелни превръзки и тиксо.Тя се захранва с един проводник от алармата, а другия или е на маса или е на плюс зависи от алармата, като в инструкцията е описано.
14.Втори кабел ""врата"-" се свърза с метални бутон който се закрепва под капака на двигателя в близост до стъклото, като се пробива отвор с Ф6мм и се стяга добре за добра маса.Регулира се с гайките на необходимата височина, за добро задействане при минимално движение за отв.на предния капак.
Още един път кабелите:
+12V буксата на контактния ключ - червен
АСС буксата на контактния ключ - черен с жълата лента
Ц.закл.:букса на гредата сив и зелен /откл. и закл./, червен с жълта лента /+12V/за захр.на общите кабели на алармата-същите проводници се използват и за вдигане на ел.стъклата чрез активиране на функция"Дълго заключване"
"ключ-плафон" на средната греда, за задействане при отв. на врата - свързва се кабел ""врата"-" за кафяв с бяла лента на задната букса на предната греда
Дано да съм бил полезен и ако се сетя нещо ще допълвам...
Необходими инструменти:клещи секачки, пробна лампа, отвертка звезда РН2, тиксо (плътно), кабелни превръзки "свински опашки" и много нерви
Досега съм монтирал няколко аларми, ама се на Голф2.
1.Сваляне на пластмасата под волана и капака на предпазителите, двата капака на волана.
2.След свалянето се освобождава место за достъп до кабелите и т.н.
3.Добре е да се закупи читава българска аларма , а не някоя китайска.....
4.След демонтажа на капаците се пристъпва към определяне на мястото на монтиране на самата аларма, аз лично я вързах с кабелни превръзки тип "свински опашки" към една планка отдолу под волана.
5.Кабелните проводници излизащи от алармата не се подрязват предварително, а в последствие с необходимата дължина.
6.Свързване на захранващите проводници към 12V: +12V се хваща лесно от буксата на контактния ключ като червения кабел е +.
7.На алармата е нужно да се върже масата като тя се свързва с гайка или болт към металното шаси.Дотук добре...
8.След захранване на алармената система с напрежение се свързва проводника обозн. с АСС който се свързва към черно-жълтия проводник от буксата на конт.ключ.
9.Следват мигачите ляв и десен които трябва да светят при задействане на алармата.Двата кабела за мигачите се свързват към намиращата се отдясно на волана букса със 7 кабелчета като те се свързват на 3 и 7 кабел, които са черно-зелен и черно-бял кабел.
10.След мигачите идва ред на централното заключване което в повечето случаи е оригинално с компресор.Централното заключване се свързва лесно като се използва сивия и зелен проводник на буксата захранваща шофьорската врата.Буксата е закрепена на гредата на шофьорската врата.Използват се нормално отворените и нормално затворените контакти релетата на алармата.За целта е нужно да се захранят двата проводника които са отбелязани с "общ".Двата общи проводника се захранват с +12V за да може при вкл. и изкл. на алармата да се подава плюс на централното закл.
11.Ел.стъкла:При вграден "комфорт модул" за вдигане на ел.стъкла /както е при мен/ е нужно да се подаде по дълъг импулс за вдиганен на стъклата и те работят без проблем и без допълнително опроводяване.
12.Задействане при отв. на врати.За целта е нужно да се свърже проводника ""врата"-" от алармата към втората букса /зад първата/ на гредата като цвета на кабела е кафяв с бяла лента.
13.Свързване на сирената: Сирената се захваща на удобно за монтаж место по възможност без пробиване на ламарина, а с употреба на кабелни превръзки и тиксо.Тя се захранва с един проводник от алармата, а другия или е на маса или е на плюс зависи от алармата, като в инструкцията е описано.
14.Втори кабел ""врата"-" се свърза с метални бутон който се закрепва под капака на двигателя в близост до стъклото, като се пробива отвор с Ф6мм и се стяга добре за добра маса.Регулира се с гайките на необходимата височина, за добро задействане при минимално движение за отв.на предния капак.
Още един път кабелите:
+12V буксата на контактния ключ - червен
АСС буксата на контактния ключ - черен с жълата лента
Ц.закл.:букса на гредата сив и зелен /откл. и закл./, червен с жълта лента /+12V/за захр.на общите кабели на алармата-същите проводници се използват и за вдигане на ел.стъклата чрез активиране на функция"Дълго заключване"
"ключ-плафон" на средната греда, за задействане при отв. на врата - свързва се кабел ""врата"-" за кафяв с бяла лента на задната букса на предната греда
Дано да съм бил полезен и ако се сетя нещо ще допълвам...
Последна промяна от KombiTDI на Сря 27 фев 2008 0:24, променено общо 1 път.
колега виждам 4е разбира6 от това та ре6их да те питам Преди 2 дена мои приятел ми върза сатурн м3 (нз дали е хубава ама има мн екстри и я купих от колега от форума) та като я оставя на нормален режим и след 5 мин се вклу4ва сама без основателна при4ина показва ми 4е токовия дат4ик я е вкл и така постоянно аз я изкл тя се вкл сега я държа на режим без токов и 6оков дат4ик и не испълнява предназна4ението си благодаря
- racing_team_vidin
- Мнения: 1840
- Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
- Автомобил: BMW E65 Sport Package
- Двигател:
- Местоположение: Видин
- KombiTDI
- Мнения: 48
- Регистриран на: Сря 26 дек 2007 18:12
- Автомобил: Polo 1_4 TDI 2003
- Двигател: AMF 2003
- Местоположение: Асеновград
Колеги, благодаря за отзивите.На въпроса на колегата с аларма "Сатурн"М3, искам да кажа, че монтираната от мен аларма на моя Голф е Сатурн М5.Държи се по същия начин като задейства постоянно токовия датчик.Това мисля се дължи на леко отслабнал акумулатор след двудневния монтаж на алармата и постоянните проби.Предполагам, че след неколкодневно каране няма да задейства датчика.Засега съм го изключил от сервизните настройки, защото ме дразнеше, но по-нататък ще го активирам пак.Отностно вдигането на стъклата от алармата това става чрез увеличаване на времето на импулса за заключване и така се подава за около 8-10сек. +12V на централното закл./сивия кабел/ и се задейства комфорт модула, който е вграден фабрично.Другия начин е да се зададе време на импулса за закл. и откл. да е 3.5сек., и ще се получава ефект и на сваляне на стъклата, което зимата е кофти...
- racing_team_vidin
- Мнения: 1840
- Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
- Автомобил: BMW E65 Sport Package
- Двигател:
- Местоположение: Видин
KombiTDI написа:Колеги, благодаря за отзивите.На въпроса на колегата с аларма "Сатурн"М3, искам да кажа, че монтираната от мен аларма на моя Голф е Сатурн М5.Държи се по същия начин като задейства постоянно токовия датчик.Това мисля се дължи на леко отслабнал акумулатор след двудневния монтаж на алармата и постоянните проби.Предполагам, че след неколкодневно каране няма да задейства датчика.Засега съм го изключил от сервизните настройки, защото ме дразнеше, но по-нататък ще го активирам пак.Отностно вдигането на стъклата от алармата това става чрез увеличаване на времето на импулса за заключване и така се подава за около 8-10сек. +12V на централното закл./сивия кабел/ и се задейства комфорт модула, който е вграден фабрично.Другия начин е да се зададе време на импулса за закл. и откл. да е 3.5сек., и ще се получава ефект и на сваляне на стъклата, което зимата е кофти...
С 3,5 сек не може нито да вдигне догоре стъклата нито да ги свали до долу, поне при мен е така остават към 5 см, при сваляне и 1,5 см при вдигане. Аз нямах дългото заключване и сложих реле за време, (12 сек, колкото е дългото заключване не е достатъчно и за люка)
- KombiTDI
- Мнения: 48
- Регистриран на: Сря 26 дек 2007 18:12
- Автомобил: Polo 1_4 TDI 2003
- Двигател: AMF 2003
- Местоположение: Асеновград
Както написа колегата racing_team_vidin наистина е възможно за 3.5 сек. да не се вдигнат догоре стъклата /евентуално и сваляне до долу/ не съм пробвал, защото имам функцията "дълго заключване", а и не съм сигурен дали 3.5сек. по описание са наистина 3.5сек. по часовник за всяка аларма , защото "дълго заключване" по книжка е 24сек., а при мен като го замерих с пробната лампа не е повече от 8-9сек.Навежда ме мисълта че за различните аларми е времената са различни, но общо взето алармата за цена 60-70лв. е добра.Платката е добре направена, има много и достатъчно програмируеми функции, допълнителен канал, добър шок датчик с 16степени на чувств., само дето и е малко слабичка сирената спрямо предния ми Голф2 алармата бе по-силна.
- racing_team_vidin
- Мнения: 1840
- Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
- Автомобил: BMW E65 Sport Package
- Двигател:
- Местоположение: Видин
KombiTDI написа:Както написа колегата racing_team_vidin наистина е възможно за 3.5 сек. да не се вдигнат догоре стъклата /евентуално и сваляне до долу/ не съм пробвал, защото имам функцията "дълго заключване", а и не съм сигурен дали 3.5сек. по описание са наистина 3.5сек. по часовник за всяка аларма , защото "дълго заключване" по книжка е 24сек., а при мен като го замерих с пробната лампа не е повече от 8-9сек.Навежда ме мисълта че за различните аларми е времената са различни, но общо взето алармата за цена 60-70лв. е добра.Платката е добре направена, има много и достатъчно програмируеми функции, допълнителен канал, добър шок датчик с 16степени на чувств., само дето и е малко слабичка сирената спрямо предния ми Голф2 алармата бе по-силна.
аз монтирах една Millenium, също не е лоша и има същите функции като твоята, цената беше 73 лв. българска е и бях мало скепптичен, но се оказа добра. Само тихите звукове са наистина тихи, и като отключаш или заключаш малко е не естествено, иначе на аларма си пищи здраво. българска е все пак!!!
Колеги за да си решите проблема с включване на алармата от токов датчик има два варянта.Премахване от програмирането на тази функция или дърпате кабел до акомулатора това е изпитано и върши работа.Мислих дълго защо е така и единствено си го обяснявам с пад на напрежение по инсталация.Не е проблем само при VW а и при други марки.
djshomi написа:Колеги за да си решите проблема с включване на алармата от токов датчик има два варянта.Премахване от програмирането на тази функция или дърпате кабел до акомулатора това е изпитано и върши работа.Мислих дълго защо е така и единствено си го обяснявам с пад на напрежение по инсталация.Не е проблем само при VW а и при други марки.
колега може ама да попитам понеже не съм по таи 4аст, доколкото 4етох в описанията на алармата тоя токов дат4ик не се ли активира когато се надви6ат 5 кв (за6то при спад да се активира) ина4е съм съгласен с теб за двата на4ина (е кво пък не е голяма загуба един токов дат4ик)
- racing_team_vidin
- Мнения: 1840
- Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
- Автомобил: BMW E65 Sport Package
- Двигател:
- Местоположение: Видин
zdafii написа:djshomi написа:Колеги за да си решите проблема с включване на алармата от токов датчик има два варянта.Премахване от програмирането на тази функция или дърпате кабел до акомулатора това е изпитано и върши работа.Мислих дълго защо е така и единствено си го обяснявам с пад на напрежение по инсталация.Не е проблем само при VW а и при други марки.
колега може ама да попитам понеже не съм по таи 4аст, доколкото 4етох в описанията на алармата тоя токов дат4ик не се ли активира когато се надви6ат 5 кв (за6то при спад да се активира) ина4е съм съгласен с теб за двата на4ина (е кво пък не е голяма загуба един токов дат4ик)
5 кв?
Алармата реагира ако консумацията е над .... вата,
мисля че бяха 20-30, не си спомням точно.
Колеги за мен е малко неясно как мери тока, но ток се мери с последователно свързан уред (амперметър) на консуматора ,алармата е паралелно свързана на консуматорите и от тук моят извод е че може би следи напрежение (пад на напрежение на инсталацията има), от темите за релета на фаровете на повечето от вас е известно че има загоба на напрежение по инсталацията ,брал съм ядове с аларма на BSM друг модел но със същата опция какво ли не правих и все се включваше най накрая хванах + от акумулатора и заспа.А иначе алармата следи консумация от 5W мошнос дем е достатъчно е да светне плафон в купе или багажник.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта