Омасляване от гарнитурата на капака на клапаните

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Pepsito
Мнения: 109
Регистриран на: Съб 14 мар 2020 14:51
Автомобил:
Двигател:

Омасляване от гарнитурата на капака на клапаните

Мнениеот Pepsito » Чет 19 окт 2023 17:42


Здравейте!
Колата е Голф 5, BSE, 2008г.
Имах омасляване от въпросното място.Подмених гарнитурата с Виктор Рейнц, като почистих и обезмаслих мястото.Сложих същите болтове със същите гумени втулки на тях, като ги затегнах на 10 Nm.Не съм сменил тези втулки на снимката, защото в България няма откъде да ги купя.В Русия ги има бол, ама незнам дали ще мога да ги купя/доставят.Има ги и от Алито.Но пак имам омасляване от гарнитурата(мисля, че идва от втулките проблема).Силикон не съм слагал.Къде бъркам ,колеги?
Моля, ако някой знае-да сподели.
Благодаря на всички отговорили.
Прикачени файлове
Screenshot_20231009-222925_Chrome.jpg




Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3099
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Омасляване от гарнитурата на капака на клапаните

Мнениеот georgebonev » Чет 19 окт 2023 18:18


На 1.9 BXE също имах омасляване в задната част. Капеше под колата с размер на левче. След смяна само на гарнитурата със силикон само по двата ъгъла... петното стана около 15см диаметър.
Друг майстор смени целия капак комплект с болтове и гумички. Теча спря.
Вероятно запушен отдушник картерни газове, който при мен е заедно с капака.

След смяната само на гарнитурата, започна и да пуши много чернилка при изпреварване.
След новия капак чернилката изчезна след 150-200 км.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 645
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Омасляване от гарнитурата на капака на клапаните

Мнениеот railfan » Пет 20 окт 2023 7:41


Там ти е грешката - че си ползвал същите болтове и втулки. В дебелите книги пишат, че тези болтове и втулки се подменят задължително също, защото просто са подложени на големи температурни колебания.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Омасляване от гарнитурата на капака на клапаните

Мнениеот Ивайло Димов » Пет 20 окт 2023 7:46


https://www.skoda-parts.com/spare-part/ ... 35075.html

Тва вероятно повечето доставчици на едро могат да го поръчат


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1385
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Омасляване от гарнитурата на капака на клапаните

Мнениеот dontaskdontsay » Пет 20 окт 2023 20:22


Аз при ремонта на моето BSE си оставих старите болтове със старите гумички. Текна като лейка горе в ляво зад двигателя (от към ремъка). Оказа се че гумичката не е влязла в леглото си и болта я е прещипал на една страна. Намазах гумичката обилно със силикон и година по късно никакви течове или сълзене от капака (сухо, чисто и лъскаво) :smile


А ти сигурен ли си че тече от капака на клапаните а не от капака на разпределителния вал ?


vandu
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 30 юни 2014 10:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Омасляване от гарнитурата на капака на клапаните

Мнениеот vandu » Пет 20 окт 2023 21:29


Колко е наложителна смяната на гарнитурата на капака на клапаните ?
Аз също имам теч на ВХЕ. В сервиза не бяха много сигурни но май е от гарнитурата на въпросният капак. В сервиза го измиха и работи на място около 40 мин но не си пролича на 100% от къде е. С кора съм и е трудно да се каже колко тече, но е малко. За 4000 км съм долял 200 мл. масло


Pepsito
Мнения: 109
Регистриран на: Съб 14 мар 2020 14:51
Автомобил:
Двигател:

Re: Омасляване от гарнитурата на капака на клапаните

Мнениеот Pepsito » Пет 20 окт 2023 21:48


Здравейте!
Като пипна с пръст на гарнитурата , има масло по пръста ми и то най-вече отзад към купето.Мисля, че не от гарнитурата на капака на разпределителния вал.Лошото е, че в България никой не предлага болтовете с пръстените.А незнам и никога не съм купувал от чужбина.


Pepsito
Мнения: 109
Регистриран на: Съб 14 мар 2020 14:51
Автомобил:
Двигател:

Re: Омасляване от гарнитурата на капака на клапаните

Мнениеот Pepsito » Пет 20 окт 2023 21:50


Дразни ме всякакъв теч :banghead


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1385
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Омасляване от гарнитурата на капака на клапаните

Мнениеот dontaskdontsay » Съб 21 окт 2023 8:56


vandu написа:Колко е наложителна смяната на гарнитурата на капака на клапаните ?


Колега кво ще рече "Колко е наложително..". Ако питаш дали е фатално за двигателя и дали можеш да караш така то отговора е: Не, не е фатално и можеш да караш така.
Обаче ако не искаш всичко да ти е наклепано с масло, прахоляк и всякаква гняс то да, трябва да я смениш (стига да си сигурен че тече от там!!!


Pepsito написа:...


Погледна ли линка на Ивайло Димов?
Там е каталожния номер на болтовете и повечето големи дилъри на авточасти биха могли да ги доставят.
Попитай в сервизите дали могат да ти доставят нещо от тези номера:
06B 103 831 H
06B 103 831 F

Или отиди директно в intercars, euro07, kosser и подобни. Можеш и в порше да попиташ. Само гледай да ти потвърдят че вървят в комплект с гумичките.


Pepsito
Мнения: 109
Регистриран на: Съб 14 мар 2020 14:51
Автомобил:
Двигател:

Re: Омасляване от гарнитурата на капака на клапаните

Мнениеот Pepsito » Съб 09 дек 2023 16:14


Здравейте!
Купих нови болтове с гумените пръстени с ОЕМ# 06В 103 831 Н.Ще купя и нова гарнитура за капака на клапаните.Мисля, че не трябва да слагам силикон,нали? Даже като сваля капака ще го проверя да не е крив,ще го сложа върху стъкло.Пак ще стегна капака отвътре навън на 10 Nm.Моля, някакви други препоръки от Вас имате ли?Бъдете здрави!


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1385
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Омасляване от гарнитурата на капака на клапаните

Мнениеот dontaskdontsay » Съб 09 дек 2023 18:10


Да, без силикон :th_up


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11919
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Омасляване от гарнитурата на капака на клапаните

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 10 дек 2023 9:28


Без силикон ако е прав капакът, ако има кръгло на разпределителните валове се слага силикон по ъглите по едно топче колкото грахово зърно, като под него е изчистено и обезмаслено, слага се също по малко и там където се събират капаците с главата и има ръбчета или пролуки, в ъглите на вакуум помпи и така или иначе ще се сваля капак е препоръчително да се свалят крайните пети на разпределителния вал за да се презалепят, щото в повечето случаи тече под тях и около семерингите



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 212 госта