В тази тема искам да опиша проблемите които имах вчера с ремонта на старера. Това го пиша за колегите които обичат, като мен сами да си ремонтират колите. Значи стартера ту палеше ту, не - свалих го отворих му задния капак и видях проблема - беше за четки. Свалих плочката отидох да най близкия стартерджия и ми ги смени с нови за 10лв. Дотук добре, но реших да го поизмия отвътре защото беше много мръсен.И тук стана проблема с които си играх целия ден Свалих шалтера измих го , котвата също станаха като нови.Обаче като свалих статора ииииииииииии магнитите /6 на брой/ останаха залепени на ротора. Лъснах всеки магнит като нов, предната част на стартера също, ротора и корпуса на статора. Всичко стана като от завода. Сглобих и доволен от себе си врътнах ключа и се хванах за палците - нито звук нито стон Последваха 2 бързи разглабания с измерване на четки и ротор всичко си е ок, но стартера не върти. И оттам ми дойде идеята за магнитите - имах стар стартер пак от голфа но ХИТАЧИ - разглобих го и с друг магнит започнах да изследвам статора - открих как трябва да е и започнах подредбата на БОШовите магнити - след 1ч изследване с друго магнитче открих че са 3Х3 с различен поляритет наредих ги през един сглобих и ЧУДОТО стана
Та искам да ви кажа за това понеже не БОШовия стартер захващането на магнитите е доста калпаво и много е вероятно да изпаднат да не се чудите. Ремонта започна в 10ч и завърши в 17ч, когато доволен вече изпих две бири - можеи от това да е че не пих бира по рано и не споменах ....мамата
Инфо за ремонт на стартер БОШ
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
- Мнения: 1594
- Регистриран на: Чет 24 ное 2005 15:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19564
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Чудех се, чудех къде... па я тука да е!
Да знаете - много е кофти да решиш да тръгнеш нанякъде и колата да не запали
Ама сигурно знаете, де! Иначе нямаше да сте регистрирани в тоя форум!
Та след еднодневно зареждане на акумулатор, при мен се оказа... стартер!
Номера му по BOSCH e 0 001 107 003 (004) a no VAG 02A 911 023 E
След като сме псували и мръзнали в студа и най-сетне сме го смъкнали - почваме с махането на машинката:
Развива се гайката към електромотора с ключ 13
... и махаме кабелната обувка
Развиват се 3-те болтчета, които държат машинката
Оригинално и трите са за кръстата отверка, ама познайте първия път, преди години, дали са се развили!
За по-лесно издърпваме магнита на машинката и после откачаме котвата
от лостчето за бендикса вътре
Развиваме двете дълги шпилки ключе 7
Ама наистина са дълги!
Развиваме и двете къси болтчета за кръстата отверка на предпазителя на задната втулка, защото те държат и четкодържача
С леко съветване с Генерален Оправител отделяме предната част на корпуса
И изкарваме един те такъв ротор!
Не, не е ръжда - графитен прах е!
Оказва се, че ако четките са свършили до кабел - стартера не върти... що ли?!?
Почиствате всичко идеално.
Проверявате (а най-добре направо сменяте) всички втулки (те са 3) + тази в камбаната на скоростната кутия = 4бр.
Слагате малко грес в редуктора, а друго всичко се смазва с масълце.
Дали съм забравил да опиша нещо - ще ви кажа утре, като купя четки и се опитам да сглобя и запаля.
Ако запали - значи всичко съм казал!
Намерих и една снимка на бендикса (не е моя)
Да знаете - много е кофти да решиш да тръгнеш нанякъде и колата да не запали
Ама сигурно знаете, де! Иначе нямаше да сте регистрирани в тоя форум!
Та след еднодневно зареждане на акумулатор, при мен се оказа... стартер!
Номера му по BOSCH e 0 001 107 003 (004) a no VAG 02A 911 023 E
След като сме псували и мръзнали в студа и най-сетне сме го смъкнали - почваме с махането на машинката:
Развива се гайката към електромотора с ключ 13
... и махаме кабелната обувка
Развиват се 3-те болтчета, които държат машинката
Оригинално и трите са за кръстата отверка, ама познайте първия път, преди години, дали са се развили!
За по-лесно издърпваме магнита на машинката и после откачаме котвата
от лостчето за бендикса вътре
Развиваме двете дълги шпилки ключе 7
Ама наистина са дълги!
Развиваме и двете къси болтчета за кръстата отверка на предпазителя на задната втулка, защото те държат и четкодържача
С леко съветване с Генерален Оправител отделяме предната част на корпуса
И изкарваме един те такъв ротор!
Не, не е ръжда - графитен прах е!
Оказва се, че ако четките са свършили до кабел - стартера не върти... що ли?!?
Почиствате всичко идеално.
Проверявате (а най-добре направо сменяте) всички втулки (те са 3) + тази в камбаната на скоростната кутия = 4бр.
Слагате малко грес в редуктора, а друго всичко се смазва с масълце.
Дали съм забравил да опиша нещо - ще ви кажа утре, като купя четки и се опитам да сглобя и запаля.
Ако запали - значи всичко съм казал!
Намерих и една снимка на бендикса (не е моя)
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11920
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Радо, тоя стартер с редуктор ли е!? И преди да сглобиш ако можеш да запишеш номера на бендикса, за да сравня с моя, че нещо съм се замислил да търся стартер с редуктор, не че моя е лош, но за спорта.
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
четките са към 6лв к-т
ама втулките са 2 (поне на другия тип стартери - като този от "снимката не е моя")
ама втулките са 2 (поне на другия тип стартери - като този от "снимката не е моя")
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19564
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
К.Одаджийски написа:Радо, тоя стартер с редуктор ли е!?
Да, с редуктор е.
Номера на бендикса е единственото, което видях ясно - 0900 291 105.
parno написа:ама втулките са 2 (поне на другия тип стартери - като този от "снимката не е моя")
На този на чуждата снимка не зная - възможно е, ако е без редуктор.
Но на моя са си 3
В задния капак (№4), в редуктора (№18 ) и в бендикса (№20)
Онази, гнусната, в камбаната не я броя. Тя е №19 и сега няма да я барам - като се скапе другата есен - тогава
ЕДИТ след 2 часа:
Закупени комплект четки "BOSCH", трите втулки, 2 болта за шалтера и още едни четки, че ми трябват за една бормашинка на чудесната цена от 13.52лв
Закупени от тук -> viewtopic.php?f=20&t=83324 Пловдивския им магазин.
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
тази в камбаната се сваля много лесно - не оставяй работите през средата защото от изведнъж ще вземеш хич да не палиш
в снега я свалих за 2 мин - трябва ти само комбиниран метчик и си готов
на редукторния реално не знам как е ама не вярвам да е много по-различно
в снега я свалих за 2 мин - трябва ти само комбиниран метчик и си готов
на редукторния реално не знам как е ама не вярвам да е много по-различно
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19564
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
radotom написа:Ако запали - значи всичко съм казал!
Само се чудя какво не съм казал...
Не запали!
Първите 2 пъти завъртя много тегаво, реших, че втулките задържат.
Само, че следващите пъти взе да върти още по-тегаво, а и лампите да гаснат
Айде сега и пари за акумулатор (моя беше 62А 'Искра' от '05г.)
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Моя стартер като паля не вади много добър звук ама пали винаги. Казаха ми втулки. Колата е Сеат толедо демек голф 2, пасат б3 венто 1:1. Може ли да ми кажете тая втулка на скоростната кутия много ли е тегава за вадене, как се вади и евентуално някаква схема. Иначе на мен самия стартер ми е ясен напълно и с четки и смазване сам ще оправя, дори може и аз да кача снимки Поздрави
- ZeroCool
- Мнения: 1840
- Регистриран на: Сря 26 апр 2006 23:23
- Автомобил: ImamDa
- Двигател: sVatreshnoGorene
- Местоположение: Горна Оряховица
- Контакти:
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Моя сегашния го рециклирах напълно, четки втулки, бендикс...хубаво изчистване, мазане там където трябва и сега е пушка, ама акумолатора си заминава...втори ден паля на скорост че е -20 ...
За тези който разгобяват да си погледнат редуктора дали не е понатрошен...на стария ми стартер беше пукнат, тая пластмасовата част със зъбите.
За тези който разгобяват да си погледнат редуктора дали не е понатрошен...на стария ми стартер беше пукнат, тая пластмасовата част със зъбите.
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
radik90 написа:Може ли да ми кажете тая втулка на скоростната кутия много ли е тегава за вад
Прежалваш един метчик, по спомен 10мм, но не съм сигурен за което ще пробваш, правиш му Т-образно рамо по дългичко после някаква тежка втулка или нещо подобно на бутален болт от Икарус слагаш на рамото ,завиваш метчика и с резки удари назад изваждаш втулката.Абе беше писано някъде, поразрови се.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
radotom написа:radotom написа:Ако запали - значи всичко съм казал!
Само се чудя какво не съм казал...
Не запали!
Първите 2 пъти завъртя много тегаво, реших, че втулките задържат.
Само, че следващите пъти взе да върти още по-тегаво, а и лампите да гаснат
Айде сега и пари за акумулатор (моя беше 62А 'Искра' от '05г.)
Интересно,аз като правих тази цялата процедурка...и при мен завъртя "тегаво".При набиването на една от втулките я бях "предобрил" малко,та се наложи да я "освободя" с подходящо свредълце,май задната откъм четкодържача беше...още работи безупречно.Достраша ме да избивам/набивам втулката на пластмасата от редуктора-остана си старата.Ся гледам го продават тоя чаркалак заедно с набита втулка...Четките се съединяват с четкодържателя в оригинал с "пунктшвайц",в моя случай им пресовах обувчици с ухо 3мм и ги свързах с винтове-станаха заменими.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11920
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
vladtod® написа:radik90 написа:Може ли да ми кажете тая втулка на скоростната кутия много ли е тегава за вад
Прежалваш един метчик, по спомен 10мм, но не съм сигурен за което ще пробваш, правиш му Т-образно рамо по дългичко после някаква тежка втулка или нещо подобно на бутален болт от Икарус слагаш на рамото ,завиваш метчика и с резки удари назад изваждаш втулката.Абе беше писано някъде, поразрови се.
Фтулката е с оригинални размери 14,1мм външен и 12,1мм вътрешен диаметър. Аз взех 14мм метчик и го навих направо и така измъкнах фтулката на стружки без да нараня алуминия на камбаната. Хубаво е да се заглави някакъв парцал отдолу, за да не се налага заради паднало парче от фтулката да фърляте скоростите на земята за да освободите съединителя от боклуци.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19564
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
emo-gar написа:Четките се съединяват с четкодържателя в оригинал с "пунктшвайц",в моя случай им пресовах обувчици с ухо 3мм и ги свързах с винтове-станаха заменими.
Мислех го варианта, но ме е страх, че при токовете, които текат там кербовката няма да изкара дълго
Моите си ги запоявах и тук е момента да изкажа огромните си благодарности към колежката bubatom, която си спомни брачната клетва ('... в радост и в мъка ...') и стоически държа втория поялник, докато нагреем четкодържателите да разтопи тинола
Аз пък прецаках точно голямата втулка - като набивах новата малко се попрестарах с набивките и спуках упорчето, на която опира тази втулка в пластмасовия редуктор
Естествено - нямаше кой да маа гащи пеша 5км за нов редуктор - сглобих си го така, пък лятото ще се сменя барабар с втулката в камбаната на скоростите.
Но вече знам какво съм забравил да кажа - забравил съм да се похваля, че ще си имам нов акумулатор!
Е, след като вече имам такъв (75Ач, 860А пусков ток ) пали все едно съм в Сахара, в 2 следобед, на слънце!
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
колеги спешно кажете как се сваля това [лагерче] че, не мога да сменя тази пластмасова гривна .
Последна промяна от mastersvn на Чет 02 фев 2012 8:28, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта