Инфо за ремонт на стартер БОШ

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
hristian37
Мнения: 1594
Регистриран на: Чет 24 ное 2005 15:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Инфо за ремонт на стартер БОШ

Мнениеот hristian37 » Нед 08 юли 2007 16:47


В тази тема искам да опиша проблемите които имах вчера с ремонта на старера. Това го пиша за колегите които обичат, като мен сами да си ремонтират колите. Значи стартера ту палеше ту, не - свалих го отворих му задния капак и видях проблема - беше за четки. Свалих плочката отидох да най близкия стартерджия и ми ги смени с нови за 10лв. Дотук добре, но реших да го поизмия отвътре защото беше много мръсен.И тук стана проблема с които си играх целия ден :D Свалих шалтера измих го , котвата също станаха като нови.Обаче като свалих статора ииииииииииии магнитите /6 на брой/ останаха залепени на ротора. Лъснах всеки магнит като нов, предната част на стартера също, ротора и корпуса на статора. Всичко стана като от завода. Сглобих и доволен от себе си врътнах ключа и се хванах за палците - нито звук нито стон :shock :shock Последваха 2 бързи разглабания с измерване на четки и ротор всичко си е ок, но стартера не върти. И оттам ми дойде идеята за магнитите - имах стар стартер пак от голфа но ХИТАЧИ - разглобих го и с друг магнит започнах да изследвам статора - открих как трябва да е и започнах подредбата на БОШовите магнити - след 1ч изследване с друго магнитче открих че са 3Х3 с различен поляритет наредих ги през един сглобих и ЧУДОТО стана :D
Та искам да ви кажа за това понеже не БОШовия стартер захващането на магнитите е доста калпаво и много е вероятно да изпаднат да не се чудите. Ремонта започна в 10ч и завърши в 17ч, когато доволен вече изпих две бири - можеи от това да е че не пих бира по рано и не споменах ....мамата :D




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 18429
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ

Мнениеот radotom » Нед 29 яну 2012 22:03


Чудех се, чудех къде... па я тука да е! :lol:
Да знаете - много е кофти да решиш да тръгнеш нанякъде и колата да не запали :?
Ама сигурно знаете, де! Иначе нямаше да сте регистрирани в тоя форум! mhihi
Та след еднодневно зареждане на акумулатор, при мен се оказа... стартер! :banghead:
Номера му по BOSCH e 0 001 107 003 (004) a no VAG 02A 911 023 E

Изображение

След като сме псували и мръзнали в студа и най-сетне сме го смъкнали - почваме с махането на машинката:
Развива се гайката към електромотора с ключ 13

Изображение
... и махаме кабелната обувка
Изображение

Развиват се 3-те болтчета, които държат машинката

Изображение
Оригинално и трите са за кръстата отверка, ама познайте първия път, преди години, дали са се развили! mhihi

За по-лесно издърпваме магнита на машинката и после откачаме котвата
Изображение
от лостчето за бендикса вътре
Изображение

Развиваме двете дълги шпилки ключе 7

Изображение
Ама наистина са дълги! :lol:
Изображение

Развиваме и двете къси болтчета за кръстата отверка на предпазителя на задната втулка, защото те държат и четкодържача
Изображение

С леко съветване с Генерален Оправител отделяме предната част на корпуса

Изображение

И изкарваме един те такъв ротор! :shock

Изображение

Не, не е ръжда - графитен прах е! :lol:
Оказва се, че ако четките са свършили до кабел - стартера не върти... що ли?!? :gruebel
Изображение

Почиствате всичко идеално.
Проверявате (а най-добре направо сменяте) всички втулки (те са 3) + тази в камбаната на скоростната кутия = 4бр.
Слагате малко грес в редуктора, а друго всичко се смазва с масълце.

Дали съм забравил да опиша нещо - ще ви кажа утре, като купя четки и се опитам да сглобя и запаля.
Ако запали - значи всичко съм казал! :lol:

Намерих и една снимка на бендикса (не е моя)
Изображение


Потребителски аватар
shako9793
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 358
Регистриран на: Сря 14 сеп 2011 23:09
Автомобил:
Двигател:

Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ

Мнениеот shako9793 » Нед 29 яну 2012 22:07


много полезна темичка браво на автора :beer


Потребителски аватар
К.Одаджийски
Мнения: 10722
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: VW Passat 35i
Двигател: PF 1989
Местоположение: София / Берковица
Контакти:

Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 30 яну 2012 4:13


Радо, тоя стартер с редуктор ли е!? И преди да сглобиш ако можеш да запишеш номера на бендикса, за да сравня с моя, че нещо съм се замислил да търся стартер с редуктор, не че моя е лош, но за спорта.


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7273
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ

Мнениеот parno » Пон 30 яну 2012 6:59


четките са към 6лв к-т
ама втулките са 2 (поне на другия тип стартери - като този от "снимката не е моя") :)


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 18429
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ

Мнениеот radotom » Пон 30 яну 2012 11:19


К.Одаджийски написа:Радо, тоя стартер с редуктор ли е!?

Да, с редуктор е.
Номера на бендикса е единственото, което видях ясно - 0900 291 105.

parno написа:ама втулките са 2 (поне на другия тип стартери - като този от "снимката не е моя") :)

На този на чуждата снимка не зная - възможно е, ако е без редуктор.
Но на моя са си 3
Изображение

В задния капак (№4), в редуктора (№18 ) и в бендикса (№20)
Онази, гнусната, в камбаната не я броя. Тя е №19 и сега няма да я барам - като се скапе другата есен - тогава :lol:


ЕДИТ след 2 часа:
Закупени комплект четки "BOSCH", трите втулки, 2 болта за шалтера и още едни четки, че ми трябват за една бормашинка на чудесната цена от 13.52лв :kissy:
Закупени от тук -> viewtopic.php?f=20&t=83324 Пловдивския им магазин.


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7273
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ

Мнениеот parno » Пон 30 яну 2012 15:17


тази в камбаната се сваля много лесно - не оставяй работите през средата защото от изведнъж ще вземеш хич да не палиш :lol:
в снега я свалих за 2 мин - трябва ти само комбиниран метчик и си готов :)
на редукторния реално не знам как е ама не вярвам да е много по-различно


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 18429
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ

Мнениеот radotom » Пон 30 яну 2012 20:50


radotom написа:Ако запали - значи всичко съм казал! :lol:

Само се чудя какво не съм казал... :roll:
Не запали! :lol:
Първите 2 пъти завъртя много тегаво, реших, че втулките задържат.
Само, че следващите пъти взе да върти още по-тегаво, а и лампите да гаснат :cry:
Айде сега и пари за акумулатор (моя беше 62А 'Искра' от '05г.)


radik90
Мнения: 96
Регистриран на: Нед 05 сеп 2010 14:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofiq

Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ

Мнениеот radik90 » Пон 30 яну 2012 21:30


Моя стартер като паля не вади много добър звук :lol: ама пали винаги. Казаха ми втулки. Колата е Сеат толедо демек голф 2, пасат б3 венто 1:1. Може ли да ми кажете тая втулка на скоростната кутия много ли е тегава за вадене, как се вади и евентуално някаква схема. Иначе на мен самия стартер ми е ясен напълно и с четки и смазване сам ще оправя, дори може и аз да кача снимки :) Поздрави


Потребителски аватар
ZeroCool
Мнения: 1840
Регистриран на: Сря 26 апр 2006 23:23
Автомобил: ImamDa
Двигател: sVatreshnoGorene
Местоположение: Горна Оряховица
Контакти:

Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ

Мнениеот ZeroCool » Вто 31 яну 2012 4:02


Моя сегашния го рециклирах напълно, четки втулки, бендикс...хубаво изчистване, мазане там където трябва и сега е пушка, ама акумолатора си заминава...втори ден паля на скорост че е -20 ...

За тези който разгобяват да си погледнат редуктора дали не е понатрошен...на стария ми стартер беше пукнат, тая пластмасовата част със зъбите.


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 1906
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat B4
Двигател: ABS 1994
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ

Мнениеот vladtod® » Вто 31 яну 2012 20:02


radik90 написа:Може ли да ми кажете тая втулка на скоростната кутия много ли е тегава за вад

Прежалваш един метчик, по спомен 10мм, но не съм сигурен за което ще пробваш, правиш му Т-образно рамо по дългичко после някаква тежка втулка или нещо подобно на бутален болт от Икарус mhihi слагаш на рамото ,завиваш метчика и с резки удари назад изваждаш втулката.Абе беше писано някъде, поразрови се.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ

Мнениеот emo-gar » Вто 31 яну 2012 23:00


radotom написа:
radotom написа:Ако запали - значи всичко съм казал! :lol:

Само се чудя какво не съм казал... :roll:
Не запали! :lol:
Първите 2 пъти завъртя много тегаво, реших, че втулките задържат.
Само, че следващите пъти взе да върти още по-тегаво, а и лампите да гаснат :cry:
Айде сега и пари за акумулатор (моя беше 62А 'Искра' от '05г.)


Интересно,аз като правих тази цялата процедурка...и при мен завъртя "тегаво".При набиването на една от втулките я бях "предобрил" малко,та се наложи да я "освободя" с подходящо свредълце,май задната откъм четкодържача беше...още работи безупречно.Достраша ме да избивам/набивам втулката на пластмасата от редуктора-остана си старата.Ся гледам го продават тоя чаркалак заедно с набита втулка...Четките се съединяват с четкодържателя в оригинал с "пунктшвайц",в моя случай им пресовах обувчици с ухо 3мм и ги свързах с винтове-станаха заменими.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
Мнения: 10722
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: VW Passat 35i
Двигател: PF 1989
Местоположение: София / Берковица
Контакти:

Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 01 фев 2012 9:52


vladtod® написа:
radik90 написа:Може ли да ми кажете тая втулка на скоростната кутия много ли е тегава за вад

Прежалваш един метчик, по спомен 10мм, но не съм сигурен за което ще пробваш, правиш му Т-образно рамо по дългичко после някаква тежка втулка или нещо подобно на бутален болт от Икарус mhihi слагаш на рамото ,завиваш метчика и с резки удари назад изваждаш втулката.Абе беше писано някъде, поразрови се.

Фтулката е с оригинални размери 14,1мм външен и 12,1мм вътрешен диаметър. Аз взех 14мм метчик и го навих направо и така измъкнах фтулката на стружки без да нараня алуминия на камбаната. Хубаво е да се заглави някакъв парцал отдолу, за да не се налага заради паднало парче от фтулката да фърляте скоростите на земята за да освободите съединителя от боклуци.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 18429
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ

Мнениеот radotom » Сря 01 фев 2012 10:40


emo-gar написа:Четките се съединяват с четкодържателя в оригинал с "пунктшвайц",в моя случай им пресовах обувчици с ухо 3мм и ги свързах с винтове-станаха заменими.

Мислех го варианта, но ме е страх, че при токовете, които текат там кербовката няма да изкара дълго :?
Моите си ги запоявах и тук е момента да изкажа огромните си благодарности към колежката bubatom, която си спомни брачната клетва ('... в радост и в мъка ...') и стоически държа втория поялник, докато нагреем четкодържателите да разтопи тинола :lol:
Аз пък прецаках точно голямата втулка - като набивах новата малко се попрестарах с набивките и спуках упорчето, на която опира тази втулка в пластмасовия редуктор :?
Естествено - нямаше кой да маа гащи пеша 5км за нов редуктор - сглобих си го така, пък лятото ще се сменя барабар с втулката в камбаната на скоростите.
Но вече знам какво съм забравил да кажа - забравил съм да се похваля, че ще си имам нов акумулатор! mhihi
Е, след като вече имам такъв (75Ач, 860А пусков ток heavy metal zork ) пали все едно съм в Сахара, в 2 следобед, на слънце! :lol:


mastersvn
Мнения: 184
Регистриран на: Пон 21 дек 2009 17:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАК ДА СИ ИЗТРИЯ ПРОФИЛА

Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ

Мнениеот mastersvn » Сря 01 фев 2012 18:07


колеги спешно кажете как се сваля това [лагерче] че, не мога да сменя тази пластмасова гривна . :bowdown

Последна промяна от mastersvn на Чет 02 фев 2012 8:28, променено общо 1 път.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта