индикатор за работещ вентилатор

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1203
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-5.5
Двигател: ALZ 2002
Местоположение: Стара Загора

индикатор за работещ вентилатор

Мнениеот jagler » Нед 15 юли 2007 14:29


Та идеята ми е следаната,тъй като на скоро се напатих по време на път и без малко да си прегрея двигателя,да уточня имам :венто: мисля да си направя индикаторче за вкл.на перката на радиатора т.е. тя има 2 скорости.На самия куплонг има 3 жички една маса и 2 активни края съответно за ниска и висока скорост на въртене.Тъй като на мен ми се беше прецакал термо датчика който се завива на радиатора и управлява перката ще взема 2 жички от двата активни края на куплонга,а масата мога да я взема и от таблото,ще монтирам 2 лампички на празните дупки на таблото в долния край където са лампата за маслото,водата,ръч.спирачка и като съм гледал има още празни места до тях,защото преди съм разглобявал таблото да го тунинговам.Прекъсвам съответно пътечките към тях и запоявам едното и другото кабелче т.е. за бавна и бърза скорост на въртене на перката.Има такива готови фасунги продават се с крушките за да огранича тока може да сложа 2 съпротивления от 560 ом.на входящите кабели към фасунгите за да не изгорят крушките както се слагат за светодиодите.И така на таблото отдолу ще си следя кога ми се вкл. перката на радиатора и кога 2 скорост според градусите без да пробивам излишни отвори наляво и надясно :wink:




Потребителски аватар
marianchev
Мнения: 2296
Регистриран на: Вто 27 мар 2007 14:03
Автомобил: Passat B5 + B6
Двигател: AFN + BKP
Местоположение: Вкъщи

Мнениеот marianchev » Нед 15 юли 2007 14:35


аз пък сам си сложих ключ за пускане на вентилатора от таблото, той си включва автоматичо ама аз да съм спокоен понеже карам дизел с малък двигател и на дълги баири грее повече от нормалното.
Дори се е случвало да светне лампичката


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1203
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-5.5
Двигател: ALZ 2002
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Нед 15 юли 2007 15:06


ами колега лошо е като прегрееш двигателя и му изкривиш главата,само разходи така като работи нон стоп няма ли да го изгориш че после...


Потребителски аватар
marianchev
Мнения: 2296
Регистриран на: Вто 27 мар 2007 14:03
Автомобил: Passat B5 + B6
Двигател: AFN + BKP
Местоположение: Вкъщи

Мнениеот marianchev » Нед 15 юли 2007 15:29


не работи постоянно, включвам го много рядко ако се налага за 1-2 минути иначе той си знае кога да работи


Потребителски аватар
Skruji
Мнения: 1147
Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
Автомобил: Golf 6 Variant
Двигател:
Местоположение: София

Re: индикатор за работещ вентилатор

Мнениеот Skruji » Нед 15 юли 2007 16:22


jagler написа:Та идеята ми е следаната,тъй като на скоро се напатих по време на път и без малко да си прегрея двигателя,да уточня имам :венто: мисля да си направя индикаторче за вкл.на перката на радиатора т.е. тя има 2 скорости.На самия куплонг има 3 жички една маса и 2 активни края съответно за ниска и висока скорост на въртене.Тъй като на мен ми се беше прецакал термо датчика който се завива на радиатора и управлява перката ще взема 2 жички от двата активни края на куплонга,а масата мога да я взема и от таблото,ще монтирам 2 лампички на празните дупки на таблото в долния край където са лампата за маслото,водата,ръч.спирачка и като съм гледал има още празни места до тях,защото преди съм разглобявал таблото да го тунинговам.Прекъсвам съответно пътечките към тях и запоявам едното и другото кабелче т.е. за бавна и бърза скорост на въртене на перката.Има такива готови фасунги продават се с крушките за да огранича тока може да сложа 2 съпротивления от 560 ом.на входящите кабели към фасунгите за да не изгорят крушките както се слагат за светодиодите.И така на таблото отдолу ще си следя кога ми се вкл. перката на радиатора и кога 2 скорост според градусите без да пробивам излишни отвори наляво и надясно :wink:


Колега ами какво ще стане ако към моторчето на перката отива напрежение, ама има проблем в самата перка или моторче. При теб ще светят лампите ама пак няма да имаш охлаждане :?: :gruebel


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1203
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-5.5
Двигател: ALZ 2002
Местоположение: Стара Загора

Re: индикатор за работещ вентилатор

Мнениеот jagler » Нед 15 юли 2007 20:25


Skruji написа:
jagler написа:Та идеята ми е следаната,тъй като на скоро се напатих по време на път и без малко да си прегрея двигателя,да уточня имам :венто: мисля да си направя индикаторче за вкл.на перката на радиатора т.е. тя има 2 скорости.На самия куплонг има 3 жички една маса и 2 активни края съответно за ниска и висока скорост на въртене.Тъй като на мен ми се беше прецакал термо датчика който се завива на радиатора и управлява перката ще взема 2 жички от двата активни края на куплонга,а масата мога да я взема и от таблото,ще монтирам 2 лампички на празните дупки на таблото в долния край където са лампата за маслото,водата,ръч.спирачка и като съм гледал има още празни места до тях,защото преди съм разглобявал таблото да го тунинговам.Прекъсвам съответно пътечките към тях и запоявам едното и другото кабелче т.е. за бавна и бърза скорост на въртене на перката.Има такива готови фасунги продават се с крушките за да огранича тока може да сложа 2 съпротивления от 560 ом.на входящите кабели към фасунгите за да не изгорят крушките както се слагат за светодиодите.И така на таблото отдолу ще си следя кога ми се вкл. перката на радиатора и кога 2 скорост според градусите без да пробивам излишни отвори наляво и надясно :wink:


Колега ами какво ще стане ако към моторчето на перката отива напрежение, ама има проблем в самата перка или моторче. При теб ще светят лампите ама пак няма да имаш охлаждане :?: :gruebel
така си е но ако имаш късо в моторчето т.е. статора на ел.двигателчето би следвало да ти изгори предпазителя... :wink:


Потребителски аватар
shotik
Мнения: 349
Регистриран на: Пон 09 юли 2007 21:07
Автомобил: Seat Cordoba Vario 2000
Двигател: ALM 1.6 MPI 2000
Местоположение: София
Контакти:

вентилатор

Мнениеот shotik » Нед 15 юли 2007 21:16


Аз също съм го мислил този вариант /за друга марка кола/,но мисля да взаимствам идеята в дизелови локомотиви ,където като заработи вентилатор за охлаждане на тяговите ел.мотори,въздушната струя избутва една пластина ,която натиска един превключвател и той изключва веригата на сигналните лампи,на които нормално положение на изключено охлаждане е да светят. При кола една пластина с подбрана площ която се движи само от струята на вентилатора ,а не от минаващия въздух през радиатора ,може да включва такава индикация,била тя с лампи или светодиоди.


Потребителски аватар
Skruji
Мнения: 1147
Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
Автомобил: Golf 6 Variant
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Skruji » Пон 16 юли 2007 11:09


Мога да ви предложа една сложна на практика идея, но така замислена че да не се влияе от външни фактори (топлина, светлина, въздушна струя и др.) . Слага се един инфраред светодиод от едната страна на перката и един фотодиод от другата страна на перката, който да приема излъчването на инфраред светодиода. Разбира се трябва да има и някакво схемно решение, което да декодира сигнала от фотодиода и да го преобразува в подходящ вид на арматурното табло. И така когато перката е в покой или има видимост между двата елемента или няма (зависи как е спряла перката), но когато се завърти с определена скорост (което също е важно понеже перката може да има и някакъв самоход получен от въздушната струя, който да я върти с бавна скорост), устройството да брои прекъсванията на между двата елемента за единица време и така да разбираме дали перката се върти или не.
Май доста сложно го написах :078: :??? :hmmmm :059: :034:


Citrofen
Мнения: 4
Регистриран на: Пет 24 мар 2006 22:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Citrofen » Пон 16 юли 2007 19:31


Skruji написа:Мога да ви предложа една сложна на практика идея, но така замислена че да не се влияе от външни фактори (топлина, светлина, въздушна струя и др.)

След време ще се зацапат фотоелементите и ще спре да работи... Мърсотия колкото щеш... :?

Eто 2 безумни идейки:
:idea: За двигателя на перката се куплира генераторче, което захранва крушка на таблото :D
:idea: На самата перка се залепват постоянни магнити, а до перката се поставя подходяща бобина. При движението си магнитите пораждат ЕДН в бобината което захранва крушка на таблото...
:idea: Купувате си чисто нова кола с гаранция :wink:

Ще си позволя да дам и един сериозен съвет :!:
Просто паралелно на двиг.на перката се връзва едно светодиодче (+резистор) което е изведено на таблото...
"-Е ама, ако не работи моторчето"
Ами като не работи... :( то без поддръжка неможе...


Потребителски аватар
proxy
Мнения: 259
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 11:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот proxy » Пон 16 юли 2007 22:30


Перката се върти и от преминаващия през радиатора въздух при по - голяма скорост. Така, че варианта със диодите не е практичен.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 16 юли 2007 22:32


а търсачката :wink: има такава тема


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1203
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-5.5
Двигател: ALZ 2002
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Пон 16 юли 2007 23:43


Skruji написа:Мога да ви предложа една сложна на практика идея, но така замислена че да не се влияе от външни фактори (топлина, светлина, въздушна струя и др.) . Слага се един инфраред светодиод от едната страна на перката и един фотодиод от другата страна на перката, който да приема излъчването на инфраред светодиода. Разбира се трябва да има и някакво схемно решение, което да декодира сигнала от фотодиода и да го преобразува в подходящ вид на арматурното табло. И така когато перката е в покой или има видимост между двата елемента или няма (зависи как е спряла перката), но когато се завърти с определена скорост (което също е важно понеже перката може да има и някакъв самоход получен от въздушната струя, който да я върти с бавна скорост), устройството да брои прекъсванията на между двата елемента за единица време и така да разбираме дали перката се върти или не.
Май доста сложно го написах :078: :??? :hmmmm :059: :034:
много сложно става за изпълнение пък и перката се мърда малко по време на движение от въздушната струя дори и при спрял ел.мотор иначе е добра идея ама трудна и сложна не че не може да стане.. :wink:


Потребителски аватар
apchih
Мнения: 542
Регистриран на: Сря 07 фев 2007 22:12
Автомобил: Ford Mondeo MK4 TDCi
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот apchih » Вто 17 юли 2007 21:46


Намираш + на вентилатора и към него жичка която стига до купето на която връзваш диод и съпротивление или зумер, = някъде от купето и готово. Да наистина като се засилиш повечко ше ти свети диода (ше свири зумера), но не толкова силно колкото при вклиучена перка и такам :)


Потребителски аватар
jooorooo
Мнения: 115
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jooorooo » Нед 22 юли 2007 1:27


apchih написа:Намираш + на вентилатора и към него жичка която стига до купето на която връзваш диод и съпротивление или зумер, = някъде от купето и готово. Да наистина като се засилиш повечко ше ти свети диода (ше свири зумера), но не толкова силно колкото при вклиучена перка и такам :)


при скорост по-голяма от 80км се генерира от мотора над 12V обратен ток.
варянт:

Изображение

1,3. Релета с нормално отворени 2 броя контакти
2. Перка за радиатора
4. Светодиоди
5. Резистори - 1.2 kom
6. кабел към + на акумулатора
7,11. Маса
8. - (минусът) които по принцип е на перката
9. единият + (плюс) на перката
10. другият + (плюс) на перката
12. маса

идеята е такава, че само когато се пусне перката да светва светодиод, като има по 1 брой за всяка степен на перката.

П.П. извинявам се за грубото чертежче, но никога не ме е бивало :?


Потребителски аватар
jooorooo
Мнения: 115
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jooorooo » Нед 22 юли 2007 1:29


jooorooo написа:
apchih написа:Намираш + на вентилатора и към него жичка която стига до купето на която връзваш диод и съпротивление или зумер, = някъде от купето и готово. Да наистина като се засилиш повечко ше ти свети диода (ше свири зумера), но не толкова силно колкото при вклиучена перка и такам :)


при скорост по-голяма от 80км се генерира от мотора над 12V обратен ток.
варянт:

Изображение

1,3. Релета с нормално отворени 2 броя контакти
2. Перка за радиатора
4. Светодиоди
5. Резистори - 1.2 kom
6. кабел към + на акумулатора
7,11. Маса
8. - (минусът) които по принцип е на перката
9. единият + (плюс) на перката
10. другият + (плюс) на перката
12. маса

идеята е такава, че само когато се пусне перката да светва светодиод, като има по 1 брой за всяка степен на перката.
8 и 9 са бубината на едното реле, а 8 и 10 на другото. другите изводи на релетата са контактите, на единия контакт е перката, а на другия са светодиодите

П.П. извинявам се за грубото чертежче, но никога не ме е бивало :?



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 160 госта