Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)

Мнениеот rusty » Нед 12 авг 2007 21:25


Здравейте,

след доста ровене в интернет реших сам да си направя темпомат на моето ТДИ, става дума за мотор AHU, но би трябвало да е аналогично за 1Z, AFN. Разбира се най лесно е да си купиш лявата ръчка за мигачите и кабелите от Фолксваген (струват около 80 Евро понеже за Голф 3 няма готови комплекти, за Бийтъл и Пасат са по евтини) и да си ги сложиш, оригиналното си е най добре, но с подръчни средства за около 1-2 Евро и 2 часа работа може да се постигне същото.

Като начало трябва да се активира функцията темпомат в компютъра. Това става по следният начин:
С VAG-COM се логваш (функция 11) и се въввежда код 11463. Това е.
За да се провери дали е активирано във функция 08 група 01 ако 4то поле има стойност 255 темпомата е изключен, ако е 0 е включен.

Това е схемата:

Изображение

Представлява 1 ключ с 3 позиции и един бутон за включване. Според мен лично ключа може да се махне и да остане само бутона. Нищо не пречи темпомата да е постоянно включен. Аз го направих само с 2 позиции- вкл. и изкл. Модула Е45 (шалтер за темпомат 00671) е темпомата. Обозначените с червен и жълт кръг контакти съответстват на подоло показаните на снимката. Кабелите са както следва от ляво на дясно: бял, син, червен/жълт, черен. Копчетата се вързват по схемата, няма нужда от допълнителни релета.
Това е щекера с вече включен темпомат, намира се зад бушоните:

Изображение


Изображение



Изображение


Това е моето решение, като цяло е едно бутонче на лостчето за мигачите и един ключ на лицето на същото лостче, изглежда подобно на:

Изображение

Което е оригинала.


Успех ! :)

Последна промяна от rusty на Вто 14 авг 2007 10:27, променено общо 2 пъти.




didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Нед 12 авг 2007 21:39


:kef:




Потребителски аватар
sharan4e
Мнения: 85
Регистриран на: Съб 24 фев 2007 20:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот sharan4e » Пон 13 авг 2007 7:09


Извинявам се за въпроса, но каква функция има този темпомат? :oops:




Потребителски аватар
maiz
Мнения: 1558
Регистриран на: Нед 01 юли 2007 7:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот maiz » Пон 13 авг 2007 8:18


sharan4e написа:Извинявам се за въпроса, но каква функция има този темпомат? :oops:

Темпомата поддържа зададена скорост и по този начин колата дава най-икономичен разход.




Потребителски аватар
rado_mit
Мнения: 945
Регистриран на: Сря 30 юни 2004 13:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот rado_mit » Пон 13 авг 2007 11:06


.. РЕСПЕКТ .. :да: .. другата седмица ще ходя да ми погледнат компа за грешки .. и ще се възползвам от инфото ..




Потребителски аватар
DOCDOBREV
Мнения: 359
Регистриран на: Съб 17 фев 2007 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот DOCDOBREV » Пон 13 авг 2007 11:07


Това май е по-скоро за секция "Направи си сам".




Потребителски аватар
passat_comby
Мнения: 54
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 22:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Темпомат за тди

Мнениеот passat_comby » Пон 13 авг 2007 14:04


Колега Rusty,според мен не е толкова лесно да се направи.ЗАЩО,е следващия въпрос .ЗАЩОТО освен по горе описаните схеми и лостове има екстремно управление педалите на спирачкат и гастата при натискане трябва да изключи темпомата .При постояни3000 об ефекта от спирачката е равен на 0 особенно преди завои или препетствие по пътя.




Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Пон 13 авг 2007 15:32


Колега Rusty,според мен не е толкова лесно да се направи.ЗАЩО,е следващия въпрос .ЗАЩОТО освен по горе описаните схеми и лостове има екстремно управление педалите на спирачкат и гастата при натискане трябва да изключи темпомата .При постояни3000 об ефекта от спирачката е равен на 0 особенно преди завои или препетствие по пътя.


Колега, хайде порчети малко повече ТДИ техника и тогава пак пиши. Наведи се при твоят пасат под педала на съединителя или спирачката и ще видиш че има по един контактен ключ на всеки педал, при натискане на спирачка или съединител темпомата се деактивира!!! Газта е електронна, това което си прочел някъде може да се отнася за бензин, но не е така при дизелите.




Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Пон 13 авг 2007 16:01


Що се карате незнам ? :roll:
Колегата не си е направил темпомат !!! Колегата си е направил управлението на темпомата. Самия темпомат си е "вграден" в ЕЦУ-то :idea:




Потребителски аватар
sharan4e
Мнения: 85
Регистриран на: Съб 24 фев 2007 20:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот sharan4e » Пон 13 авг 2007 18:53


Браво, моля те сложи снимки и на твоето изобретение. И аз искам да си направя такова чудо :P




Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Пон 13 авг 2007 22:21


колега супер инфо .направи оше някоя снимка и преведи малко схемата бите .данке ауфвидерзеен .морген варте их .знам и още ама не са за тук :lol:




Потребителски аватар
passat_comby
Мнения: 54
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 22:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

темпомат тди

Мнениеот passat_comby » Вто 14 авг 2007 8:08


Колеги никога и занищо не се карам .Срам ме е от ЕГН_ то ми 550405 .Само споделих скромен личен опит близо 10 годишен от ползване на темпопат . Справка VW SANTANA 1.8 Бензин произведена през далечната 1984 г. С лични извиненея към ВСИЧКИ засегнати .




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 15 авг 2007 8:58


Колега Rusty :hug :beer :beer :bowdown Ако знаеш от кога се тормоза за тоя темпомат ,ама 80 евро + запис към дойтчланд и пощенски разходи до тука ми беше много.




Потребителски аватар
mr_bush
Мнения: 3523
Регистриран на: Съб 05 май 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Blagoevgrad, London, Berlin

Мнениеот mr_bush » Сря 15 авг 2007 19:26


Това не се ли води нещо като авто пилот или не :?: :roll:




Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Сря 15 авг 2007 22:03


Rabbit_TDI - защо не попиташ при официалните VW-вносители у нас - може да предложат по-добра цена (не съм запознат с Г3, за разлика от Б5, ама то ECU-то и двигателя нали са същите, само вътрешното оформление).
mr_bush, много неща у нас се водят не съвсем това, което са (като совите в известния сериал Twin Peaks :wink: ). Примери :
- автопилот - казват така на темпомата - това е по-правилното му име според мен, защото освен скорост друго не поддържа (като курс например);
- антирадар - казват така на радар-детектора;
- Пасат Б5 "се води" четворка;





Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта