Регулиране на фарове

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Регулиране на фарове

Мнениеот stil » Нед 12 юни 2005 10:21


В някой сервизи регулировката на фаровете се прави безплатно, но по-любознателните могат да си я направят и сами:

Изображение

1. Намира се хоризонтална площадка с вертикална стена.
2. Автомобилът се позиционира на разстояние L не по-малко от 5m от стената.
3. Измерват се разстоянията L, А и H (спрямо центъра на фара).
4. По формулата се изчислява h.
5. Върху вертикалната стена с тъмна боя или въглен се разчертават реперите така, както е дaдено на фигурата.
6. Включват се фаровете на къси светлини.
7. С помоща на регулировъчните винтове на всеки един от фаровете граничната линия между светлото и тъмното петно на фаровете трябва да съвпадне с така начертаните репери.

Забележка: За да се получат задоволителни резултати измерванията трябва да се направят с точност до 1sm при добра тъмнина.
mod edit: vaskoto1

Последна промяна от stil на Вто 21 фев 2006 16:46, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
leavon
Мнения: 923
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 15:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот leavon » Нед 12 юни 2005 12:12


Има ли значение А каква стойност има?




stilko
Мнения: 604
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 0:26
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот stilko » Нед 12 юни 2005 12:57


A трябва да е разстоянието м/у центровете на фаровете.




Потребителски аватар
ЧАНДЛЪР БИНК
Мнения: 456
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 14:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ЧАНДЛЪР БИНК » Нед 12 юни 2005 21:58


Това е гот информация но каква е стойноста на H




stilko
Мнения: 604
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 0:26
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот stilko » Нед 12 юни 2005 22:27


SSivanov написа:Това е гот информация но каква е стойноста на H

Мериш и ще разбереш :) от земята до центъра на фара :)




Engi
Мнения: 1
Регистриран на: Пон 13 юни 2005 23:19
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Engi » Пон 13 юни 2005 23:23


момчета, нещо не е наред в тази формула....
нека приемам, че съм отчел Н и то е 80см. или 0,8м, за да запазим дименсиите. Л = 5м.
следователно => 4000.0.8/5+0.8 = 551? това не може да е 55см, защото, съдейки по дименсиите няма логика ?:( ще съм благодарен ако някой помогне да я разгадаем? мечтата ми е да си регулирам фаровете сам:)




stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Вто 14 юни 2005 12:31


Всичко в sm.




Потребителски аватар
ЧАНДЛЪР БИНК
Мнения: 456
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 14:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ЧАНДЛЪР БИНК » Чет 16 юни 2005 7:42


абе нещто ми се струва крива формулата
като въведа всичко в см. се получава 428.5 см > 4.3 метра
ако някой е постигнал други резултати нека постне как става




stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Чет 16 юни 2005 10:36


Гледам тука смятате та чак пушек се вдига. И все нещо не достига за получаване на правилният отговор.:lol:
И понеже съм го правил това упражнение с Ладата преди доста време (т.е проверено е) си мисля:
Явно тука има нещо гнило. Пооглеждам си картинката малко по-внимателно lupe и… к’во да видя :shock: една нула в повече. В бързината…. Нали върша и друга работа.
Извинявам се за неточността. Вече е коригирано.

П.П. Е малко ви поизмъчих, но вече сигурно знаете формулата наизуст и “насън да ви бутнат” сте готови за реглаж на фаровете.
Хи-хи-хи... :mrgreen:




Потребителски аватар
zexer
Мнения: 308
Регистриран на: Нед 07 авг 2005 15:33
Автомобил: Golf2
Двигател: 1.3 MH
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот zexer » Пон 21 авг 2006 14:43


ЧАНДЛЪР БИНК написа:ако някой е постигнал други резултати нека постне как става

L = 5m = 500sm
H = 80sm (от примера на Engi)

h = 400xH / (H + L)
h = 400x80 / (500 + 80)
h = 32000 / 580
h = 55,172413793103448275862068965517sm

P.S Почти невъзможно е да се получи h 400+см. Трябва ако Л=500см, то H (от земята до центъра на варовете) да е 8км и повече




Потребителски аватар
asskoGTI
Мнения: 778
Регистриран на: Нед 05 юни 2005 18:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот asskoGTI » Пон 21 авг 2006 22:45


:bowdown




Потребителски аватар
patzo
Мнения: 338
Регистриран на: Чет 06 юли 2006 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот patzo » Съб 26 авг 2006 17:53


последно, някой да го е пробвал този вариянт за ръчно регулиране на фаровете ?
същият вариянт и за дългите светлини ли се отнася защото при мен късите са отделно от дългите .

А случайно да знаете как се регулират халогените ?




Потребителски аватар
POLO GTI
Мнения: 1155
Регистриран на: Вто 29 авг 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот POLO GTI » Вто 12 сеп 2006 12:44


Здрасти,
аз искам да попитам от къде се регулират фаровете на Поло '96 в смисъл къде са винтчетата на самите фарове, че не можах да ги видя...ако някой може да качи и една снимка ще бъде супер :!:




Потребителски аватар
xcalibur
Мнения: 166
Регистриран на: Чет 10 мар 2005 1:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот xcalibur » Вто 12 сеп 2006 13:29


Ето още едно обяснение:

Може да си ги регулираш сам, трябва ти само ролетка a049.gif
Процедурата е следната:
1. Мериш с ролетката колко е разтоянието от земята до центъра на фара. Да кажем, че е Х сантиметра.
2. Заставаш срещу стена на 5 метра - гледай да няма бордюри или неравности
3. Отиваш до стената и мериш разстоянието от земята до хоризонталните линии, над които светлината рязко намалява - трябва да е 70 до 80% от Х. При мене на Калибрата го направих на 90% и едва тогава свети добре - предполагам защото е с лупи и няма голямо разсейване над тези линии може да си позволя да ги "вдигна" по нагоре и защото като цяло светят слабо blahblah.gif
4.Хоризонталните линии които се проектират на стената (за които ставаше въпрос по-горе) от едно място тръгват нагоре - ъгъла трябва да е 15 градуса.. ама това се мери трудно и дори да имаш транспортир грешката ще е голяма. В общия случаи гледай двете наклонени линии да са успоредни
5.Растоянието между точките, в които хоризонталните линии тръгват нагоре трябва да е точно колкото разстоянието между крушките на късите светлини.




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 17 дек 2006 22:48


Намерих една основна грешка в формулата-тя не е за Голф :!: За жалост след като ги регулирах :cry: Ето как ги регулирах аз -на 420 от стена ,за двусекционен фар 70 см Н,ми се получи 57 на стената.Неска обаче мерих волтажа на фаровете и кво да видя-ми те от ФВ ясно и точно са го написали отгоре-наклон 1.2%-деме за всеки метър по 1.2 см. надолу-та за сповенатото 4.2м. от стената точно 6 см надолу :cry: И още нещо да попитам белязката се хваща там кадето свършва светлото в горната част ли?





Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта