Наближава :arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 2019 (30. Август - 01. Септември 2019г.)

Почистване на нагара в двигателя

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
RadoSi
Мнения: 156
Регистриран на: Сря 21 юли 2004 1:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Почистване на нагара в двигателя

Мнениеот RadoSi » Пон 20 юни 2005 13:29


Здравейте,
Значи сабота едно прятелче ми даде да 4ета едни статии и там пишеше че хората си 4истят нагара по леглата на клапаните по самите клапани по челото на буталата от нагар като дават на двигателя да "пие вода" :) Незнам химично защо нещата се получават но го пробвах и желания ефект е на лице. Когато колата ми загрееше запо4ваше да прекасва на всеки 5-10 работни такта по веднаж това лесно се вижда като отидеш до ауспоуха и се вслушаш. чува се едно бррррррррр бум брррррррр бум бум брррррррр..... празен такт на някои от цилндрите. Причините са може би лоша компресия на някои от цилиндрите вследствие не доброто лягане на клапаните в гнездата им .. предварителни детонации от нагара и т.н. може и да не е така .. поправете ме ако греша. Работата е следната взима се някои от маркучите за вакум и се поставя в шише с вода. но Аз понеже се притеснвах че може някои цилиндар да засмуче прекалено много вода и както знаете водата не се копресира се получават един спукани блокове един строшени бутала и мотовилки и други страшни работи сварзани с хварляне на двигателя .. така че също внимаваите като минавате през локви :)))
Та чрез прости сметки изчислих че моят 1.6 двигател не трабва да поема пове4е от 20мл вода в цилиндара при всмукване, което при 4000 оборота прави около 16л вода в минута . което си е много така че взех едно шише с праскало за прозорци и праскар в дупката на карба като през това време подавам газ заштото заради водата двигателя се опитва да загасне ... по време на процеса е нормално да излизат бели пушаци от ауспуха и да излизат малки 4ерни пар4енца .. това всашност е нагара :)))
Можете да направите няколко пати този процес като ако не излизат бели пушаци не се притесняваите пак варшите работа. На които не му се демонтира може да праска и в няки вакумен маркуч но внимаваите от каде идва този вакум може да е само от колектора на един цилиндар в такав случай останалите цилиндри няма да пият вода.
След операцията покараите малко по агресивно и повторете ако не ви марзи :) Хубаво е двигателя да е топал преди да правите операцията.
И като за накрая държа да ви предупредя пак 4е не трябва да се полива с марку4а вода понеже засмукването на 15-20мл вода би убило тотално вашия двигател. Съжалявам за лошата ми кирилица ама ...




Потребителски аватар
Ice___Cool
Мнения: 398
Регистриран на: Съб 12 мар 2005 17:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Ice___Cool » Пон 20 юни 2005 13:50


На това му се вика ходене по острието на бръснача :lol: Не е ли по-лесно и безопасно това да се прави с добавки за горива :?:


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7368
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Пон 20 юни 2005 14:49


първо искам да те попитам сигурен ли си,че си го правил или го прочете някъде?
защото логично погледнато една капка вода на челото на буталото не може да си смени агрегатното състояние и срещайки се с клапана се получава.....мазало.
обаче "дефакто" :D съм виждал да се впръсква вода с тази цел,но от монтьор с доста опит.

местя в "направи си сам"
не правете това вкъщи!


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Пон 20 юни 2005 15:13


Screwy


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16098
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Пон 20 юни 2005 15:31


не знам, не е ли малко "играчка-плачка", "на баир лозе" и так далее
наистина не правете това в къщи
има прекрасни добавки на световни фирми, към които съм отново скептично настроен :oops:


Потребителски аватар
brother_Tom
Мнения: 166
Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот brother_Tom » Пон 20 юни 2005 20:12


Без да насърчавам никого да "ходи по ръба на бръснача", както добре го каза колегата по-горе, но подобен феномен- перфектно почистване на всички детайли в горивната камера съм наблюдавал при пробила гарнитура на главата. Случаят беше следния: При загряване на двигателя, в следствие на дефект в гарнитура на главата при такт пълнене, цилиндъра започваше да смуче по малко антифриз, а при такт сгъстяване се надуваше охладителната система. След забелязване на проблема с колата бяха изминати около 200 км по неволя. Естествено с намалена мощност, доливане на 3-4 литра вода, леко раздут радиатор и бял пушек от ауспуха. При ремонта се оказа, че цепнатината в гарнитурата беше нищожна, така че в цилиндъра на практика е влизала гореща водна мъгла. А детайлите- клапани, свещ, бутало и т.н. бяха идеално почистени.
Според мен ако се впръсква непрекъснато и продължително малко количество водна пара в работещ двигател ефекта ще е доста добро почистване. Поради някои "железни принципи" бих препоръчал действието да се прави непостредствено преди смяна на маслото


Потребителски аватар
RadoSi
Мнения: 156
Регистриран на: Сря 21 юли 2004 1:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот RadoSi » Пон 20 юни 2005 21:46


Явно няма ентусиасти ! Аз си мислих 4е бихте се изкефили да чуете старичкия си двигател да марка и да не прекасва на тихи обороти. Разбира се че го напрвих няма да пиша нещо без да съм го пробвал .. каква ми е изгодата някой от вас да си строши двигателя ?
Незнам в момента колата ми няма дори и едно прекасване а преди имаще доста като загрее. Ако някой все пак се реши ще му окажа съдействие .. то си е за вас :)


Потребителски аватар
CyberBlade
Мнения: 426
Регистриран на: Съб 08 яну 2005 11:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот CyberBlade » Чет 23 юни 2005 17:36


Аз съм навит да го направя! Какви ли не други работи съм правил че малко водица ли няма да пръсна :twisted:

Имам въпросче обаче: сега ми гори много малсо 1л - 700км. Вложки ... а най-вероятно и сегменти. След смяната им ли да го направя или може и сега ... Някакво значение ?


Потребителски аватар
syncrony_x
Мнения: 26
Регистриран на: Пон 13 юни 2005 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот syncrony_x » Пет 24 юни 2005 12:20


RadoSi написа:Явно няма ентусиасти


Ми аз съм навит!!!Коло ще ми струва ти да го направиш?....ама искам да ми гарантираш , че мотора няма да се приключи!!! :banghead:


Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10752
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Пет 24 юни 2005 17:12


ЕВАЛА ЗА ИДЕЯТА!!!!
Днес го видях това нещо лично на 3 коли (при ваското1)
две аудита 80-ки и на zmej голф-а (2-ка)
лично видях промяната само на аудитата
голфа го пропуснах щото карах един носорог mhihi
просто невероятно!!!!
слушам двигателя и не вярвам на очите си mhihi mhihi
на първото беше най-яка промяната от "запазен дизел"
така се кротна двигателчето така тихичко си заработи равномерно
да не повярва човек
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
ваското1 ще пише по темата сигурно


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11967
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Пет 24 юни 2005 19:31


евала и аз за идеята bowdown -никога не бих си го помислил дори! xa xa xa камо ли да седна да си поя мотора...mhihi ефекта беше направо поразителен! :shock: !
обаче трябва да се прави внимателската да не стане инфекция. :horror:
мойта каляска също беше на водопой днеска и съм доволен!
:dance: браво-много яка идея е това!


Потребителски аватар
Sachko
Мнения: 643
Регистриран на: Нед 15 авг 2004 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bansko/Sofia
Контакти:

Мнениеот Sachko » Пет 24 юни 2005 22:00


vaskoto1 написа:.........

А с какво им сипа водата? На мен това ми се стори добре с праскалката за жамове/// и през вакумите ли сипвахте или в карба/инжекциата?


KENTAWAR
Мнения: 433
Регистриран на: Съб 19 мар 2005 22:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот KENTAWAR » Пет 24 юни 2005 22:18


Васе вземи поилката в неделя на срещата и си запазвам ред и аз чух много добри отзиви. и мойто голфе е жадно :lol: :lol: :lol:

Пък аз ще гледам да взема едно галонче с бира за почерпка Beer


Потребителски аватар
RadoSi
Мнения: 156
Регистриран на: Сря 21 юли 2004 1:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот RadoSi » Съб 25 юни 2005 3:00


Ееее направо ми се напълни душата като видях доволните отзиви. Специални благодарности на един мой приятел Стефан който ми спомена за това и ми даде линкове кадето беше описана. :lol: Разбира се аз веднага се навих да я пробвам и след очевидния ефект реших да споделя и с вас. Бих се радвал да помогна на всеки с напояването на двигателя му но като гледам и Васко се е специализирал вече пък и вие си имате контакти с него :)
Ако имам възможност този път ще дойда на срещата с праскалото да помагам на мераклийте.


Потребителски аватар
tyo
Мнения: 1884
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: в покрайнините на EU
Контакти:

Мнениеот tyo » Нед 26 юни 2005 12:35


CyberBlade написа:....сега ми гори много малсо 1л - 700км. Вложки ... а най-вероятно и сегменти. След смяната им ли да го направя или може и сега ... Някакво значение ?


CyberBlade явно състоянието на мотора ти е много зле щом имаш такъв разход на масло.Аз съм със същият ДВГ като твоя (GU) имам разход около 50~70мл./1000km. тоест като налея ново масло на максимум и не доливам до смяната му (7000~8000km.)
Та мисълта ми е следната,след като така и така ще отваряш двигателя защо не го почистиш от нагара тогава.Заслужава ли си да рискуваш :wink:



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Nasulov, ognqn и 4 госта