Колеги я кажете след като се запушат дупките на клапите на парното задължително ли е да се облепя с дунапрен? При мен колата е с климатроник и предполагам трябва за да не се образува вакум и моторите да не могат да отварят клапите, но все пак да питам. Аз смятам да облепя клапите с злуминиево тиксо. Дали ще държи или трябва да ги направя с нитове и алуминиеви листи?
Благодаря.
Ремонт на парно - Пасат B3 + снимки
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Ремонт на парно - Пасат B3 + снимки
Къв вакум,алуминиевата лента е най-добре.
Re: Ремонт на парно - Пасат B3 + снимки
моя съвет е с тънки листа,с нитове.аз лепих с фолио и имам едно дразнещо скърцане от потока на въздуха,предполагам защото е тръгнало да се разлепя от топлината.
-
- Мнения: 144
- Регистриран на: Нед 03 яну 2010 16:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
- Контакти:
Re: Ремонт на парно - Пасат B3 + снимки
Iezekil написа:Къв вакум,алуминиевата лента е най-добре.
В смисъл?
kr1s0 написа:моя съвет е с тънки листа,с нитове.аз лепих с фолио и имам едно дразнещо скърцане от потока на въздуха,предполагам защото е тръгнало да се разлепя от топлината.
Става дума за това тънкото фолио, което като залепне веднъж не може да го отлепиш, защото има едно термоустойчиво, но не е алуминиево...
Това едно на ръка, ще го направя дали с нитове с тънки листа или с фолио, но мисълта ми е да залепям ли отгоре дунапрен от опасения, че моторите няма да могат да отварят клапите като се създаде вакуум от това, че прилепят плътно...
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Ремонт на парно - Пасат B3 + снимки
Няма как да се получи ваккум,кутията не е херметическа.Лепенето на фолио се прави в двете посоки на детайла,за да се избегне евентуалното му разлепянеуа и по-добре уплътнява краищата.Това с дунапрена е добра идея само,ако имаш качествени материали за залепянето му.Лепи се по краищата на клапите с цел отново по-плътно затваряне.Не говоря за топло/студено,а за другите.Аз лично дунапрен не съм лепил,а само едно сребърно тиксо,увито доста пъти по клапата.
С нитове и ламарина не е хубаво,клапите стават тежки и не прилепват плътно.
С нитове и ламарина не е хубаво,клапите стават тежки и не прилепват плътно.
-
- Мнения: 144
- Регистриран на: Нед 03 яну 2010 16:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
- Контакти:
Re: Ремонт на парно - Пасат B3 + снимки
Iezekil написа:Няма как да се получи ваккум,кутията не е херметическа.Лепенето на фолио се прави в двете посоки на детайла,за да се избегне евентуалното му разлепянеуа и по-добре уплътнява краищата.Това с дунапрена е добра идея само,ако имаш качествени материали за залепянето му.Лепи се по краищата на клапите с цел отново по-плътно затваряне.Не говоря за топло/студено,а за другите.Аз лично дунапрен не съм лепил,а само едно сребърно тиксо,увито доста пъти по клапата.
С нитове и ламарина не е хубаво,клапите стават тежки и не прилепват плътно.
Благодаря за изчерпателния отговор. Този дунапрен оригинално залепения дали не е по специален, в смисъл термоустойчив някакъв за да издържа?
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Чет 27 мар 2014 18:58
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Ремонт на парно - Пасат B3 + снимки
здравеите всички някои може ли да ми каже как се сваля таблото на vw vento за да се смени радиатора на парното и този донапрен за които се говори какъв е и за какво служи и трябва ли да се слага отново нов и от каде се купува
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Ремонт на парно - Пасат B3 + снимки
Ами прочети цялата тема,на първа страница още има снимки.Принципа е същия при Венто.
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Чет 27 мар 2014 18:58
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Ремонт на парно - Пасат B3 + снимки
благодаря ти много причтел ще се опитам да го оправя и ще кажа какво се е получило:)
Re: Ремонт на парно - Пасат B3 + снимки
Много полезна тема, помогна ми да си реша проблема.
С една зебележка - ако колата ви е с газова уредба и с климатик, по-добре я закарайте в сервиз. Захващайте се само ако имате добра материална база и канал/повдигач. Заради многото допълнителни елементи достъпът е силно затруднен.
Моята одисея:
Предистория. Внесен от Италия Пасат 3, с "присаден" климатроник - слаган допълнително оригинален немски климатик, поиталианчен с някаква странна електроника "Аура". Добавена газ от редови сервизен занаятчия. Първо отказа електрониката на климатроника. Подмяната се оказа невъзможна (един ден ми писна, изрязах всичко, което ми приличаше на климатроник, сложих жила и се сдобих с нормален климатик; тогава частично оправих проблема с изглилия дунапрен на въздушните клапи, много временно решение). Заради ремонт на парното ми източиха фреона и се забавих половин-една година с пълненето, тогава се оказа, че всички маркучи изпускат налягане (възможно е да са надули повечко при азотната проба) и ми поискаха твърде много пари, за да го оправя на момента. После при едно нанизване върху пернишки парктроник останах без радиатор на климатика и всякакви надежди за ремонт умряха - щеше да е неоправдано скъпо спрямо моментната цена на колата. Никога не съм имал хубаво парно в тази кола, нито температура, нито въздушен поток. Плюс висока влажност и непрестанно конденз по всички стъкла... А да - напоследък течеше вода при дъжд в краката на пасажера.
Хванах се да оправя нещата. Разглабянето на таблото не е сложно, стига да имаш къде да слагаш извадените части. Добре че съм с комби, защото нямам гараж и складирах в багажника. Не свалих волана, но таблото все пак излезе (ако някой пробва така, много да внимава с лостчетата на мигачите и чистачките! без малко да счупя едното).
Голям проблем се оказа изваждането на кутията с клапите, радиаторчетата и вентилатора. Заради всичко добавено развивах двете гайки откъм двигателя около час и половина. Естествено "майсторите" бяха използвали горната, за да закрепят всичко, за което се сетят...
Разцепих кутията на колкото беше възможно парчета. Махнах радиатора на климатика, защото прецених, че създава съпротивление и точно той ми влошава въздушния поток (оказах се прав). Голяма борба беше - тия италианци са големи мърлячи, бяха заливали навсякъде с битум, в излишък... Маркучите за фреона директно ги отрязах. Смених радиаторчето на парното, предположих, че е запушено, оказа се, че е наред, но вече бях купил резервно.
Въздушните клапи. Отхвърлих идеята с алуминиева ламарина и нитове, опасявах се от увеличаване на теглото и шум от вибрации. Разкарах всички остатъци от дунапрен, измих добре клапите, подсуших и облепих с двойнозалепящо канцеларско тиксо. Само като временно закрепяне на изолационния материал - 3мм селитрон от Практикер. Лек, здрав и устойчив материал. Изрязах излишния селитрон, пробих отвори през 4-5 см и "обших" с капронов канап, дупките запуших със силикон (селитронът не се разлага от него). Визуално не е добре, но никой не го вижда, а здравината на такъв монтаж е достатъчна. Ще издържи доста, устойчиво е и на топлина/студ, няма шум и вибрация, не добавя тегло. Тук-там сложих самозалепващо се уплътнение за врата ТЕСА. То евентуално може и да падне след година-две, но няма да влоши значително управлението на въздушния поток. Това е моето "ноухау"
Сглобяването по обратния ред без проблем. Напълно запуших отвора за филтъра над вентилатора, да върти само въздух от купето. Оказа се, че оттам тече водата към предната дясна седалка. Ако ми трябва проветряване, ще отварям прозорци, а така ще се топли по-бързо.
В резултат при отрицателна външна температура и напълно изстинала кола, за 10-ина минути се стопли прилично, а на 15-тата беше ненужно топло. Добра въздушна струя. Загубих едно от положенията на регулатора за посока на въздуха, към краката, явно съм разместил някое от жилата, но не ми пука, нали мога да насочвам към предното стъкло или към водача/пътника, стига ми. В сравнение с почти пълната липса на парно преди, е огромен качествен скок.
Ако високата температура не реши проблена с влажността и конденза, предстои добавяне в системата на влагоуловител с елемент на Пелтие, но се съмнявам да се стигне до там.
Останаха ми вътрешен радиатор на климатик, на парно, компресор на климатик и още една част за климатика, не съм сигурен каква точно роля има.
С една зебележка - ако колата ви е с газова уредба и с климатик, по-добре я закарайте в сервиз. Захващайте се само ако имате добра материална база и канал/повдигач. Заради многото допълнителни елементи достъпът е силно затруднен.
Моята одисея:
Предистория. Внесен от Италия Пасат 3, с "присаден" климатроник - слаган допълнително оригинален немски климатик, поиталианчен с някаква странна електроника "Аура". Добавена газ от редови сервизен занаятчия. Първо отказа електрониката на климатроника. Подмяната се оказа невъзможна (един ден ми писна, изрязах всичко, което ми приличаше на климатроник, сложих жила и се сдобих с нормален климатик; тогава частично оправих проблема с изглилия дунапрен на въздушните клапи, много временно решение). Заради ремонт на парното ми източиха фреона и се забавих половин-една година с пълненето, тогава се оказа, че всички маркучи изпускат налягане (възможно е да са надули повечко при азотната проба) и ми поискаха твърде много пари, за да го оправя на момента. После при едно нанизване върху пернишки парктроник останах без радиатор на климатика и всякакви надежди за ремонт умряха - щеше да е неоправдано скъпо спрямо моментната цена на колата. Никога не съм имал хубаво парно в тази кола, нито температура, нито въздушен поток. Плюс висока влажност и непрестанно конденз по всички стъкла... А да - напоследък течеше вода при дъжд в краката на пасажера.
Хванах се да оправя нещата. Разглабянето на таблото не е сложно, стига да имаш къде да слагаш извадените части. Добре че съм с комби, защото нямам гараж и складирах в багажника. Не свалих волана, но таблото все пак излезе (ако някой пробва така, много да внимава с лостчетата на мигачите и чистачките! без малко да счупя едното).
Голям проблем се оказа изваждането на кутията с клапите, радиаторчетата и вентилатора. Заради всичко добавено развивах двете гайки откъм двигателя около час и половина. Естествено "майсторите" бяха използвали горната, за да закрепят всичко, за което се сетят...
Разцепих кутията на колкото беше възможно парчета. Махнах радиатора на климатика, защото прецених, че създава съпротивление и точно той ми влошава въздушния поток (оказах се прав). Голяма борба беше - тия италианци са големи мърлячи, бяха заливали навсякъде с битум, в излишък... Маркучите за фреона директно ги отрязах. Смених радиаторчето на парното, предположих, че е запушено, оказа се, че е наред, но вече бях купил резервно.
Въздушните клапи. Отхвърлих идеята с алуминиева ламарина и нитове, опасявах се от увеличаване на теглото и шум от вибрации. Разкарах всички остатъци от дунапрен, измих добре клапите, подсуших и облепих с двойнозалепящо канцеларско тиксо. Само като временно закрепяне на изолационния материал - 3мм селитрон от Практикер. Лек, здрав и устойчив материал. Изрязах излишния селитрон, пробих отвори през 4-5 см и "обших" с капронов канап, дупките запуших със силикон (селитронът не се разлага от него). Визуално не е добре, но никой не го вижда, а здравината на такъв монтаж е достатъчна. Ще издържи доста, устойчиво е и на топлина/студ, няма шум и вибрация, не добавя тегло. Тук-там сложих самозалепващо се уплътнение за врата ТЕСА. То евентуално може и да падне след година-две, но няма да влоши значително управлението на въздушния поток. Това е моето "ноухау"
Сглобяването по обратния ред без проблем. Напълно запуших отвора за филтъра над вентилатора, да върти само въздух от купето. Оказа се, че оттам тече водата към предната дясна седалка. Ако ми трябва проветряване, ще отварям прозорци, а така ще се топли по-бързо.
В резултат при отрицателна външна температура и напълно изстинала кола, за 10-ина минути се стопли прилично, а на 15-тата беше ненужно топло. Добра въздушна струя. Загубих едно от положенията на регулатора за посока на въздуха, към краката, явно съм разместил някое от жилата, но не ми пука, нали мога да насочвам към предното стъкло или към водача/пътника, стига ми. В сравнение с почти пълната липса на парно преди, е огромен качествен скок.
Ако високата температура не реши проблена с влажността и конденза, предстои добавяне в системата на влагоуловител с елемент на Пелтие, но се съмнявам да се стигне до там.
Останаха ми вътрешен радиатор на климатик, на парно, компресор на климатик и още една част за климатика, не съм сигурен каква точно роля има.
- baiivan
- Мнения: 18
- Регистриран на: Съб 28 юни 2008 8:03
- Автомобил: Passat
- Двигател: 2E
- Местоположение: Ловеч
Re: Ремонт на парно - Пасат B3 + снимки
Здравейте колеги, много полезна тема, с помощта на която си разглобих климатроника и съответно го сглобих пак.
НО, нещо се обърка, нямах с какво да снимам при разглабянето, скапа ми се телефона и от фирмата дето си поръчах друг ме мотаха няколко дена, но това си е отделно.
Та разчитах на паметта си и на гения на германците. Оказа се, че не са чак тъй гениални. Точно на климатроника има няколко еднакви букси, които можеш да объркаш къде да включиш. Вероятно точно така съм и направил. Сега техниката работи но има един проблем, като натисна бутона за обдухване от централните отвори (една стрелка сочеща към гърдите) и при задаване на температурата на най-ниско ниво LO започва да бръмчи една кутийка в която влизат маркучите за вакуума и една от тези еднакви букси.
Молбата ми е, ако някой знае коя букса къде е или има снимки, защото в нета не открих решение, да постне тук или на ЛС. Също така и ел.схема би ми свършила работа. Бръмченето е по скоро като непрекъснато цъкане на реле, но ми направи впечатление, че като влезе в този режим, намалят оборотите на вентилатора, все едно нещо дава на късо.
Не смея да го задържа по дълго, за да не изгори нещо друго.
Благодаря предварително на всеки който даде някаква информация.
НО, нещо се обърка, нямах с какво да снимам при разглабянето, скапа ми се телефона и от фирмата дето си поръчах друг ме мотаха няколко дена, но това си е отделно.
Та разчитах на паметта си и на гения на германците. Оказа се, че не са чак тъй гениални. Точно на климатроника има няколко еднакви букси, които можеш да объркаш къде да включиш. Вероятно точно така съм и направил. Сега техниката работи но има един проблем, като натисна бутона за обдухване от централните отвори (една стрелка сочеща към гърдите) и при задаване на температурата на най-ниско ниво LO започва да бръмчи една кутийка в която влизат маркучите за вакуума и една от тези еднакви букси.
Молбата ми е, ако някой знае коя букса къде е или има снимки, защото в нета не открих решение, да постне тук или на ЛС. Също така и ел.схема би ми свършила работа. Бръмченето е по скоро като непрекъснато цъкане на реле, но ми направи впечатление, че като влезе в този режим, намалят оборотите на вентилатора, все едно нещо дава на късо.
Не смея да го задържа по дълго, за да не изгори нещо друго.
Благодаря предварително на всеки който даде някаква информация.
- sandokan0000
- Мнения: 6
- Регистриран на: Вто 21 окт 2014 17:05
- Автомобил: Vw Passat B3 90hp
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Ремонт на парно - Пасат B3 + снимки
Мога да предложа и друг вариант.
В моя случай въздуховодите, които насочват въздуха към стъклото, краката и т.н. бяха наред, в смисъл клапите явно си бяха добре, но не духаше топло. Реших си проблем по следния начин:
1. Сваляме жабката и нишата под жабката.
2. Отворяме предния капак и от лявата страна се вижда решетката на въздуховода, от който влиза външния въздух - махаме я и се отркиват два болта, които се виждат и преди това, но неможе да се развият.
3. Сваляме мотора на парното (намира се под жабката, зад нишата). Сваля се със завъртане няляво или нядясно, откачаме буксата и махаме мотора, за да не пречи. И така пред нас е въздуховода, който идва отгоре (предния капак) и отива някъде зад таблото.
4. Откачаме жилото което се намира след мотора по пътя ня въздуха към таблото.
5. Сваляме въпростния въздуховод като развием болтчетата които са отпред при двигателя.
6. Въздуховода за които говорим се зацепва точно където започва таблото - там има щипки, махаме ги и го отделяме.
7. Във въздуховода, което е вече в ръцете ни има едно клапа - това е клапата за спиане и пускане на въздуха отвън.
8. Другата клапа се намира непосредствено след зацепването на двата въздуховода - след махането на първия се вижда клапата, която всищтност е за топло и студено.
9. Аз лично облебих двете клапи със самозалепваща алуминиева лента.
10. Сглобяваме по обратен ред.
Съжалявам за липсата на снимки, нямах телефон в себе си. Ако на някой не му е ясно нека пише, ще разяснявам!
В моя случай въздуховодите, които насочват въздуха към стъклото, краката и т.н. бяха наред, в смисъл клапите явно си бяха добре, но не духаше топло. Реших си проблем по следния начин:
1. Сваляме жабката и нишата под жабката.
2. Отворяме предния капак и от лявата страна се вижда решетката на въздуховода, от който влиза външния въздух - махаме я и се отркиват два болта, които се виждат и преди това, но неможе да се развият.
3. Сваляме мотора на парното (намира се под жабката, зад нишата). Сваля се със завъртане няляво или нядясно, откачаме буксата и махаме мотора, за да не пречи. И така пред нас е въздуховода, който идва отгоре (предния капак) и отива някъде зад таблото.
4. Откачаме жилото което се намира след мотора по пътя ня въздуха към таблото.
5. Сваляме въпростния въздуховод като развием болтчетата които са отпред при двигателя.
6. Въздуховода за които говорим се зацепва точно където започва таблото - там има щипки, махаме ги и го отделяме.
7. Във въздуховода, което е вече в ръцете ни има едно клапа - това е клапата за спиане и пускане на въздуха отвън.
8. Другата клапа се намира непосредствено след зацепването на двата въздуховода - след махането на първия се вижда клапата, която всищтност е за топло и студено.
9. Аз лично облебих двете клапи със самозалепваща алуминиева лента.
10. Сглобяваме по обратен ред.
Съжалявам за липсата на снимки, нямах телефон в себе си. Ако на някой не му е ясно нека пише, ще разяснявам!
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Ремонт на парно - Пасат B3 + снимки
Колеги,моите клапи ги облепихме с тия тривки ли или изтривалки за забърсване на маси и вс.мебели.Материала е подобен на дунапрен ,но мн. по-плътен и як.Попитах мастера,който ми е мн.добър познат каква марка радиаторчета слага по принцип,щото моето беше явно сменяно.Каза ми -NISENS мисля.Били около 60лв.,белгииски и топлели добре(за разлика от китайските ментета)Работата по таблото,и парното в нашия край е 100-120лв.Убедих се ,че без сваляне на таблото не може да се направят клапите качествено-за съжаление.
- ludmil
- Мнения: 250
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1990
- Местоположение: Земята
- Контакти:
Re: Ремонт на парно - Пасат B3 + снимки
Ти хубаво си писал "Като се свали решетката болтовете се отвиват! " но не си казал как. Там ни ключ мога да пъхна, ни камък на гедоре. КАК СЕ РАЗВИВА ТОВА ЧУДО????
-
- Мнения: 442
- Регистриран на: Сря 12 фев 2014 8:38
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AGR 98
- Местоположение: Ловеч
Re: Ремонт на парно - Пасат B3 + снимки
колега ,отстрани нарешетката има две дъгообразни скоби ,които се издърпват на страни ирешетката пада.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта