Парното ми не работеше както трябва и реших, че е време за действие.
Първата стъпка е да се ракачи '-' на акумулатора и да се пусне част от антифриза.Аз го направих от долното съединение на радиатора:
След това се маха решетката, защитаваща всмукателния отвор на парното:
Като се свали решетката болтовете се отвиват!
Прехвърляме се вътре и се започва разглобяването.
След това свалих нишата под жабката и самата жабка:
под жабката има още 1 "самотен" шрафт, който я дъжи:
Свалят се всички решетки на въздуховодите:
.. после и самата "коруба" на решетките :
Идва ред на врътките на парното, касетофон и копчетата по централната конзола:
Всички знаем, че централната конзола е много крехка и трябва по внимателската с нея.Ето къде трябва да се отвие (червено).Жълтата стрелка показва къде се намира пластмасов "палец":
Следват: волан, лостовете за чистачки, пластмасите около контактнич ключ, декоративната пластмаса около таблото (сваля се преди да се свали централната конзола) и самото табло:
Свалят се пищялките (или говорители ) от таблото:
... опорните планки под централната конзола:
Идва ред и на самото табло.Държи се на 4 болта - по 2 от всяка страна:
Преди да се дърпа таблото се отвобождава инсталацията от щипките, които са на него.Аз нагъцках всички кабели на мястото на уредите :
Кутията с радиаторчето и клапите е вече пред очите ни.
За да се свали се отвиват два болта от към двигателния отсег ( плюс двата болта при решетката ):
След като ги отвием и освободим маркучите влизаме вътре и дърпаме цялата кутия към нас ( върви комплект с врътките )
На снимките клапите изглеждат добре, но това е само привидно.Щом ги докоснах с пръсти дунапрена взе да се разпада.Радиаторчете ми беше Valeo, 99% оригинално ( не знам как не беше протекло ), но доста задръстено отвътре.Кутията се разчленява на две и кутията, в която се намира радиаторчето се разчленява още веднъж:
... клапите почистени от дунапрена:
Презастраховам се срещу бъдещи изгаряния на дунапрена с алуминиева ламарина и нитове:
.. новите части:
Облепих отнов клапите с дунапрен :
Всичко е сглобено и процедурата продължава по обратния ред.
Дано да съм бил полезен.
Ремонт на парно - Пасат B3 + снимки
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Ремонт на парно - Пасат B3 + снимки
Последна промяна от bobcho на Пон 24 дек 2007 19:12, променено общо 1 път.
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Капачето се подхваща в долната част ( над пепелника ) с пръсти и се дърпа леко.После отстрани с отверка внимателската и излиза.Самите врътки - отвиваш 4-те болта и ги буташ навътре.Ако си свалил " барчето" можеш да ги изкараш отдолу.
Самите врътки ... дърпаш смело
Самите врътки ... дърпаш смело
Последна промяна от bobcho на Пон 24 дек 2007 18:45, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Ремонт на парно - Пасат B3 + снимки
bobcho написа:Свалят се пищялките (или говорители ) от таблото:
Защо?
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
забележка:
не се източва никакъв антифриз. просто не се отваря каанчето и загубата от маркучите е минимална. повече губиш от това което остава в старото радиаторче.
на моделите с клима не се сваля частта с моторчето на парното а се откопчава от средната конзола като се прежалват 2те задни щипки до които няма достъп. прежалването е без последствия.
не се източва никакъв антифриз. просто не се отваря каанчето и загубата от маркучите е минимална. повече губиш от това което остава в старото радиаторче.
на моделите с клима не се сваля частта с моторчето на парното а се откопчава от средната конзола като се прежалват 2те задни щипки до които няма достъп. прежалването е без последствия.
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: Пон 29 окт 2007 16:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 137 госта