кислороден датчик /ламбда сонда/- замяна с електроника ?

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
zaio_baio
Мнения: 607
Регистриран на: Сря 11 май 2005 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот zaio_baio » Сря 06 юли 2005 9:06


vaskoto1 написа:това го имаше по руските сайтове и вече 3 дни безуспешно се мъча да го открия...реших че няма смисъл да пиша че просто съм виждал някъде.
доколкото знам схемата работи-има само един проблем.
трябва да си гласиш сместа ръчно и е малко неудобно. в ниските ако е добре-във високите обеднява и обратно.


Васе както поставяш задача ще трябва да се измисли ламбда сонда за газ ..... ако се направи такова регулиране трябва да има датчик който да след сместа ..... до колкото знам задачата е на този емулатор е единствено да не пълни ПЦ-то с грешки - т.е. да дава константен сигнал - нормално богата смес. А и до колкото ми е известно състава на газовете при бензин и пропан май е различен.

Поздрави
ZB
http://autodiags.net-bg.net




Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 670
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Мнениеот Krasi » Чет 07 юли 2005 11:14


много трудно ще излъжете ECU-то да "види" схемата по-горе като ламбда сонда. според мен ламбда сондата може да бъде заменена само с ламбда сонда. въпроса не е да се върже един елементарен генератор на правоъгълно напрежение с честота около 2 херца вместо ламбдата и сичко да е ОК. процесите са доста динамични. изходното напрежение на живата ламбда сонда постоянно щраколи между 2 нива /релеен изход/ обикновено около 0,2 - 0,8 V. Едното ниво /сега не си спомням кое точно/ условно означава "бедна смес" - другото "богата смес". като запалите двигателя и сондата почне да работи /след като достигне до към 300 градуса/ ECU- то влиза в т.нар. "closed loop" режим на управление - на български май беше "управление по затворен контур" /ако има някой вещ в теорията на автоматичното управление да ме поправя ако бъркам/. та много грубо въпросното управление изглежда така:

1.ламбдата, да речем, дава "бедна смес"
2.ECU-то реагира и увеличава времето през което е отворена дюзата.
3.процеса на обогатяване на сместа продължава докато ламбдата не даде сигнал "богата смес"
4.ECU-то обеднява сместа докато не се постигне т.1.

този цикъл се повтаря нонстоп. резултата е одно постоянно колебание около оптималната горивна смес което в крайна сметка е и целта. та не сещам с каква електроника може да се замести ламбда сондата. но ако има ще ми е много интересно да я видя.

Абсолютно съм съгласен с всичко казано по горе......И аз много се блъсках върху тези идеи....Имам обаче още една: Не би ли могло сигнала от сондата в режим на газ, да модулира сигнала на някакъв генератор на импулси, като съответно им мени амплитудата и продължителността съобразно показанията на сондата......май става много сложничко, може би трябват точните характеристики на сондата, съдържанието на СО в бензиновите и газовите изгорели газове и някаква функция която да ги изравнява.....Може би с PIC процесор само....Тези идеи, за да ги реализира някой, трябва да изгори една цистерна с газ за съжаление.......[quote][/quote]


Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zmej » Чет 07 юли 2005 15:51


За газ - датчикът е по-големият проблем... Или ако се мери косвено, как и какво...


dtx
Мнения: 1
Регистриран на: Чет 11 дек 2008 0:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dtx » Чет 11 дек 2008 1:28


Здравейте колеги, след случайното ми попадане на темата и лек прочит изникна следното:

Не може ли да се направи емулатор на който управлението за генериране на импулси се закача към ти пи ес-а демек колкото повече газ даваш толкова се казва на цпу-то, че ти е бедна сместа. Вече това нещо за да го синхронизираш за твоите нужди ще се закачиш на някои газаджия към мерника докато направиш идеална смес.
Обаче тук идва но-то кво правим когато сме на баир и даваме газ а оборотите падат нещо ще се позадавим. Трябва да се търси и синхронизация с оборотите на двигателя за да не се получи горната ексцесия, което обаче по никъв начин няма да помогне за проблема "въздуха при газаджията е по-чист а в центъра на кочината с много по-малко кислород".Абе маи си трябва ламбда сонда...

Драснете по един отговор да видя в правилна насока ли мисля.

Успех на захваналите се!


Потребителски аватар
mityomk
Мнения: 110
Регистриран на: Сря 23 яну 2008 9:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград

Мнениеот mityomk » Съб 13 дек 2008 18:39


е тва е схемата на емулатора, дава 0,2-0,8в по принцип яа ползват агутата и аз имам и сум доволен, че не ми трупа грешки
http://www.mityom.snimka.bg/album.php?album_id=313468&pid=9389314

Последна промяна от mityomk на Нед 14 дек 2008 14:00, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
mityomk
Мнения: 110
Регистриран на: Сря 23 яну 2008 9:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград

Мнениеот mityomk » Съб 13 дек 2008 18:46


поурязана е малко снимката ама някои ако изка ще му я пратя


Потребителски аватар
kasapina
Мнения: 93
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 23:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив facebook.com/FTMotorsports
Контакти:

Мнениеот kasapina » Съб 13 дек 2008 22:43


A Някой сещал ли се е че може да се смени софтуера на ЕКУто да не гледа Ламбда сондата и вичко си идва на мястото ;)
Това е масова практика при колите от ВАГ групата които се карат на ГАЗ ;)
Това е единственото решение ,шибаните ламбда емулатори само забавят появяването на проблема !!!
Който има запитвания да ме търси на ЛС трябва ми тип на мотора
Поздрави


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Чет 25 дек 2008 12:04


kasapina написа:A Някой сещал ли се е че може да се смени софтуера на ЕКУто да не гледа Ламбда сондата и вичко си идва на мястото ;)
Това е масова практика при колите от ВАГ групата които се карат на ГАЗ ;)
Това е единственото решение ,шибаните ламбда емулатори само забавят появяването на проблема !!!
Който има запитвания да ме търси на ЛС трябва ми тип на мотора
Поздрави


И как може да стане това?? нали си има нещо като заложена и самообучаваща се гориван карта .....??


botod
Мнения: 9
Регистриран на: Нед 26 дек 2010 10:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lovech

Re:

Мнениеот botod » Чет 06 юни 2019 9:45


kasapina написа:A Някой сещал ли се е че може да се смени софтуера на ЕКУто да не гледа Ламбда сондата и вичко си идва на мястото ;)
Това е масова практика при колите от ВАГ групата които се карат на ГАЗ ;)
Това е единственото решение ,шибаните ламбда емулатори само забавят появяването на проблема !!!
Който има запитвания да ме търси на ЛС трябва ми тип на мотора
Поздрави

Здрaвейте, имaм голф4 1,6, 100к.с. нa гaз искaм дa се зaбрaни лaм сондaтa кaкво трябвa дa мaпрaвя.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11919
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: кислороден датчик /ламбда сонда/- замяна с електроника ?

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 06 юни 2019 19:58


Да си монтираш ламбда емулатор


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: кислороден датчик /ламбда сонда/- замяна с електроника ?

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 06 юни 2019 20:20


С колко сонди си?


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: кислороден датчик /ламбда сонда/- замяна с електроника ?

Мнениеот ivan_pop » Пет 07 юни 2019 14:35


Предполагам,че е с една сонда.Ама и от нея зависи разхода!



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 172 госта