Наближава :arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 2019 (30. Август - 01. Септември 2019г.)

Смяна на задни амортисьори на Г2

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Смяна на задни амортисьори на Г2

Мнениеот wili98 » Нед 10 фев 2008 19:46


Предисловие..
Старият ми голф, беше с тотално издухали амортисьори отзад.
Карането му беше много много трудно.. и неприятно тропкаше.. стабилност да не говорим..

Целта... "с пръдня боя"....
Новият собственик на колата, не му се заделяха стабилна сума за амортисьори, и не се навиваше, докато благодарение на Niksi го уредих с чифт втора употреба, но работещи задни амортисьори.

Остана да ги сменим ;)
Необходими инструменти:
Звездогаечни ключове 17.. поне 2.
Тресчотка 1/4 , с фложка 10. /препоръчително/
Тресчотка 1/2 с фложка 17 /силно препоръчително/
Клещи тип "гарги"
Ключ за джанти, крик
трупчета дървени ;)
секрета за секретният болт на джантите /в случая липсваше.. и загубихме 20 мин да предобрим болта ;)/

Старт.
1. Отвивате пластмасовите кори кори в багажника които са над амортисьорите.
отвивате оградените с червено болтове с 10 /има и един отзад който се вижда... ама не съм го снимал/
Изображение
Изображение

2. Вече виждате горната част на амортесьора.. и сваляте предпазната гума.
Изображение
Изображение

3. Развивате гайката.. държите си контра, с гаргите.. да не се върти амортесьора ;) /по-надолу е снимано как на свален амортисьор/
Изображение

4. След което развивате и гайката на тампона.
Изображение
Изображение

5. Развивате гумата от страната от която сменяте
Укрепвате я с трупчета.. отпред /със заключен волан/ .. за да не се катурне от крика
Вдигате колата на крик
сваляте гумата

6 . Лягате вкарвате ключа по този начин за да си държите контра, след което с силен и постепенен натиск НО НЕ РЯЗКО.. развивате болта...
Развива се трудно.
/на снимката не се вижда болта ;)/ но той е от външната страна и не е труден за достъп..
Да не хванете да развивате от тук с този ключ който съм снимал за контра... ;)
Изображение


7. След като развиете болта и го извадите, с натиск в/у моста .. с крак надолу, си вадите амртисьора и той ви е в ръцете...
Изображение
Изображение

8. Държите си контра с гаргите, и развивате пак със 17 и тази гайка.
Изображение

преди да сте отвили напълно гайката, натиснете пружината и вижте дали се освобождава лесно...
ако напъва сериозно, ще се наложи да използвате скоби...


При мен нямаше нужда...
Отвих си спокойно..

сменявате квото е необходимо..
и по обратният ред ;)

Време за изпълнение..
около и под 1 час за двата амортисьора.. с помощник ;)




Потребителски аватар
Голф2
Мнения: 72
Регистриран на: Съб 24 фев 2007 21:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Голф2 » Съб 16 фев 2008 23:42


Батка тоя ключ дет си го рагнал вътре за контра няма смисал аз като слагахме спортни пружин с някои колеги от форума [rusiq24 i FreeSoul]
като сваляхме не ми се е налагало да държа контра иначе за другите работи си ги описал добре ще са полезни.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Нед 17 фев 2008 0:40


Аз съм мързелив..
мислиш ли, че щях да го сложа, ако нямаше смисъл от него ;)
пробвай и без него.. и си превърташе гайката ;)


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5068
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Нед 17 фев 2008 1:05


На всички със барабани отзад 100% трябва да се държи контра.
На повечето от тези с дисковете /фабрично/ гайката има нещо като стопер и няма нужда да се държи контра.


Потребителски аватар
POLO PAVLETI
Мнения: 1675
Регистриран на: Съб 13 авг 2005 20:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Airport Sofia (SOF / LB SF)

Мнениеот POLO PAVLETI » Нед 17 фев 2008 9:22


Голф2 написа:Батка тоя ключ дет си го рагнал вътре за контра няма смисал аз като слагахме спортни пружин с някои колеги от форума [rusiq24 i FreeSoul]
като сваляхме не ми се е налагало да държа контра иначе за другите работи си ги описал добре ще са полезни.

Батка оригинално там има едни ламаринки които държат контра, но в повечето случаи ги няма.За това и контрата с ключ е задължителна :wink:


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7277
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот parno » Нед 13 апр 2008 19:20


преминах през това изпитание.но не за амортесьори а за тампони и прахови капачки...голямо блъскане..но да кажа само че не всички Г2 с задни дискови спирачки си имат контра.при мен се налагаше да се държи с ключ.първата ми смяна на тези консумативи благодарение на тази тема :D



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: artyom и 8 госта