Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 3771
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !

Мнениеот hvp800 » Сря 08 апр 2015 21:44


Дай малко повече инфо , че ми стана интересно. На мен също ми е горяла крушка но не съм забелязал да не сработва темпомата, когато това се случи :gruebel




Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 443
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Асеновград

Re: Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !

Мнениеот jordancho » Чет 09 апр 2015 1:19


Не знам за всички, но при някой VW-ни (както е и при моя) ЕКУ-то взима "минус" през крушките за стоп светлините, за да работи темпомата. Ако този минус го няма, темпомата не сработва. На теория, крушките имат малко съпротивление, и дори да изгори едната, темпомата не би трябвало да се повлияе, но на практика е различно. Съществуват най-различни фактори, като калпава крушка, лоша връзка и други подобни, които при колегата са повлияли, и темпомата му е отказал при изгарянето дори и на само една от крушките.




Потребителски аватар
niko_2317
Мнения: 244
Регистриран на: Чет 05 мар 2015 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !

Мнениеот niko_2317 » Чет 09 апр 2015 10:04


Интересно,темпомата се управлява с + по всички кабели!
Единствената връска която мога да направя е,че при неработеща стоп машинка (при кола с кан,а и без кан) темпомата не тръгва!
Когато стоп машинката не е изправна или има изгоряла крушка на стопа,сигнализацията на таблото е една и съща - мига лампата на "подгрева" на километража.И си записва грешката в компютъра,например.
Друга връзка не виждам...




Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 443
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Асеновград

Re: Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !

Мнениеот jordancho » Нед 12 апр 2015 9:27


И аз не виждах връзката и точно за това цяла седмица се лутах из схеми и кабели и се чудех защо не иска да сработи темпомата, при положение, че всичко е инсталирано и активирано. С VAC-COM-а гледах, ЕКУ-то си отчиташе всичко - натиснати бутони, стоп машинки, въобще всичко отлично, но не искаше да работи. И така докато ровейки се из схемите в AutoData не забелязах, че от стоп-машинката на спирачката до ЕКУ-то отиват не една, а две жици - едната е отбелязана в една схема, а другата в друга схема; двете заедно не са отбелязани никъде и точно това беше проблема - според схемите от стоп-машинката на спирачката излиза само една жица, а на практика са две. Едната отива на един вход на ЕКУ-то, а другата на друг. По едната отива "плюс" като натиснеш спирачката, а по другата "-" (през крушките на стоп светлините) като я пуснеш. И аз не виждам каква е логиката, като дали е по "плюс" или "минус" в крайна сметка и по двете жици се следи дали е натисната спирачката, но инженерите от VW явно са имали нещо в предвид.




Потребителски аватар
niko_2317
Мнения: 244
Регистриран на: Чет 05 мар 2015 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !

Мнениеот niko_2317 » Пон 13 апр 2015 9:51


Чакай сега колега,на спирачката има 2 стоп машинки (една да дава сигнал на стопа за спирането,и една да пуска сигнал към компютъра)!
Има 2 вариянта:
Голф 4 с 2 отделни стоп машинки с по два пина всяка!
Голф 4 с 1 стоп машинка с 4 пина (две в една!)

Разликата не знам дали е в годината на колата,или по скоро е на пройзволен пронцип.Но съм виждал и двата вариянта.
И е логично към компа (ECU-то) да пуска +,а към стопа да е с маса - !

За този + и - ли говориш,и при теб с една обща стоп машинка ли е,или с 2 отделни?




Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 443
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Асеновград

Re: Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !

Мнениеот jordancho » Пон 13 апр 2015 14:15


При мен беше с една 2-пинова стоп-машинка, която подава + към стоп светлините. Като си правих темпомата се наложи да я сменя с друга 4-пинова, която е с един нормално отворен и един нормално затворен контакт. При отпуснат спирачен педал подава + към ЕКУ, а при натиснат подава + към стоп светлините.




Потребителски аватар
niko_2317
Мнения: 244
Регистриран на: Чет 05 мар 2015 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !

Мнениеот niko_2317 » Пет 17 апр 2015 15:41


И не забравяй да кажеш,че колата ти не е всъшност дизел!!!!




Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 443
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Асеновград

Re: Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !

Мнениеот jordancho » Пет 17 апр 2015 21:35


Така е колега, колата ми е бензинова, но схемата и инсталацията на тепомата е същата като на дизел, само номерата на пин-овете на ЕКУ-то към които се свързват бутоните за управление на темпомата са различни.




Потребителски аватар
radko86
Мнения: 240
Регистриран на: Сря 13 окт 2010 15:37
Автомобил: Golf IV
Двигател: AKL ARL
Местоположение: Стара Загора

Re: Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !

Мнениеот radko86 » Сря 27 май 2015 20:25


Здравейте колеги намерих лост круиз контрол от Голф 4 V6 с този номер дали ще стане за тди арл мотор?
Прикачени файлове
Screenshot 2015-05-27 19.10.57..-.jpg




Потребителски аватар
niko_2317
Мнения: 244
Регистриран на: Чет 05 мар 2015 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !

Мнениеот niko_2317 » Чет 28 май 2015 8:03


Колега,ще стане.Не гледай номера,в лоста няма никаква електроника.Гледай на вид да е като за твоята кола и готово!




gangstaned
Мнения: 96
Регистриран на: Сря 24 сеп 2008 21:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !

Мнениеот gangstaned » Сря 24 юни 2015 17:07


Колеги ето какво направих купих си новия лост с инсталацията и аз след 5 часа работа успях да сваля аербега да прекарам кабелите в 10 пиновата букса, синия пети кабел който остава извън снопа свързах с кабела който излиза от бушон номер 5 активирах през Вагком автопилота и не тръгна не ми светна на таблото индикация нито работи грешки няма през вагкома къде бъркам?




Потребителски аватар
jjshoshi
Мнения: 127
Регистриран на: Нед 17 юни 2007 17:19
Автомобил: golf 4 TDI 90+
Двигател: AGR 98
Местоположение: Монтана

Re: Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !

Мнениеот jjshoshi » Сря 24 юни 2015 17:20


прегледаи стоп машинките,при мен на съединителя машинката пинчето беше прибрано на вътре,изтегля се навън слагаш и пробваш,ако не ги провери през ваг кома.




gangstaned
Мнения: 96
Регистриран на: Сря 24 сеп 2008 21:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !

Мнениеот gangstaned » Сря 24 юни 2015 17:23


jjshoshi написа:прегледаи стоп машинките,при мен на съединителя машинката пинчето беше прибрано на вътре,изтегля се навън слагаш и пробваш,ако не ги провери през ваг кома.


Трябва да проверя тази машинка така ли ?? Аз вече съм го сложил така или иначе можеш ли да ми покажеш на снимка какво представлява тази стоп машинка ?




Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: VW Passat B6 TDI Variant
Двигател: BKP 2006
Местоположение: Свиленград
Контакти:

Re: Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !

Мнениеот betaserk » Сря 24 юни 2015 17:35


Намират се точно над педалите, представлява прекъсвач, в мой пост по назад в темата съм сложил снимка и съм писал как се проверява с VAG-COM
П.П. Не било в тази тема а в тази...http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=55640&start=555




gangstaned
Мнения: 96
Регистриран на: Сря 24 сеп 2008 21:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !

Мнениеот gangstaned » Сря 24 юни 2015 18:03


Да много полезна информация колега само не разбрах как евентуално се отремонтират (побългаряват) машинките мерси :)





Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта