Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Re: Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !
Дай малко повече инфо , че ми стана интересно. На мен също ми е горяла крушка но не съм забелязал да не сработва темпомата, когато това се случи
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !
Не знам за всички, но при някой VW-ни (както е и при моя) ЕКУ-то взима "минус" през крушките за стоп светлините, за да работи темпомата. Ако този минус го няма, темпомата не сработва. На теория, крушките имат малко съпротивление, и дори да изгори едната, темпомата не би трябвало да се повлияе, но на практика е различно. Съществуват най-различни фактори, като калпава крушка, лоша връзка и други подобни, които при колегата са повлияли, и темпомата му е отказал при изгарянето дори и на само една от крушките.
- niko_2317
- Мнения: 244
- Регистриран на: Чет 05 мар 2015 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !
Интересно,темпомата се управлява с + по всички кабели!
Единствената връска която мога да направя е,че при неработеща стоп машинка (при кола с кан,а и без кан) темпомата не тръгва!
Когато стоп машинката не е изправна или има изгоряла крушка на стопа,сигнализацията на таблото е една и съща - мига лампата на "подгрева" на километража.И си записва грешката в компютъра,например.
Друга връзка не виждам...
Единствената връска която мога да направя е,че при неработеща стоп машинка (при кола с кан,а и без кан) темпомата не тръгва!
Когато стоп машинката не е изправна или има изгоряла крушка на стопа,сигнализацията на таблото е една и съща - мига лампата на "подгрева" на километража.И си записва грешката в компютъра,например.
Друга връзка не виждам...
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !
И аз не виждах връзката и точно за това цяла седмица се лутах из схеми и кабели и се чудех защо не иска да сработи темпомата, при положение, че всичко е инсталирано и активирано. С VAC-COM-а гледах, ЕКУ-то си отчиташе всичко - натиснати бутони, стоп машинки, въобще всичко отлично, но не искаше да работи. И така докато ровейки се из схемите в AutoData не забелязах, че от стоп-машинката на спирачката до ЕКУ-то отиват не една, а две жици - едната е отбелязана в една схема, а другата в друга схема; двете заедно не са отбелязани никъде и точно това беше проблема - според схемите от стоп-машинката на спирачката излиза само една жица, а на практика са две. Едната отива на един вход на ЕКУ-то, а другата на друг. По едната отива "плюс" като натиснеш спирачката, а по другата "-" (през крушките на стоп светлините) като я пуснеш. И аз не виждам каква е логиката, като дали е по "плюс" или "минус" в крайна сметка и по двете жици се следи дали е натисната спирачката, но инженерите от VW явно са имали нещо в предвид.
- niko_2317
- Мнения: 244
- Регистриран на: Чет 05 мар 2015 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !
Чакай сега колега,на спирачката има 2 стоп машинки (една да дава сигнал на стопа за спирането,и една да пуска сигнал към компютъра)!
Има 2 вариянта:
Голф 4 с 2 отделни стоп машинки с по два пина всяка!
Голф 4 с 1 стоп машинка с 4 пина (две в една!)
Разликата не знам дали е в годината на колата,или по скоро е на пройзволен пронцип.Но съм виждал и двата вариянта.
И е логично към компа (ECU-то) да пуска +,а към стопа да е с маса - !
За този + и - ли говориш,и при теб с една обща стоп машинка ли е,или с 2 отделни?
Има 2 вариянта:
Голф 4 с 2 отделни стоп машинки с по два пина всяка!
Голф 4 с 1 стоп машинка с 4 пина (две в една!)
Разликата не знам дали е в годината на колата,или по скоро е на пройзволен пронцип.Но съм виждал и двата вариянта.
И е логично към компа (ECU-то) да пуска +,а към стопа да е с маса - !
За този + и - ли говориш,и при теб с една обща стоп машинка ли е,или с 2 отделни?
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !
При мен беше с една 2-пинова стоп-машинка, която подава + към стоп светлините. Като си правих темпомата се наложи да я сменя с друга 4-пинова, която е с един нормално отворен и един нормално затворен контакт. При отпуснат спирачен педал подава + към ЕКУ, а при натиснат подава + към стоп светлините.
- niko_2317
- Мнения: 244
- Регистриран на: Чет 05 мар 2015 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !
И не забравяй да кажеш,че колата ти не е всъшност дизел!!!!
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !
Така е колега, колата ми е бензинова, но схемата и инсталацията на тепомата е същата като на дизел, само номерата на пин-овете на ЕКУ-то към които се свързват бутоните за управление на темпомата са различни.
- radko86
- Мнения: 240
- Регистриран на: Сря 13 окт 2010 15:37
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL ARL
- Местоположение: Стара Загора
Re: Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !
Здравейте колеги намерих лост круиз контрол от Голф 4 V6 с този номер дали ще стане за тди арл мотор?
- niko_2317
- Мнения: 244
- Регистриран на: Чет 05 мар 2015 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !
Колега,ще стане.Не гледай номера,в лоста няма никаква електроника.Гледай на вид да е като за твоята кола и готово!
-
- Мнения: 96
- Регистриран на: Сря 24 сеп 2008 21:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !
Колеги ето какво направих купих си новия лост с инсталацията и аз след 5 часа работа успях да сваля аербега да прекарам кабелите в 10 пиновата букса, синия пети кабел който остава извън снопа свързах с кабела който излиза от бушон номер 5 активирах през Вагком автопилота и не тръгна не ми светна на таблото индикация нито работи грешки няма през вагкома къде бъркам?
- jjshoshi
- Мнения: 127
- Регистриран на: Нед 17 юни 2007 17:19
- Автомобил: golf 4 TDI 90+
- Двигател: AGR 98
- Местоположение: Монтана
Re: Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !
прегледаи стоп машинките,при мен на съединителя машинката пинчето беше прибрано на вътре,изтегля се навън слагаш и пробваш,ако не ги провери през ваг кома.
-
- Мнения: 96
- Регистриран на: Сря 24 сеп 2008 21:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !
jjshoshi написа:прегледаи стоп машинките,при мен на съединителя машинката пинчето беше прибрано на вътре,изтегля се навън слагаш и пробваш,ако не ги провери през ваг кома.
Трябва да проверя тази машинка така ли ?? Аз вече съм го сложил така или иначе можеш ли да ми покажеш на снимка какво представлява тази стоп машинка ?
- betaserk
- Мнения: 1261
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
- Автомобил: Renault Zoe
- Двигател: electric 2014
- Контакти:
Re: Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !
Намират се точно над педалите, представлява прекъсвач, в мой пост по назад в темата съм сложил снимка и съм писал как се проверява с VAG-COM
П.П. Не било в тази тема а в тази...http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=55640&start=555
П.П. Не било в тази тема а в тази...http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=55640&start=555
-
- Мнения: 96
- Регистриран на: Сря 24 сеп 2008 21:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Монтаж на Темпомат на Golf 4, Bora TDI 1998г. !
Да много полезна информация колега само не разбрах как евентуално се отремонтират (побългаряват) машинките мерси :)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта