Ето как се повдига предницата на Октавия (Голф 4)

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
ikonoma
Мнения: 411
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 22:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Re: Ето как се повдига предницата на Октавия (Голф 4)

Мнениеот ikonoma » Вто 02 ное 2010 21:09


StS написа:Колега колко вдига тази втулка - 20мм или ?


И този пакет лоши пътища не включва ли и по различни амортесиори или всичко е същото + подкартерната защита ?


Повигане и метална кора.




Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: Ето как се повдига предницата на Октавия (Голф 4)

Мнениеот IvailoOo » Вто 02 ное 2010 22:03


pedalchobaba написа:Точно пък за Октавия ги има навсякъде. Мисля, че струваха под 20 кинта комплекта. За Голф 4 са абсолютно същите. Каталожния номер е 1J0 412 311 A.
Не знам дали стават за Тройка обаче.


Може и да има,но преди няколко години като търсих повечето дори не бяха чували за такова нещо,а другите искаха много над 20 лева... даже май беше около 30 кинта на парче :screwy




bufet
Мнения: 27
Регистриран на: Вто 05 фев 2008 5:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ето как се повдига предницата на Октавия (Голф 4)

Мнениеот bufet » Чет 04 ное 2010 4:01


освен в ЕТ, от каде могат да се купят в София, и колко струва комплекта някой знае ли?




Потребителски аватар
DimoNN
Мнения: 1054
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ето как се повдига предницата на Октавия (Голф 4)

Мнениеот DimoNN » Сря 10 ное 2010 22:20


за съответно повдигане на задницата има ли подобно "оригинално" решение?




Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 413
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

Re: Ето как се повдига предницата на Октавия (Голф 4)

Мнениеот venll-vr » Чет 11 ное 2010 12:20


Искам да добавя, че можете да сложите втулката без да сваляте амортисьора. Процедира са по следния начин:
1. Сваляте гумата и повдигате колата
2. Както е разпъната пружината поставяте скобите /по-лесно е /. Скобите са правени, като са под формата на бастун и се притягат само от долния си край.
3. Развивате гайката на стабилизиращата щанга
4. Подлагате под шенкела и започвате леко да спускате колата, като в същото време притягате скобите държащи пружината
5. След като пуснете колата до долу и свиете достатъчно пружината, отново вдигате колата с крика. В този случай пружината остава натегната от скобите.
6. Развивате гайката на чашката на амортисьора. Използвах ключ за свещи и шестограм 7 мм
7. Махате чашката и развивате втората гайка, която държи лагерчето.
8. Натискате стъблото на амортисьора надолу, така че да мине през тампона и лагерчето. Стъблото влиза чак в пружината
9. Поставяте над опората и под лагерчето втулката. Тука е хубаво да имате помощник, който да ви помага като натиска носача надолу. Тук трябва да спомена, че скобите за пружините ви трябва да са здрави и да разчитате на тях. Все пак те са тези които държат пружината да не се разтегне и премаже ръката ви в подкалника. Така че ВНИМАВАЙТЕ!
10. Започвате да избутвате стъблото на амортисьора нагоре, така че да мине през опората, подложката, лагерчето и да се покаже малко над тампона за да можете да завиете втората гайка.
11. Стягете гайката, слагате чашката и завивате и горната гайка.
12. Стягате гайката на стабилизиращата щанга.

Да кажа, че това го направих на едното колело, на другото си свалих целия макферсън и тогава поставих втулката. Много трудно се прекарва стеблото на амортисьора през отворите. Затова реших за второто колело да сваля всичко. Маха се само още болта, който държи макферсона за шенкела, а се работи много по лесно /не си наведен и сгънат на 4, няма опасност да се откачи пружината/ и като време не ми отне кой знае колко повече.
Успех на всички и безаварийно пътуване!




gancho
Мнения: 1030
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Ето как се повдига предницата на Октавия (Голф 4)

Мнениеот gancho » Чет 11 ное 2010 18:31


Всичко е супер,а някой да знае дали има такъв комплект за подвигане с 2-3см на Пасат Б5,Б5,5??? :bowdown
Отпред, отзад или най-дабре и двете :banghead:




hp7909
Мнения: 318
Регистриран на: Пет 09 яну 2009 15:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Dobrich

Re: Ето как се повдига предницата на Октавия (Голф 4)

Мнениеот hp7909 » Нед 14 ное 2010 2:52


DimoNN написа:за съответно повдигане на задницата има ли подобно "оригинално" решение?



http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4652210




Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1700
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Ето как се повдига предницата на Октавия (Голф 4)

Мнениеот ifidik » Нед 21 ное 2010 14:07


не мога да разбера защо се мъчите с такива сложни изпълнения, като предницата може да се повдигне от долната част на амортисьора.охлабвате болта, който пристяга шенкела, издърпвате амортисьора на горе и стягате.




Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Re: Ето как се повдига предницата на Октавия (Голф 4)

Мнениеот rmk » Нед 05 дек 2010 21:59


ifidik написа:... предницата може да се повдигне от долната част на амортисьора.охлабвате болта, който пристяга шенкела, издърпвате амортисьора на горе и стягате.

Разглеждайки моя шенкел никога не бих направил предложеното от Ифидик. Амортисьора е хванат в шенкела горе и долу и в момента в който го извадите половин сантиметър ще почне едно кълчене...
Изображение




Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1700
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Ето как се повдига предницата на Октавия (Голф 4)

Мнениеот ifidik » Нед 05 дек 2010 22:30


оригинално амортисьора стърчи отдолу около половин сантиметър.предложих го ,да се направи колкото е допустимо.




Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Re: Ето как се повдига предницата на Октавия (Голф 4)

Мнениеот rmk » Пон 06 дек 2010 8:59


Ми може би има различни дължини амортисьори (нямам представа), но моите да се показват 2 милиметра отдолу - не повече. Освен това има една пластинка с дупка отзад, която влиза точно в разцепената част на шенкела и амортисьорите се вкарват надолу докато дупката съвпадне с дупката на шенкела за да се може болта за стягане да се прекара през всичките неща на веднъж и така се определя работното място. Ако почнете да вдигате ще се наложи тази планка да се огъне на вътре към купето или се махне или да си се разпробие дупката. Другото което се сещам е, че амортисьора има малки уши на които се закача кабела за АБС-а и този кабел си е доста опънат преминавайки покрай шенкела и амортисьора. При мен не виждам как ще понесе повече от 3-4мм вдигане. Евентуално при по-голямо вдигане ще се наложи да се търси алтернативен начин на закрепване на кабела за АБС-а. Абе става сложна работата.




Потребителски аватар
dj_runner
Мнения: 406
Регистриран на: Сря 06 май 2009 18:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Re: Ето как се повдига предницата на Октавия (Голф 4)

Мнениеот dj_runner » Сря 08 дек 2010 22:46


Ех :banghead: нямам ключ 18 с тия болтове ми се е** м***** , че и от всичко на горе счупих една лула 19'ка , изкриви се новия крик който струваше 30лв и сега си намери мястото в казана , какво ли да направя :drinking:




Потребителски аватар
dobrev
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 06 сеп 2006 6:43
Автомобил: Bora
Двигател: AJM -2000g.
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Ето как се повдига предницата на Октавия (Голф 4)

Мнениеот dobrev » Пет 14 яну 2011 13:31


Да попитам тези които са сложили втулка има ли вариант да стане резбата къса отгоре и да не може да се стегне амортесьора ,и другото което успях да прочета относно пакета лоши пътища включва и различни амортесьори и пружини не само втулка.
Ето и други варианти на процедурата:

http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... opic=88718

http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... pic=133941




Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Re: Ето как се повдига предницата на Октавия (Голф 4)

Мнениеот rmk » Пет 14 яну 2011 16:32


Втулката се слага "при пружината" и просто като сглобиш всичко, на финала пружината се оказва събрана (натегната) с 2 сантиметра повече (ако втулката е 2 сантиметра). Втулката не се слагага при разбата и не скъсява работната и (на резбата) дължина.

Това което показват руснаците е, че като се сложи втулка и се оголва място за влизане на кал в лагера на макферсона и за това са сложили още една "чашка" уж да пази от кал, само дето тампона нещо пак не им е легнал на чашката и лагера си е пак "открит" и кал ще си взлиза (може би една идея по-малко) - нищо повече.




Потребителски аватар
vrangel
Мнения: 81
Регистриран на: Съб 18 ное 2006 12:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чирпан

Re: Ето как се повдига предницата на Октавия (Голф 4)

Мнениеот vrangel » Пет 14 яну 2011 23:59


Тия втулки както са сложени само ще ви скапят по бързо предницата ще се получи луфт между лагера и захващянето на амортисьора горе, по добре да сложат втулките над пружината-продават се такива.От доста време имам този проблем, последния път когато се опитах да го разреша неможах да свия достатъчно прожините и се отказах.





Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], d0br3v, pavlincho, rayo_, vladovelin и 7 госта