Мнениеот venll-vr » Чет 11 ное 2010 12:20
Искам да добавя, че можете да сложите втулката без да сваляте амортисьора. Процедира са по следния начин:
1. Сваляте гумата и повдигате колата
2. Както е разпъната пружината поставяте скобите /по-лесно е /. Скобите са правени, като са под формата на бастун и се притягат само от долния си край.
3. Развивате гайката на стабилизиращата щанга
4. Подлагате под шенкела и започвате леко да спускате колата, като в същото време притягате скобите държащи пружината
5. След като пуснете колата до долу и свиете достатъчно пружината, отново вдигате колата с крика. В този случай пружината остава натегната от скобите.
6. Развивате гайката на чашката на амортисьора. Използвах ключ за свещи и шестограм 7 мм
7. Махате чашката и развивате втората гайка, която държи лагерчето.
8. Натискате стъблото на амортисьора надолу, така че да мине през тампона и лагерчето. Стъблото влиза чак в пружината
9. Поставяте над опората и под лагерчето втулката. Тука е хубаво да имате помощник, който да ви помага като натиска носача надолу. Тук трябва да спомена, че скобите за пружините ви трябва да са здрави и да разчитате на тях. Все пак те са тези които държат пружината да не се разтегне и премаже ръката ви в подкалника. Така че ВНИМАВАЙТЕ!
10. Започвате да избутвате стъблото на амортисьора нагоре, така че да мине през опората, подложката, лагерчето и да се покаже малко над тампона за да можете да завиете втората гайка.
11. Стягете гайката, слагате чашката и завивате и горната гайка.
12. Стягате гайката на стабилизиращата щанга.
Да кажа, че това го направих на едното колело, на другото си свалих целия макферсън и тогава поставих втулката. Много трудно се прекарва стеблото на амортисьора през отворите. Затова реших за второто колело да сваля всичко. Маха се само още болта, който държи макферсона за шенкела, а се работи много по лесно /не си наведен и сгънат на 4, няма опасност да се откачи пружината/ и като време не ми отне кой знае колко повече.
Успех на всички и безаварийно пътуване!