Шумоизолиране на Голф 3

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Stranger
Мнения: 165
Регистриран на: Чет 07 апр 2005 16:23
Автомобил: Astra GSi V6
Двигател: X30XE
Местоположение: София
Контакти:

Шумоизолиране на Голф 3

Мнениеот Stranger » Пет 19 фев 2016 22:34


Здравейте,

КОЛАТА

Голф 3, двиг. 2е. Особености: права генерация със само 1 гърне - крайно оригинален Ремус. Получава се доста силен нисък шум. Вибрациите от него са доста силни - предимно на празен ход и на магистрала след 2800 оборота.

ИДЕЯ:

Преди 2 седмици реших да експериментирам с поставянето на шумоизолация върху ежедневната ми кола - Голф 3 2е. Другата ми е изолирана във вратите с СТП, има доста по добра фабрична изолация - кечета по целият firewall от страната на мотора, кече под капака и тн и тн. Уплътненията на вратите също са по добри - двойни, едно на купето и едно на вратата. Целта ми е да намаля шума от двигател, ауспух, гуми, вятър и настилка за да се постигне по-висок комфорт при пътуване. Целта на експеримента беше да разбера къде е са местата на които се постига по-голям ефект с 1-ца изолация. Нека споделя какво направих и какво научих:

ФАБРИЧНА ИЗОЛАЦИЯ НА ГОЛФ 3:

Винаги съм си мислел, че голф 3 е доста зле фабрично звукоизолиран. Това до някъде е така, но и не е... ето какво имам предвид. Бензиновите модели в коша нямат никаква изолация. Еквивалентните модели на другите марки от тези години са много по напред в това отношение. От друга страна, вътре в купето, изолацията е сносна...или поне що се отнася до предната половина на купето. Използвани са предимно кечета направени от хубав материал, който доста ефективно гаси звуковите вълни и отгоре са покрити с твърда гума, която гаси вибрациите. Такива кечета са поставени зад таблото, в ниската част на firewalla, по цялото протежение под педалите и парното, и под целия преден мокет. Предната част на тунела е изолирана с плътна полиуретанова пяна, наподобяваща дунапрен, покрита също с гума. Самите ламарини са налепени с битум с цел гасене на вибрациите. Таблото при повечето модели също е сандвич от полиуретанова пяна и пластмаса, което до някаква степен шумоизолира. До тук добре, но назад е пълна трагедия. В краката на седящите на задната седалка пасажери има само две не много добре оразмерени кечета, без гумено покритие. ламарината под задната седалка е гола, в багажника също, задните подкалници също...с други думи, цялата задница е лишена от каквато и да било шумоизолация.

Вратите също не са добре шумоизолирани, като това до накъде се подобрява след 95 при фейслифта. Тогава започва да се използва нещо като неопор и панелите, които се слагат при 2-вратите модели в задните панели, са значително по големи и по добри от предшестващите ги малки дунапренчета. Друго което се подобрява след 95 е, че вместо найлон в предните врати се монтира нещо като завеска от тънка пяна - по-красива, с подобри топло и шумоизолационни качества.

Ето какво направих аз:

ВАЖНО!!!!
Преди да правите каквото и да било, убедете се че всички дупки на стената между купето и двигателя са запушени. При мен се беше извадило гумената тапа-уплътнение на инсталацията и от там влизаше доста шум. Ако имате каквито и да било дупки на тази стена, не очаквайте ефект, каквото и да направите. Повтарям , НАЙ-ВАЖНОТО е да нямате каквито и да било дупки между вас и причинителите на шум.

ВИБРОИЗОЛАЦИЯ:

Понеже не ми се даваха много пари за експерименти, реших че за вибро изолация ще използвам битумна лента с алуминиево фолио отгоре. Квадратен метър от нея струва около 23 лв и се продава в повечето големи хипермаркети. Аз пробвах с две марки. Първата купих от Ангро, втората от Ташев Галвинг - марка Den Braven. Ангрото е малко по-дебело, което е по добре, но се лепи по трудно на студено време. Ако нямате или не използвате пистолет за топъл въздух, вземете Den Braven. Като цяло разликата между двете не е фрапантна, аз дори не я усещам. Извадих седалките, махнах мокета и всички кечета. Почистих хубаво с прахосмукачка, махнах тапите на пода и измих с вода. Оставих да изсъхне, след което обезмаслих повърхността. От долу видях, че имаше няколко петънца от ръжда на пода . Минах с телената четка и намазах с 2 ръце Zinga. Изчаках около 3 часа и през това време залепих битумната лента зад педалите и по целия тунел до ръчната спирачка, като застъпвах и по 1 пръст от пода. След като Zinga-та изсъхна намазах обилно с боди 999. Това е една "течна" гума, която не позволява на вода да проникне до повърхността под нея, а според мен върши и не лоша работа като допълнителна шумоизолация. Подчертавам че налепих битум и на вътрешната част на предните подкалници ( под бушоните ). Това е важно за да не чувате шума от гумите. 999 трябваше да съхне около 1 нощ. Върху него налепих 1 слой битум. и отгоре поставих 2 слоя кечета - моите и едни закупени допълнително. Мокета се надига, но незабележително, тъй като кечетата се сплъстяват с времето и експлоатацията и респективно стават по тънки. Тогава запалих колата за пръв път след поставянето на шумоизолация. Двигателя се чуваше осезаемо по- слабо, а металическият звън на правата генерация въобще не се чуваше. Предните врати също налепих с битум и ватата от голф след 95, а корите на вратите налепих с К-флеь, от който не съм убеден, че има ефект. При двуврато купе, хубавото е, че след сваляне на задната кора, стигате директно до задният подкалник и може да го налепите много лесно. Аз направих това, като добавих и шумоизолационните панели от голф след 95. След изолацията на задните панели, колата стана неузнаваемо безшумна. Гърнето почти не се чува. Дразнещите ниски звуци изчезнаха и вътре е много по-комфортно. Окачването не се чува как работи. Всичко е някакси много по-...плътно... :) до тук изразходвах 5 квадрата битум, като ми предстои да налепя пода под задната седалка, целия под на багажника и подкалниците от страната на багажника.

ЗВУКОИЗОЛАЦИЯ

В тази посока фабричните кечета вършат много добра работа. Това което може да направите е да "удвоите" тези на пода. Аз също сложих кече от дизел под предния капак. Има ефект но не голям. Тези дни ще монтирам и кора под двигателя, надявам се тя да спомогне за обезшумяването също. Това което мисля да направя е да натъпча с шумоизолационен дунапрен там където мога - например под задната седалка и зад корите на панелите.

Един допълнителен ефект, който искам да спомена е, че след изолинрането на автомобилът, парното стана много по-ефективно. Купето се затопля много по-бързо, буквално за секунди и задържа топлината. Предполагам, че през лятото с климатиК, ефектът ще е същия.

За сега толкова. Ако имате въпроси питайте, а аз ще пиша отново когато направя нещо ново по колата




Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Шумоизолиране на Голф 3

Мнениеот vpetrovbg » Нед 21 фев 2016 9:52


Поздравления за труда и споделения опит! Искам да питам изолацията на вратите, къде я лепи, на ламарината или на корите? Не стават ли тежки вратите след това? Битумната лента на Ден Бравен с какви размери е в опаковка? Благодаря!


Потребителски аватар
Stranger
Мнения: 165
Регистриран на: Чет 07 апр 2005 16:23
Автомобил: Astra GSi V6
Двигател: X30XE
Местоположение: София
Контакти:

Re: Шумоизолиране на Голф 3

Мнениеот Stranger » Пон 22 фев 2016 1:44


Благодаря! Изолацията на вратите я лепих на външната ламарина на вратата. На вътрешната ( тази с дупките на която са закачени, дръжки, машинка за ел.стъкло и тн.) сложих фабричната изолация от голф след 95г - горе съм я описал, едно сиво, с релефа на вратата. На самата кора съм залепил К-ФЛЕКС. При вратите най-големият проблем са уплътненията. Трябва много точен реглаж, който в повечето случаи не е достатъчен. В момента експериментирам с решение и ще пиша като се получи. Вратите стават по тежки с около 1 кг. което на фона на общото им тегло е нищо. Затварят се по-меко, като на по-горен клас кола :) На Ден Бравен лентата, максималният размер, който намерих е 15см х 10м -1.5 кв м. другите размери са 5 и 10см широчина на 10м дължина. Има ленти на 20см, а дори и на 30 см, но са други марки. Според мен, оптимума е 15- 20 см широчина иначе става трудно ако облепяш повърхност с чупки, а те в колата повечето са такива.


Потребителски аватар
danail.velinov
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 26 фев 2016 22:39
Автомобил: VW Golf III
Двигател:

Re: Шумоизолиране на Голф 3

Мнениеот danail.velinov » Сря 23 мар 2016 19:21


Браво за положения труд! Аз също планирам да направя същата процедура на моя Голф, който е 93 година. Четиривратка е и ще ми отнеме малко повече материал и време, за да го изолирам, но поставих под задните седалки битум (Алубанд) и го покрих с k-flex с алуминиево покритие. Не се усеща разлика засега, но за тази цел трябва да мина всички останали повърхности.

Да те питам, някакъв напредък по въпроса с гумените уплатнения по рамките на вратите постигна ли? И аз съм си мислил, че ако там се пипне, ще има голем ефект.

Другият ми въпрос е относно фабричната изолация във вратите, която се слага след 95 година - някаква идея от къде мога да си набавя такава (освен от автоморгите)?

Поздрави!


Explode12
Мнения: 309
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 20:05
Автомобил: MK2
Двигател: RP
Местоположение: Варна

Re: Шумоизолиране на Голф 3

Мнениеот Explode12 » Нед 27 мар 2016 11:44


А ако се сложи микропореста гума по пода (5 до 10мм) и отгоре 1 слой битумна лента? Не е ли това добра идея за виброизолация? Аз мисля евентуално лятото (на Г2) да сложа по пода въпросната гума и 1 слой битумна лента отгоре.


Потребителски аватар
danail.velinov
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 26 фев 2016 22:39
Автомобил: VW Golf III
Двигател:

Re: Шумоизолиране на Голф 3

Мнениеот danail.velinov » Нед 27 мар 2016 21:32


Точно обратното трябва да направиш. Битумната лента се лепи върху ламарината. Тя служи за гасене на вибрациите, а върху нея се слага микропорестата гума, която служи като шумоизолация. Ще е безсмислено ако поставиш битума върху гумата.


Потребителски аватар
Stranger
Мнения: 165
Регистриран на: Чет 07 апр 2005 16:23
Автомобил: Astra GSi V6
Двигател: X30XE
Местоположение: София
Контакти:

Re: Шумоизолиране на Голф 3

Мнениеот Stranger » Чет 31 мар 2016 6:30


danail.velinov написа:Браво за положения труд! Аз също планирам да направя същата процедура на моя Голф, който е 93 година. Четиривратка е и ще ми отнеме малко повече материал и време, за да го изолирам, но поставих под задните седалки битум (Алубанд) и го покрих с k-flex с алуминиево покритие. Не се усеща разлика засега, но за тази цел трябва да мина всички останали повърхности.

Да те питам, някакъв напредък по въпроса с гумените уплатнения по рамките на вратите постигна ли? И аз съм си мислил, че ако там се пипне, ще има голем ефект.

Другият ми въпрос е относно фабричната изолация във вратите, която се слага след 95 година - някаква идея от къде мога да си набавя такава (освен от автоморгите)?

Поздрави!


Ако си тръгнал откъм багажника, напред към двигателя, което според мен не е много правилно, защото при движение шума отива винаги назад. Та в такъв случай, най-важните места, които трябва да се изолират са целите арки на калниците - и най-вече в частта към вратите и задната седалка. Там ще видиш най-голям ефект! Скоро ще направя снимки и ще обясня всичко по-подробно. На вратите могат да се залепят уплътнения за прозорци и врати. Трябва да се вземат от най-дебелите и в момента експериментирам за да открия най-подходящото място. Фабричната изолация във вратите...само по моргите, никъде другаде не можеш да я намериш. Шанса ти е, да си намериш кола с врати, които все още не са отваряни и много внимателно да си ги свалиш - трудно е - реже се лепилото между вратата и ватата с ножче. Така на мен ми беше най-лесно.

Микропорестата гума не е особено добра в шумопоглъщането, защото е материал със затворени клетки. При тези материали, звука в някаква степен се отразява, а не се поглъща, защото не навлиза лесно до всички кухини навътре. Много по голям ефект има, да си купите фабричните кичета от някой на части и да го сложите като още един пласт върху вашето.


Explode12
Мнения: 309
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 20:05
Автомобил: MK2
Двигател: RP
Местоположение: Варна

Re: Шумоизолиране на Голф 3

Мнениеот Explode12 » Чет 31 мар 2016 21:24


Гумата ставаше въпрос по-скоро за вибро не за шумоизолация. Понеже в моя голф вибрациите не ме кефят и това ми се струва най-евтино и ефикасно.


Потребителски аватар
Stranger
Мнения: 165
Регистриран на: Чет 07 апр 2005 16:23
Автомобил: Astra GSi V6
Двигател: X30XE
Местоположение: София
Контакти:

Re: Шумоизолиране на Голф 3

Мнениеот Stranger » Съб 02 апр 2016 6:56


Explode12 написа:Гумата ставаше въпрос по-скоро за вибро не за шумоизолация. Понеже в моя голф вибрациите не ме кефят и това ми се струва най-евтино и ефикасно.


Гумата не е достатъчно плътна и няма как да я залепиш плътно по метала, така че да го накара да резонира и вибрира по-малко. Вероятно ще има някакъв ефект, но не кой знае какъв.


Потребителски аватар
MakaWylde
Мнения: 1
Регистриран на: Пет 16 ное 2018 16:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Шумоизолиране на Голф 3

Мнениеот MakaWylde » Чет 17 окт 2019 20:25


Супер тема,направих същото на моят голф,на мен най-голям ефект имаше при fyrewall-a между двигателя и самото купе.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tomata и 41 госта