Здравейте колеги
И аз минах през процедурата "Смяна на тампони на моста" с помоща на тази тема
И аз ще дам малко съвети за хората които още не са минавали през този ремонт. Като цяло работата си е силова, няма кой знае каква философия
Аз ги сменях на място, без канал, не съм свалял моста, нито кантара, нито съм развивал спирачни тръби (просто условията не позволяваха). Вдигнах колата и от двете страни, като предните гуми бяха подпряни с талпи за да не мърда. Вдигнах само задницата с 2 крокодила и я подпрях на стойки, като оставих и криковете за всеки случай. Започнах от пасажерската страна. Свалих гумата, развих амортисьора и болта на тампона. Тръбичките около моста просто ги изкарах от стойките им. Моите тампони бяха много скъсани, държаха се на конци направо... Пригответе си бормашина, ако няма ток става и с винтоверт. Махате остатъците от гумата на тампона, за да излезе вътрешната му втулка, както са писали колегите преди мен. Зарязвате с ножовка леко самия тампон и после бой с чука. След като изкарате стария тампон, намазвате новия обилно с веро за чинии. Ще приложа снимки, за да видите как набих новите тампони с "подръчни средства" Нямам много снимки, защото бях доста мръсен, а и работих сам
По този начин не може да се вкара тампона докрай, донабих го с помоща на дървено трупче и чук. След като набих новия тампон, сложих само болта с гайката, без да стягам. Прехвърляте се от другата страна. Там е по-големия филм заради кантара на спирачките
След като прецаках главите на болтовете на кантара, реших да не го свалям. Извадих болта на обратно. Развих го колкото да започне да мърда и да си набележа място за рязането му. Ако имате флекс, набавете си голям диск, защото място за малък флекс с малък диск няма... Отрязах болта на ръка с ножовка. Понеже при опита да извадя болта на обратно опираше в прага, развих лапата за да дръпна целия мост надолу и да го изкарам. Съответно си бях приготвил нов хубав болт с гайка и шайби. Избиването е по същия начин като от другата страна, набиването е малко по гадно заради малкото място което има. След като набих и втория тампон, сложих новия болт и гайката колкото да седи. Свалих колата на гумите и тогава притегнах. Следвах съветите на колегите за стягането. Не виждам много логика в стягането на пусната кола, защото така или иначе болта минава през тампона, а тампона се движи около болта
Надявам се да съм бил полезен
Просто аз нямах нито канал, нито подемник, нито време за да свалям целия мост и после да се занимавам със спирачките. Използвах момента за да си монтирам новите койлове
Лек ден на всички