Разход на ID.4
- Кайзен
- Мнения: 1532
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Разход на ID.4
Разход на енергия на ID.4 1st Max 75kWh 150kW през януари 2021 при околна температура от 0°C до 3°C при мокра настилка. Автомобила е оборудван с 19" зимни гуми и отоплението е настроено на 21°C. Тестовете са извършени с два вида едноосни ремаркета без спирачки, товар от 200кг и макс. позолена скорост от 80км/ч.
Снимка със закачено ремарке с брезент
Резултати:
1) ID.4 без ремарке по автомагистрала с темпомат настроен на 120км/ч. Постигната средна скорост на движение 107км/ч. Разход: 24,3kWh/100km. Пробег: 310км.
2) ID.4 с ниско ремарке по автомагистрала с темпомат настроен на 80км/ч. Постигната средна скорост на движение 73км/ч. Разход: 22,2kWh/100km. Пробег: 340км.
Ремаркето не влияе негативно на въздушното съпротивление и при по-ниска скорост на движение е постигнат по-нисък разход, респективно по-дълъг пробег.
3) ID.4 с високо ремарке по автомагистрала с темпомат настроен на 80км/ч. Постигната средна скорост на движение 74км/ч. Разход: 30,4kWh/100km. Пробег: 250км.
Ремаркето влияе негативно на въздушното съпротивление - вижда се заснежаването в горната част на брезента.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Разход на ID.4
Притежавам ID.4 1-st Pro Performance 204ps. Средният ми разход за последните 6 (студени) месеца и 16 000 км е около 20 кВтч/100 км, от които повечето са извън града, където разходът е най-висок. Не се отличавам с икономично каране, дори обратното. Сигурен съм, че някой лесно може да постигне и по-нисък разход.
- Кайзен
- Мнения: 1532
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Разход на ID.4
Включваш ли загубите при зареждането?
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1258
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Разход на ID.4
Според мен под 5% от притежателите на EV смятат разхода от загубите при зареждане.
- Кайзен
- Мнения: 1532
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Разход на ID.4
Зависи кой-как си засича разхода.
Ако се вземат данните от зарядната станция, то загубите са включени.
Ако се използват данните от таблото на автомобила, то трябва да се добавят около 10%.
Ако се вземат данните от зарядната станция, то загубите са включени.
Ако се използват данните от таблото на автомобила, то трябва да се добавят около 10%.
Re: Разход на ID.4
А има ли статистика за кутия на покрива?
Струва ми се доста по-масов и смислен тест, отколкото с ремарке
Струва ми се доста по-масов и смислен тест, отколкото с ремарке
- group®
- Темерут
- Мнения: 9878
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Разход на ID.4
Кайзен написа:.. да се добавят около 10%.
Ако зареждаш от контакта в къщи (където и загубите са най-големи), 10-15% кой нормален човек ще го интересуват?
На 75kw, 8kw х 0.2лв (примерно) = 1.6лв.
Къде да ги включиш при 300км пробег? 0.5лв на 100км?
Нормално да не се вълнуват хората, май?!
VWGT - приеми резултатаите от т.3
- Кайзен
- Мнения: 1532
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Разход на ID.4
Не става дума за пари, а за реално използвана електроенергия или реален разход на енергия.
Едно е 20kWh/100km, друго е 22kWh/100km.
Едно е 20kWh/100km, друго е 22kWh/100km.
- Кайзен
- Мнения: 1532
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Разход на ID.4
Има такава с кутия и велосипедиVWGT написа:А има ли статистика за кутия на покрива?
Струва ми се доста по-масов и смислен тест, отколкото с ремарке
при 100km/h: 15.9kWh/100km
при 110km/h: 17.9kWh/100km
при 120km/h: 24.6kWh/100km
Измерванията са извършени в рамките на 5км по равнинен участък.
Масово немските потребители на ID.4 споменават минимален повишен разход на енергия с кутия на покрива и шофиране с до 120km/h - около 1-2kWh/100km. Сравнението обаче е наистина трудно, защото когато се пътува с кутия, то и цялото натоварване на колата е по-голямо - цялото семейство, повече багаж и т.н., защото тези условия са типични за ваканционни пътувания.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9878
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Разход на ID.4
Кайзен написа:Не става дума за пари, а за реално използвана електроенергия или реален разход на енергия.
Едно е 20kWh/100km, друго е 22kWh/100km.
Реалния разход на колата на енергия е този, който показва тя. Загубите са преди колата и зависят от много външни за колата фактори.
Загубите при зареждане могат и трябва да се изчисляват в пари, а не енергия за движение.
Все едно колонката за дизел да е повредена и да отчита едно, а в колата да влиза по-малко. Това не вдига разхода на колата, а разхода в портфейла.
Коментарът ми беше повече по повод думите на netizen, защо под 5% от хората се интересуват от тези загуби.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Разход на ID.4
Честно казано никога до момента не съм смятал колко ми струва като разход със загубите. От любопитство си погледнах фактурата за ток на гаража за последния месец (включващ много пътувания извън града, но и естествено няколко зареждания на платени станции, които не са включени). Нямам информация колко километра съм изминал за това време, може би около 2500, а може и малко повече. Имам ежедневно градско поне 30-на км, често и повече. Имах едно ходене до Стара Загора, едно (или две) до Лом, едно до Пловдив, Сливен, Ямбол, Бургас и обратно и едно до Казанлък. Винаги тръгвам от гаража на дълъг път на 100 % батерия, зареждам из път колкото да се прибера на около 20-на процента, после дозареждам в гаража. Те сметката ми е 62 лева. Толкоз по въпроса с разход и загуби.
Както group® е писал обаче, в повечето случаи зареждам през нощта. Дори при 22/100, разходът е около 3,50 лева на 100 км. Което мисля е ОК.
Както group® е писал обаче, в повечето случаи зареждам през нощта. Дори при 22/100, разходът е около 3,50 лева на 100 км. Което мисля е ОК.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Разход на ID.4
София - Лом - София от днес. Има и около 30 км Софийско каране в час пик.
-
- VW експерт
- Мнения: 12817
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Разход на ID.4
Добра средна скорост. За през Петрохан.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11922
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Разход на ID.4
Скоростта си е нормална, аз постигам същата когато не бързам, малко ми се струват километрите, но може и толкова да са, зависи от къде в София е тръгнал Добри и от къде е минал
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Разход на ID.4
София, Еко на Сливница - Монтана, Еко на кръговото съм постигал мисля 89 средна Разбира се не с този автомобил.
Иначе маршрутът от посочения по-горе разход е НДК - пл. Македония - хотел Метрополитън София - Лом - хотел Метрополитън (на връщане през Северна Тангента).
Иначе маршрутът от посочения по-горе разход е НДК - пл. Македония - хотел Метрополитън София - Лом - хотел Метрополитън (на връщане през Северна Тангента).
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта