Възможно ли е --> (проект "тонколонки" завършен

Силна музика, видео и навигация във Вашия Volkswagen
Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Възможно ли е --> (проект "тонколонки" завършен

Мнениеот VW_FEN » Пет 25 авг 2006 20:00


Значи, имам едни стари тонколонки... които само ми заемат място. Та днес им намерих приложение - вързах ги към телефона и така мога да си слушам мр3... Тонколонките са стандартни, като за компютър - едната е майка, другата е вързана за нея, включват се в контакта на 220 волта... и си черпят ток от там. Само сигналът идва от телефончето... и така въпросът ми е как да направя така, че да ги сложа в колата и да си имам музика? Може ли тоя захранващ кабел, който е за 220 волта да го свържа към акумулатора? (малко ми е тъп въпроса, ама не разбирам много и за това питам) или трябва накакъв адаптер да взема... :roll:

Изображение

Възможно ли е да вържа колонките да черпят ток от колата?
Благодаря за вниманието! ;)

Последна промяна от VW_FEN на Вто 05 сеп 2006 17:19, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пет 25 авг 2006 20:05


Възможно е отваряш майката :lol: :lol: :lol: .
След трансформатора има 4 диода грец мериш след тях какво е изправеното напрежение, ако е ~ 10- 14V, както предполагам си вадиш две жички + и _.

Кабела за 220V. и трафчето може да ги откачиш за да олекотиш конструкцията.


Това е всичко.


Има и вариант трафа да е със средна точка, тогава диодите са два , но какти и да е..търси звезда и отваряй.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2637
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Пет 25 авг 2006 22:59


По добре търси кондензатора след изправителя и там веднага ще се ориентораш до колко може да е напрежението и как да го свържеш.Някъде 12 в е ,така че дерзай.


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2079
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Съб 26 авг 2006 2:46


Може ,като си купиш една MP3-ка за 160 лв.Tелефона ти е сигурно за 400лв. а за мп3 нямаш,така ли да разбирам.Кво ще чуеш с тези колонки в колата? Нищо

Последна промяна от vladtod® на Съб 02 сеп 2006 8:55, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Съб 26 авг 2006 12:23


vladtod написа:Може ,като си купиш една MP3-ка за 160 лв.тел за 400 -лв а за мп3 няма.Кво ще чуеш с тези колонки в колата? Нищо


Това нещо не го разбрах... абе чува се доста яко... слагам ги тея двете отзад и няма да имам проблеми с крадени касетофони и такива глупости... не си струва мр3 за 160 лева - аз ако имам пари, знам кво да взема и как да го направя... и ква кола да карам ;) Направо си вземам новия пасат с фабрична уредба с незнам си колко тонколони и тва е ;) А аз и без това си имам мр3 на телефона...


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Пет 01 сеп 2006 22:52


Значи, най-после успях да отворя тонколонките, щото са китайски и те работят явно с някакви други стандарти... нямах достатъчно дълга кръстачка. Но намерих и ги отворих. Ето какво се вижда:

Изображение

И сега да питам... тва дето е на задната страна го махам, то си е за 220 волта. Каква машинка да си взема да мери напрежение?(щото като разгледах пазара днеска, има много видове...) Тези сините жички не може ли да ги пробвам с някаква батерийка от 12 волта, да видим дали ще стане нещо ;) Задавам тъпи въпроси, щот незнам, от малък не съм се занимавал с електротехника...
благодаря за разбирането ;) Няко знае ли ко да правя сега, след като ги разглобих? ;)


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Съб 02 сеп 2006 9:16


Накарай някой с мултицет (уредче дето мери разни тоци :D )да ти измери напрежението на двете сини жички-бас държа че е 9V.И някой да ти изчисли какво съпротивление да сложиш.Пускаш после 12V на мястото на сините жички (да знам че там е променлив ток,ама той си минава през изправител,какво като му подадем постоянен) и тва е.Ако не тръгне,обърне полюсите.


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Вто 05 сеп 2006 17:16


И такааа... отрязах кабела на 220-ти волта, свързах двете сини жички с 8 батерий по волт и половина и ето го резултата - музика в колата :)

Изображение
Изображение

Знам, че е малко селско, тип "маршрутно такси", но поне си слушам сега каквото кача на телефона и звукът според мен е добре, като изключим липсата на бас и на сила ;)
Освен това като кача някой филм, маалиии става купон - същинска дивиди система хихихи ;)
Даже си имам радар детектор за телефони - като мине някоя кола покрай мене, и започват да бибиткат колонките хахаха :)
Благодаря на всички, които помогнаха за осъществяването на този проект с идей, и с морална подкрепа! :)

о кога ли ще издържат батерийките... щото така съм ги овързал с тиксо, че няма на къде, а и колонките може да пострадат от нечии ритници, ама да се надяваме, че няма да ги ритат много... ;)


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 05 сеп 2006 17:21


защо с батериии :shock .
Така изправителя ти е грец, както е видно.
Ако ползваш двете сини се губи пад от 1,2V(но поляритета не те бърка).
Напрактика губиш почти едната батерия заради връзването ти на сините.
Вържи се след диодите или с други думи на изводите на най-големия кондензатор (до тях в дясно е).
Спазваш поляритета и слагаш +12V от запалката примерно.


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Вто 05 сеп 2006 17:28


Aaa тва е супер идея!!!!! Само незнам къде да гледам да ги намеря диодите... значи пак нищо не съм направил... ;) еее, ама за това пък тука има достатъно разбирачи, за да помагат в нужда ;)


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 05 сеп 2006 17:40


Снимай ми платката хубаво от горе и отдолу , ще ти нарисувам къде да се закачиш.


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Сря 13 сеп 2006 23:22


Направих го с щепселче от зарядно за кола, обаче звука започна да пращи и се отказах и върнах пак батерийте на място и сега е ок. Ама ми хрумна какво ли ще стане, ако сложа други по-големи колонки, вместо тея.... сигурно или няма да свирят, или ще свирят тихо... но понеже виждам, че тези се задъхват от настройките на еквилайзера на телефона, знаи може да пробвам да сложа едни да видя какво ще стане ;))) Абе първи октомври още не е дошъл, та за това се занимавам с глупости ;) хиихх


MadBoy
Мнения: 6
Регистриран на: Съб 01 юли 2006 17:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот MadBoy » Чет 14 сеп 2006 3:06


сега така като гледам май май по добре е да минаваш на стандартна система за кола cd
ако все пак имаш огромно желание да ползваш това нещо
1:разпояваш диодите които са ти на платката
като между диодите и ключето трябва да имаш две писти-лентички
едната е за положителното а другата за отрицателното
преди да ги махнеш провери с уред за измерване каде е положителното напрежение
то съответно трябва да е по същата писта кадето е и положителното краче на оня кондензатор който се мъдри там ))) това е филтриращият
измери и на него какво напрежение имаш понеже схемата може да
работи на някакво нестандартно V
никога никаде няма схеми само на 9 , или 12
по принцип в колата акумулатора ти варира от 10.xx ~ 14.4
това променяне на напрежението може да се окаже гадно за
схемата
но ако пак ще я ползваш :
онова нещо отзаде е транасформатор
тези сините кабели са за променливо напрежение
диодите изправят променливото в право
онова ключе е за кога ще е ON и кога OFF
ако закачиш акумулатора преди него )))
кондензатора го махни той служи за филтрация
но акомулатора си е идеален източник на ток,напрежени кое как
не му трябва изглкаждащ филтър

после няма да ползваш от запалката - кой знае от каде тя зима напрежение
по добре едни нови кабелчета
но за целта вземи премери какво променливо напрежение имаш на
сините кабели
ако е нормално всичко умножи по 1.35 до 1.42 това напрежение
и ако замериш постояноото напрежение върху крачетата на кондензатора би трябвало със предните сметки да имаш
10 променливо = 13.4 до 14.2
но пак това изправено зависи от капацитета на кондензатора
провери тези неща и после пак ще видиме какво да правиме

и като ти видях диодите трябва да бъде така
лявата част
свързани горните два заедно : дилните два заедно

дясната част
свързани средните два заедно кадето ти идва и положителното
свързани горният и долният заедно кадето ти е отрицателното

това описание е като гледаш елементите отгоре
премери преди тях какви напрежение имаш за да ти кажа
какво трябва
ако е на някакво нестандартно има си операционни стабилизатори
при голяма промяна на входното напрежение изходното си остава едно и също


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Чет 14 сеп 2006 13:21


Аха... :shock :sly



Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 143 госта