Наближава :arrow УЗАНА (24-26 август 2018 г.)

VW Jetta 2007, 1.9 TDI - смяна оригинално радио RCD 300 с ново JVC и свързване - РЕШЕНО!

Силна музика, видео и навигация във Вашия Volkswagen
Потребителски аватар
victor92
Мнения: 18
Регистриран на: Нед 29 май 2016 0:10
Автомобил: VW Jetta 2007
Двигател: TDI BXE

VW Jetta 2007, 1.9 TDI - смяна оригинално радио RCD 300 с ново JVC и свързване - РЕШЕНО!

Мнениеот victor92 » Пон 23 апр 2018 1:40


Здравейте! :smile
Реших да заменя оригиналното радио RCD 300 в автомобила си VW Jetta 2007 с ново - JVC KWX830BT.
Ето примерно изображение от нета:

Изображение

Закупих го от голяма верига магазини за бяла и черна техника. Хората бяха супер любезни, дори го пробваха на място в автомобила дали ще пасне. Оказа се, че влиза без проблеми, единствено из тия дни ще трябва да си намеря декоративен панел или аудио решетка или капак, за да не стои грозно и някак си да се захване, а не да стои свободно, както е в момента.
Купих си и комплект - преходник за кабелите, тъй като Volkswagen ползвали стандарт ISO, а всички останали били с "евробукси". Не съм много наясно, затова моля да ме извините, ако нещо неточно се изразявам.

Започнах да следя схемите на свързване и в общи линии донякъде се получи. Казвам "донякъде", защото нещата не се получиха така, както бе със старото радио. По отношение на буксата с 8 проводника за каналите и говорителите - там няма проблем, всичко се напасна. Е, не съм проверявал отделно дали съвпадат на 100% отпред ляво и дясно и отзад ляво и дясно, но се чува навсякъде.

Проблемът идва с другата буксичка, която е за захранващите кабели. В общи линии свързах само 3 от 5-те проводника и ще обясня как и защо.

Това е оригиналната букса към оригиналното радио, на която резнах кабелите, за да ги напасвам с новите преходници!

Изображение

На снимката вдясно където е синята стрелкичка и е надписа L/R, са кабелите за говорителите, те не са проблем.

Интересна е лявата букса.

Кафеникавият кабел, който е отбелязан с черната стрелка е "минус" или GND.

Другите 2 червени кабела, всъщност идват от 1 проводник и са общо свързани, като на тях винаги си има +12 волта.
Доколкото разбрах единият от тези "+" трябва да е директно от акумулатора, а другият да е свързан с контактния ключ и позиция ACC. Не съм разглобявал таблото около ключа да търся и да вземам ACC.

Факт е, че новото радио иска да си има и двата "+"-са, за да работи, въпреки че идват от едно и също място, предполагам акумулатора. И в крайна сметка остават 2 проводника, които са доста тънки и, които не съм подвързвал все още никъде. Нямам представа за какво са, но по тях винаги има около 6-7 волта напрежение. Те са отбелязани с жълтата стрелкичка и въпросителния знак.

При оригиналното радио се получаваше следното нещо - радиото можеше да се включва и изключва винаги, независимо дали колата е на контакт или изобщо не е вкаран ключа. В момента на запалване на двигателя, радиото спираше за 4-5 секунди и после пак продължаваше да си свири, както е при почти всички автомобили. След това при гасене на двигателя, продължаваше да свири и чак след като извадя ключа от ключалката на колата, тогава се изключваше само и светват лампите в купето. Освен това имам мултифункционален волан с бутони и мога да усилвам и намалявам силата на звука, както и да "Mute"-вам радиото в даден момент.

При новото радио мога единствено да го включвам и изключвам от Power бутона му, независимо дали колата е запалена, на контакт, или каквото и да било. Дори в момента, в който запаля колата, то продължава да работи, не прекъсва за секунди. Бутоните от волана не реагират.

Не мога да си обясня къде е ключът от палатката. Защо няма кабел +12 волта за ACC? Как така на старото радио като подавах на контакт, винаги се включваше самичко? И като изваждах ключа от ключалката, спираше. Дали има нещо общо с тези 2 кабелчета мултифункционалния волан?

Прилагам и схема от упътването на новото радио кое къде би трябвало да се свърже. Реално на позиции А4 и А7 съм закачил 2-та "+"-са, които идват от един и същ кабел, а на А8 съм закачил "маса".

Изображение

Последна промяна от victor92 на Сря 02 май 2018 22:07, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
xtoni
Мнения: 351
Регистриран на: Вто 08 май 2012 23:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Haskovo

Re: VW Jetta 2007, 1.9 TDI - смяна оригинално радио RCD 300 с ново JVC и свързване

Мнениеот xtoni » Сря 25 апр 2018 11:25


Кабелите които не свързал са Кан комуникация. Именно кана управлява кога светват габарити, контактен ключ и тн. Затова афтърмаркет медиите предимно имат Кан бокс кутия където да залъгват че оригинала е в колата.


Потребителски аватар
victor92
Мнения: 18
Регистриран на: Нед 29 май 2016 0:10
Автомобил: VW Jetta 2007
Двигател: TDI BXE

Re: VW Jetta 2007, 1.9 TDI - смяна оригинално радио RCD 300 с ново JVC и свързване

Мнениеот victor92 » Сря 02 май 2018 22:06


В общи линии всичко приключи успешно. :biggrin
Двата "Can" проводника са изолирани и не играят роля. На този етап мулти функционалните бутони на волана не са активни. Някой ден, ако си купя преходник/адаптер за Can, може би ще има ефект.
И радиото е подвързано така, че като се подаде на контакт, само тогава работи. Иначе не може да се включва самостоятелно при неработещ двигател. Най-бързият и лесен начин бе да се вземе "+" от ключа на светлините, който получава +12 волта като се подаде на контакт. Просто не ни се разглобяваше контактния ключ до волана, защото има един сноп кабели и чудесии и най-много да се обърка нещо. За момента системата не се товари, няма греещи кабели или връзки, както и изгарящи бушончета. Няма смущения в работата на радиото или светлините на автомобила. :smile



Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта