Въпрос за гнездо за запалка на кола, 12VDC

Силна музика, видео и навигация във Вашия Volkswagen
Потребителски аватар
B_A_D
Мнения: 118
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 16:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Въпрос за гнездо за запалка на кола, 12VDC

Мнениеот B_A_D » Вто 02 окт 2018 0:58


Здравейте,
Колата е Golf Plus 1.9 TDI 90hp 2007г. Trendline. В момента колата е настроена така, че постоянно (дори когато не е на контакт и колата не работи) да има ток във гнездото за запалката на колата 12VDC. Въпроса ми е може ли софтуерно да се пренастрои , да не пуска ток в жака на заплата , когато колата не работи , а да пуска ток само когато колата е на контакт и работи ?




Потребителски аватар
ivuchev
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
Местоположение: Перник

Re: Въпрос за гнездо за запалка на кола, 12VDC

Мнениеот ivuchev » Вто 02 окт 2018 1:10


Тва от какъв зор? Да не би да бръкне некой да го фане тока ли? Софтуерно мисля че не може , може по другия начин през ключа. , но е тъпо не можеш да си зареждаш телефона примерно докато кората е паркирана .До сега на всичките ми коли запалката и другите DC та са били с постоянен плюс.


Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 934
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: Въпрос за гнездо за запалка на кола, 12VDC

Мнениеот toraborat » Вто 02 окт 2018 5:36


Удобно е, ако си с българска аларма няма да пищи от консумация. Ако няма настройка (съмнява ме да има) може с реле към контакт или да се върже някъде другаде запалката.


Потребителски аватар
B_A_D
Мнения: 118
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 16:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Въпрос за гнездо за запалка на кола, 12VDC

Мнениеот B_A_D » Вто 02 окт 2018 10:58


Определено е много по-удобно, ако гнездото пуска ток само когато колата е на контакт и работи. Има толкова много devices, който могат да се вържат на 12VDC и който постоянно ще консумират енергия, докато не ги извадиш от гнездото, което не е ок за акумулатора особено през зимата.

Благодаря ви за идеите. До колкото разбирам през VAG няма как да се настрои , трябва си жичкаджия ?


Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 934
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: Въпрос за гнездо за запалка на кола, 12VDC

Мнениеот toraborat » Вто 02 окт 2018 11:49


Това са "силови" ел. вериги, не би трябвало нищо да минава през комп. Всичко е с бушонче и към акумулатора. Не съм го направил на моята кола защото не бих оставил нещо неприбрано в колата дори за малко. Ако си с гараж и паркинг на работа е яко.


Потребителски аватар
B_A_D
Мнения: 118
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 16:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Въпрос за гнездо за запалка на кола, 12VDC

Мнениеот B_A_D » Вто 02 окт 2018 12:13


Нямам такива притеснения , гнездото е в багажника и е на скрито място , няма как да бъде видяно отвън.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13422
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Въпрос за гнездо за запалка на кола, 12VDC

Мнениеот kris11 » Вто 02 окт 2018 18:11


B_A_D написа:Нямам такива притеснения , гнездото е в багажника и е на скрито място , няма как да бъде видяно отвън.

Там недей включва консуматор над 5А


Потребителски аватар
B_A_D
Мнения: 118
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 16:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Въпрос за гнездо за запалка на кола, 12VDC

Мнениеот B_A_D » Чет 04 окт 2018 0:59


toraborat написа:Това са "силови" ел. вериги, не би трябвало нищо да минава през комп. Всичко е с бушонче и към акумулатора. Не съм го направил на моята кола защото не бих оставил нещо неприбрано в колата дори за малко. Ако си с гараж и паркинг на работа е яко.


Да разбирам ли че някой жичкаджия ще може да ми помогне и да спре тока на 12VDC когато колата не е на контакт ?
Какви са вариантите това да стане ?


Потребителски аватар
ivuchev
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
Местоположение: Перник

Re: Въпрос за гнездо за запалка на кола, 12VDC

Мнениеот ivuchev » Чет 04 окт 2018 4:05


Вариантите това да стане е да посетииш ел. Техник. Вервай ми.


Потребителски аватар
tomata
Мнения: 483
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 18:21
Автомобил: VW Passat B5 Alhambra
Двигател: AWT AWC
Местоположение: Пазарджик

Re: Въпрос за гнездо за запалка на кола, 12VDC

Мнениеот tomata » Чет 04 окт 2018 5:05


Много интересен казус. На моят plus(2008г бензин) запалката и жака в багажника имат "ток" само на запалена кола. Лично мене ме дразни жака в багажника защо и той е през контакт. Ще следя с интерес. Аз искам да бъде като на твоята кола.


Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 934
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: Въпрос за гнездо за запалка на кола, 12VDC

Мнениеот toraborat » Чет 04 окт 2018 5:25


Да не би да е свързано с това дали е бензин или дизел... И аз само на бензини съм виждал прекъсната през контакт.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13422
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Въпрос за гнездо за запалка на кола, 12VDC

Мнениеот kris11 » Чет 04 окт 2018 9:06


toraborat написа:Да не би да е свързано с това дали е бензин или дизел... И аз само на бензини съм виждал прекъсната през контакт.

При мен има постоянно на 2 та куплунга в лявата кора на багжника - бензин.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6175
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: Въпрос за гнездо за запалка на кола, 12VDC

Мнениеот vanesto » Чет 04 окт 2018 9:32


kris11 написа:
B_A_D написа:Нямам такива притеснения , гнездото е в багажника и е на скрито място , няма как да бъде видяно отвън.

Там недей включва консуматор над 5А

Защо да не включва, моя бушон мисля, че беше 20А, провери ако искаш.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13422
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Въпрос за гнездо за запалка на кола, 12VDC

Мнениеот kris11 » Пет 05 окт 2018 10:23


vanesto написа:
kris11 написа:
B_A_D написа:Нямам такива притеснения , гнездото е в багажника и е на скрито място , няма как да бъде видяно отвън.

Там недей включва консуматор над 5А

Защо да не включва, моя бушон мисля, че беше 20А, провери ако искаш.

Знам,че е такъв предпазителя. Включвах си там компресора за гуми докато 1 ден няма никой на тези куплунзи. Тръгнах отзад напред и греда .Стига цял целеничък проводника в бушониерата и дотам. Бушониерата е сандвич от 3 платки. Явно някъде в сандвича е прекъсването. Пуснах нов проводник от предпазителя до проводника идващ от багажника - вс. е наред.
Стига ми одисеята със смяна на радеиаторче за парно , не иска 2 ра одисея с този "сандвич" :Mr Green Fun



Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта