Колеги, всички сме се натъквали на малоумни майстори и викам да споделим всеки това което му е останало като най-"приятен" спомен.
При мен случая беше следния:
2009г. шофьор съм от няколко месеца и съм собственик на голф 1.9td aaz. Усетих че колата не върви и ми се стори, че гори много масло(не помня вече колко доливах) и отидох на майстор. "Абе момче, нищо и няма на колата. Привикнал си и. Тя тая по принцип не върви, 75 коня... Какво искаш?" Два месеца се борих и все едно и също и ми се смяха и ме обръщаха на подигравка в сервиза, един ден реших да ида да махна катализатора, белким и олекне малко на колата. Режеме ние, сваляме долу кутията на катализатора, отворихме вътре... Какво да видим, в катализатора нещо се забило... Ми то перката на топлата част на турбото И нея сигурно си я въобразявах. Занесох я в сервиза, че да им видя физиономиите, те па зеха да ме кръщават че това "сега е станало" И след този случай почнах много внимателно да си избирам сервизите, повечето ремонти по колата ми се извършват на 150км от вкъщи ама поне съм сигурен че се вършат като хората.
Споделете и вашите истории.
Най-фрапиращи случаи с пишман майстори.
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Измамници във форума!!!
Специално за търговците!
Масла Motul и добавки Bardahl
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Измамници във форума!!!
Специално за търговците!
Масла Motul и добавки Bardahl
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Най-фрапиращи случаи с пишман майстори.
Преди години купувам едно сравнително новичко тико за такси от един майстор. Колата тъкмо приготвено такси с документите- прясно още - екстра - няма тък няма трак- мотора не се чува, върви като луда. Като ми я продаде и я пробвах беше загрял мотора. Карам си аз цял ден до късно вечерта и се радвам на колата На другия ден ставам и излизам да карам такси с едно кафенце в ръката от вкъщи, отварям колата, сядам оставям кафето на таблото, паля и.... започва зверско тресене на мотора, кафето се изля на таблото, аз гледам втрещено мотора се тресе- аха да загасне.... Звъня му по телефона- не вдига. отварям гледам мотора - всичко е наред, като позагря мотора оборотите заспаха, спря тресенето. Аз пищисан- чудя се какво става, оставих я да изстине мотора, махам кутията на филтъра и гледам- там 2 дросела - на единия има една тенекиика, която затваря като я бута смукача седи отворена, гледам смукача- не мърда... свалям карбуратора да видя какво става и там- гледам - СМУКАЧА ВЪРЗАН И СТЕГНАТ С ЕДНА ТЕЛ, ЗА ДА НЕ РАБОТИ махнах тая тел, смукача започна да си действа. Следобед го намерих - викам : каква е тая тел там бе? отговор: като е без смукач харчи с 300 грама газ по малко ( тогава газта беше 70ст.).
Това за него е било нормално сутрин да държиш газта с крак за малко....по голяма тъпотия не бях виждал...
Това за него е било нормално сутрин да държиш газта с крак за малко....по голяма тъпотия не бях виждал...
- buller
- Мнения: 2164
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Най-фрапиращи случаи с пишман майстори.
Не е лично с моята кола, но е доста показателно...
Преди години, чистейки си колата пред гаража, до нас спира една Лагуна.
След известно време човекът реши да си тръгне и давайки назад, нещо изтропало и до там
Човекът е бил на ремонт на предницата същия ден и явно заради незатегнати болтове, половината окачване се беше извадило на земята. И двамата онемяхме
Преди години, чистейки си колата пред гаража, до нас спира една Лагуна.
След известно време човекът реши да си тръгне и давайки назад, нещо изтропало и до там
Човекът е бил на ремонт на предницата същия ден и явно заради незатегнати болтове, половината окачване се беше извадило на земята. И двамата онемяхме
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Най-фрапиращи случаи с пишман майстори.
Като взех толедото закарах го за смяна на консумативи вкл и ангренажен комплект.След седмица прескача зъб,закарвам я на буксир до сервиза.Оправят я и си я вземам.След време пак зъб прескача.Викам човек занимаващ се само с центровки директно пред дома.Човека патил директно се хвама да провери има ли луфт зъбчатката на коляновия вал-има.Казва аз съм го ял тоя филм върви да оправят зъбчатката и ще я правим.Отивам аз обяснявам ситуацията и специално натъртвам да проверят зъбчатката.Като я взех ги питах гледахте ли я оня вика-гледах я добре е.След няколко дена пак греда,отивам при най големия специалист по дизелова центровка,оня като я чу вика прескочил зъб,върви да го оправят и ела.Тръгвам аз пак към сервиза и на 500 метра от него исещам как колата омеква лека полека и губи мощност и добре че беше наклон едвам стигнах.Ония като ме видяха вдигнаха ръце.Викам давай разглобявай.Оня маха капака на клапаните блокира разпределителния вал дава ми тресчотката да въртя долу коляновия вал.Напъвам аз правя четвърт оборот оня вика ти къде въртиш казвам му на вала и той я пак и айде още четвърт оборот И пендела му с пендел вика -тука има нещо гнило С кански мъки се удържах да не го подкарам с желязото.Бил съм на косъм от салата в двигателя и тогава щеше да има убийство деба малоумниците.Ти отиваш и му казваш къде е проблема той ти вика добре е.Оттогава никаква вяра на сервизите и колата я оставям само за неотговорни ремонти.
пп сега се сетих-единия път като чаках в тоя сервиз дойде човек който преди минути си е взел колата от тук но нещо тракало.Оказа се че тия гевреци смъквали спирачния апарат и после сложили само единия от болтовете и то хлабав.Сега като се замисля това си е чиста проба знак от горе гласящ-изчезвай бързо от там и никога не се връщай.Ама кой да се усети.
пп сега се сетих-единия път като чаках в тоя сервиз дойде човек който преди минути си е взел колата от тук но нещо тракало.Оказа се че тия гевреци смъквали спирачния апарат и после сложили само единия от болтовете и то хлабав.Сега като се замисля това си е чиста проба знак от горе гласящ-изчезвай бързо от там и никога не се връщай.Ама кой да се усети.
Последна промяна от fox_vt на Сря 03 юни 2015 18:20, променено общо 1 път.
- Tipsy
- Мнения: 1073
- Регистриран на: Сря 13 окт 2010 21:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: НЕ СЪМ ОТ СОФИЯ
Re: Най-фрапиращи случаи с пишман майстори.
Колата като я взех живях в друг град/учих и там намерих свестен майстор да ми я поддържа, но по стечение на обстоятелствата се прибрах в родното "село".
Паля един ден обаче нещо трака не по реда си. Ходих при един приятел да си изкаже мнението - работи на 3 цилиндъра, установихме и че не са бобините проблема. Ходих при друг да ми пусне диагностика - без грешки/човека не се занимава с двигатели и ме насочи към друг/. Дригия пак пуска ваг ком и пак нищо, чеше се, замерва и вижда, че не идва ток до 3ти цилиндър, казва, че за него проблема е в компютъра и, че работника му има същата кола след наколко дни да ида да смени компютрите и да види дали няма да се оправи.
След няколко дни отивам, явно са му подсказали, че смяната на компютри не е току-така и ме препраща към друг, на когото споделил проблема и той уж имал решение.
Отивам при въпросния, обяснявам му какво сме диагностирали до тогава и какви са проблемите, а той - с тия програмки от интернет дето ги свалят как да диагностират, аз имам диплома за инженер и имам професионален софтуер бош/професионалния му софтуер също не откри грешка и беше разочарован/. Започва едно мерене, даване и махане на контакт и не знам какво направи, но по едно време колата спря да дава и контакт. Решението - момче, имаш проблеми с тоците
- ама как, тя колата си палеше и дойде до тук?
- сега ще гледаме...
Какво прави какво не, но заключи - проблема ти е в алармата.
Обадих се на момчето слагало ми алармата, говориха/пак му обясни, че има диплома и е компетентен/. Обясняват му, че не може да е от алармата, но той си настоява.
Пак продължава ровене и вече в края на деня, когато се разбираме да я оставя/тя така и така не може да пали/ и да ида на другия ден сутринта ме вижда, че имам 2ро дистанционно на връзката с ключове
- какво е това
- ами алармата, едното ми е заводското с иммобилайзер, а това е за алармата.
- ето това ти е проблема
- а бе ти нали говори с човека слагал я?
На другия ден той все още рови и мъдри, но имал надежда за успех, някакви кабели се окъсили и след като ги оправил вече давала контакт.
За късмет или не колата запали нормално и след като се разплатих си тръгнах. Пия кафе с момчето при което бях 1вия път и ми каза, че пали на 3 цилиндъра и той ми казва - тоя и да го питаш не знае какво е станало, сигурно се е оправила от самосебе си, я запали да видиш, че ще е на 3 цилиндъра - и от чудо, беше прав.
Връщам се пак в гаража - виж, колата пак е развалена
Вкарваме я, пак огледи и заключение - аз това, което направих е здраво, друг ти е проблема
- добре, колата ти я докарах и палеше на 3 цилиндъра, при теб спря да пали, после я направи да пали и случайно запали нормално, сега пак е на 3 цилиндъра и все пак ти е платено.
Гледа мъдри и след малко пали мотора и изчезва, връща се след време, вдига ми капака посочва нещо и казва - това е, 250лв оригинално, 80лв някаква измислена марка, да поръчвам ли.
Тръгнах си, взех от приятел неговото нещо, което беше комутатор и колата се оправи.
Повече при този дипломиран майстор не съм стъплвал.
Паля един ден обаче нещо трака не по реда си. Ходих при един приятел да си изкаже мнението - работи на 3 цилиндъра, установихме и че не са бобините проблема. Ходих при друг да ми пусне диагностика - без грешки/човека не се занимава с двигатели и ме насочи към друг/. Дригия пак пуска ваг ком и пак нищо, чеше се, замерва и вижда, че не идва ток до 3ти цилиндър, казва, че за него проблема е в компютъра и, че работника му има същата кола след наколко дни да ида да смени компютрите и да види дали няма да се оправи.
След няколко дни отивам, явно са му подсказали, че смяната на компютри не е току-така и ме препраща към друг, на когото споделил проблема и той уж имал решение.
Отивам при въпросния, обяснявам му какво сме диагностирали до тогава и какви са проблемите, а той - с тия програмки от интернет дето ги свалят как да диагностират, аз имам диплома за инженер и имам професионален софтуер бош/професионалния му софтуер също не откри грешка и беше разочарован/. Започва едно мерене, даване и махане на контакт и не знам какво направи, но по едно време колата спря да дава и контакт. Решението - момче, имаш проблеми с тоците
- ама как, тя колата си палеше и дойде до тук?
- сега ще гледаме...
Какво прави какво не, но заключи - проблема ти е в алармата.
Обадих се на момчето слагало ми алармата, говориха/пак му обясни, че има диплома и е компетентен/. Обясняват му, че не може да е от алармата, но той си настоява.
Пак продължава ровене и вече в края на деня, когато се разбираме да я оставя/тя така и така не може да пали/ и да ида на другия ден сутринта ме вижда, че имам 2ро дистанционно на връзката с ключове
- какво е това
- ами алармата, едното ми е заводското с иммобилайзер, а това е за алармата.
- ето това ти е проблема
- а бе ти нали говори с човека слагал я?
На другия ден той все още рови и мъдри, но имал надежда за успех, някакви кабели се окъсили и след като ги оправил вече давала контакт.
За късмет или не колата запали нормално и след като се разплатих си тръгнах. Пия кафе с момчето при което бях 1вия път и ми каза, че пали на 3 цилиндъра и той ми казва - тоя и да го питаш не знае какво е станало, сигурно се е оправила от самосебе си, я запали да видиш, че ще е на 3 цилиндъра - и от чудо, беше прав.
Връщам се пак в гаража - виж, колата пак е развалена
Вкарваме я, пак огледи и заключение - аз това, което направих е здраво, друг ти е проблема
- добре, колата ти я докарах и палеше на 3 цилиндъра, при теб спря да пали, после я направи да пали и случайно запали нормално, сега пак е на 3 цилиндъра и все пак ти е платено.
Гледа мъдри и след малко пали мотора и изчезва, връща се след време, вдига ми капака посочва нещо и казва - това е, 250лв оригинално, 80лв някаква измислена марка, да поръчвам ли.
Тръгнах си, взех от приятел неговото нещо, което беше комутатор и колата се оправи.
Повече при този дипломиран майстор не съм стъплвал.
- instantaccess
- Мнения: 689
- Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bg
Re: Най-фрапиращи случаи с пишман майстори.
Преди 15г. баща ми си купи Голф 2, 1,6 ТД. Както и да е, оказа се, че освен, че е изгнил е и издухал мотора.
Караме колата при един майстор, направил над ххх ремонти на двигатели. Дефектира той и казва - нови бутала!
Ок, тогава си бяха цифра, около 400лв. и сега си спомням, че аз ги купувах от София (бях студент по това време). Слага всичко, сглобява и пак колата пали трудно, с много въртене. Казва: -"Помпа".
А помпата беше правена от тогава все още известния майстор в Ловеч, който не се беше пропил по това време. Той казва: - "Няма начин! Да те изпратя при моите хора, с които аз работя". Разбрахме се, отиваме с бащата, караме голфа при едни момчета (тогава по около на 30год.) и те казват: - "Ще отворим да видим".
Звънят на другия ден и казват: - "На Вас кой Ви прави ремонта? Не е махнал старата гарнитурна на главата....."
Никога няма да забравя оправданията на "опитния" майстор.....
Караме колата при един майстор, направил над ххх ремонти на двигатели. Дефектира той и казва - нови бутала!
Ок, тогава си бяха цифра, около 400лв. и сега си спомням, че аз ги купувах от София (бях студент по това време). Слага всичко, сглобява и пак колата пали трудно, с много въртене. Казва: -"Помпа".
А помпата беше правена от тогава все още известния майстор в Ловеч, който не се беше пропил по това време. Той казва: - "Няма начин! Да те изпратя при моите хора, с които аз работя". Разбрахме се, отиваме с бащата, караме голфа при едни момчета (тогава по около на 30год.) и те казват: - "Ще отворим да видим".
Звънят на другия ден и казват: - "На Вас кой Ви прави ремонта? Не е махнал старата гарнитурна на главата....."
Никога няма да забравя оправданията на "опитния" майстор.....
- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Най-фрапиращи случаи с пишман майстори.
Трябваше да слагам червените пружини и едни препоръчани майстори във Варна тръгнаха да ми развиват гайката на единия тампон със секач и чук. Тамън кафе си взимах и след като чух няколко метални удара им казах да приключват на момента, докато ми обясняваха, че такава била процедурата и те така се отвивали - та равносметката е нова гайка, нов тампон, оправяне на резбата на стержена за моя сметка в друг сервиз и смяна на пружините както си му е реда, ама този път в истински сервиз...
- beuchat
- Мнения: 1934
- Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
- Автомобил: 1990 Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ
- Местоположение: Ямбол
Re: Най-фрапиращи случаи с пишман майстори.
При смяна на заден ляв лагер майсторът ми забравил да затегне 4те болта на джантата
Това го установих на следващия ден,когато свалях джантите за боядисване на спирачните апарати,а преди това влизах доста бързо в завоите.Как джантата не ме е изпреварила някъде не знам
Това го установих на следващия ден,когато свалях джантите за боядисване на спирачните апарати,а преди това влизах доста бързо в завоите.Как джантата не ме е изпреварила някъде не знам
- zhulien91
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пон 28 юли 2014 16:40
- Автомобил: Volkswagen Bora
- Двигател: 1.9 TDI AXR 101 Hp B.j.2002
- Местоположение: Köln,Deutschland
Re: Най-фрапиращи случаи с пишман майстори.
При смяна на мсало и филтри са ми забравили да ми монтират обратно корите под картера тия защитните пластмаси и след доста време непомня бях се навел да погледна отдолу и видях , че ги няма питах в сервиза и те ми казаха неможе да бъде ние не за първи път правим тази процедура и така останах без кори и сега трябва да си купя нови
- lent
- Мнения: 481
- Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Най-фрапиращи случаи с пишман майстори.
zhulien91 написа:При смяна на мсало и филтри са ми забравили да ми монтират обратно корите под картера тия защитните пластмаси и след доста време непомня бях се навел да погледна отдолу и видях , че ги няма питах в сервиза и те ми казаха неможе да бъде ние не за първи път правим тази процедура и така останах без кори и сега трябва да си купя нови
То пак хубаво,че не са ти сменили някоя част от двигателя без да разбереш.
-
- Мнения: 285
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 17:56
- Автомобил: Passat B5 2000g
- Двигател: APU
- Местоположение: Sofia
Re: Най-фрапиращи случаи с пишман майстори.
Малко преди нова година ходих на диагностика в сервиз Колос защото колата не вървеше.Констатацията беше:
Блокирала ос на турбото и предложение за смяна срещу 1500лв.Махнах си катализатора и колата литна.На сравнителна диагностика в Годеч всичко си беше в нормите.Турбото си надува нормално.За махането на катализатора ми платиха 40кинта а за диагностиката в Годеч ми взеха 30.Така спестих 1500лв.
Блокирала ос на турбото и предложение за смяна срещу 1500лв.Махнах си катализатора и колата литна.На сравнителна диагностика в Годеч всичко си беше в нормите.Турбото си надува нормално.За махането на катализатора ми платиха 40кинта а за диагностиката в Годеч ми взеха 30.Така спестих 1500лв.
- pepss
- Мнения: 102
- Регистриран на: Съб 14 ное 2009 15:33
- Автомобил: VW Golf III Pink Floyd 1995
- Двигател: 1.6 AEA
- Местоположение: София
Re: Най-фрапиращи случаи с пишман майстори.
В моя случай не става въпрос точно за пишман-майстор, а съзнателно заблуждаване на клиента за лична изгода, но случката донякъде попада в графата "фрапиращи".
Имах теч на антифриз на място, където тръбата от охлаждащата течност влиза при водната помпа.
Отидох на майстор, като теча вече е локализиран. От огледа мъдро констатира, че проблема е във водната помпа и трябва да се смени. Понеже я задвижва ангренажния ремък, а той вече е на около 40 хил. км. е добре и той да се смени, заедно с всички ролки. Двигателя беше двувалов и знам, че тази операция е скъпичка, та майстора отсече около 600 лв. Погледнах го малко накриво, все пак тази тръба като влиза в блока няма начин да няма някакво уплътнение. Сам я свалих, оказа се скапан О-пръстен за 1.50 лв. Та за 1.50 + 1 литър антифриз за доливане окончателно отписах този майстор.
Имах теч на антифриз на място, където тръбата от охлаждащата течност влиза при водната помпа.
Отидох на майстор, като теча вече е локализиран. От огледа мъдро констатира, че проблема е във водната помпа и трябва да се смени. Понеже я задвижва ангренажния ремък, а той вече е на около 40 хил. км. е добре и той да се смени, заедно с всички ролки. Двигателя беше двувалов и знам, че тази операция е скъпичка, та майстора отсече около 600 лв. Погледнах го малко накриво, все пак тази тръба като влиза в блока няма начин да няма някакво уплътнение. Сам я свалих, оказа се скапан О-пръстен за 1.50 лв. Та за 1.50 + 1 литър антифриз за доливане окончателно отписах този майстор.
- kaiser666
- Мнения: 4670
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
- Автомобил: Bmw E34
- Двигател: M20B20
- Местоположение: South Of Heaven
Re: Най-фрапиращи случаи с пишман майстори.
Случка която ми разказаха скоро. В една борса оставили познати на собственика някаква кола за продан доста изгодно. Дошъл купувач от другата страна на България и я купил. На другия ден се върнал побеснял носейки в ръка дървено бутало Тия дето оставили колата за продан счупили мотора, буталото било много скъпо и стругар и направил дървено, което естествено не изкарало много. Колко е истина не знам. Но като познавам собственика на борсата и неговите приятели, изобщо не се учудвам.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Най-фрапиращи случаи с пишман майстори.
kaiser666 написа: буталото било много скъпо и стругар и направил дървено, което естествено не изкарало много.
Джамбазки легенди,нещо от сорта "Отрязахме топола пред гаража да я изкараме от там".
На Пасат В4 не ми бяха сложили шарнира като хората,отивам на стенд за регулиране на преден мост и она пич гледа,мери,и ме вика под подемника.
Лошо ми стана,върнах се с дървото,ама ратая на баш майстора избяга бързо,та го глобих с 25лв за нов реглаж,плюс оправяне на въпросния шарнир.
- Presli82
- Мнения: 508
- Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
- Автомобил: Volkswagen Passat b2
- Двигател: diesel
- Местоположение: Svoge
- Контакти:
Re: Най-фрапиращи случаи с пишман майстори.
Колега , как е възможно изобщо да работи такова бутало? Човек ако го не го е видял с очите си , едва ли ще повярва на такова нещо.
Аудито което взех наскоро. Правя профилактика на предницата. И какво виждам: Резбата на кормилния накрайник превъртяла , и гайката заварена към болта с телоподаващо.
Аудито което взех наскоро. Правя профилактика на предницата. И какво виждам: Резбата на кормилния накрайник превъртяла , и гайката заварена към болта с телоподаващо.
Върни се в “Сервизи, магазини и части за VW”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ICO-G и 114 госта