Уникално некъдърен гумаджия на Първа Българска армия и Резбарска
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Измамници във форума!!!
Специално за търговците!
Масла Motul и добавки Bardahl
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Измамници във форума!!!
Специално за търговците!
Масла Motul и добавки Bardahl
- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: Уникално некъдърен гумаджия на Първа Българска армия и Резбарска
muns61 написа:От написаното в темата разбирам, че никой от вас не е правил гуми професионално. Няколкогодошният ми опит ме е сблъсквал с доста издишащи фитили, които първи започнаха да слагат столичните гумаджии. В каталога на доставчима ми на консумативи бяха посочени като временна лепенка, аз никога не съм слагал на клиент фитил. Който настояваше за фитил и отказва лепене, пращах го при друг колега.
Инак статистиката е нещо интересно, щом на теб не се е случвало, значи е 100% добро. Ако то се случи - 100% кофти. Зет ми кара здрав 2,5 ТДИ и не вярва на приказките за душегуба.
Прочети какво съм написал и си поправи изказването...... многократно по-малкият ми опит с гумите, за разлика от твоя ме е довел до същия извод.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Уникално некъдърен гумаджия на Първа Българска армия и Резбарска
Прочел съм те. С емотикончето какво искаш да кажеш?
Последна промяна от Spas на Пон 25 апр 2016 16:12, променено общо 1 път.
Причина: Aми като ме "прочете", защо слагаш всички под общ знаменател?
Причина: Aми като ме "прочете", защо слагаш всички под общ знаменател?
- samo_pechka
- Мнения: 8376
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Уникално некъдърен гумаджия на Първа Българска армия и Резбарска
Аз съм брал два пъти ядове, яко, заради фитили по гумите си. Повече с фитил не карам кола!
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Уникално некъдърен гумаджия на Първа Българска армия и Резбарска
Какво представлява лепенето с фитил.
Дупката в гумата се обработва с подобие на пила с кръгло сечение, за да се почисти и да се награпи, за да задържи лепилото. Самият фитил е точно фитил - плетена текстилна връв, напоена с лепило, подобно на това на тиксото. В обработения отвор се вкарва лепило, после с подобен на отверка инструмент се вкарва фитила, сгънат на 2 ката. Издърпва се, да опре вътре в гумата и се режа отвън остатъка. Разчиташ на добрата плътност на фитила да не спада гумата, а при високи летни температури тази плътност издиша. Не спада веднага и няма опасност да изхвръкне, но загубата на 0,5 бара на седмица е нещо обикновено. Освен това, при вкарването на пилата в дупката има опасност да се скъса накоя нишка от корда на гумата и после да има крив протектор.
Някога имаше едни хубави лепенки ТИП-ТОП за безкамерни, по подобна технология в гумата се вкарваше каучуков нит, чиято глава вътре залепваше като класическа лепенка. Собствениците на Траби и Варт ги помнят.
И лепението с лепенки може да е проблемно, особено при немарлив майстор и неподходящо лепило, особено при някоя по-пластмасова гума.
Дупката в гумата се обработва с подобие на пила с кръгло сечение, за да се почисти и да се награпи, за да задържи лепилото. Самият фитил е точно фитил - плетена текстилна връв, напоена с лепило, подобно на това на тиксото. В обработения отвор се вкарва лепило, после с подобен на отверка инструмент се вкарва фитила, сгънат на 2 ката. Издърпва се, да опре вътре в гумата и се режа отвън остатъка. Разчиташ на добрата плътност на фитила да не спада гумата, а при високи летни температури тази плътност издиша. Не спада веднага и няма опасност да изхвръкне, но загубата на 0,5 бара на седмица е нещо обикновено. Освен това, при вкарването на пилата в дупката има опасност да се скъса накоя нишка от корда на гумата и после да има крив протектор.
Някога имаше едни хубави лепенки ТИП-ТОП за безкамерни, по подобна технология в гумата се вкарваше каучуков нит, чиято глава вътре залепваше като класическа лепенка. Собствениците на Траби и Варт ги помнят.
И лепението с лепенки може да е проблемно, особено при немарлив майстор и неподходящо лепило, особено при някоя по-пластмасова гума.
- viksanlg
- Мнения: 893
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Уникално некъдърен гумаджия на Първа Българска армия и Резбарска
Едно време баща ми наистина ползваше ТИП-ТОП-а,и не е имал никога проблем.Ползвах едно време така наречените фитили,но само един единствен път ми се получи да износя гумите до край,дори когато гумаджиите твърдяха ,че фитилите били от хубавите. Мине не мине няколко месеца гумите започваха да спадат и най-вече през зимата когато каучука започва да втърдява от студа.Мои приятели, които се занимават с това профвсионално от 15-20 години както с гуми на коли така и на камиони твърдят също че фитилите са времянка и лепенката му е майката!
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Уникално некъдърен гумаджия на Първа Българска армия и Резбарска
Добре де ,да кажем че лепенката е по -добрия вариант.Какво се случва с тази "пробойна" в гумата (било то от пирон,видия и др. подобни).Нали ако този отвор остане открит ,с времето почват да проникват в гумата-пепел,дребни камъчета,които също разкъсват допълнително отвътре гумата.И не на последно място-вода,която ускорява гниенето на телта на гумата?
- viksanlg
- Мнения: 893
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Уникално некъдърен гумаджия на Първа Българска армия и Резбарска
За разлика от фитила, с лепенка не само не са ми спадали гумите, но никога не ми се е деформирала или увредила видимо гумата в следсвие на изброените възможности,поне до сега!
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Уникално некъдърен гумаджия на Първа Българска армия и Резбарска
"Изброените възможности" са относително теоретични в момента.Ако трябва да съм напълно искрен -аз никога досега не съм имал каквито и да е проблеми с фитил,въпреки че няколко мои гуми са претърпявали такава "трансплантация".Стана ми интересен спора "за" и "против" фитилите и затова провокирам с такива вероятности в горния си пост.Хубаво е да разбера от опитни хора конкретните причини поради които отричат фитилите.
Просто засега в темата няма обосновка нито от феновете на фитили ,нито от техните противници.Чета само: Никога не бих си сложил такова нещо на гумата. Или аз си сложих и нямам проблеми...
Ама защо не бих си сложил или защо не е проблем да се сложи-досега не ми става ясно.
Дайте да говорим по-конкретно ,ако ще и да е с вероятности на теория.
Просто засега в темата няма обосновка нито от феновете на фитили ,нито от техните противници.Чета само: Никога не бих си сложил такова нещо на гумата. Или аз си сложих и нямам проблеми...
Ама защо не бих си сложил или защо не е проблем да се сложи-досега не ми става ясно.
Дайте да говорим по-конкретно ,ако ще и да е с вероятности на теория.
- ssssl
- Мнения: 923
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил:
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: Уникално некъдърен гумаджия на Първа Българска армия и Резбарска
gergeto написа:.Какво се случва с тази "пробойна" в гумата (било то от пирон,видия и др. подобни)
От изброените железа "пробойна" не се получава. Може да се получи със споменатото назъбено шило, със замба или бормашина.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Уникално некъдърен гумаджия на Първа Българска армия и Резбарска
В една от гумите на предната ми кола се беше забил 7см. пирон.като го изкараха имаше "Г"-образна форма...Това ,ако не е "пробойна"...Дали с пирон,видия или парче арматура например или шилото за фитила целоста на гумата се нарушава и не се оправя от само себе си.
Въпроса ми остава-с какво фитила е по-опасен и рисков от лепенката?
Не се заяждам,не вземам нито едната,нито другата страна в спора,просто искам да науча нещо полезно.
Въпроса ми остава-с какво фитила е по-опасен и рисков от лепенката?
Не се заяждам,не вземам нито едната,нито другата страна в спора,просто искам да науча нещо полезно.
- viksanlg
- Мнения: 893
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Уникално некъдърен гумаджия на Първа Българска армия и Резбарска
Фитила не е опасен и няма как да бъде просто е непостоянен.Можеш да имаш проблем както от това ако гумата ти е стара да няма добра еластичност и да започне бързо да спада,така и самия фитил е напоен с нещо като смола , която след време също се изпича и пропуска.Не съм виждал някой който е карал с фитил да му се пръсне гумата да речем от там и то просто защото е с фитил, а не с лепенка.Самата лепенка с нищо не подсилва и не може да подобри качеството на гумата ,но може да спре излизането на въздуха още от най-вътрешния слой гума преди оплетката и да не стига до самия отвор на пробитата гума.При фитила след време въздуха започва да си минава ,защото там има пряк контакт със самата дупка и може да мине както между фитила и гумата така и по самата оплетка на фитила.За мен всичко останало е локуми.При почти 500 000 км само градско, когато карах такси смятам ,че съм се напрактикувал достатъчно и правя извода за себе си.Решил съм да споделя от моя си опит и това е!По тази тема бях до тук!
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Уникално некъдърен гумаджия на Първа Българска армия и Резбарска
viksanlg написа:По тази тема бях до тук!
Благодаря ти,беше повече от изчерпателен.
Върни се в “Сервизи, магазини и части за VW”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 164 госта