Уникално некъдърен гумаджия на Първа Българска армия и Резбарска

Оплачете се от неграмотни майстори или похвалете някой, който си разбира от работата ... Споделете от къде купувате части за вашят VW
Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 893
Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
Двигател: пб
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Уникално некъдърен гумаджия на Първа Българска армия и Резбарска

Мнениеот viksanlg » Вто 19 апр 2016 21:23


muns61 :th_up




Потребителски аватар
Spas
Модератор
Модератор
Мнения: 3690
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1800 RP
Местоположение: София

Re: Уникално некъдърен гумаджия на Първа Българска армия и Резбарска

Мнениеот Spas » Сря 20 апр 2016 12:56


muns61 написа:От написаното в темата разбирам, че никой от вас не е правил гуми професионално. Няколкогодошният ми опит ме е сблъсквал с доста издишащи фитили, които първи започнаха да слагат столичните гумаджии. В каталога на доставчима ми на консумативи бяха посочени като временна лепенка, аз никога не съм слагал на клиент фитил. Който настояваше за фитил и отказва лепене, пращах го при друг колега.
Инак статистиката е нещо интересно, щом на теб не се е случвало, значи е 100% добро. Ако то се случи - 100% кофти. Зет ми кара здрав 2,5 ТДИ и не вярва на приказките за душегуба.


Прочети какво съм написал и си поправи изказването...... многократно по-малкият ми опит с гумите, за разлика от твоя ме е довел до същия извод. :dummy


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Уникално некъдърен гумаджия на Първа Българска армия и Резбарска

Мнениеот muns61 » Сря 20 апр 2016 17:54


Прочел съм те. С емотикончето какво искаш да кажеш?

Последна промяна от Spas на Пон 25 апр 2016 16:12, променено общо 1 път.
Причина: Aми като ме "прочете", защо слагаш всички под общ знаменател?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8376
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Уникално некъдърен гумаджия на Първа Българска армия и Резбарска

Мнениеот samo_pechka » Сря 20 апр 2016 18:24


Аз съм брал два пъти ядове, яко, заради фитили по гумите си. Повече с фитил не карам кола!


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Уникално некъдърен гумаджия на Първа Българска армия и Резбарска

Мнениеот muns61 » Сря 20 апр 2016 19:42


Какво представлява лепенето с фитил.
Дупката в гумата се обработва с подобие на пила с кръгло сечение, за да се почисти и да се награпи, за да задържи лепилото. Самият фитил е точно фитил - плетена текстилна връв, напоена с лепило, подобно на това на тиксото. В обработения отвор се вкарва лепило, после с подобен на отверка инструмент се вкарва фитила, сгънат на 2 ката. Издърпва се, да опре вътре в гумата и се режа отвън остатъка. Разчиташ на добрата плътност на фитила да не спада гумата, а при високи летни температури тази плътност издиша. Не спада веднага и няма опасност да изхвръкне, но загубата на 0,5 бара на седмица е нещо обикновено. Освен това, при вкарването на пилата в дупката има опасност да се скъса накоя нишка от корда на гумата и после да има крив протектор.
Някога имаше едни хубави лепенки ТИП-ТОП за безкамерни, по подобна технология в гумата се вкарваше каучуков нит, чиято глава вътре залепваше като класическа лепенка. Собствениците на Траби и Варт ги помнят.

И лепението с лепенки може да е проблемно, особено при немарлив майстор и неподходящо лепило, особено при някоя по-пластмасова гума.


Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 893
Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
Двигател: пб
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Уникално некъдърен гумаджия на Първа Българска армия и Резбарска

Мнениеот viksanlg » Сря 20 апр 2016 20:49


Едно време баща ми наистина ползваше ТИП-ТОП-а,и не е имал никога проблем.Ползвах едно време така наречените фитили,но само един единствен път ми се получи да износя гумите до край,дори когато гумаджиите твърдяха ,че фитилите били от хубавите. Мине не мине няколко месеца гумите започваха да спадат и най-вече през зимата когато каучука започва да втърдява от студа.Мои приятели, които се занимават с това профвсионално от 15-20 години както с гуми на коли така и на камиони твърдят също че фитилите са времянка и лепенката му е майката!


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Уникално некъдърен гумаджия на Първа Българска армия и Резбарска

Мнениеот gergeto » Сря 20 апр 2016 21:09


Добре де ,да кажем че лепенката е по -добрия вариант.Какво се случва с тази "пробойна" в гумата (било то от пирон,видия и др. подобни).Нали ако този отвор остане открит ,с времето почват да проникват в гумата-пепел,дребни камъчета,които също разкъсват допълнително отвътре гумата.И не на последно място-вода,която ускорява гниенето на телта на гумата?


Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 893
Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
Двигател: пб
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Уникално некъдърен гумаджия на Първа Българска армия и Резбарска

Мнениеот viksanlg » Чет 21 апр 2016 20:17


За разлика от фитила, с лепенка не само не са ми спадали гумите, но никога не ми се е деформирала или увредила видимо гумата в следсвие на изброените възможности,поне до сега!


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Уникално некъдърен гумаджия на Първа Българска армия и Резбарска

Мнениеот gergeto » Чет 21 апр 2016 21:20


"Изброените възможности" са относително теоретични в момента.Ако трябва да съм напълно искрен -аз никога досега не съм имал каквито и да е проблеми с фитил,въпреки че няколко мои гуми са претърпявали такава "трансплантация".Стана ми интересен спора "за" и "против" фитилите и затова провокирам с такива вероятности в горния си пост.Хубаво е да разбера от опитни хора конкретните причини поради които отричат фитилите.
Просто засега в темата няма обосновка нито от феновете на фитили ,нито от техните противници.Чета само: Никога не бих си сложил такова нещо на гумата. Или аз си сложих и нямам проблеми...

Ама защо не бих си сложил или защо не е проблем да се сложи-досега не ми става ясно.
Дайте да говорим по-конкретно ,ако ще и да е с вероятности на теория.


Потребителски аватар
ssssl
Мнения: 923
Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
Автомобил:
Двигател: CJXC
Местоположение: Sofia

Re: Уникално некъдърен гумаджия на Първа Българска армия и Резбарска

Мнениеот ssssl » Чет 21 апр 2016 21:42


gergeto написа:.Какво се случва с тази "пробойна" в гумата (било то от пирон,видия и др. подобни)

От изброените железа "пробойна" не се получава. Може да се получи със споменатото назъбено шило, със замба или бормашина.


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Уникално некъдърен гумаджия на Първа Българска армия и Резбарска

Мнениеот gergeto » Чет 21 апр 2016 21:55


В една от гумите на предната ми кола се беше забил 7см. пирон.като го изкараха имаше "Г"-образна форма...Това ,ако не е "пробойна"...Дали с пирон,видия или парче арматура например или шилото за фитила целоста на гумата се нарушава и не се оправя от само себе си.
Въпроса ми остава-с какво фитила е по-опасен и рисков от лепенката?
Не се заяждам,не вземам нито едната,нито другата страна в спора,просто искам да науча нещо полезно.


Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 893
Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
Двигател: пб
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Уникално некъдърен гумаджия на Първа Българска армия и Резбарска

Мнениеот viksanlg » Пет 22 апр 2016 21:06


Фитила не е опасен и няма как да бъде просто е непостоянен.Можеш да имаш проблем както от това ако гумата ти е стара да няма добра еластичност и да започне бързо да спада,така и самия фитил е напоен с нещо като смола , която след време също се изпича и пропуска.Не съм виждал някой който е карал с фитил да му се пръсне гумата да речем от там и то просто защото е с фитил, а не с лепенка.Самата лепенка с нищо не подсилва и не може да подобри качеството на гумата ,но може да спре излизането на въздуха още от най-вътрешния слой гума преди оплетката и да не стига до самия отвор на пробитата гума.При фитила след време въздуха започва да си минава ,защото там има пряк контакт със самата дупка и може да мине както между фитила и гумата така и по самата оплетка на фитила.За мен всичко останало е локуми.При почти 500 000 км само градско, когато карах такси смятам ,че съм се напрактикувал достатъчно и правя извода за себе си.Решил съм да споделя от моя си опит и това е!По тази тема бях до тук!


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Уникално некъдърен гумаджия на Първа Българска армия и Резбарска

Мнениеот gergeto » Пет 22 апр 2016 21:15


viksanlg написа:По тази тема бях до тук!

Благодаря ти,беше повече от изчерпателен. :th_up



Върни се в “Сервизи, магазини и части за VW”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 164 госта