Кайзен написа:... според мен обявените цени са завишени.
Ето какво плати познато семейство за "Смяна на ангренажен и канален ремък с ролки, водна помпа и антифриз" в Германия за Пасат 2.0ТДИ 2011:
- покупка на нужните материали от VW дилър/сервиз - 245€.
- ремонт при друг VW дилър/сервиз - 230€.
Общо: 475€ (930лв)
Цена в брошурата:
вместо от 1559лв
сега от 1185лв
То винаги на този който плаща му се вижда че е повече, а на този който го прави че взема по-малко за съответната дейност.
Все пак да не забравяме че има и много т.нар. майстори и сервизи, които така ремонтират по-новите автомобили, че направо се учат върху тях и после собствениците им, щат не щат ходят в официалните или научилите се вече сервизи да оправят бакиите на първите ремонтьори...
В крайна сметка е нормално в официалните сервизи да струва по-скъпо една услуга, защото:
1. Дава се гаранция за извършеното;
2. Сервиза подлежи на проверки пресертификация, осъвременяване на инструменти и софтуер за да могат да работят по последните автомобили... а всичко това оскъпява дейността му.
Вероятно има и още други дейности които не се сещам в момента.