Ремонт и отговорности на сервизите

Оплачете се от неграмотни майстори или похвалете някой, който си разбира от работата ... Споделете от къде купувате части за вашят VW
Потребителски аватар
anastaspetkov
Мнения: 1
Регистриран на: Съб 26 окт 2019 7:22
Автомобил: VW TOURAN
Двигател: AZV-2003
Местоположение: БУРГАС

Ремонт и отговорности на сервизите

Мнениеот anastaspetkov » Съб 14 мар 2020 8:44


Здравейте момчета.Пускам тази тема ,поради много възникнали въпроси в мен и бих желал МАЙСТОРИТЕ да се включат и споделят КАК те процедират.Колата ми влиза в сервиз с неизяснен източник на проблем,майстора прави диагноистика,достига до някаква НЕГОВА ИСТИНА,сменя частта,уверявате че проблема е решен,взема КИНТИТЬЕ,тръгваш си доволен(измамно) и след 400 километра-ОПЯТЬ.След завръщане в сервиза ми се казва,че явно не е това и ще трябва нова по-скъпа интервенция,ма когато попитах МИ АКО ПАК НЕ СТАНЕ-ЩЕ ТЪРСИМ ДРУГАДЕ....................КАК ВИЕ ПРОЦЕДИРАТЕ или всичко е на принципа ПРОБА-ГРЕШКА,подплатено с НЕИСТОВ МАЗОХИЗЪМ(щот не се знае докъде му е на КЛИЕНТА).Целта на темата не е ОСИРАНЕ на нечие име,а дали има МАЙСТОРИ можещи да застанат ГОРДО ЗАД ИМЕТО СИ и да си поемат масрафите,когато грешат,защото няма безгрешни хора.

Последна промяна от Pichaga на Съб 14 мар 2020 12:02, променено общо 1 път.
Причина: избягвай да викаш! Оправих заглавието! Сега ти си оправи главните букви вътре в мнението




Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Ремонт и отговорности на сервизите

Мнениеот Водния дух1 » Съб 14 мар 2020 13:59


Просто си избираш сервиз/майстор на когото имаш доверие и това е. Често това става,след като някъде не могат да ти оправят колата и опитваш при друг,където се справят и така.ЩЕ четеш по форумите и по-други сайтове ,мнения и препоръки и ще си направиш сметката.


dundurma
Мнения: 39
Регистриран на: Сря 30 юли 2008 19:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Ремонт и отговорности на сервизите

Мнениеот dundurma » Съб 14 мар 2020 16:39


Извинявам се за главните букви,не е ВИКАНЕ, а АКЦЕНТИРАНЕ...........За темата влезнах във форума през гугъл профила ми и за това има друго име.


dundurma
Мнения: 39
Регистриран на: Сря 30 юли 2008 19:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Ремонт и отговорности на сервизите

Мнениеот dundurma » Съб 14 мар 2020 16:41


Водния дух1 написа:Просто си избираш сервиз/майстор на когото имаш доверие и това е. Често това става,след като някъде не могат да ти оправят колата и опитваш при друг,където се справят и така.ЩЕ четеш по форумите и по-други сайтове ,мнения и препоръки и ще си направиш сметката.

осъзнавам,че диагностиката е най-тънката работа,но ако държиш на името си не трябва ли да си поемаш грешките???


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ремонт и отговорности на сервизите

Мнениеот vaskoto1 » Нед 15 мар 2020 10:13


никого не защитавам. ще опиша как процедирам аз в подобни ситуации: обикновено колите се карат "до откат", докато не умре. но почти винаги умира повече от едно нещо. и нишката на проблема се разклонява в доста малки отклонения... затова започва елиминацията...имам доказан проблем-първо него го решавам! после. по нататък, ако се окаже, че не е сам-продължаваме по нишката. ако имам съмнения-изказвам ги гласно на клиента и му обяснявам логиката на мисленето си. подробно. по този начин оставям крайната преценка в неговите ръце. все пак-неговите пари харчиме... препоръчвам, не задължавам. ако клиента реши да подменим детайл или възел му обяснявам какво би могло да се получи и какво не би станало. ако настоява-смяна! ако е несигурен-продължаваме обсъждането и вариантите, докато се изчерпят. за възли и детайли, за които не мога да осигуря заместител за проба-предлагам клиента да намери човек, склонен да му даде съответната част за проба, която предлагам да направя, за да установим дали има промяна или не. въобще опитвам максимално да спестя на клиента си излишни разходи. когато има колебания, винаги се започва от смяната на най евтината опция и се върви към най скъпата. аз също съм бил и ще бъда клиент... така че смятам, че не е коректно да се подхожда към клиента като към подвижна касичка. колегите, с които комуникираме активно от тук, от клубните сервизи мислят по същия начин, затова бих си позволил да обобщя картинката както за мен, така и за тях.

п.с. към автора: 400км. е една добра дистанция за проява на много сходен проблем, причинен от следващото умряло нещо по веригата, така че не ббъди съвсем скептичен... ;) възможно е.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Ремонт и отговорности на сервизите

Мнениеот cecoa1 » Нед 15 мар 2020 14:33


Моя майстор казва, че гаранцията е до излизане от сервиза. :mhihi
Е, познаваме се от години, техниката ми е ясна и на мен, та не е необходимо дори да уточняваме гаранцията - ясно ни е и на двамата, кога нещо е по негова вина или не... Даже и не коментираме кое да се доплаща и кое е "по гаранция", просто ни е ясно и без думи...
За съжаление, за такъв тип отношения са нужни определени предпоставки, които за повечето клиенти не са налице... В смисъл, човека си е еднакво и достатъчно коректен с всякакви клиенти, но просто не всички имат капацитета да го разберат без обяснения. А хора без познания, понякога и обясненията може да ги усъмнят, особено когато се случат неизправностите в сравнително кратък интервал от време и/или пробег, дори и да не са директно свързани една с друга. При такива случаи, може да се направи консултация и с познат, който да е в час, или пък да се опише всичко във Форума, пак ще се получи информация, която да подкрепи или не, доверието в съответния майстор.
Така че такива общи теми за отговорността са безсмислени, по-добре е да се описва конкретния случай, какъв е бил проблема, как е решен, и какво се е случило след това.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Ремонт и отговорности на сервизите

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 16 мар 2020 21:01


Поемаш максимална отговорност и дълго разясняваш какво и как трябва да се смени и защо, ама се и надяваш и клиентът да е разбран, иначе стават скандали.
Съвсем пресен случай. Една дачия виси цял ден на подемника, сменявахме съединител, рейка, носачи, биалетки, масла, филтри, антифриз и т.н.т Клиентът цял ден е покрай нас в сервиза. Свършваме вечерта работа, сяда в колата да си тръгва и хоп, няма спирачки, пропада педала. Помпата умря на крика, а по спирачките не сме пипали абсолютно нищо през целия ден. Ако този го нямаше цял ден в сервиза и вечерта му се обадиш, че е умряла спирачната помпа, какви са правилните действия?
Друг подобен пример е също със сменена спирачна помпа на едно галакси. Сменяваме я вечерта в 19ч, сутринта отива на ГТП и като натиснал спирачките педала пропаднал. Звъни по телефона и вика, тая помпа скъпата умре на валяците. Да, ама не, гръмнал му маркуч, но първо беше обвинението за помпата.
И последния пример от миналата седмица е с ремонт на дизелов опел. Колата дойде работеща много лошо, пуши и много отчетливо чукане от дюзите. На диагностика корекциите бяха неземни. Свалихме дюзите, занесохме ги в сервиз, оказаха се за ремонт и четирите, след като клиента даде разрешение да се правят, ремонтираха ги, ние ги монтирахме на колата, запалихме и след пътната проба от 5-6 км 3 часа колата работи в двора мъркайки като коте. Дойде човека да си я вземе, запали, даде два пъти газ и мотора взе да грачи и да се клати.
Още не можем да разберем къде е проблемът, не записва грешки, корекциите и наляганията са супер, но има разбиране и от двете страни


mrsch66
Мнения: 289
Регистриран на: Чет 22 мар 2012 18:38
Автомобил: jetta 2
Двигател: ez 1986
Местоположение: praha

Re: Ремонт и отговорности на сервизите

Мнениеот mrsch66 » Вто 17 мар 2020 10:15


Аз живея в Прага преди години сменях МАП сензор в сервиз на колата не е тази от подписа издържа 3800км и пак същия проблем отидох в сервиза след диагностика се установи че въпросния сензор е сдал багажа беше подменен с нов без да плащам нито диагностика нито труд беше ми обяснено че датчика има две години гаранция и се извиниха за неудобството , сервиза не беше фирмен на марката а нормален средна хубост.


dundurma
Мнения: 39
Регистриран на: Сря 30 юли 2008 19:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Ремонт и отговорности на сервизите

Мнениеот dundurma » Съб 21 мар 2020 7:26


случая при при мен го описах в една тема.загуба на антифриз 0.5 литра на 400 км,майстора каза че е от ЕГР-а,смени го с втора радост от ФРАНЦ,но проблема не се реши.логиката ми на човек,който не виси на главата на майстора и не коментира цената МУ(пълен лаик съм) е преди закупуванетона частта да бе пробвал с байпас или най-малкото след като се оказа,че не е от нея проблема-да я върне.логично идва отваряне на главата(за сега си я карам така),но не е ли по-нормално преди тази интервенция да се провери всичко щателно,защото ако не се окаже и от нея-кво прайм.и точно тука идва отговорността на майстора да си поеме безхаберието.в едно село ПОДАЙВА(на 200 км. от Бургас)има страхотен сервиз за ВАГ(и не само).явно момчето си разбира от работата и в разговор ме увери,че главата трябва да е крайния вариант и много преди отварянето и трябват достатъчно тестове и проверки,като застава зад всяка правена интервенция от него,а при евентуален проблем ангажимента е изцяло на сервиза.уж хората в селото и околията казват,че работил скъпо,пък аз като чух цени установих,че ще ми излезе по-евтино барабар с пътните.но акцента не са парите,а отговорностите.хората не сме богове и няма нищо срамно в това да признаеш,че не би се справил с даден проблем.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Ремонт и отговорности на сервизите

Мнениеот cecoa1 » Съб 21 мар 2020 11:41


Загуба на антифриз понякога е доста коварен проблем... Намирането на причината не е само до майсторлък, често трябва и малко късмет... Иначе почваш да елиминираш най-вероятните причини известни за тоя модел...ама е неблагодарна работа... В смисъл, може да се окаже нещо елементарно, обаче назад в списъка с вероятните причини, и трудно да се забележи... Тогава майстора си е загубил времето, свършил е доста излишна работа, но няма вина...все пак няма как да е ясновидец и си работи по логичния ред на действие. А тази работа някой трябва да я плати, плюс цената на някои части...иначе си е ощетяване на майстора. А като го ощети някой по този начин, после въобще не би се захващал с такива проблеми.
Е, има и друг вариант - казва ти много висока цена, и после не ти взима пари при рекламациите. Ама цената няма да ти хареса...Освен това има вероятност и да уцели проблема от първия път и да не се стигне до рекламации.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8377
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Ремонт и отговорности на сервизите

Мнениеот samo_pechka » Съб 21 мар 2020 11:58


dundurma написа:в едно село ПОДАЙВА(на 200 км. от Бургас)има страхотен сервиз за ВАГ(и не само).явно момчето си разбира от работата

Може ли някакви координати на този сервиз, че не го знам ? На лс ако трябва.


Потребителски аватар
jack99
Мнения: 22
Регистриран на: Нед 23 фев 2020 20:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Ремонт и отговорности на сервизите

Мнениеот jack99 » Нед 22 мар 2020 14:18


Трябва сервизите да поемат поне 6 месеца гаранция за извършен ремонт! Ако пък са направили погрешен и ненужен такъв, следващия да е за тяхна сметка, изцяло! Иначе се навързва порочен кръг, от който се възползват недобросъвестни хора, да вземат пари, за реално неизвършена работа!


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Ремонт и отговорности на сервизите

Мнениеот cecoa1 » Нед 22 мар 2020 16:56


Ми екстра, ама да са добросъвестни и клиентите. Идваш с проблем "губи малко антифриз от някъде", поглежда майстора на две на три, вади един списък с вероятни причини, по реда от най-вероятната към най-невероятната, и срещу тях цените... Казва ти съвсем откровенно, че от тия неща може да е всяко, и само ясновидец може да познае кое е, без поне да се почне ремонта по съответната част, а за някои по-добре и да се подмени. Съответно, той може да кара подред, както са в списъка с по-вероятните, или да смени директно каквото му кажеш, дори и да не е много вероятната причина. Но просто каквото и да се прави трябва да се плати. Ако не ти харесва, има и други майстори. А ако майстора си има достатъчно работа и не му се обясняват всички тия неща, или директно ти отказва, или ти казва цена, която ще покрие евентуални рекламации и няколко ремонта, и ти сам се отказваш от услугите му.
Като се познавате, и двамата сте в час с техниката, просто му гласуваш доверие, плащаш си за всеки ремонт, пък бил той и излишен, и не питаш защо. Понякога просто няма друг начин - нещо, което лаиците не могат да схванат.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Ремонт и отговорности на сервизите

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 22 мар 2020 18:54


jack99 написа:Трябва сервизите да поемат поне 6 месеца гаранция за извършен ремонт! Ако пък са направили погрешен и ненужен такъв, следващия да е за тяхна сметка, изцяло! Иначе се навързва порочен кръг, от който се възползват недобросъвестни хора, да вземат пари, за реално неизвършена работа!

Това е лесно да се каже и да се направи да речем за голф 3 със загуба на антифриз от порядъка на половин литър на 500 км, щото има да се проверят 4 скоби на маркучи плюс шестте на тройниците към изпарителя и двата радиатора. Ама я открий такава загуба на антифриз на ауди 2.7 би турбо. 4 пъти идва само на оглед и не можем да разберем от къде идва, като се оказа от 4 различни места в последствие, като за 2 от тях трябва да махнеш предницата като за ангренаж. Не са едностранни нещата и затова такива ултиматуми не са редни. Редно е както го описаха по горе колегите. Комуникация с клиента, културна с подробно разискване на проблема. Действие се предприемат след съгласието на двете страни.
Как според теб колега би трябвало да постъпиш с клиент в следния случай. Дизелов фокус със счупена горивна помпа. Много му е скъпа помпата с 6 месеца гаранция, той щял да си намери помпа. 2 месеца колата седи в сервиза, от тоя ни вест, ни кост. Звъниме му идва да го взима това че почва да ни пречи. Ооо ще я направим, ама намерете вие помпа. Къде е старата? Ами загубил съм я някъде. Намираме помпа, казваме му цената, цената за труд, разбираме се, монтирайте. Монтираме, ама старата помпа заминала с крепежите и зъбното коле за ангренажа. Търси още части, още загуба на време, разкарване по морги и т.н.т Цената вече е договорена и не можем да я качваме, тия действия са за сметка на сервиза. Събрахме накрая мотора, нов филтър, запалихме, изчистихме грешките и колата тръгна. Дойде, взе си я и след месец се обади че гасне в движение. Идва, диагностиката казва клапан на помпата за регулиране на налягането. Купуваме нов клапан за 220 лв, монтираме го и при тестовете колата пак гасне в движение, вече не записва грешка. Оказва се че колата му е правила същите дивотии преди да строши помпата, като я е карал в друг сервиз в който уж я ремонтирали ама нищо не направили.
Явно и съвсем сигурно е че старата помпа като е тръгнала да умира е напълнила дюзите със стружки и ги е убила. Да, ама ремонт на 4-те дюзи струва 1200 лева. И този реши че няма да я прави и така да си му я съберем и да си я взима. Свалихме си клапана който вече монтиран и напълнен с нафта не може да се върне и сега си имаме чисто нов клапан който няма къде да го монтираме щото клиентът не беше коректен по време на разговорите за установяване на проблема


Потребителски аватар
jack99
Мнения: 22
Регистриран на: Нед 23 фев 2020 20:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Ремонт и отговорности на сервизите

Мнениеот jack99 » Нед 22 мар 2020 21:01


Ама я открий такава загуба на антифриз на ауди 2.7 би турбо. 4 пъти идва само на оглед и не можем да разберем от къде идва, като се оказа от 4 различни места в последствие, като за 2 от тях трябва да махнеш предницата като за ангренаж. Не са едностранни нещата и затова такива ултиматуми не са редни. Редно е както го описаха по горе колегите. Комуникация с клиента, културна с подробно разискване на проблема. Действие се предприемат след съгласието на двете страни.


Не навлизам в конкретика, така много ще се разводнят нещата! Да, проблемите са различни, но затова и се плащат различно. Пък и си има начин - щом смяташ, че не можеш да се справиш, не поемаш поръчката! Гаранцията да е по-скоро за това, че клиентът няма да плаща по няколко пъти за нещо, което не е свършено, или пък се е сменяло нещо друго!



Върни се в “Сервизи, магазини и части за VW”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 166 госта