Умението да можеш правилно да четеш

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1507
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Умението да можеш правилно да четеш

Мнениеот Кайзен » Сря 02 май 2018 20:59


Понеже не искам да спамя в тема от раздел "Сервизи, магазини и части за VW" ще отделя две мнения без "плявата" тук:
Кайзен написа:В сервизната книжна на VW (а и на всички останали автосглобители) няма да откриете информация за смяна на дефидратора, но пък има интервал за смяна на другия климатичен филтър - поленовия/купе. Това е така, защото автосглобителите не се интересуват много-много от препоръките на истинските производители на частите/системите за автомобила.
VW монтира главно климатични системи произведени от Hella (разбира се също така използват и Delphi, и други производители за различни модели, през различните години). Hella като един от лидерите на пазара се е постарала и е дала информация на официалния си сайт на два езика (немски и английски):
http://www.behrhellaservice.com/behr-he ... -5070.html
http://www.behrhellaservice.com/behr-he ... -5070.html
Където ясно пише, че подмяната на дехидратора е силно препоръчително да се смяня на всеки 2г или при разхермитизиране на системата. Всичко това се налага защото фреона е силно хигроскопичен и поема много бързо влага при "контакт" с въздуха. А както всички знаят една климатична система "губи" ежегодно до 10% от фреона си.
По препоръка на Hella в немските сервизи се извършват две различни процедури на климатичната система - инспекция и сервиз.
Инспекция - всяка година, която включва елементарна проверка на климатика в няколко стъпки и при необходимост доливане на малко фреон.
Сервиз - на всеки две години се сменят дехидратора, фреона и маслото. Дори специализираните машини имат възможност да "измият" климатичната система след демонтажа на стария дехидратор и преди монтажа на новия.
Подробна информация на сайта на Hella..

drotomir написа:Ако системата се разхерметезира постоянно и после се пълни наново , да влага ще има , но ако системата е херметична и е заводско напълнената откъде ще влезе влага.
В горното има 2 неща които са доста нереални и скалъпени а именно :
- системата губи по 10% от фрона си за 1 година - пълна глупост , другата ми кола купена чисто нова в далечната 2007 януари месец е със заводския си фреон в момента и климатика може да те разболее за отрицателно време лятото.За 11 години б итрябвало да съм изгубил 110% от фреона си т.е да изстудяваме с въздух вместо с фреон.
Дехидратора се задръствал за 2 години с вода - абсолютна глупост , освен ако всяка година по 3-4 пъти си изпускате фреона и попада влага в системата , при заводска херметична система влага не влиза.

А това че някой иска да сменя всяка година фреона и филтър-дехидратора - ами смисъл има но за този който прибира парите.


Уважаеми колеги, моля четете внимателно постовете, особено когато искате да репликирате.
Сега да обясня, че до 10% е 0,1% .. 1% .. 9% .. 9,99%. Това, че някой няма проблем или си мисли, че няма проблем - си е лично негов "проблем". Всяка година се сглобяват милиони автомобили. Някои пропускат по 0,1%, други по 5%, трети по 9%. Всички те попадат в категорията до 10%.

Приятна вечер!




Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12752
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Умението да можеш правилно да четеш

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 02 май 2018 21:19


Мхм,в сервизната книжка пише смяна на масло на до 30000.
А не на 30000.


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Умението да можеш правилно да четеш

Мнениеот Курт Деликуртев » Сря 02 май 2018 22:08


В сервизната книжка на моят пасат пише смяна на въздушен филтър на всеки 60 000 км, с една междинна контрола на състоянието му на 30 000 км.

Ама има колеги, дето сменят въздушни филтри на всеки 5 000 км!


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8338
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Умението да можеш правилно да четеш

Мнениеот samo_pechka » Сря 02 май 2018 22:18


Курт Деликуртев написа:Ама има колеги, дето сменят въздушни филтри на всеки 5 000 км!
Е то това с въздушния филтър зависи и де се кара колата, не е правило.


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Умението да можеш правилно да четеш

Мнениеот Благовест » Чет 03 май 2018 8:59


В сервизната книжка пише,че сп.течност се сменя на две години,ама някои си мислят,че тия системи са "необслужваеми"... :screwy :h020


Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 893
Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
Двигател: пб
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Умението да можеш правилно да четеш

Мнениеот viksanlg » Чет 03 май 2018 9:24


Ако има хипотетично изпускане на фреон и да кажем е 5 процента на година, което пак не е никак малко, защото нормите за грешка в грамажите са нищожни,то при новите фреони ,които са дву или три компонентни и съставени от няколко други вида фреон ,е невъзможно да се доливат.Причината е ,че тези фреони имат точно съотношение един към друг и не се знае кой точно вид е изтекъл по-вече и кой по-малко и единствения начин е да се изхвърли фреона в атмосферата(източи) и да се напълни наново с подходящия за системата фреон.Допълване на фреон може да стане за стари автомобили,които примерно са на фреон 12 и е еднокомпонентен,но фреона отдавна е забранен и може да се намери само на черно някъде в някой сервиз,без да се продава!
П.П. Смятам ,че е излишно да се създава точно тази тема и точно с този повод.От всякъде си мирише на заяждане и даже не мисля ,че автора има право,но нека да кажат компетентни колеги, които занаята им е точно ТОВА!


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Умението да можеш правилно да четеш

Мнениеот Курт Деликуртев » Чет 03 май 2018 19:39


И аз мисля така, ако имат сметки за уреждане може извън форума!


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1507
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Умението да можеш правилно да четеш

Мнениеот Кайзен » Съб 05 май 2018 6:45


Темата, както може да се види от заглавието й, въобще не есе отнася за фреон, видове фреони .. и лични взаимоотношения (нито познавам потребителя, нито имам "нещо за уреждане" с него).

За съжаление, явно има доста хора, които не могат да разбират прочетеното.

Тук става дума за съвсем друго. А именно (друг пример) - когато на витрината на магазин в МОЛ-а видиш написано с големи букви "намаление до 70%". Влизаш и се оказва, че само един-два артукила са намалени на 70%, още няколко на 50-60%, доста повече с 20-30% и една друга част - въобще нямат намаление. Но всички стоки са намалени до 70%.

П.П.: Уважаеми колеги, моля четете внимателно постовете, особено когато искате да репликирате.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Умението да можеш правилно да четеш

Мнениеот muns61 » Съб 05 май 2018 6:52


Този начин на поднасяне на информацията е избран неслучайно. Ефектът е видим.


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Умението да можеш правилно да четеш

Мнениеот Курт Деликуртев » Съб 05 май 2018 9:43


Остава да ни обясни каква е разликата между топла и студена вода!


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Умението да можеш правилно да четеш

Мнениеот Iezekil » Нед 06 май 2018 12:42


Според мен е пресилено това ДО Х %.То и вкъщи,ако беше така с фризери и хладилници...ама не е.Някаква презастраховка,както и разход на масло ДО 1л./1000км.


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Умението да можеш правилно да четеш

Мнениеот Курт Деликуртев » Нед 06 май 2018 19:20


Voluminer написа:

"Адаш похвали се де, този черния е г60 :deal "

Курт Деликуртев написа:

" G60 не е ли? С една особена турбина с променлива геометрия? "

Voluminer отговори:

" Какви турбини какви геометрии бе човек? 1.8 бензин със компресор 160 конски сили и 4х4... Доста са редки и обикновенно са пълни с екстри. "

Курт Деликуртев отговори:

" Компресор му казват в Мерцедес, иначе си е турбо!

G60
В Passat G60 се използва голф II двигател с турбина (G-зарядно устройство). Двигателят с мощност 118 kW (160 к.с.) ускорява до 215 км / ч. Най-забележителната особеност на този модел, с изключение на червените графики G60 отпред и отзад, бяха 15-инчовите лети джанти с четири вида винтова капачка. Passat G60 се продава изключително със задвижване на четирите колела (Syncro).

https://de.wikipedia.org/wiki/VW_Passat_B3

Ето тук можеш да видиш как работи G-турбината

https://de.wikipedia.org/wiki/Scrollverdichter "

Voluminer отговори:

Както и да е, не ми се спори и не искам да се пълни темата със спам. Ако искаш пусни отделна тема в офтопика да видим мненията и на други колеги.


taran
Мнения: 565
Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Умението да можеш правилно да четеш

Мнениеот taran » Нед 06 май 2018 19:27


Iezekil написа:Според мен е пресилено това ДО Х %.То и вкъщи,ако беше така с фризери и хладилници...ама не е.Някаква презастраховка,както и разход на масло ДО 1л./1000км.


Дали е пресилено,не мога да коментирам,но определено не трябва да сравняваш автомобилно климатична инсталация с домашен климатик или хладилник.
Вторите са почти 100% херметични,докато в автомобилната инсталация има сумати разглобяеми съединения,уплътнени с "О"пръстени,които съвсем нормално стареят.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Умението да можеш правилно да четеш

Мнениеот Iezekil » Нед 06 май 2018 23:08


Курт Деликуртев написа:" Компресор му казват в Мерцедес, иначе си е турбо!

Баш си е компресор г60.


Потребителски аватар
Voluminer
Мнения: 342
Регистриран на: Сря 03 авг 2016 14:00
Автомобил: Vw Passat B3
Двигател: 2e
Местоположение: Ловеч

Re: Умението да можеш правилно да четеш

Мнениеот Voluminer » Пон 07 май 2018 0:50


Доколкото знам когато се задвижва от ремък е компресор или в Америка познат като Supercharger, а когато се върти от изгорелите газове е турбина- Turbocharger. За мен лично G60 двигателя е с компресор.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: abdahorn, bongoo и 63 госта