Кайзен написа:В сервизната книжна на VW (а и на всички останали автосглобители) няма да откриете информация за смяна на дефидратора, но пък има интервал за смяна на другия климатичен филтър - поленовия/купе. Това е така, защото автосглобителите не се интересуват много-много от препоръките на истинските производители на частите/системите за автомобила.
VW монтира главно климатични системи произведени от Hella (разбира се също така използват и Delphi, и други производители за различни модели, през различните години). Hella като един от лидерите на пазара се е постарала и е дала информация на официалния си сайт на два езика (немски и английски):
http://www.behrhellaservice.com/behr-he ... -5070.html
http://www.behrhellaservice.com/behr-he ... -5070.html
Където ясно пише, че подмяната на дехидратора е силно препоръчително да се смяня на всеки 2г или при разхермитизиране на системата. Всичко това се налага защото фреона е силно хигроскопичен и поема много бързо влага при "контакт" с въздуха. А както всички знаят една климатична система "губи" ежегодно до 10% от фреона си.
По препоръка на Hella в немските сервизи се извършват две различни процедури на климатичната система - инспекция и сервиз.
Инспекция - всяка година, която включва елементарна проверка на климатика в няколко стъпки и при необходимост доливане на малко фреон.
Сервиз - на всеки две години се сменят дехидратора, фреона и маслото. Дори специализираните машини имат възможност да "измият" климатичната система след демонтажа на стария дехидратор и преди монтажа на новия.
Подробна информация на сайта на Hella..
drotomir написа:Ако системата се разхерметезира постоянно и после се пълни наново , да влага ще има , но ако системата е херметична и е заводско напълнената откъде ще влезе влага.
В горното има 2 неща които са доста нереални и скалъпени а именно :
- системата губи по 10% от фрона си за 1 година - пълна глупост , другата ми кола купена чисто нова в далечната 2007 януари месец е със заводския си фреон в момента и климатика може да те разболее за отрицателно време лятото.За 11 години б итрябвало да съм изгубил 110% от фреона си т.е да изстудяваме с въздух вместо с фреон.
Дехидратора се задръствал за 2 години с вода - абсолютна глупост , освен ако всяка година по 3-4 пъти си изпускате фреона и попада влага в системата , при заводска херметична система влага не влиза.
А това че някой иска да сменя всяка година фреона и филтър-дехидратора - ами смисъл има но за този който прибира парите.
Уважаеми колеги, моля четете внимателно постовете, особено когато искате да репликирате.
Сега да обясня, че до 10% е 0,1% .. 1% .. 9% .. 9,99%. Това, че някой няма проблем или си мисли, че няма проблем - си е лично негов "проблем". Всяка година се сглобяват милиони автомобили. Някои пропускат по 0,1%, други по 5%, трети по 9%. Всички те попадат в категорията до 10%.
Приятна вечер!