Наближава :arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 2019 (30. Август - 01. Септември 2019г.)

EPC?

За тези, които притежават други модели на марката.
Valkost
Мнения: 1
Регистриран на: Чет 25 апр 2019 13:41
Автомобил:
Двигател:

Re: EPC?

Мнениеот Valkost » Чет 25 апр 2019 14:25


:icon_lol Здравейте на всички :c020 ! Нов съм във форума и разглеждайки темите попаднах на тази ! Ако ми позволите бих искал и аз да дам някой напътствия по темата ?! В повечето автомобили символът "EPS" се изписва на таблото само буквено, но го има и като вариант във вид на волан или комбинирано ! Това е датчик в сервоуправлението и следи за позицията на волана в градуси спрямо т.н. "нулево" положение на гумите (т.е. когато предните колела са в паралел с дължината на автомобила и волана е в средно положение) ! Основната му функция е да подава сигнал към помпата на сервоуправлението и да регулира оборотите и ! Ако не е позициониран, калибриран, зацапан или с изтрита графитна основа може да доведе до спиране на помпата и наличието на т.н. "Твърд волан" ! Случва се контролната лампа да пресветва или появата на осезаем проблем в управлението и от конденз в самия датчик ! Проблем, който отшумява след затопляне на автомобила или след няколко км. шофиране ! Датчиците от този тип се намират в механизъм на кормилната колона и по принцип сервизите не извършват неговата отделна, а цялостна замяна на колоната ! Това е едно огромно финансово перо ! Много внимавайте с предлаганите на пазара кормилни колони втора употреба ! На повечето тези датчици са извън строя или към края на живота си ! Решението е да си потърсите оригинален, нов и да Ви (или сами) го смени някой Майстор ! Повтарям, не "майстор", а МАЙСТОР защото процедурата е сложна и не е за всеки ! При всички положения обаче след поставянето се изисква калибриране със специални прибори в специализиран сервиз ! Ако не се калибрира има опасност волана в едната посока да е "мек", а в другата "твърд" ! Нормално е при задействане на проблем в датчика да се задейства и символа "двигател" на таблото ! Този символ се явява и като контрола от компютъра за проблем в някой агрегат ! Т.н. "грешка" !
Извинявам се за дългото описание на всички прочели го докрай !





Върни се в “Други модели”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Burner_inc и 2 госта