Здравейте,
Понеже си оправих печката (която е за доподгряване на антифриза) и днес реших да я тествам, сутринта рано беше 2 градуса.
Съответно тя се включи автоматично, но така и не можа да се стопли купето за 50мин. работа намясто :(
На Vag-com-а вече се вижда печката и няма грешки. Направи ми впечатление, че ту се включва, работи няколко мин и се изклюва след това и после пак се повтаря включване-изключване..
Искам да попитам притежателите на дизел Sharan на които им работи печката дали това е нормално или има нещо друго гнило при мен ?
За колко време при аналогични темепратури почва да духа топло и ви се сгрява купето ако не сте в движение, а на място?
Преди няколко дни смених и термостат, който си е ОК - за 10-15мин качва до 90градуса и немърда оттам, но това в движение само.
За тия 50мин. на място антифриза вдигна едва до 60-70градуса.
Дайте идеи какво може да не е наред, или при всички е така?
Sharan tdi - парно, няма стопляне на купето
- bakalovag
- Мнения: 112
- Регистриран на: Чет 23 юли 2009 22:04
- Автомобил: Skoda Oktavia
- Двигател: 1.9 TDI AHL
- Местоположение: Стара Загора
Re: Sharan tdi - парно, няма стопляне на купето
Колега ще следя темата, тъй като аз съм нов собственик на шаран 7М с печка съм а все още не съм сигурен дали работи. Пък и термостата ми е за смяна но тези дни ще стане работата.
-
- Мнения: 581
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: Sharan tdi - парно, няма стопляне на купето
Колега като гледам годината на производство на колата ти, би трябвало да имаш освен печка и електрическа циркулационна помпа(поне при нашата Алхамбра е така).
Та тази помпа ако не работи циркулацията през печката не е достатъчна и печката прегрява, или пък си достига температурата и се изключва както е при теб.
Провери си помпата. Намира се зад двигателя под кората на чистачките в близост до казанчето на антифриза.
Обикновено и заминават четките и може да се ремонтира ако си по-сръчен. Иначе нова е скъпичка.
А принципа на работа на печката е при температура на антифриза под 5 градуса (или 7 не съм много сигурен) след запалване се включва печката и тя работи до 70 градуса(или 60 отново не съм сигурен) или докато на изгасиш мотора.
Ако караш колата градско и често я гасиш и палиш е добре да си направиш ключ с който да изключваш печката, тъй като тя при всяко палене ще ти се пуска, защото двигателя едва ли ще успееш да го стоплиш до 90 градуса в града с парното.
А за печката не е много добре да се пали и гаси постоянно, че ще ти натрупва нагар и ще трябва да я сваляш за чистене или за смяна на свещ или мрежичка.
Та тази помпа ако не работи циркулацията през печката не е достатъчна и печката прегрява, или пък си достига температурата и се изключва както е при теб.
Провери си помпата. Намира се зад двигателя под кората на чистачките в близост до казанчето на антифриза.
Обикновено и заминават четките и може да се ремонтира ако си по-сръчен. Иначе нова е скъпичка.
А принципа на работа на печката е при температура на антифриза под 5 градуса (или 7 не съм много сигурен) след запалване се включва печката и тя работи до 70 градуса(или 60 отново не съм сигурен) или докато на изгасиш мотора.
Ако караш колата градско и често я гасиш и палиш е добре да си направиш ключ с който да изключваш печката, тъй като тя при всяко палене ще ти се пуска, защото двигателя едва ли ще успееш да го стоплиш до 90 градуса в града с парното.
А за печката не е много добре да се пали и гаси постоянно, че ще ти натрупва нагар и ще трябва да я сваляш за чистене или за смяна на свещ или мрежичка.
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: Съб 10 авг 2013 18:28
- Автомобил: VW Sharan 1.9 TDI 4motion
- Двигател: AUY 2002
- Местоположение: Sofia
Re: Sharan tdi - парно, няма стопляне на купето
Благодаря колега за отговора, но не съм сигурен дали има такава помпа.
Всъщност не се ли грижи водната помпа точно за това ?
Наскоро я смених и нея.
Всъщност не се ли грижи водната помпа точно за това ?
Наскоро я смених и нея.
-
- Мнения: 581
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: Sharan tdi - парно, няма стопляне на купето
За това се грижи водната помпа, но поне на нашата Алхамбра има радиатор за парното и от зад(предполагам и при теб е така) и тръбите се разклоняват при двигателния отсек.
Тъй като луда вода няма то съответно тя си избира най-лесния и пряк път да се върти, а именно през предното радиаторче.
Печката е вързана в кръга на задния радиатор и затова са сложили тази ел. помпа за да върти водата на зад.
В руския форум имаше цяла тема за нея и снимки за ремонта и.
Дори след като изгасиш двигателя ел. помпата остава да работи още известно време, явно заради печката докато се издуха, но дори и да не е запалила печката помпата си се включва и продължава да работи след като изгасиш мотора.
Тъй като луда вода няма то съответно тя си избира най-лесния и пряк път да се върти, а именно през предното радиаторче.
Печката е вързана в кръга на задния радиатор и затова са сложили тази ел. помпа за да върти водата на зад.
В руския форум имаше цяла тема за нея и снимки за ремонта и.
Дори след като изгасиш двигателя ел. помпата остава да работи още известно време, явно заради печката докато се издуха, но дори и да не е запалила печката помпата си се включва и продължава да работи след като изгасиш мотора.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13429
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Sharan tdi - парно, няма стопляне на купето
milenski_77 написа:За това се грижи водната помпа, но поне на нашата Алхамбра има радиатор за парното и от зад(предполагам и при теб е така) и тръбите се разклоняват при двигателния отсек.
Тъй като луда вода няма то съответно тя си избира най-лесния и пряк път да се върти, а именно през предното радиаторче.
Тука не си прав изобщо .Ние с бензиноядите се чудим как да спрем или намалим циркулацията към задното порно.Тръбите са по целия под и открити.
-
- Мнения: 581
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: Sharan tdi - парно, няма стопляне на купето
Не знам как е при бензиновите, но е факт, че ако не бачка ел. помпата циркулацията не е достатъчна и печката прегрява.
Лично съм се убедил и съм ремонтирал помпата.
След като я оправих печката взе да работи нормално.
Лично съм се убедил и съм ремонтирал помпата.
След като я оправих печката взе да работи нормално.
- miro_toyaga
- Мнения: 603
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 22:23
- Автомобил: Sharan 18t 20v 2008 automat
- Двигател: AWC
- Местоположение: София
Re: Sharan tdi - парно, няма стопляне на купето
и двамата сте прави ние с бензиноядие спираме задното както направих и аз но нека колега провери помпата , обаче да не забравяме че колата не е нова и е възможно някой да е махнал помпата затова колегата да не я вижда
нека провери за снадки , букса която виси и тогава да пише
нека провери за снадки , букса която виси и тогава да пише
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: Съб 10 авг 2013 18:28
- Автомобил: VW Sharan 1.9 TDI 4motion
- Двигател: AUY 2002
- Местоположение: Sofia
Re: Sharan tdi - парно, няма стопляне на купето
Познахте, че е циркулационната помпа. Не работи.
Сега въпроса е някъде оправят ли ги (София) или трябва да търся по моргите или нова ?
Ако са само четки може ли да не работи изобщо ?
Сега въпроса е някъде оправят ли ги (София) или трябва да търся по моргите или нова ?
Ако са само четки може ли да не работи изобщо ?
-
- Мнения: 581
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: Sharan tdi - парно, няма стопляне на купето
Както казах по горе обикновено проблема е в четките.
Разбира се че няма да работи изобщо ако са четките.
Намери някой сръчен монтьор или жичкаджия да я отвори и да види какво е положението.
Доста гадно е направена и при сглобяването се правят едни отвори за да държиш новите четки(едва ли в завод са я сглобили така но аз не намерих друг начин) а те се купуват от магазина каквито има най-близо до размера и се напасват.
Абе пипкава работа си е.
Има вариант да си търсиш втора употреба мисля че и от други коли ще стане. Поне при мерцедесите ги има доста такива помпи. Или да си купиш нова но цената на оригиналната е към 180 лв мисля, но пък има и заместители.
Разбира се че няма да работи изобщо ако са четките.
Намери някой сръчен монтьор или жичкаджия да я отвори и да види какво е положението.
Доста гадно е направена и при сглобяването се правят едни отвори за да държиш новите четки(едва ли в завод са я сглобили така но аз не намерих друг начин) а те се купуват от магазина каквито има най-близо до размера и се напасват.
Абе пипкава работа си е.
Има вариант да си търсиш втора употреба мисля че и от други коли ще стане. Поне при мерцедесите ги има доста такива помпи. Или да си купиш нова но цената на оригиналната е към 180 лв мисля, но пък има и заместители.
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: Съб 10 авг 2013 18:28
- Автомобил: VW Sharan 1.9 TDI 4motion
- Двигател: AUY 2002
- Местоположение: Sofia
Re: Sharan tdi - парно, няма стопляне на купето
Здравейте отново, край нямат проблемите, но съм се заял и ще доведа нещата докрай
Оправих циркулационната помпа, смениха четките, както и вие ме посъветвахте, малко се наложи да ги преправят (нямаше такива с точен размер), но помпата сега работи ОК.
ОБАЧЕ отново проблем - помпата като се включи, никога не се изключва сама сега и ако я оставя ще ми падне акумултора.
Доколкото знам трябва да поработи 10-15мин след като изключа двигателя и да се изключи, при мен това не се случва и след повече от 30-40мин...
Та въпросът е - Какво я управлява тази помпа, можеби датчик (кой ?) или реле някое (кой номер ?) или нещо пък друго , дайте идея какво пък сега може да е?
Изобщо какъв е принципът й на работа ?
Оправих циркулационната помпа, смениха четките, както и вие ме посъветвахте, малко се наложи да ги преправят (нямаше такива с точен размер), но помпата сега работи ОК.
ОБАЧЕ отново проблем - помпата като се включи, никога не се изключва сама сега и ако я оставя ще ми падне акумултора.
Доколкото знам трябва да поработи 10-15мин след като изключа двигателя и да се изключи, при мен това не се случва и след повече от 30-40мин...
Та въпросът е - Какво я управлява тази помпа, можеби датчик (кой ?) или реле някое (кой номер ?) или нещо пък друго , дайте идея какво пък сега може да е?
Изобщо какъв е принципът й на работа ?
-
- Мнения: 581
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: Sharan tdi - парно, няма стопляне на купето
Не знам какво я управлява, но най-лесно можеш да и прекъсваш захранването с едно реле вързано към контактния ключ.Даваш на контакт и работи, връщаш контакта спира.
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: Съб 10 авг 2013 18:28
- Автомобил: VW Sharan 1.9 TDI 4motion
- Двигател: AUY 2002
- Местоположение: Sofia
Re: Sharan tdi - парно, няма стопляне на купето
Но ако го направя така, означава че тази помпа трябва да работи винаги когато двигателят е стартиран, което не е предназначението й и най-вероятно бързо ще даде фира пак.
Всъщност идеята да я има доколкото разбирам е след като си изключил двигателя тя да разсее топлината от него и другото предназначение е да подпомогне първоначалното подгряване на антифриза при студено време и двигател, когато се запусне печката. Та моля, ако някой знае кое я командва тази помпа да подскаже?
Всъщност идеята да я има доколкото разбирам е след като си изключил двигателя тя да разсее топлината от него и другото предназначение е да подпомогне първоначалното подгряване на антифриза при студено време и двигател, когато се запусне печката. Та моля, ако някой знае кое я командва тази помпа да подскаже?
-
- Мнения: 581
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: Sharan tdi - парно, няма стопляне на купето
Помпата мисля че работи още с подаването на контакт и продължава известно време след спирането му.
Не съм сигурен дали се влияе от температурата на антифриза.
Идеята е че ако изгасиш мотора а печката работи да циркулира антифриз през нея докато се издуха и охлади
иначе има вероятност да прегрее.
Ако помпата не работи и парното от зад е слабо. Тъй че тя трябва да си работи постоянно. За това и често дефектират тия помпи. И на Мерцедесите са по същия начин. Ако не работи помпата парното е слабо.
Не съм сигурен дали се влияе от температурата на антифриза.
Идеята е че ако изгасиш мотора а печката работи да циркулира антифриз през нея докато се издуха и охлади
иначе има вероятност да прегрее.
Ако помпата не работи и парното от зад е слабо. Тъй че тя трябва да си работи постоянно. За това и често дефектират тия помпи. И на Мерцедесите са по същия начин. Ако не работи помпата парното е слабо.
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 147 госта