Phaeton 3.0Tdi 2005 - Проблем с акумулаторите, помощ!

За тези, които притежават други модели на марката.
sclass
Мнения: 17
Регистриран на: Сря 03 сеп 2008 23:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Phaeton 3.0Tdi 2005 - Проблем с акумулаторите, помощ!

Мнениеот sclass » Чет 12 яну 2017 18:32


Здравейте, колеги! Извинявайте, но ще го обясня малко по-подробно, за да съм сигурен, че ще вникнете в проблема и ще ми дадете точен съвет.
Купих колата преди около месец и половина и ми правеше впечатление, че от време на време (през ден) си губи тока и съответно всички настройки, дори и през дистанционното не се отключваше. Замерих акумулаторите и се оказа, че по-големият е умрял. Въпреки, че другият акумулатор беше гаранционен (на година и половина), реших да не се занимавам с глупости и да ги сменя направо и двата с чисто нови. Купих си на Варта 2 акумулатора и понеже предишният собственик бе сложил и отляво и отдясно големи акумулатори по 92 Аh и 80 Аh, така и не бях сигурен 100% кой е главният и кой е спомагателният. Новите са ми стандартни 92Ah основен и един спомагателен шейсет и няколо Ah, колкото го дават по каталог.
Звънях в Порше да питам кой е главният и кой спомагателният, така и не можаха да ми кажат. Питах ги обикновенни или AGM да са, казаха ми, че ги давали обикновенни.
Купих акумулаторите от един магазин и ги монтирах в сервиз Друмник (в София, на бул. България), който е лицензиран за VW и Ауди. Там ми казаха, че левият бил главният (нищо че е точно под предпазителите), а десният спомагателният. След монтажа за който си платих солено, всичко работи перфектно точно 2-3 дни и на следващата сутрин колата пак беше изгубила всички настройки и останала без ток. Отидох при едни акумулаторджии до нас да проверят акумулаторите, казаха ми, че главния акумулатор е заминал и бил под 10 V. От там отидох в магазина от който ги купих и директно ги замених направо с други 2 чисто нови, но този път си доплатих за AGM акумулатори, с идеята, че били много по-добри. Искам само да вмета, че след първият монтаж в Друмник, когато се върнах до магазина да ми завери гаранцията, човека преди да я подпечата, замери монтираните акумулатори и каза че левият се захранва с около 13.5 V, което било с над половин волт под нормалното, десният пък се захранвал с 14.7 V, което било над нормалното, но въпреки това ми завери гаранцията.
Та да се върна хронологично, след проблема и замяната с AGM акумулатори, отново отидох в Друмник да монтират и тях и да оправят наново всички настройки по колата, която се оказа, че остане ли без ток наблъсквала страшно много грешки. Въпросната процедура с монтажа и настройките е доста скъпа и тегава губеща ми около 3-4 часа в този сервиз, но както и да е. Оправиха всичко, дори провериха за утечка и казаха че няма никакви утечки. След процедурата колата работи перфектно точно 7-8 дни, докато вчера установих че отново е без грам ток, а на всичко отгоре ми беше замръзнала и ключалката, та едва днес успях да влезна в нея. На магия запали, явно отново с помощния акумулатор и директно я закарах при акумулаторджиите до нас да я замерят, оказа се че главният акумулатор е само 8.5 V, дори ми казаха, че най-вероятно клетка е заминала.
Сега утре ще ходя пак до магазина от който вече втори път купувам акумулатори. От там по телефона човека ми каза, че колата била виновна, тя е убила акумулатора.. В интерес на истината след вторият монтаж на AGM акумулаторите, ми завери гаранциите без изобщо да ги замерва.
Понеже не мога да си позволя нито физически, нито финансово, да сменям акумулатори през седмица, кажете моля ви какво да правя, че ми се разказа играта с тази кола.
Утре ще ходя и ще заменя въпросният главен с друг нов акумулатор, но имам много сериозни подозрения, че схемата ще се потрети...
Кажете моля:
Първо дали наистина главният акумулатор е отляво (под предпазителите) а спомагателният отдясно?
Второ дали е вероятно проблема да е от алтернатора или в нещо разпределящо тока от него, щом на единият подава по-малко от нормалното, а на дугият повече. Изощо тези отклонения в захранването които описах проблемни ли са или допустими?
Може ли да е някаква друга причината и ако да каква? Нещо което да се активира на няолко дни и да скапва акумулатора? Примерно колата, за да си държи нивото въздушното окачване, докато не се кара използва ли акумулаторите или просто се заключва по някакъв механичен начин, за да не спада? Тези дни например я държах на високо ниво, заради снега.
Нямам представа и питам на посоки, но от досега със сервизите през които съм минал ми прави впечатление, че всеки казва различно и вече се чудя какво да правя.
Затова се обръщам към вас колеги, може някой друг да е минал по моя път...

Благодаря ви предварително!
п.п. И дайте моля препоръка за сервиз в София, в който не режат главата от кръста и наистина разбират от тези коли.




Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2489
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: VW Phaeton 3.0Tdi 2005 - Проблем с акумулаторите, помощ!

Мнениеот Чудомир » Чет 12 яну 2017 19:02


Стартовият акумулатор е от страната на пасажера и е нормален, а спомагателния е от шофьорската и е AGM.

Не знам как си с немския, но си мисля, че ще е хубаво да си го изпечаташ и да си го сложиш в жабката:
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=748980

От VW има предписание, винаги да разкачиш първо стартовия, а после помощния акумулатор. Свързването е в обратен ред. Това се прави, за да се предотрати неволното прекъсване на тоците чрез пиропатрон в посока стартера.

Фаетона има блок за power management и най-вероятно захранва акумулаторите с различни тоци - затова са ти измерили и 14,7 V.

Окачването остава на високо положение, това е нормално. Най-вероятно имаш друг консуматор, който ти източва акумулаторите.

И напиши с кой двигател е колата.

Последна промяна от Чудомир на Чет 12 яну 2017 19:24, променено общо 1 път.


sclass
Мнения: 17
Регистриран на: Сря 03 сеп 2008 23:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Phaeton 3.0Tdi 2005 - Проблем с акумулаторите, помощ!

Мнениеот sclass » Чет 12 яну 2017 19:23


Чакай сега, това което ми казваш е много интересно, но е точно обратно на това което ми казаха от Порше и от Друмник? Искаш да кажеш, че десният акумулатор е стартовият, а не левият? 100% ли си сигурен, защото ако е така значи тярбва моите да се разменят? Но виж моля те и това клипче, на което попаднах в нета, тук също отляво е големия, а отдясно малкият: https://www.youtube.com/watch?v=5YGhMAQlxtQ
Относно немският съм тъмна индия, ако имаш на английски ще си ми много полезен.
Иначе и аз тайно започнах да подозирам, че може дясния да е стартов, защото там подава повече ток а и мястото е по-удбоно да се вкара голям акумулатор, отляво трябва да се разкачат всички предпазители, за да влезне акумулатора вътре... Но все пак трябва ми 100% достоверна информация къде колко апмеров акумулатор да сложа, защото явно във сервиза толкова и разбират.

Благодаря ти!

Последна промяна от sclass на Чет 12 яну 2017 19:27, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2489
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: VW Phaeton 3.0Tdi 2005 - Проблем с акумулаторите, помощ!

Мнениеот Чудомир » Чет 12 яну 2017 19:26


20170112_182427_89.png


Страница 6 от линка, който ти дадох.

С десен и ляв отдавна не работя, за мен има само от "страната на шофьора" и от "страната на пасажера"

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_272_d1.pdf
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_272_d2.pdf

На видеото се вижда, че "големия" е помощния/комфорт акумулатора (accessory), а "малкия" е стартовия (starter).

Страница 13 от пдф-а:

20170112_182813_90.png
20170112_182813_90.png (16.53 KиБ) Видяна 2480 пъти

Последна промяна от Чудомир на Чет 12 яну 2017 19:30, променено общо 1 път.


sclass
Мнения: 17
Регистриран на: Сря 03 сеп 2008 23:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Phaeton 3.0Tdi 2005 - Проблем с акумулаторите, помощ!

Мнениеот sclass » Чет 12 яну 2017 19:29


Ами ние сме с ляв волан, така че страната на пасажера е от ляво, но както и да е. Добре а пише ли някъде за този двигател, какви са параметрите на акумулаторите? Това което ми показваш за моят модел ли е 100%?
Питам, защото наистина процедурата по смяната е тегава, за да знам дали в крайна сметка да се захващам с размяната им...


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2489
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: VW Phaeton 3.0Tdi 2005 - Проблем с акумулаторите, помощ!

Мнениеот Чудомир » Чет 12 яну 2017 19:31


Чудомир написа:И напиши с кой двигател е колата.


sclass
Мнения: 17
Регистриран на: Сря 03 сеп 2008 23:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Phaeton 3.0Tdi 2005 - Проблем с акумулаторите, помощ!

Мнениеот sclass » Чет 12 яну 2017 19:35


Колега в заглавието го пише двигателя, колата е автоматк, ако има някакво значение.
Значи тройка дизел V6 се пали с 61 Ah? Това ми излглежда мнооого странно...
А този за електрониката да е по-мощен, но да е 75 Ah, а не 92-95 Ah, какъвто съм монтирал от страната на шофьора в момента? Е това вече тотално ме обърка :-((
Защо подявлите тогава в Порше ми казват друго, а лицензираните Друмник го потвърждават и вече цял месец съм в приключения с тези акумулатори...??? :-(

Да не би тогава за това да гори, защото е прекалено мощен за там?
А тока който им се подава тогава нормален ли е, щом на малкият се подава повече ток, но пък той се оказва стартовия...?

Последна промяна от sclass на Чет 12 яну 2017 19:41, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2489
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: VW Phaeton 3.0Tdi 2005 - Проблем с акумулаторите, помощ!

Мнениеот Чудомир » Чет 12 яну 2017 19:40


Сори, заглавието го бях пропуснал. А по въпросите къде какво са ти казали - :gruebel :c010


sclass
Мнения: 17
Регистриран на: Сря 03 сеп 2008 23:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Phaeton 3.0Tdi 2005 - Проблем с акумулаторите, помощ!

Мнениеот sclass » Чет 12 яну 2017 19:42


Виж какво съм допълнил като въпроси над теб, а също кажи моля те свестен сервиз, че не знам на кой да вярвам вече...


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2489
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: VW Phaeton 3.0Tdi 2005 - Проблем с акумулаторите, помощ!

Мнениеот Чудомир » Чет 12 яну 2017 19:54


Напиши кой акумулатор с колко волта са го замерили, без да ползваш "ляво" и "дясно" и напиши конкретните въпроси.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 2706
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: VW Phaeton 3.0Tdi 2005 - Проблем с акумулаторите, помощ!

Мнениеот tdi fen » Чет 12 яну 2017 19:55


sclass написа:Виж какво съм допълнил като въпроси над теб, а също кажи моля те свестен сервиз, че не знам на кой да вярвам вече...
viewtopic.php?f=13&t=371473


sclass
Мнения: 17
Регистриран на: Сря 03 сеп 2008 23:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Phaeton 3.0Tdi 2005 - Проблем с акумулаторите, помощ!

Мнениеот sclass » Чет 12 яну 2017 20:02


Чудомир написа:Напиши кой акумулатор с колко волта са го замерили, без да ползваш "ляво" и "дясно" и напиши конкретните въпроси.

По правилно е ляво и дясно според мен, защото позицията на волана е относителна, но няма да влизам в спорове.
Шофьорският се захранва с 13.5 V, а пасажерският с 14.7 V (по памет говоря), утре ще знам точно, като отида пак. Въпроса е дали това е нормално?

tdi fen написа:
sclass написа:Виж какво съм допълнил като въпроси над теб, а също кажи моля те свестен сервиз, че не знам на кой да вярвам вече...
viewtopic.php?f=13&t=371473


Благодаря, утре ще им звънна.


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2489
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: VW Phaeton 3.0Tdi 2005 - Проблем с акумулаторите, помощ!

Мнениеот Чудомир » Чет 12 яну 2017 20:32


Никой не иска да спори. За мен обаче не е ясно колко си навътре в терминологията и как ползваш "ляво " и "дясно".

Казанчето за чистачките в ляво или в дясно спрямо двигателя се намира? А калника от същата страна ляв или десен би си го поръчал?

Изображение

Относно сервиз: тук или тук


Потребителски аватар
mayma
Мнения: 658
Регистриран на: Нед 24 юни 2012 20:43
Автомобил: VW Lupo 3L
Двигател: ANY
Местоположение: София

Re: Phaeton 3.0Tdi 2005 - Проблем с акумулаторите, помощ!

Мнениеот mayma » Чет 12 яну 2017 21:59


Привет колеги. Понеже виждам, че е цитиран линк към нашия сервиз. Та реших да взема участие в темата.

Първо: ДРУМНИК Не е и никога няма да бъде официален сервиз на VW, още по-малко на АУДИ!!!

Второ: Темата с акумулаторите ни е много актуална от няколко дни.

Писах няколко мнения в една подобна тема тук във форума.
В която тема упоменавам как работи батери мениджманта(При "Phaeton" имаме 3 вида на системата за презареждане в различните години.Според системата вградена в колата може или не може да се сложи алтернативен акумулатор) и какво става , ако не спазите спецификациата и предписанията на производителя на автомобила за подмяна на акумулаторите. Получава се точно това нещо, което сте установили и сам-колата убива акумулаторите един след друг, защото не знае как да ги зарежда и ги презарежда в дадени пикове.Така за няколко дни акумулаторите са за боклука.
С две думи в оригиналните акумулатори има микропроцесор , на минусовата клема на колата имате смарт сензор. Двата компонента обменят информация, а" батери мениджмънта" я събира и обработва,след това микропроцесора преценява от какъв заряд се нуждае акумулатора. Когато сложите алтернативни акумулатори, елиминирате една екстра в колата, а именно "батери мениджмънта".При "Phaeton" и "Bentley", акумулатори поставени не за дадената кола убиват и модула(в някои случаи). Жалко е, че масово хората занимаващи се с това са дезинформирани и не знаят как правилно да се погрижат за колата и да решат трайно проблема.

Поствам информацията от другата тема и тук.Може да е в помощ на някого.

mayma написа:Тук прилагам изрязък от оригинално ръководство за самообучение на маханици на VW.

Изображение

Понеже е на немски прилагам и един импровизиран превод.За по-високо качество всеки сам може да си го преведе.

    В акумулаторните батерии на VW е интелигентиен микропроцесор.Battery Regulation modul-а комуникира с него, а от своя страна всички модули комуникират с модула по “CAN Gateway” линия. Смарт battery monitoring sensor-а, поставен на контактната клема за отрицателен заряд се грижи за комуникацията между модула и микропроцесора.Сензора е съвместим с 12-V и 14-V литиево-йонни батерии и AGM .Микропроцесорът определя какъв заряд да постъпи в акумулатора, състоянието на акумулатора и функцията на батерията чрез измерване на тока задържащ се в нея. Модула събира данните от микропроцесора с вградени алгоритми за зареждане на батерията. Това също така осигурява ранно предупреждение за необичайно изтощаване на батерията и износване.Микропроцесора работи при честота от 24 и 46 Hz.
    Всеки акумулатор е снабден с индивидуален 10 символен сериент парт номер отговарящ на характеристиките на микропроцесора вграден в акумулатора.Този код се използва при кодиране на Battery control modul-а . Използва се диагностичен стенд VAS.


Допълвам мнението си с тази :
Снимка на микропроцесора (Благодарение на сръчен колега от друг форум)

Изображение

Правете информиран избор при поддръжката на автомобила си, за да ви радва и заслужава инвестицията направена в него.

п.п.Тези дни ще добавя още материали за четене и само-информиране.Не ми стигна времето сега.




п.п.

Не налагам мнение, нито искам да споря с някого! Просто споделям информацията .

Поздрави


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2489
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Phaeton 3.0Tdi 2005 - Проблем с акумулаторите, помощ!

Мнениеот Чудомир » Чет 12 яну 2017 23:50


mayma написа:При "Phaeton" имаме 3 вида на системата за презареждане в различните години.

Има ли някаква значителна разлика в тези 3 системи или са просто различни парт номера?

Освен това останах с впечатлението, че в другата тема се обсъжда Пасат Б7. Системата за енергиен мениджмънт при Фаетон не е ли друга?



Върни се в “Други модели”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост