Мнение за дифузьор на смесител

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11923
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 15 яну 2013 15:20


За пореден път чета цялата тема и почвам вече да събирам материал за някаква такава изчепена плочка с тръба сметната за моята кола. Не мога 16-18 газ градско на 100км ми се виждат много. Със Стефчо вече умувахме за плочката, тази която е в момента на колата е пред дебитомера и е с диаметър 30мм, което по сметки май идва по- малко от минималния за 107-те магарета на мотора.Въпроса е че такъв смесител
Изображение
няма как да го монтирам преди дебитомера, ето къде е сега смесителя
Изображение
Мога ли такъв удължен смесител да го монтирам след дебитомера, покрай кихалката някъде, ако трябва гофрето към дросела ще го скъся, филтъра обаче няма къде да го местя напред.
И евентуално какви ще са ми сметките за такава плочка, отвор на дифузьора, брой на отворите за газта и с какъв диаметър да са, че аз доста почетох, нищо не разбрах :mrgreen: и със сигурност ще объркам сметките. От какъв материал е добре да се изработи това и да ходя при чиче Боян стругара с чертежчето да видя какво ще измислиме с него, та като се изпролетее малко навънка да си тествам, че зимата си евало мамата за тестове.
Ето това изрових за моя мотор от БРЦ като плочка
ИзображениеИзображение
GPL 12MX01990016

(Methane 12MX01990016)

ingombro max = 20

diff. Ø int = 35 (33)




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19163
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот stefan4o » Вто 15 яну 2013 18:51


К.Одаджийски написа:За пореден път чета цялата тема и почвам вече да събирам материал за някаква такава изчепена плочка с тръба сметната за моята кола.

Ода, тая плочка метановата на БРЦ може би ще свърши работа. Нещо такова трябва да се направи. Аз съм взаимствал модела от колегата Мафиота. Неговата мисля, че и тя беше някакво копие/взаимствана от такава метанова. Ако я монтираш след дебитомера предполагам, че ще пообъркаш малко работата на колата на бензин. Тъй си мисля де, нека и други, които се занимават професионално с това да споделят мнение и те, ако четат темата. Така и така ще я слагаш след дебитомера, то поне я сложи по-близо до дроселовата клапа, като ще е гарга, да е рошава. Ако разбира се физически паснат нещата при твоята кола.
Между другото можеш да ползваш и чертежа на колегата с градусите, смятам, че ще свърши работа. Само че си го преоразмери съответно с твоят дифузер, според формулката с коефициента се пада около 32мм минимален размер в диаметър. Но така реално ще осакатиш колата в по-високите оборотни режими. :roll: Идеални работи няма mhihi


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот mafiota » Сря 16 яну 2013 19:02


Наскоро чух за BRC BLOS

Ето една извадка от Тойота клуба:

BRC BLOS е смесител с константен поток, това е нещо като газов карбуратор който елиминира проблема с редукцията диаметъра на дросела. Командва се от разреждането след него.


Изображение


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19163
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот stefan4o » Сря 16 яну 2013 19:24


Може ли линк някакъв. Изглежда интересно това творение.
Открих малко инфо:
http://www.best-shop-lpg.eu/en_US/p/BRC-BLOS-MIXER/282 - с цена
http://www.corrado.com.pl/warsztat/blos ... ion_ml.pdf - описание.
Интересно, наистина.


ceko2626
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 13 яну 2013 15:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот ceko2626 » Чет 17 яну 2013 14:32


Формулата за изчисление на дифузьор не съвсем точна.Според мен трябва да се изчислява според кубатура и диаметъра на въздуховодите пред дросела. Американските коли са 3-4000 куб.см. и по 150 к.с. Пример Ауди А4 1.6 101 к.с спира да набира след 4500 об. със Ф-33мм. ,а БМВ 316 -102 к.с със Ф-33мм. даже е с много завит тройник и пак си има мощност.
К.Одаджийски , след дебитомера няма да стане при теб. След клапата на дебитомера имаш голямо разреждане и ще дави колата с газ.Трябва принудително да отвориш клапата на дебитомера например със машинка от централно заключване, която да бутне клапата на газ.
Стефанчо, ако целиш повече газ да влиза след плочката с максимално голям дифузьор няма да стане с насрещен въздух без уравновесяване на изпарителя.
"Уравновесяване на изпарителя" имаш предвид като при турбо изпарителя ли е със маркуч от външна страна на меката мембрана свързан след въздушния филтър?
Колкото по-висока е скороста във центъра дифузьора толкова по-лошо е засмукването на газ. Най добрия вариант е да се слагат плочки, които са "запушени" в средата там скорост е висока до отворите за газта. Виж МО48 във http://autogas.com.ua/CATALOG/CLASSIFIC ... atalog.pdf. Ако се сметне при този тип смесител лицето на светлия отвор е по-голям от обикновенния О-ринг. Слагат ги на големите кубатури и камиони. Мислил съм си да се направи това в средата да се движи навътре и навън в дифузьора с пружина според силата на въздуха и по този начин да променя лицето на светлия отвор. Вакуметъра можеш да го свържеш към плочката и да си поиграеш.
БРЦ блос е много скъп. Същото е и със ИМПКО (http://www.wps.com/AMC/LPG/LPG-carb-theory.html) , а и след като караме 90% от времето със под 3000 об.м. е безмислен.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19163
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот stefan4o » Пет 18 яну 2013 13:41


ceko2626 написа:Формулата за изчисление на дифузьор не съвсем точна.Според мен трябва да се изчислява според кубатура и диаметъра на въздуховодите пред дросела. Американските коли са 3-4000 куб.см. и по 150 к.с. Пример Ауди А4 1.6 101 к.с спира да набира след 4500 об. със Ф-33мм. ,а БМВ 316 -102 к.с със Ф-33мм. даже е с много завит тройник и пак си има мощност.

Наистина редно е да има някаква зависимост между кубатура, мощност и диаметър на дросела. Има и друга формулка, според която се смята дифузера, която е в зависимост от размера на дроселовата клапа.
И още нещо. Да вземем две коли с еднаква мощност, но различна кубатура - да речем 1.2 двигател със 75к.с. и 1.6 пак с толкова. Не претендирам, за абсолютна вярност, но според мен е логично, когато даден двигател, който развива максималната си мощност по-скоро във високооборотния режим, то той да бъде снабден с максимален размер дифузьор за конете си, а при втория случай може би по-удачно е дифузьорът да е една или две идеи по-малък, заради спецификата на двигателя, който постига максималната си мощност на сравнително средни до не много високи обороти. Казано в цифри ако за 75к.с. размерите са от 26 до 32мм, то по-логично би било 1.2литровият да е с 32мм, а този с 1.6л - 28-30мм да речем. Това, разбира се, е само един от критериите. Според мен е нужно да се вземат предвид и стила на шофиране, средата (градско, извънградско или магистрала).
ceko2626 написа:Стефанчо, ако целиш повече газ да влиза след плочката с максимално голям дифузьор няма да стане с насрещен въздух без уравновесяване на изпарителя.
"Уравновесяване на изпарителя" имаш предвид като при турбо изпарителя ли е със маркуч от външна страна на меката мембрана свързан след въздушния филтър?
Колкото по-висока е скороста във центъра дифузьора толкова по-лошо е засмукването на газ. Най добрия вариант е да се слагат плочки, които са "запушени" в средата там скорост е висока до отворите за газта.

Като цяло - да, това целя. Да влиза повече готова смес към мотора в режимите на пълно натоварване. За скоростта на въздуха в центъра на дифузера не зная дали е така, както казваш. На онова клипче 3Д-анимацията, където се обяснява за опитите на Вентури и останалите, които са се занимавали преди време с динамиката на флуидите, не се споменава нищо за скоростта в центъра и в края на тръбата. Или поне не съм чул, може и да ми е убягнало. Ако е така - поправи ме.
Относно уравновесяването - да, точно така го правя. Единият щуцер влиза откъм страната на атмосферата на мембраната, а другият - след въздушния филтър. Когато покарах известно време така колата си беше ОК и не гаснеше на ПХ с висока скорост, само че имаше едно клатене на оборотите като се спре на място, което се оправяше само :screwy

Последна промяна от stefan4o на Съб 19 яну 2013 20:48, променено общо 2 пъти.


ceko2626
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 13 яну 2013 15:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот ceko2626 » Пет 18 яну 2013 18:12


Виж мнението на Subsonic - http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=44157&st=20 Бях го чел преди години.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот muns61 » Съб 19 яну 2013 12:18


Още малко ви трябва, за да стигнете до двукамерен карбуратор с разделени по въздух камери и подаване на газта през малките дифузьори, от където се подава и бензино-въздушната смес.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот mafiota » Съб 19 яну 2013 13:04


истината е някъде там :)

Но аз пак ще се повторя, че на старата тойота по тези бакалийски сметки си бях врътнал смесител с които колата се държеше отлично на всички режими, с нормален разход на газ.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19163
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот stefan4o » Съб 19 яну 2013 20:28


ceko2626 написа:Виж мнението на Subsonic - http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=44157&st=20 Бях го чел преди години.

Доста интересно мнение. За радост или не някои от нещата ако ги бях прочел нямаше да ми се налага да ги установявам опитно :lol: Описах по-напред в темата с минимален диаметър - сметнато по 7.5мм2 за конска сила какви са ефектите и дефектите, съвпадат с описаното от колегата в Ауди форума. Ама тоя немец дето на Ауди с 2.3л. мотор сложил 28мм плочка :screwy mhihi Много грубо е подходил към колата си mhihi Както и да е, полезни неща е написал човекът, синтезирал ги е по добър начин. Сега остава някак да намерим начин да съчетаем предимствата на малкия и големия дифузьор без да даваме 90 лири за БРЦ Блос и равни няма да имаме mhihi


p22
Мнения: 20
Регистриран на: Пет 01 юни 2012 18:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот p22 » Съб 19 яну 2013 20:44


За 45 кс, колко мм е плочката/ Минимално /


najdobrix
Мнения: 154
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот najdobrix » Съб 19 яну 2013 20:58


Не само интересни, но и верни,но това не е всичко. Замислете се за
пльтноста на газа в зависимост от температурата му от -20 до +70 и
как това влиае на сьотношението газ/вьздух. :banghead:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19163
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот stefan4o » Съб 19 яну 2013 21:12


p22 написа:За 45 кс, колко мм е плочката/ Минимално /

Минимален 20мм, максимален 23 :wink:


ceko2626
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 13 яну 2013 15:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот ceko2626 » Пон 21 яну 2013 21:26


След монтаж на Субару 1.6 с 90 к.с. на дифузьор 33мм. трябваше да навия тройника почти докрай за да влезе в регулация. Въздуховода е около 70 мм. Формулите за пресмятане чрез конски сили е грешна.
Диаметъра на дросела го делим на около 1.6(според личната ми кола) за да се получи желания дифузьор. Според мен трябва да е 70мм : 1.6 = 44 мм. Утре ще премеря колите до, които имам достъп. При вас какво е съотношението за оптимален вариант?


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот mafiota » Пон 21 яну 2013 21:44


нали не забравяте, че освен диаметъра са важни и размера и броя на отворите за газта, т.е. сборът от сеченията им към сечението на дифузора .



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта