За пореден път чета цялата тема и почвам вече да събирам материал за някаква такава изчепена плочка с тръба сметната за моята кола. Не мога 16-18 газ градско на 100км ми се виждат много. Със Стефчо вече умувахме за плочката, тази която е в момента на колата е пред дебитомера и е с диаметър 30мм, което по сметки май идва по- малко от минималния за 107-те магарета на мотора.Въпроса е че такъв смесител
няма как да го монтирам преди дебитомера, ето къде е сега смесителя
Мога ли такъв удължен смесител да го монтирам след дебитомера, покрай кихалката някъде, ако трябва гофрето към дросела ще го скъся, филтъра обаче няма къде да го местя напред.
И евентуално какви ще са ми сметките за такава плочка, отвор на дифузьора, брой на отворите за газта и с какъв диаметър да са, че аз доста почетох, нищо не разбрах и със сигурност ще объркам сметките. От какъв материал е добре да се изработи това и да ходя при чиче Боян стругара с чертежчето да видя какво ще измислиме с него, та като се изпролетее малко навънка да си тествам, че зимата си евало мамата за тестове.
Ето това изрових за моя мотор от БРЦ като плочка
GPL 12MX01990016
(Methane 12MX01990016)
ingombro max = 20
diff. Ø int = 35 (33)
Мнение за дифузьор на смесител
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11923
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
- stefan4o
- Мнения: 19163
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Мнение за дифузьор на смесител
К.Одаджийски написа:За пореден път чета цялата тема и почвам вече да събирам материал за някаква такава изчепена плочка с тръба сметната за моята кола.
Ода, тая плочка метановата на БРЦ може би ще свърши работа. Нещо такова трябва да се направи. Аз съм взаимствал модела от колегата Мафиота. Неговата мисля, че и тя беше някакво копие/взаимствана от такава метанова. Ако я монтираш след дебитомера предполагам, че ще пообъркаш малко работата на колата на бензин. Тъй си мисля де, нека и други, които се занимават професионално с това да споделят мнение и те, ако четат темата. Така и така ще я слагаш след дебитомера, то поне я сложи по-близо до дроселовата клапа, като ще е гарга, да е рошава. Ако разбира се физически паснат нещата при твоята кола.
Между другото можеш да ползваш и чертежа на колегата с градусите, смятам, че ще свърши работа. Само че си го преоразмери съответно с твоят дифузер, според формулката с коефициента се пада около 32мм минимален размер в диаметър. Но така реално ще осакатиш колата в по-високите оборотни режими. Идеални работи няма
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: Мнение за дифузьор на смесител
Наскоро чух за BRC BLOS
Ето една извадка от Тойота клуба:
Ето една извадка от Тойота клуба:
BRC BLOS е смесител с константен поток, това е нещо като газов карбуратор който елиминира проблема с редукцията диаметъра на дросела. Командва се от разреждането след него.
- stefan4o
- Мнения: 19163
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Мнение за дифузьор на смесител
Може ли линк някакъв. Изглежда интересно това творение.
Открих малко инфо:
http://www.best-shop-lpg.eu/en_US/p/BRC-BLOS-MIXER/282 - с цена
http://www.corrado.com.pl/warsztat/blos ... ion_ml.pdf - описание.
Интересно, наистина.
Открих малко инфо:
http://www.best-shop-lpg.eu/en_US/p/BRC-BLOS-MIXER/282 - с цена
http://www.corrado.com.pl/warsztat/blos ... ion_ml.pdf - описание.
Интересно, наистина.
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Нед 13 яну 2013 15:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Мнение за дифузьор на смесител
Формулата за изчисление на дифузьор не съвсем точна.Според мен трябва да се изчислява според кубатура и диаметъра на въздуховодите пред дросела. Американските коли са 3-4000 куб.см. и по 150 к.с. Пример Ауди А4 1.6 101 к.с спира да набира след 4500 об. със Ф-33мм. ,а БМВ 316 -102 к.с със Ф-33мм. даже е с много завит тройник и пак си има мощност.
К.Одаджийски , след дебитомера няма да стане при теб. След клапата на дебитомера имаш голямо разреждане и ще дави колата с газ.Трябва принудително да отвориш клапата на дебитомера например със машинка от централно заключване, която да бутне клапата на газ.
Стефанчо, ако целиш повече газ да влиза след плочката с максимално голям дифузьор няма да стане с насрещен въздух без уравновесяване на изпарителя.
"Уравновесяване на изпарителя" имаш предвид като при турбо изпарителя ли е със маркуч от външна страна на меката мембрана свързан след въздушния филтър?
Колкото по-висока е скороста във центъра дифузьора толкова по-лошо е засмукването на газ. Най добрия вариант е да се слагат плочки, които са "запушени" в средата там скорост е висока до отворите за газта. Виж МО48 във http://autogas.com.ua/CATALOG/CLASSIFIC ... atalog.pdf. Ако се сметне при този тип смесител лицето на светлия отвор е по-голям от обикновенния О-ринг. Слагат ги на големите кубатури и камиони. Мислил съм си да се направи това в средата да се движи навътре и навън в дифузьора с пружина според силата на въздуха и по този начин да променя лицето на светлия отвор. Вакуметъра можеш да го свържеш към плочката и да си поиграеш.
БРЦ блос е много скъп. Същото е и със ИМПКО (http://www.wps.com/AMC/LPG/LPG-carb-theory.html) , а и след като караме 90% от времето със под 3000 об.м. е безмислен.
К.Одаджийски , след дебитомера няма да стане при теб. След клапата на дебитомера имаш голямо разреждане и ще дави колата с газ.Трябва принудително да отвориш клапата на дебитомера например със машинка от централно заключване, която да бутне клапата на газ.
Стефанчо, ако целиш повече газ да влиза след плочката с максимално голям дифузьор няма да стане с насрещен въздух без уравновесяване на изпарителя.
"Уравновесяване на изпарителя" имаш предвид като при турбо изпарителя ли е със маркуч от външна страна на меката мембрана свързан след въздушния филтър?
Колкото по-висока е скороста във центъра дифузьора толкова по-лошо е засмукването на газ. Най добрия вариант е да се слагат плочки, които са "запушени" в средата там скорост е висока до отворите за газта. Виж МО48 във http://autogas.com.ua/CATALOG/CLASSIFIC ... atalog.pdf. Ако се сметне при този тип смесител лицето на светлия отвор е по-голям от обикновенния О-ринг. Слагат ги на големите кубатури и камиони. Мислил съм си да се направи това в средата да се движи навътре и навън в дифузьора с пружина според силата на въздуха и по този начин да променя лицето на светлия отвор. Вакуметъра можеш да го свържеш към плочката и да си поиграеш.
БРЦ блос е много скъп. Същото е и със ИМПКО (http://www.wps.com/AMC/LPG/LPG-carb-theory.html) , а и след като караме 90% от времето със под 3000 об.м. е безмислен.
- stefan4o
- Мнения: 19163
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Мнение за дифузьор на смесител
ceko2626 написа:Формулата за изчисление на дифузьор не съвсем точна.Според мен трябва да се изчислява според кубатура и диаметъра на въздуховодите пред дросела. Американските коли са 3-4000 куб.см. и по 150 к.с. Пример Ауди А4 1.6 101 к.с спира да набира след 4500 об. със Ф-33мм. ,а БМВ 316 -102 к.с със Ф-33мм. даже е с много завит тройник и пак си има мощност.
Наистина редно е да има някаква зависимост между кубатура, мощност и диаметър на дросела. Има и друга формулка, според която се смята дифузера, която е в зависимост от размера на дроселовата клапа.
И още нещо. Да вземем две коли с еднаква мощност, но различна кубатура - да речем 1.2 двигател със 75к.с. и 1.6 пак с толкова. Не претендирам, за абсолютна вярност, но според мен е логично, когато даден двигател, който развива максималната си мощност по-скоро във високооборотния режим, то той да бъде снабден с максимален размер дифузьор за конете си, а при втория случай може би по-удачно е дифузьорът да е една или две идеи по-малък, заради спецификата на двигателя, който постига максималната си мощност на сравнително средни до не много високи обороти. Казано в цифри ако за 75к.с. размерите са от 26 до 32мм, то по-логично би било 1.2литровият да е с 32мм, а този с 1.6л - 28-30мм да речем. Това, разбира се, е само един от критериите. Според мен е нужно да се вземат предвид и стила на шофиране, средата (градско, извънградско или магистрала).
ceko2626 написа:Стефанчо, ако целиш повече газ да влиза след плочката с максимално голям дифузьор няма да стане с насрещен въздух без уравновесяване на изпарителя.
"Уравновесяване на изпарителя" имаш предвид като при турбо изпарителя ли е със маркуч от външна страна на меката мембрана свързан след въздушния филтър?
Колкото по-висока е скороста във центъра дифузьора толкова по-лошо е засмукването на газ. Най добрия вариант е да се слагат плочки, които са "запушени" в средата там скорост е висока до отворите за газта.
Като цяло - да, това целя. Да влиза повече готова смес към мотора в режимите на пълно натоварване. За скоростта на въздуха в центъра на дифузера не зная дали е така, както казваш. На онова клипче 3Д-анимацията, където се обяснява за опитите на Вентури и останалите, които са се занимавали преди време с динамиката на флуидите, не се споменава нищо за скоростта в центъра и в края на тръбата. Или поне не съм чул, може и да ми е убягнало. Ако е така - поправи ме.
Относно уравновесяването - да, точно така го правя. Единият щуцер влиза откъм страната на атмосферата на мембраната, а другият - след въздушния филтър. Когато покарах известно време така колата си беше ОК и не гаснеше на ПХ с висока скорост, само че имаше едно клатене на оборотите като се спре на място, което се оправяше само
Последна промяна от stefan4o на Съб 19 яну 2013 20:48, променено общо 2 пъти.
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Нед 13 яну 2013 15:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Мнение за дифузьор на смесител
Виж мнението на Subsonic - http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=44157&st=20 Бях го чел преди години.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Мнение за дифузьор на смесител
Още малко ви трябва, за да стигнете до двукамерен карбуратор с разделени по въздух камери и подаване на газта през малките дифузьори, от където се подава и бензино-въздушната смес.
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: Мнение за дифузьор на смесител
истината е някъде там
Но аз пак ще се повторя, че на старата тойота по тези бакалийски сметки си бях врътнал смесител с които колата се държеше отлично на всички режими, с нормален разход на газ.
Но аз пак ще се повторя, че на старата тойота по тези бакалийски сметки си бях врътнал смесител с които колата се държеше отлично на всички режими, с нормален разход на газ.
- stefan4o
- Мнения: 19163
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Мнение за дифузьор на смесител
ceko2626 написа:Виж мнението на Subsonic - http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=44157&st=20 Бях го чел преди години.
Доста интересно мнение. За радост или не някои от нещата ако ги бях прочел нямаше да ми се налага да ги установявам опитно Описах по-напред в темата с минимален диаметър - сметнато по 7.5мм2 за конска сила какви са ефектите и дефектите, съвпадат с описаното от колегата в Ауди форума. Ама тоя немец дето на Ауди с 2.3л. мотор сложил 28мм плочка Много грубо е подходил към колата си Както и да е, полезни неща е написал човекът, синтезирал ги е по добър начин. Сега остава някак да намерим начин да съчетаем предимствата на малкия и големия дифузьор без да даваме 90 лири за БРЦ Блос и равни няма да имаме
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Мнение за дифузьор на смесител
Не само интересни, но и верни,но това не е всичко. Замислете се за
пльтноста на газа в зависимост от температурата му от -20 до +70 и
как това влиае на сьотношението газ/вьздух.
пльтноста на газа в зависимост от температурата му от -20 до +70 и
как това влиае на сьотношението газ/вьздух.
- stefan4o
- Мнения: 19163
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Мнение за дифузьор на смесител
p22 написа:За 45 кс, колко мм е плочката/ Минимално /
Минимален 20мм, максимален 23
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Нед 13 яну 2013 15:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Мнение за дифузьор на смесител
След монтаж на Субару 1.6 с 90 к.с. на дифузьор 33мм. трябваше да навия тройника почти докрай за да влезе в регулация. Въздуховода е около 70 мм. Формулите за пресмятане чрез конски сили е грешна.
Диаметъра на дросела го делим на около 1.6(според личната ми кола) за да се получи желания дифузьор. Според мен трябва да е 70мм : 1.6 = 44 мм. Утре ще премеря колите до, които имам достъп. При вас какво е съотношението за оптимален вариант?
Диаметъра на дросела го делим на около 1.6(според личната ми кола) за да се получи желания дифузьор. Според мен трябва да е 70мм : 1.6 = 44 мм. Утре ще премеря колите до, които имам достъп. При вас какво е съотношението за оптимален вариант?
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: Мнение за дифузьор на смесител
нали не забравяте, че освен диаметъра са важни и размера и броя на отворите за газта, т.е. сборът от сеченията им към сечението на дифузора .
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта