Мнение за дифузьор на смесител

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19164
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот stefan4o » Вто 06 сеп 2011 14:44


Днес монтирах новия дифузьор - 26мм. Бая зор видях докато го набия в плочката, капакът на филтъра ми едва се затвори, сложих и по-дълги болтове на плочката, понеже се наложи да повдигна с две гарнитури самата плочка, че фунията опираше в карбуратора. Горе-долу я понастроихме с Мирко да върви прилично направихме и две клипчета със стария и с новия дифузьор. Гледайки ги човек би си помислил, че разлика почти няма, но смея да кажа, че усещането е сякаш за по-добра динамика и доста по-лесно превъртат гуменките mhihi Върви и доускорява с по-леко натискане на газта. На максимална скорост нямах възможност да тествам, но като цяло ме устройва. С тоя мотор и скорости - толкоз :Mr Green Fun




Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот muns61 » Вто 06 сеп 2011 15:14


Остава да кажеш и разхода как е.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19164
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот stefan4o » Вто 06 сеп 2011 15:20


За него е още рано. Като цяло от тройника се наложи да натегна с около два оборота, за да не й е богата сместа. Надявам се поне да съм запазил разхода :Mr Green Fun По последни засичания ми даде около 10/100 градско + няколко ходения до краен квартал, което може да се счита за извънградско почти.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот muns61 » Вто 06 сеп 2011 16:09


Щом си навил тройника, смесителят ти има по - голяма производителност от необходимото. Спомни си какво ти казах или писах веднъж - колкото е по - отворен винта на регулатора, толкова е по - линейна характеристиката на съотношението гориво - въздух. Идеалният вариант на смесител е този, при който не се налага използване на този регулатор - така, както е карбуратора при работа на бензин.


bayspiro
Мнения: 906
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот bayspiro » Вто 06 сеп 2011 16:30


Можеш да имаш файдица от "вакумен обогатител" - аз на Заставата имах от руска газова. Помага на частичните режими /градско/ и не пречи на дълго... Малко беше махнат за настройка поради тъпа конструкция / так сделали, бляд... :Mr Green Fun /
П.П. Има ги и на нЕкои ламбда контроли - ОМВЛ Италия


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19164
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот stefan4o » Вто 06 сеп 2011 18:44


muns61 написа:Щом си навил тройника, смесителят ти има по - голяма производителност от необходимото. Спомни си какво ти казах или писах веднъж - колкото е по - отворен винта на регулатора, толкова е по - линейна характеристиката на съотношението гориво - въздух. Идеалният вариант на смесител е този, при който не се налага използване на този регулатор - така, както е карбуратора при работа на бензин.

Относно смесителят предполагам е нормално след като намаля диаметъра на дифузьора да понамаля малко и газта, щото инак сместа е доста богата и буквално колата забиваше муцуна. За винта на регулатора и неговата линейност - пак става дума за голяма доза проба-грешка. За да не идва прекалено много или недостатъчно газ трябва да се изчисли диаметърът на маркучите към смесителя,но...
Идеален вариант при АГУ не зная дали може да се постигне, идеята е златната среда да се уцели. На мен лично не ми харесваше, че на газ динамиката ми беше доста под тая на бензин. С този дифузьор имам усещането, че на по-високите предавки 4 и 5 има по-добра динамика/доускорение, иначе на 1-2-3 сякаш няма особена разлика. Вероятно от това ще пострада макс.скорост, но за момента тя не ми е от значение.
Може би също така трябва да си поиграя малко и с предварението. Последно я оставих на 10 градуса, не зная дали няма да е добре да опитам с някой градус отгоре? Мнения и препоръки относно него?
Бай Спиро разкажи малко по-подробно за тоя обогатител. Подозирам, че е свързано с по-натоварените режими на работа на мотора - с натиснат докрай педал на газта.


bayspiro
Мнения: 906
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот bayspiro » Вто 06 сеп 2011 19:54


Тва е регулируем "винт" на преди плочката / този на маркуча дето влиза в плочката/ той регулира потока газ. Класически се регулира с отвертка. Вакумния регулира като взема сигнал от вакума от колектора - ако вакума е голям - затваря дупката - избягва се преобогатяването на празен ход, подаваш газ-налягането пада - дупката зяпва и влиза повече газ - действа като ускорителна помпа. / имах снимка, ама не мога да я изровя../http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=22&t=141917


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19164
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот stefan4o » Пон 26 сеп 2011 18:16


Направих малко нови засичания. Ситуацията е следната:
1. Каране само градско с къси разстояния и на моменти каране на загрял двигател. Сметнах го 11.7л. средно, което е ОК, предвид видимо по-добрата динамика.
2. Тези дни ходих до В.Търново излезе около 7.7/100км газ при положение, че не гоних икономия, по-скоро карах доста неикономично и не давах много да ме изпреварят по баирите. Има особено заядливи хора по пътищата, които ме карат да правя глупости и да вдигам скорости, които не искам на пътища, които не познавам. mhihi
С две думи - доволен съм !!!


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19164
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот stefan4o » Съб 01 окт 2011 16:30


Малко новости. Реших най-накрая да тествам как е и на бензин. Ситуацията обаче е коренно различна от преди - явно 26мм отвор не е хич достатъчен и колата буквално се дави като й смачкам газта на бензин. Иначе до около 3000 оборота няма проблем, т.е. ако ми свърши газта мога да ида до близката бензиностанция. Дадох и малко предварение, за да направя проби. Преместих делкото с около 1.5-2мм по посока на часовниковата стрелка. Колата стана видимо по-жива в ниски и средни обороти, какъвто и ефект се търси от нея. Направих си следното заключение:
-Плочка с един дифузьор на двукамерен карбуратор не е най-удачната идея. Но засега ще карам така. Не зная защо по каталог и в ебай.цом плочките за 2е3 са с по един дифузьор, при положение, че при 2е2 са вече с два дифузьора, а и двата са друкамерни. :screwy
-по-голямото предварение е желателно за този тип двигатели, защото колата стана видимо по-пъргава от 2000 нагоре, отколкото беше при 10градуса предварение на ПХ (предполагам, че съм го увеличил докъм 17-18). А при мотор, дето максималният му въртящ момент по заводски данни се постига на 2800 об/мин, точно това е вярната рецепта да е динамичен там, където трябва в ниски и средни обороти. Това в комбинация с намалената големина на дифузьора го прави почти "приятен" за каране на газ mhihi
-третият извод, който на теория го знам, но вече го усетих и на практика е, че АГУ е един доста голям компромис. Когато нещата си дойдат на мястото при карането на газ, тези на бензин стават по-зле. Ако човек държи колата му да върви и на двете горива приемливо добре - то е по-хубаво да е с по-голям дифузьор, за да може това да се отрази, колкото се може по-малко на вървежа/разхода на бензин.
Остава да сложа и тръбата за студен въздух да смуче такъв от извън двигателния отсек и ще видя как ще станат нещата, понеже за момента тя липсва и дефактно колата си смуче доста топъл въздух, когато двигателят позагрее.
По-натам мисля да сложа плочка с два дифузьора, като пресметна по формулката m=d2/D2, за двете камери, за да видя резултатът най-вече на бензин.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот muns61 » Съб 01 окт 2011 20:31


Накрая може и да стигнеш до еднокамерен карбуратор!
:beer


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19164
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот stefan4o » Съб 01 окт 2011 20:55


Нямам нерви и желание да сменям карбуратор. С нова плочка ще ми е далеч по-лесно :wink: Но засега ще покарам така, харесва ми на газ как движи :lol:
Днес вече се порадвах доста на по-добрата динамика. Явно доброто предварение и малкия дифузьор са наистина ключови фактори да върви добре. Щом успява и на 2ра да превърти гумите на асфалта (195 са широки) целта е постигната. Колата за мен има супер динамика изкушавам се доста да я настъпвам, дано не направя беля, ама не мога да й се нарадвам :bowdown


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19164
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот stefan4o » Вто 20 дек 2011 23:14


Има малко развитие по темата. Понеже съм от тоя тип хора, че постоянно ме чопли отвътре да постигна малко по-добър от предишния резултат.
Та значи да обясня накратко. Досега карах с тройник, който е с два маркуча, но с общ винт за двата разположен преди У-образното разклонение. Нещата бяха както следва:
1. Динамика:
Колата имаше доста силен диапазон 2000 - 4500 оборота. Просто вървеше и ускоряваше на различните предавки с много леко натискане на педала на газта. С много малко настъпване съм успявал да изпреваря кола движеща се със 120 км/ч пред мен, дори без да свалям на 4-та предавка и с 4 пасажера в автомобила. Максималната скорост и като цяло оборотите над 4500 малко идваха нанагорно обаче. Усещаше се видимо "спиране" на ускорението след 4500 оборота, разбира се на 5-та предавка е най-осезаемо, но също се усещаше и на 4-та, дори и на 3-та. Максималната скорост достигната на АМ Тракия преко сили беше 155 км/ч по уреда на таблото.
2. Празен ход - никога не съм имал проблеми с клатене на обороти, гаснене и т.н. Като загрее на 90 градуса колата си държеше малко над 1000 оборота - къмто 1100 по моя преценка. Оставям я така, понеже тогава двигателят работи доста добре и ориентирайки се по детонациите в ауспуха, колата има оптимален режим при точно тези обороти и точно толкова развит тройник.
3. Разход - извънградско съм постигал от 8 до към 9.5 (ако й давам газ по магистрала примерно). По принцип не съм спокоен шофьор, не карам лежерно, изпреварвам си без да се влача. Понякога настигам и сравнително по-бързодвижещи се от моята кола и съответно изпреварвам и тях, ако реша "че бързам" (за къде ли). Общо взето карам спокойно само, когато возя дъщеря си на задната седалка. Инерция не използвам, за сметка на това по наклон ползвам изключително много двигателна спирачка (на бензин и при ГИ - ППХ). Градско не съм успявал да я смъкна под 10.5/100. Единственият път когато успях да падна горе-долу на 10.5 стана вследствие на факта, че карах доста повече на загрял автомобил из града. През по-голямата част от времето, колата не е загряла на оптималната си температура. Редовно я засичам и винаги ми дава около 12 на 100 плюс-минус половин литър, според зависи колко често съм връткал гумите като тръгвам или колко често съм бързал към къщи по пътя от местоработата ми.

Настройката на тройника я правих на "вкус" след няколко теста на околовръстното.
Цялото това написано по-горе важи с:
Тройник с един винт с две изходни тръби, който беше доста малко развит от затворено положение - т.е. сигурно не е развит повече от 1/3 от целия му ход. За сметка на това винтът на изпарителя беше доста "развит"(т.нар. по-богата смес), за да компенсира по-малко развитият тройник, да има стабилен празен ход, а явно е дало и своето отражение на ниските и средни режими на натоварване на мотора (тези, които споменах по-рано 2000 до 4500 оборота).
Като цяло в тоя случай мога да заключа, че лично мен ме устройва доста и като разход и като динамика. За скромните 75к.с. движи повече от добре.

Сега развитието.
След доста питане, ровичкане в нета реших да опитам и другата крайност - да пробвам да отпусна по-голям дебит, но този път само през единия щуцер на плочката. За целта върнах в употреба стария си тройник, който е с два отделни винта за регулиране на всяка от камерите на карбуратора. Единият винт директно го завих докрай (понеже при мен плочката е само с един дифузьор) и нагласих вървежа само по другия винт. Започнах с максимално развит след 3-тото пипване и тестване на околовръстното намерих положението, при което колата не забива муцуна, когато й се даде повечко газ. Да речем, че в момента карам с един щуцер развит на 90% от пълния си дебит. Разбира се тази огромна разлика наложи реглаж на ПХ от винта на изпарителя за качеството на сместа. Установих след малко тестове, че работи най-добре на почти стегнат докрай винт, като оборотите на ПХ са пак като по-горе 1100 някъде, без детонации в ауспуха. Много газаджии, а и не само те, съветват тройникът да е отворен колкото може повече. Ето и първите ми впечатления:
Динамика - тук разликата е смея да кажа очевидна. Вече го няма това изстрелване от 2000 до 4500 оборота, но за сметка на това автомобилът се държи адекватно и над 4500. Т.е. тази сила, с която разполагаше само в тесен диапазон обороти вече е сякаш по-разпределена в различните режими, което носи своите плюсове и минуси. Колата ускорява доста по-праволинейно дори след 4500, но за съжаление праволинейността е и в по-ниският диапазон на оборотите, където преди това имах чувството, че се изстрелваше. Реално разликата иде от това, че за да поддържам скоростта и динамиката в градски условия ми се налага лекинко повече да скачам на газта, тъй като в града я карам предимно до 3000 оборота, ако изключим случаите, когато... бързам незнайно за къде mhihi Не съм тествал все още на по-дълъг маршрут, но сякаш до 100 км/ч колата е една идея по-мудна и предполагам изпреварванията на 5-та предавка вече ще трябва да се осъществят с една по-надолу mhihi Също така си мисля, че макс. скорост ще се повиши с една идея, но в случая за мен тя не е от такова голямо значение, понеже този параметър при мен рядко влиза в употреба (най-вече, когато пътувам сам, а това е доста рядко, като добавим и факта, че е почти неприятно да караш такъв двигател със скорост над 140 км/ч е почти безсмислено да я слагам в сметките,ама нейсе).
Разходът е в процес на засичане и като изгоря газта в бутилката ще калкулирам и ще кажа. Просто бях нетърпелив да споделя тази информация, която предполагам е интересна за някои, вероятно е да спестя хамалогия на някой, който тепърва започва да експериментира с колата си. :Mr Green Fun
Ще допиша пак, като засека разход.


Потребителски аватар
balamata
Мнения: 507
Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
Автомобил: Renault Laguna
Двигател: F3P720
Местоположение: Плевен

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот balamata » Сря 21 дек 2011 8:36


Eдно голямо БРАВО за ентусиазмата ти!!!Най-важно е човек да търси усъвършенстване във всяко свое начинание!Ето ти реши да рискуваш и резултатите са налице!А не като повечето пишещи тук,само да се оплакват и да викат само "не става" и това е!И най-важното е,че всичко сам си пипаш и регулираш.А не като повечето да дават пари "за лудо",по газанализатори и тем подобни измишльотини,направени за да може разни псевдогазаджии да ни обират и без това изтънелите джобове.Човек обаче като почете малко повече за материята и му се изясняват нещата,стига да има желание,разбира се!Всичко друго са празни оправдания и необосновани извинения пред самия него си!Хората са го казали-"помогни си сам,за да ти помогне и Господ"!!! :applause: :applause: :applause:


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот agent_kowalski » Сря 21 дек 2011 11:25


Браво за поясненията :)
При мене с тройник с два винта е точно както казваш.Върви повече във високите обороти,докато е по-мудна в ниските до 3000.За градско ме устройва,а за извънградско за изпреварване предавка надолу и става номера :)


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот mupk0 » Сря 21 дек 2011 13:00


Май бях прав за 1 щуцер :) Няма файда от завити кранчета както ти показах :beer



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта