Монтаж на газова уредба на голф ГТИ - Вече е с газ!!!

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
Plarol
Мнения: 298
Регистриран на: Сря 01 мар 2006 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: s.Dobroslavci-Sofiisko

Мнениеот Plarol » Пон 29 май 2006 21:06


Аз съм с четири дюзи :) .Не са ми слагали никакви емулатори. Накарах да ми спрат само дюзите ,а помпата да работи постоянно.Клапа ми сложиха на кутията на филтъра.
Виж за цената по горе :D




Потребителски аватар
astragt
Мнения: 735
Регистриран на: Пет 19 май 2006 7:56
Автомобил: b8 alltrack
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот astragt » Вто 30 май 2006 8:22


Plarol написа:Аз съм с четири дюзи :) .Не са ми слагали никакви емулатори. Накарах да ми спрат само дюзите ,а помпата да работи постоянно.Клапа ми сложиха на кутията на филтъра.
Виж за цената по горе :D


Да ти и за клапата си си написал, ама кой да чете ;)

Мерси още веднъж!
Поздрави!


Потребителски аватар
astragt
Мнения: 735
Регистриран на: Пет 19 май 2006 7:56
Автомобил: b8 alltrack
Двигател:
Местоположение: София

Re: Монтаж на газова уредба на голф ГТИ - Вече е с газ!!!

Мнениеот astragt » Сря 31 май 2006 8:51


Колеги, вчера беше извършен монтажа на газовата на голфчето от Павката в сервиза в Княжево.
Сложих изпарител Ловато /до 100kw/ смесител точно преди дроселовата клапа, клапа ако кихне да избие на кутията за въздушния филтър, емулатор за дюзите, 40л. бутилка тип пура зад седалките /влиза точно м/у двата калника/.
Впечетления:
1. Относно монтжа - много съм доволен, Павката пипа внимателно и на 100% знае какво прави. Не се мръщи като го питам за разни неща и като се вра за да видя какво къде ще продупчи по колата ми:) Напротив, спира и търпеливо обяснява докато ми се изясни картинката, ако трябва и демонстрира :)
2. Поведение на колата - ами да ви кажа, чесно аз лично след 30км. пробег снощи, не намерих разлика между газ/бензин. Може би има но все още не я усещам. Ще видя на дълъг път с по-висока скорост как се държи. За сега много доволно :)
3. Разход - за него ще говорим по-нататък, още нямам впечетления.
Ами това, ако някой се интересува от нещо нека пита.
Поздрави!!!
И благодаря на всички, които взеха участие и помогнаха при избора :)


Потребителски аватар
Miki
Мнения: 1031
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Miki » Сря 31 май 2006 8:59


Ей, требе мноо народ да ме черпава май :drinking:


Потребителски аватар
astragt
Мнения: 735
Регистриран на: Пет 19 май 2006 7:56
Автомобил: b8 alltrack
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот astragt » Сря 31 май 2006 9:06


astragt написа:
Plarol написа:Минах 160км с 15лв при смесено каране.Утре пълня до горе :D


А емулатори на дюзата и на ламбда сондата сложиха ли ти? Също знаеш ли как и къде са ти сложили клапи ако кихне да избие? На мен ми предлагат на самата плочка, а съм виждал и решения с клапа на кутията на въздушния филтър.
А и каква цената ти излезе всичко?
Днес ще ходя да монтирам и аз в Княжево.


Да, емулатор имам на дюзите, на ламбда сондата нямам, то и за дюзите можеше да не се слага , ама много работа допълнително трябваше и така стана значително по-лесно и елегантно. Клапата е отпред на кутията на въздушния филтър. Попринцип и на мен първо мислеше да ми слага комбинирана плочка с клапа, но после реши, че така ще е по-добре за тази кола. На място ще ти избере по-добрия вариант.
Цената беше 500 лв. с ключ който ми показва количеството газ в бутилката. Но емулатора е още 60лв. - 560лв. и човека ми направи лека отстъпка от емулатора.


Потребителски аватар
za6o
Мнения: 10
Регистриран на: Съб 06 май 2006 21:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот za6o » Чет 08 юни 2006 18:38


мисля и аз да и слагам газ макар, че се бях зарекъл в гаража ще стой като нямам пари за бенц ама газ няма да и сложа. Днес ходих при някакъв където се води майстор за газ :предавам се и ми каза че инжекцията отпада като се сложи газ. Аз нищо не разбирам и затова питам тука така ли е наистина и ако е така няма ли да има огромна разлика във вървенето на колата


Потребителски аватар
LILO&STICH
ябълката на раздора
Мнения: 13068
Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот LILO&STICH » Чет 08 юни 2006 20:26


лелеле

къде е majstora1 да прочете и да ви се скара :dummy: като съсипвате хубавите коли :lol:


Потребителски аватар
maistora_1
Мнения: 1325
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот maistora_1 » Чет 08 юни 2006 21:32


lilo_stich написа:лелеле

къде е majstora1 да прочете и да ви се скара :dummy: като съсипвате хубавите коли :lol:


ей го тука е :)


само ме провокирай :

"...автомобилите стават все по-сложни и по-проблемни за стандартен тип система.
За инжекционните автомобили, произведени след 1996 г., електронните системи за дозиранe на горивото, за управление на запалването и контролиране на изгорелите газове са изключително прецизни и "чувствителни" към вмешателство, затова и със стандартна система не могат да се постигнат добри резултати. Съществува риск от натрупване на грешка в електронния блок на автомобила, гърмене и спукване на всмукателните колектори. "

„Back fire” е проблем, който се получава в следствие на запалване на горивната смес преди затварянето на смукателния клапан и връщане на огън към въздушния филтър. Последствията от този проблем биха могли да бъдат огромни, от дефектиране на „air flow sensor” струващ при съвремените автомобили над 1000 лв. до запалването на целия автомобил. Причините обикновенно са нарушени регулировки на запалването и състава на горивната смес."


Потребителски аватар
maistora_1
Мнения: 1325
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот maistora_1 » Чет 08 юни 2006 21:35


нещо полезно да постна :

"Инжекцион на газ особености на обслужването и експлоатацията
Инжекционните системи навлязоха масово и вече изместиха карбураторите в горивната уредба на съвременните бензинови двигатели. При тях електронният блок за управление се грижи за всичко и контролира всичко, включително и себе си! Първите инжекционни системи допускат определени регулировки - например оборотите на празен ход и качеството на сместа. Съвременните инжекциони са затворени системи с обратна връзка, в които електронният блок сам управлява и оборотите на празен ход, и качеството на сместта във всички режими, дори и характеристиката на измененение на запалването. Затова всяко неквалифицирано вмешателство може да доведе в най-добрия случай до разстройване на системата, а в най-лошия - до необратими последствия. Оттук става ясно колко е важно монтирането на газова уредба да бъде извършено в специализиран сервиз, който разполага с:

• необходимита специализирана информация за вашия конкретен модел автомобил
• опитни квалифицирани специалисти
• необходимите специфични допълнителни части и устройства за своя модел
• специализиран инструментариум за бърз и надежден монтаж
• диагностични прибори за проверка общото състояние двигателя (мотортестер) и газанализатор за качествената и икономична регулировка на газовата уредба след монтажа й.
И така, обърнали сте се към най-добрия сервиз, монтажът е минал благополучно и вие се радвате на своя вече двугоривен железен приятел, който работи еднакво добре и на бензин, и на газ.
Въпросът е какво трябва да направите оттук нататък, за да не се наруши тази мила, но крехка идилия? Първата и най-разпространена грешка, която се допуска по нашите географски ширини, е, че почти всички, запленени от цената на синьото гориво, тотално забравят да налеят бензин в резервоара. Колата върви на газ прекрасно, а в същото време останалата на "сухо" или "полусухо" бензинова електрическа помпа, навърта последните си работни минути в страшни мъки. Шегата настрана, но роторът на помпата се върти с 2000 об/мин, помпата се охлажда и в някаква степен смазва от бензина и сухото въртене може да я съсипе за броени минути. Изваждал съм от резервоара стопени помпи и гледката, а и мисълта за това какво е могло да се случи са ужасни. А и цената на една инжекционна помпа е от 200 до 900 лв., т.е съизмерима с цената на цялата газова уредба. За да си спестите такива непредвидени и неоправдани разходи, не оставяйте никога стрелката на бензиномера дори да приближава червената зона. Оправданията, че последно сте сипали 5 л, а пък тя и преди си вървеше колата, не се приемат. Представете си какво са 5-10 л за 50-литров резервоар и дали спестените 30 лв за бензин, който така или иначе няма да изразходите в близките месеци, няма да ви докарат до магазина за инжекционни помпи. Но стига за количеството бензин, да кажем две думи и за неговото качество. Първото и безусловно изискване е той да е безоловен, с необходимото октаново число, предписано за вашия автомобил. Второто условие е да бъде с гарантиран произход, т.е качествен, но на това ще се спрем по-късно. Да не забравяме и своевременната (предписана от завода производител) смяна на горивния (бензиновия) филтър. Много шофьори не знаят дори за съществуването му, но повярвайте - няма инжекционна система без горивен филтър! Неговото замърсяване също претоварва излишно помпата. Друга важна система, на която трябва да обръщаме особено внимание при двугоривните двигатели, е високоволтовата верига. Към нея спадат индукционната бобина, високоволтовите кабели, дистрибуторна капачка, и, разбира се, запалителните свещи. Много важно условие при конвертираните двигатели е да не се просрочва предписаният срок на експлоатация на свещите. Особено внимание заслужава чистотата на високоволтовите елементи, куплунзите, лулите и порцелановата част на свещите. В това отношение най-чуствителни са двигателите с 4 клапана на цилиндър с по 2 разпределителни вала (DOHC). При всеки демонтаж на високоволтови кабели, задължително почиствайте лулите от вътрешната страна с парцал, напоен с бензин, или друг разтворител, както и прилягащата й порцеланова част на запалителната свещ, ако се поставя стара свещ. Натрупващите се по тези места прах и нечистотии в определени режими могат да станат токопроводящи и тогава искрата прескача по външния край на порцелановия изолатор, двигателят прекъсва, а за газовия двигател това може да се окаже пагубно. Поддържайте винаги чиста високоволтовата верига, сменяйте навреме свещите и ще си спистите време и пари. А ако възникнат съмнения в изправността на някой елемент, обърнене се към специализиран сервиз - съвременните мотортестери позволяват бързо и точно да се открие повредата, преди да е станало късно!
Важна роля за горивната икономичност на двигателя, играе въздушният филтър. Ненавременната му смяна води неизбежно до повишен разход на газ в много по-голяма степен, отколкото на бензин, освен ако вашата газова уредба не е снабдена с т.нар. система за ламбда регулиране.
Другият фактор за безпроблемно шофиране на газ е изправността на изпускателната система, и най-вече съпротивлението, което създава на отработените газове. В моята практика доста гърмежи във всмукателния колектор са провокирани от невъзможността на изгорелите газове бързо и своевременно да освободят надбуталното пространство на прясната горивна смес. Освен опасността от "гърмежи", запушеният изпускателен тракт (ауспух) повишава разхода на гориво и температурния режим - двигателят е склонен към прегряване, влошава общата динамика, понижава максималната скорост и създава условия за детонация. И един практически съвет - ако в хода на експлоатацията на газ възникне някакъв проблем, например с празния ход, проверете как се държи двигателят на бензин! При положение, че на бензин всичко е нармално, значи причината е в газовата уредба и трябва да се обърнете към съответния специалист, но ако и на бензин картината е същата, ви е необходим първо преглед от специалист по инжекционни системи.
Оптималният вариант е специализиран сервиз, където могат да поставят точната диагноза и да отстранят евентуалните неизправности и в двете горивни системи.
Много водачи с течение на времето установяват, че автомобилите им постепенно изгубват своята пъргавина, елестичност и динамика на бензин. И ако през пролетта, лятото и есента това са само предположения, то с настъпването на студовете съмненията се затвърждават от затруднения сутрешен старт и влошената динамика на студен двигател. В такива случаи, при положение, че нямаме влошени параметри на бензиновата помпа, се поставя диагноза "запушване на дюзите".
На запушване на дюзите са подложени най-вече електронно управляемите инжекционни системи с разпределено впръскване MPI, като почти не засяга моноинжекционните и KЕ и K-Jetronik системите.
Запушването на дюзите може да бъде причинено от въглеродни съединения или други трудноразтворими отлагания по иглата на дюзата. В резултат от това пропускателната способност на дюзата намалява и горивото се разпръсква неправилно, следва влошено смесообразуване и затруднено студено стартиране и работа с прекъсвания до достигане на нормална работна температура на двигателя. При загрял мотор, дори лошо разпръснатото гориво успява да се изпари и смеси с въздуха и затова всичко изглежда на пръв поглед нормално.
Според английското автомобилно издание ROBERT BENTLEY запушването на дюзите е резултат от редица фактори:
• висока температура в двигателния отсек
• остатъчно гориво по върха на дюзата
• чести и краткотрайни пътувания
• слабомиещи бензини с високо съдържание на въглерод и ниско съдържание на водород, т.е. склонни към образуване на трудноразтворими отлагания при изпаряване
Според наблюденията най-често запушване на дюзата се получава, когато автомобилът е бил в движение малко повече от 15 мин, загрял е до работна температура, а след това е бил паркиран в продължение на 45 мин или по-дълго. Докато двигателят работи, върховете на дюзите се охлаждат от преминаващото през тях гориво. След изключване на двигателя топлината се разпространява равномерно навсякъде и температурата се повишава, най-вече в областта на клапаните и колекторните тръби. Загряването във върховете на дюзите е значително и останалото там незначително количество бензин се разлага химически, в резултат на което се образуват налепи. Като се има предвид, че отворът във върха на дюзата е много тесен, а пропорциите преминаващ през него бензин са много малки, то пропускателната способност на дюзата се влошава лесно.
До такива изводи са стигнали британските учени, подкрепени от своите немски колеги от ROBERT BOSCH.
Но да се върнем към нашата действителност и по-специално към конвертираните на газ инжекционни двигатели. Качеството на нашите бензини няма да коментираме - попитайте някой колега, който е пътувал в Западна Европа с автомобила си, какви са динамиката и разходът на гориво там и…тук!
Всеки грижовен стопанин пали автомобила си на бензин и след достигане на определена температура на мотора, прехвърля на значително по-евтиното синьо гориво. Двигателят продължава да загрява и достига своята работна температура. В това време електрическите дюзи са обезточени от управляващата електроника и не работят.
Както беше описано по-горе, в пространството между уплътняващия конус и разпръсквача на дюзата остава известно количество бензин, който активно се изпарява (моторът продължава да загрява) и неизбежно, дори при най-качествените бензини, оставя трудноразтворими отлагания именно в най-тясното място на горивната система. Всичко това е един "цикъл на запушване на дюзите". При едно следващо стартиране на двигателя - като правило палим на бензин, запълваме с нова порция гориво дюзата, преминаваме на газ и ето, че пак повторихме цикъла на запушване на дюзите. Помислете си колко пъти на ден го правите при т.нар. "чести и краткотрайни пътувания", които за малките градове са 80-90% от случаите и ще си отговорите на въпроса подложени ли сте на риск от запушване на дюзите или не.
Отлагането на налепи по върха на дюзите протича неравномерно и обикновено някоя от дюзите се запушва преди останалите. Вследствие намаленото количество гориво, подавано от тази дюза, съответният цилиндър работи непълноценно. Ламбда-сондата сомпенсира този дефект, като обогатява горивната смес, подавана към всички цилиндри. Това от своя страна води до прекалено обогатяване на сместа в нормално работещите цилиндри с незапушени дюзи. Резултатът е неравномерна работа на двигателя в режим на празен ход. В този случай извършените с газанализатор тестове ще бъдат незадоволителни, а разходът на гориво може да нарасне до 25%."


Потребителски аватар
Plarol
Мнения: 298
Регистриран на: Сря 01 мар 2006 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: s.Dobroslavci-Sofiisko

Мнениеот Plarol » Пет 30 юни 2006 20:34


Вече месец карам на газ и стигнах до следните резултати,смесено 12/100 ,извън градско 10/100 (След леки корекции от моя страна 8) ) Верно е че на газ ускорява по тромаво,но както казват някои колеги,натискаш копчето и ...... :twisted:



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 183 госта