Passat 2.3 VR5, AGZ на газ
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Passat 2.3 VR5, AGZ вече на газ!!
Като спомена да те попитам колко разход ти дава на газ в града и извън него? И ти откъде си, защото все пак има значение дали градското е в София или някъде другаде
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: Нед 07 авг 2005 15:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Passat 2.3 VR5, AGZ вече на газ!!
От Бургас съм, като тук не цвете за мирисане, защото я карам предимно из центъра и малки улички. Градско зимата 16-17. лятото 14-15. Извън града 9-10 като гледа да поддържам скорост около 100-110км/ч.
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Passat 2.3 VR5, AGZ вече на газ!!
Абе и моя разход е горе-долу колкото твоя с тази разлика, че сега напоследък дори когато е тудено успях да редуцирам разхода в града на 15 газ , но това при положение, че не се правя на състезател и я търкалям лекичко! Да обаче извън града (особено на магистрала) не мога да я такалянкам като теб с 100-110 км. просто ми писва но някое време! Под 120 трудно падам, а иначе 140-160 и разхода ми отива от 10 до 12, че и повече ако понастъпя
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Passat 2.3 VR5, AGZ на газ!!
Колеги, реших да ъпна темата, като споделя вече понатрупани впечатления и опит от експлоатирането на мотора 2.3 VR5 на пропан-бутан! След над една година и над 20 000 км. мога да кажа, че мотора е доста добър за монтиране на газ! Естествено като всеки друг и при този е необходимо съобразяването на някои дребни, но доста важни неща свързани с монтажа! На първо място видях, че един колега от форума е газифицирал такъв мотор с конвенционална уредба, като обяснява, че всмукателния колектор е алуминиев! Според мен това не отговаря на истината и задължително си е необходим газов инжекцион, защото ако гръмне, частите по мотора ще излязат колкото 2 уредби! Предвид на това, че мотора е атмосферен и не е с голяма мощност за кубатурата си не е неоходимо кой знае какъв скъп инжекцион, защото няма нужда от прекалено бързи инжектори, нито от прекомерно мощен изпарител, защото времената тук не са като при турбо моторите! Най-важното е правилния монтаж и мисля да дам някой съвети в тази насока: Едно от тези неща е точното пробиване на всмукателния колектора на мотора! Поради факта, че мястото е малко, ако майсторите не са монтирали преди газ на такъв мотор, те не знаят, че колектора се сваля лесно, чрез развиване на шестограми и предприемат глупаво и безсмислено разглобяване на цялата предница, но и тогава пробиването става без да се сваля колектора и не се получава! Резултатът е вибрации на празен ход, които са доста силни! Най-удачно е след като се свали колектора отворите да се пробият огледално на тези на бензиновите дюзи! Добре е при монтажа да се съобрази и връзването на изпарителя и по-точно откъде се взема отоплението му! В никакъв случай не трябва да се взима от отоплението на дроселовата клапа!!! Резултатът е замръзване през зимата при скорости над 120 км. в час! Добър вариант е (аз съм така) е да се вземе от охлаждането на маслото (тръба с антофрийз минава от там) Препоръчително е при свалянето на колектора да се проверят гумените опръстени (5 на брой за всеки цилиндър)! При необходимост по-добре да бъдат подменени тогава, отколкото да се лепят ако са скъсани! Ако не се проверят и след това се окажат зле на бензин колата работи, но на газ смуче доста въздух оттам и въобще не може да се нагласи гориво-въздушната смес и всички се чудят защо не работи колата на газ! Мисля, че ако се монтира като хората уредбата и се съобразят гореописаните неща всичко ще бъде наред! При мен мощността е колкото на бензин или може би една идея по-малко, но при нормално каране няма как да го усетите! Разхода на газ на този мотор и купе на Пасат комби е приблизително 10-12 литра на 100 извънградско при скорости до 120-140 км. в час и 15-17 литра на 100 км. градско! Естествено това е при моя стил на шофиране, като според мен може и да е много по-висок разхода, както и по-нисък, но не с много! При мен отчитам факта, че към момента ламда сондата не работи коректно и не подава точна информация, поради което имам завишен разход, но той е с максимум литър! Мотора работи добре на газ с оригиналните си свещи за него NGK BKR5EKUP! В момента изпробвам свещи на БОШ за газ BOSCH Super CNG/LPG - Gas (FR 7 DC+) и също засега съм доволен как работи колата! Разликата е, че оригиналните са двуполюсни, а тези на БОШ еднополюсни, с по-малко разстояние до електрода! Ами засега това се сещам колеги да споделя с Вас. Надявам се в тази тема да обсъдим всички малки подробности около поставянето на газ на този мотор и поддръжката му след това, както и решения на възникнали проблеми! Бих се радвал ако съм бил полезен и дано направим една добра тема лишена от споровете, които се наблюдават в другите! Лека вечер
Последна промяна от BG_POLICE на Пон 28 апр 2014 10:57, променено общо 1 път.
Re: Passat 2.3 VR5, AGZ на газ!!
Здравей колега,
Съгласен съм с горното и споделям същото мнение
Пасата ми е с Фобос газ от 5 г. (поставен в Плевен) с лоша настройка (придърпване), която във Фобос не успяха да отстранят. Като ме набутаха със смяна на: изпарител (2 пъти), Ламбда сонда, инжектори, ново раз пробиване за дюзи, и поне 15 пъти плащане за настройка...
Преди 6 м. търсих добър диагностик за метан за един приятел с Мазда 6 - оказа се отличен диагностик газ/бензин (Наско).
Откакто ми я е настроил нямам ядове... карам и си свиркам
Съгласен съм с горното и споделям същото мнение
Пасата ми е с Фобос газ от 5 г. (поставен в Плевен) с лоша настройка (придърпване), която във Фобос не успяха да отстранят. Като ме набутаха със смяна на: изпарител (2 пъти), Ламбда сонда, инжектори, ново раз пробиване за дюзи, и поне 15 пъти плащане за настройка...
Преди 6 м. търсих добър диагностик за метан за един приятел с Мазда 6 - оказа се отличен диагностик газ/бензин (Наско).
Откакто ми я е настроил нямам ядове... карам и си свиркам
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Passat 2.3 VR5, AGZ на газ!!
Колеги днес най-сетне успяхме да направим настройката на колата с работеща ламда сонда Честно казано ефектът е осезаем! Колата работи по-равномерно и прехвърля идеално гладко на газ! Сега ще засека да видя дали ще има промяна в разхода, защото сондата беше забила в богата смес! Само един съвет от мен по отношение на ламдата на този мотор! Ако Ви се наложи да сменяте потърсете коректно работеща сонда втора ръка. При положение, че не намерите от VR5 (всички знаем, че е по-рядък от другите мотори) търсете от 1.8 АДР мотора, 125 к.с.!!! Моята сонда я намерих от там. Добър диагностик ме светна, че са еднакви Напоследък новите се дънят, като това са думи на майстори! Затова смятам, че не си заслужава да дадем 200 лева за нова (вече веднъж направих тази грешка и работи около 2 месеца!!!), като за около 50 лева може да се намери добре работеща втора ръка! ПОЗДРАВИ
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat 2.3 VR5, AGZ на газ!!
Здравейте колеги. Колата е VW Bora 2,3 V5 150hp. Искам да попитам дали някой от собствениците на такъв двигател е имал като моя проблем и съответно как го е оправил ?
Газовата е Tamona ProGas6 с изпарител Tomasetto Achille и инжектори Valtek 3 ohm.
До преди време нямаше никакви ядове, газовата беше настроена само с автокалибровка и се държеше чудесно, но след като махнах катализатора, автокалибровката вече не е достатъчно оптимална. Ходих сумати пъти до майстора, нстройвахме в движение, регулирахме рейки и като цяло всичко се оправи. Остана само един досаден проблем който не може да се реши, защото го прави само на студено. Проблема е че когато мотора загрее на 30° и превключи на газ, не мога да потегля нормално, а трябва да я форсирам поне до 1800-2000 об. преди да отпусна съединителя, ако е на по-ниски обороти, като че ли се дави и не иска да потегли. Като загрее до 70-80° проблема изчезва и колата си се държи нормално. На бензин няма проблеми. Та понеже ми писна да се разхождам до майстора, а и на него му писна от мен, си купих кабел и сега сам се опитвам да си реша проблемите.
Та бензиновите времена на ПХ на газ и на бензин ги докарах да са почти еднакви (разликата е <0,1 ms), а газовите времена са около 5-5,5 ms. но проблема на студено си остана. Притеснява ме и диф.налягане - височко ми се струва при незагрял все още мотор е около 2бара, а като загрее стои около 1,5 - 1,6 бара. По форумите се споменава, че трябва да е 1 - 1,2 бара. но знам ли за този мотор може и да е нормално ?
Газовата е Tamona ProGas6 с изпарител Tomasetto Achille и инжектори Valtek 3 ohm.
До преди време нямаше никакви ядове, газовата беше настроена само с автокалибровка и се държеше чудесно, но след като махнах катализатора, автокалибровката вече не е достатъчно оптимална. Ходих сумати пъти до майстора, нстройвахме в движение, регулирахме рейки и като цяло всичко се оправи. Остана само един досаден проблем който не може да се реши, защото го прави само на студено. Проблема е че когато мотора загрее на 30° и превключи на газ, не мога да потегля нормално, а трябва да я форсирам поне до 1800-2000 об. преди да отпусна съединителя, ако е на по-ниски обороти, като че ли се дави и не иска да потегли. Като загрее до 70-80° проблема изчезва и колата си се държи нормално. На бензин няма проблеми. Та понеже ми писна да се разхождам до майстора, а и на него му писна от мен, си купих кабел и сега сам се опитвам да си реша проблемите.
Та бензиновите времена на ПХ на газ и на бензин ги докарах да са почти еднакви (разликата е <0,1 ms), а газовите времена са около 5-5,5 ms. но проблема на студено си остана. Притеснява ме и диф.налягане - височко ми се струва при незагрял все още мотор е около 2бара, а като загрее стои около 1,5 - 1,6 бара. По форумите се споменава, че трябва да е 1 - 1,2 бара. но знам ли за този мотор може и да е нормално ?
- Absurde
- Мнения: 35
- Регистриран на: Нед 09 ное 2014 19:47
- Автомобил: VW Passat Variant B5 5
- Двигател: AZX 2 3 VR5
- Местоположение: Не се знае, знае ли се...
Re: Passat 2.3 VR5, AGZ на газ!!
Здравейте колеги. За да не отварям нова тема да ви питам тук. От месец се каня да сменя Голф-чето (3ка) за нещо ново и днес излязох с един приятел да разгледаме автокъщите и се влюбих в един VW Passat V5 2.3i B5.5 2001г. - та го купих... Утре ми предстои КАТ и всичко. Нов внос е и ще се слага газ. От София съм и в момента събирам инфо за газовата колко горе долу вървят за този двигател в София, макар че собственика на автокъщата ми каза че неговия приятел е вносител на Ловато и правел отстъпки за газовите. Но исках да се ориентирам от към цени че с ценета на колата и всички такси около прехвърляне и каско и т.н. ще ударя бюджета... Хубавото на темата е че разбрах към каква газова да се огледам благодарение на опита на автора на темата - за което благодаря... Бахти а бях излязал да пием по кафе с него и си купих кола
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat 2.3 VR5, AGZ на газ!!
Газова Tamona ProGas6 с изпарител Tomasetto и инжектори Valtek 3 ohm - тази комбинация ми излезна 1000 лв. с монтажа и 2 години гаранция, и съм много доволен.
На друго място в Пловдив ми предлагаха пак някакъв подобен "сбирщайн" за 1300 лв. с 1 година гаранция.
А в BRC ме шашнаха - поискаха ми 2200 лв.
На друго място в Пловдив ми предлагаха пак някакъв подобен "сбирщайн" за 1300 лв. с 1 година гаранция.
А в BRC ме шашнаха - поискаха ми 2200 лв.
- Absurde
- Мнения: 35
- Регистриран на: Нед 09 ное 2014 19:47
- Автомобил: VW Passat Variant B5 5
- Двигател: AZX 2 3 VR5
- Местоположение: Не се знае, знае ли се...
Re: Passat 2.3 VR5, AGZ на газ!!
Благодаря, Йорданчо. 2200 Определено са много за 5 цилиндров... пък била и тя BRC....
Някой да препоръча сервиз в София, който да са добри и да знаят как да работят по тоя двигател? (AZX двигателя)
Някой да препоръча сервиз в София, който да са добри и да знаят как да работят по тоя двигател? (AZX двигателя)
- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: Passat 2.3 VR5, AGZ на газ!!
jordancho написа:Здравейте колеги. Колата е VW Bora 2,3 V5 150hp. Искам да попитам дали някой от собствениците на такъв двигател е имал като моя проблем и съответно как го е оправил ?
Газовата е Tamona ProGas6 с изпарител Tomasetto Achille и инжектори Valtek 3 ohm.
До преди време нямаше никакви ядове, газовата беше настроена само с автокалибровка и се държеше чудесно, но след като махнах катализатора, автокалибровката вече не е достатъчно оптимална. Ходих сумати пъти до майстора, нстройвахме в движение, регулирахме рейки и като цяло всичко се оправи. Остана само един досаден проблем който не може да се реши, защото го прави само на студено. Проблема е че когато мотора загрее на 30° и превключи на газ, не мога да потегля нормално, а трябва да я форсирам поне до 1800-2000 об. преди да отпусна съединителя, ако е на по-ниски обороти, като че ли се дави и не иска да потегли. Като загрее до 70-80° проблема изчезва и колата си се държи нормално. На бензин няма проблеми. Та понеже ми писна да се разхождам до майстора, а и на него му писна от мен, си купих кабел и сега сам се опитвам да си реша проблемите.
Та бензиновите времена на ПХ на газ и на бензин ги докарах да са почти еднакви (разликата е <0,1 ms), а газовите времена са около 5-5,5 ms. но проблема на студено си остана. Притеснява ме и диф.налягане - височко ми се струва при незагрял все още мотор е около 2бара, а като загрее стои около 1,5 - 1,6 бара. По форумите се споменава, че трябва да е 1 - 1,2 бара. но знам ли за този мотор може и да е нормално ?
Колега аз съм с Фобос и той позволява корекция на сместа по температура на антифриза и по температура на газта. При ниски температури в едница обем има повече молекули гориво и е необходимо да се намали. Не съм запознат с Tamona ProGas6, но като чета какви са ти проблемите си мисля че ако и при теб имаш такава опция в газовия комп можеш да си решиш проблема.
- maikalcho
- Мнения: 126
- Регистриран на: Сря 20 сеп 2006 12:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Passat 2.3 VR5, AGZ на газ!!
Здравейте колеги ... гледам темата е старичка, но преди дни станах горд собственик на бора V5 170 коня. И няколко газаджий ми казаха цени от 2 хилки за монтаж а други вдигат ръце от този мотор ... Може ли да ми препоръчате добър газаджий където ще остана доволен а не да ми побелее главата защото имала особености при монтажа на този мотор .... става въпрос за великотърновска област ... благодаря предварително
Re: Passat 2.3 VR5, AGZ на газ!!
maikalcho написа:Здравейте колеги ... гледам темата е старичка, но преди дни станах горд собственик на бора V5 170 коня. И няколко газаджий ми казаха цени от 2 хилки за монтаж а други вдигат ръце от този мотор ... Може ли да ми препоръчате добър газаджий където ще остана доволен а не да ми побелее главата защото имала особености при монтажа на този мотор .... става въпрос за великотърновска област ... благодаря предварително
Пробвах и аз да сложа на в5 170коня не се получи.Почна да тресе да губи оборот пък уш при най добрите бях и къде ли не не отидох да го оправят но така и не го оправиха. Този мотор моят съвет е да не се слага газ.
- stefan4o
- Мнения: 19139
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Passat 2.3 VR5, AGZ на газ!!
Някакъв извънземен мотор ли е това, че да не може да му се сложи газово? Или просто си иска хубава рейка и бързи дюзи?
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat 2.3 VR5, AGZ на газ!!
Plamen133 написа:maikalcho написа:Здравейте колеги ... гледам темата е старичка, но преди дни станах горд собственик на бора V5 170 коня. И няколко газаджий ми казаха цени от 2 хилки за монтаж а други вдигат ръце от този мотор ... Може ли да ми препоръчате добър газаджий където ще остана доволен а не да ми побелее главата защото имала особености при монтажа на този мотор .... става въпрос за великотърновска област ... благодаря предварително
Пробвах и аз да сложа на в5 170коня не се получи.Почна да тресе да губи оборот пък уш при най добрите бях и къде ли не не отидох да го оправят но така и не го оправиха. Този мотор моят съвет е да не се слага газ.
Не съм съгласен, аз вече 5 години карам на газ и мога да кажа, че мотора се държи чудесно на газ дори и при не толкова добра настройка на газовата. Вярно, моят е 150 коня, но разликата е само в броя на клапаните.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 202 госта