Променливо количество газ за втора камера.

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19150
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Променливо количество газ за втора камера.

Мнениеот stefan4o » Съб 12 фев 2011 9:45


Здравейте, колеги
идеята на тази тема е самата идея изложена в заглавието. Начинът на работа на АГУ предразполага едно не толкова добро дозиране на входящото в мотора гориво и затова смесите в различните режими на работа не са оптимални като смес гориво/въздух. В даден момент се получава обедняване на сместта при по-голямо натоварване, това може да се коригира от врътките на тройника, но кофтито е че положението им е статично т.е. не се променя и съответно това оказва своето влияние на колата, когато работи на по-ниски натоварвания и ПХ.
Та тази тема е инспирирана от подобната идея на колегата мунс61:
viewtopic.php?f=22&t=242949
Само че при него нещата са в положение отворено/затворено, а моята идея е самият дебит, зависещ от сечението да е променлив в реално време по "автоматичен" начин - т.е. без да се налага да натискаме бутони или да задействаме каквото и да било. Сякаш ми се струва, че най-добрият и най-пожаробезопасният начин е управлението на клапана* да се управлява с вакуум (от колектора или карба).
Клапанът пък би следвало да е разположен след тройника по пътя за втора камера. Идеята е при повишен вакуум да се задвижва механизъм, който пък от своя страна да издърпва нещо като клапа, която да отпушва по-голямо сечение от маркуча за втора клапа. Не зная дали правилно и разбираемо съм го обяснил, надявам се да съм успял. Та идеята е, когато има кик-даун на педала на газта отнякъде да идва повечко газ и съответно сместа да не обеднее силно. Така предполагам колата би имала нормален разход, когато педалът на газта не се мачка често и се кара на обороти около средните, но в същото време се предполага, че при рязко натискане на газта ефектът от това да не е просто нищо, а да се постигне 1-3 идеи по-бързо и по-адекватно доускорение на автомобила. Предполагам също и, че този клапан би помогнал и при по-високите обороти на двигателя от сорта на 4500 - 6500, където ако кранчетата на газовата са настроени колата да клони по-скоро към икономична, тя няма много сила.




Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Променливо количество газ за втора камера.

Мнениеот muns61 » Съб 12 фев 2011 11:22


Здравей!
Основен проблем на изпарителя и на карбуратора е да поддържа еднакво съотношение гориво - въздух при различни натоварвания. Затова е измислен инжекциона.
Чрез настройване на пружините в изпарителя може да се постигне ефект, но е голяма играчка.
На двукамерен карб съм подходил малко по - различно. Първо, разделих камерите по въздух, за да не си влияят взаимно. Реално колата е с 2 въздушни филтъра. Първата камера е на бедна смес, втората е обогатена доста. На първа, ако не се натиска газта докрай, се движи до около 120 - 130. Ефекта е доста добър.


Потребителски аватар
JC
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 22:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Променливо количество газ за втора камера.

Мнениеот JC » Съб 12 фев 2011 16:59


От известно време ми прави следното нещо впечатление .. колата е Пасат 2.0 115кс ADY с обикновена газова.
Като отворя дросела докрай незавидимо дали съм на втора или трета предавка, над 4000об. мин. колата или заглъхва или
се мъчи да заглъхне...сеедно свършва горивото ...
Ако вдигам оборотите със средно натиснат като позиция педал на газта няма проблем, развърта се постепенно мотора без да глъхне.
Възможно ли е изпиратиеля "Lovato" да не може да "насмогне" и затова така да се получава.
Даже и днес в първият момент помислих ,че свършва газта, отидох сипах за 10лв и пак същото ... глъхне при пълно натиснат педал и за момент се опитва да тръгне,но не става...


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Променливо количество газ за втора камера.

Мнениеот muns61 » Съб 12 фев 2011 17:08


А какъв разход ти дава?


Потребителски аватар
JC
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 22:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Променливо количество газ за втора камера.

Мнениеот JC » Съб 12 фев 2011 20:14


muns61 написа:А какъв разход ти дава?

доста голям, преди време го засичах 17/100 тя е синхро ....
Като я настъпя на 3500-4000об. и или ще заглъхне съвсем или започва да "присецва"опитва се да тръгне но ... да не би пък токове нещо,но като вдигам с не докрай натисната газ , двигателя работи добре и си ги прави оборотите ... :roll:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19150
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Променливо количество газ за втора камера.

Мнениеот stefan4o » Съб 12 фев 2011 20:20


Това, което описваш според един диагностик е точно проблеми по запалителната система. На мен ми беше казал ако искам да я тествам - включвам 5та и педалът до дъно - ако присеца и придърпа - проблем по кабели, свещи, капачка, ако се замисли и не стане нищо значи са ОК. Не знам дали наистина е така, но съм склонен да му повярвам :beer
По темата: някой може ли да предложи някакъв вакуумен клапан от друга кола с подходящ диаметър за маркуч за газово?


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Променливо количество газ за втора камера.

Мнениеот pe6kata » Съб 12 фев 2011 20:42


JC написа:..доста голям, преди време го засичах 17/100 тя е синхро ....
Като я настъпя на 3500-4000об. и или ще заглъхне съвсем или започва да "присецва"опитва се да тръгне но ... да не би пък токове нещо,но като вдигам с не докрай натисната газ , двигателя работи добре и си ги прави оборотите ... :roll:


кранчето ти е завито и сместта ти обеднява...

не забравйте бедните смеси как влияят на мотора. Леко обеднена ще даде икономия, но ако се обеднява много пак почва да гори.
17 е много дори и за синхро, предполагам за градско говориш


Потребителски аватар
JC
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 22:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Променливо количество газ за втора камера.

Мнениеот JC » Съб 12 фев 2011 21:22


pe6kata написа:
JC написа:..доста голям, преди време го засичах 17/100 тя е синхро ....
Като я настъпя на 3500-4000об. и или ще заглъхне съвсем или започва да "присецва"опитва се да тръгне но ... да не би пък токове нещо,но като вдигам с не докрай натисната газ , двигателя работи добре и си ги прави оборотите ... :roll:


кранчето ти е завито и сместта ти обеднява...

не забравйте бедните смеси как влияят на мотора. Леко обеднена ще даде икономия, но ако се обеднява много пак почва да гори.
17 е много дори и за синхро, предполагам за градско говориш

Градско е да ...
Явно не е от газовата .... имам проблем на бензин също, прави същото, чистихме дюзи в Герман, сменяваха се компйтри, дросели ... и пак присецва и на бензин но повече, а на газ по-леко и само при натиснат педал до долу ...
Дросела, пистата игре ли роля за работата на газ при обикновена газова или не, ?


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Променливо количество газ за втора камера.

Мнениеот pe6kata » Съб 12 фев 2011 21:30


тпс има отношение и към предварението( прави се основно от тпс и обороти), така че дали на газ или бензин, ако неможе да ти даде предварение е възможно проблема ти да е и оттам. С това би се обяснило и забиването при рязко натискане на газта и разхода. Ако делкото беше вакуумно наппример, както е при моноджетроник нямаше да има ядове :)



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 123 госта