тап.настройка ,проблеми

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
terek
Мнения: 420
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 15:14
Автомобил:
Двигател:

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот terek » Нед 11 мар 2012 18:10


Само не разбрах това копче газ бензин за какво е нали автоматично сменя предварението
Изображение




Потребителски аватар
balamata
Мнения: 507
Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
Автомобил: Renault Laguna
Двигател: F3P720
Местоположение: Плевен

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот balamata » Нед 11 мар 2012 21:09


Как ще променя предварението бе,човек.Автоматично на дадени обороти може да ти прехвърля от бензин на газ,но не и да ти промени предварението!




Потребителски аватар
terek
Мнения: 420
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 15:14
Автомобил:
Двигател:

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот terek » Пон 12 мар 2012 17:04


Аз до колкото разбрах се управлява от копчето бензин/газ което ти го слагат газаджиите затова не разбирам защо и на това пише бензин/газ .И какво следва като минавам на газ трябва да натискам и това от тайминг адванс процесора ?




Потребителски аватар
balamata
Мнения: 507
Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
Автомобил: Renault Laguna
Двигател: F3P720
Местоположение: Плевен

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот balamata » Пон 12 мар 2012 17:33


terek написа:Аз до колкото разбрах се управлява от копчето бензин/газ което ти го слагат газаджиите затова не разбирам защо и на това пише бензин/газ .И какво следва като минавам на газ трябва да натискам и това от тайминг адванс процесора ?

ТАП-а се управлява доколкото помня от плюсовия кабел,който отваря газовия клапан.И затова ТАП-а работи само когато си на газ.Иначе мисля,се връзваше към датчика на Хол.Май се режеше средния кабел от буксата на датчика на Хол,която се намира отстрани на делкото.В сайта на Рунел-Теч е описано подробно всичко за това устройство.Аз съм виждал ТАП на Голф 3,чиято кутийка беше закрепена отпред близо до изпарителя.Там и беше намерил място човека дето го караше.А това дето си показал на снимката,да не е ключ газ-бензин с вграден ТАП в него?Ако е така,не знаех,че са изобретили и такова нещо.




Потребителски аватар
terek
Мнения: 420
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 15:14
Автомобил:
Двигател:

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот terek » Пон 12 мар 2012 18:07


Да точно така както си го описал се свързва и аз реших че работи когато се пусне газовия клапан, пак когато не е пуснат си е нормалното предварение.Точно от сайта Рунел-Теч е тази снимка.
Благодаря колега като събера някои лев ще го поръчам и ще вида как работи, дано само има положителен резултат.




Потребителски аватар
genov1
Мнения: 769
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: VW Passat
Двигател: RP 1990
Местоположение: Стара Загора

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот genov1 » Вто 17 апр 2012 13:48


И аз най-после си сложих ТАП. Бях си го купил отдавна (този на Румен) и сега най-после почивните дни се реших да го вържа. Нагласих го на максимално предварение, всичките ключета на ON :Mr Green Fun , като светнах със стробоскопа ми даде 38 градуса на празех ход. Незнам как стана толкова много, на него уж му дават 19 градуса максимално, аз преди карах с 14 градуса предварение, т.е ТАП-а е добавил ~24. Може би трябваше да врътна делкото да го докарам до 6-8 градуса, ама не ми се занимаваше. По мои сметки сега във обороти е ~60 градуса, което си е мъжко предварение :Mr Green Fun
Иначе впечатленията ми засега са, до 2000 оборота ускорява малко по-добре, от 2 до 3 няма разлика, да не кажа че може и да е по-зле, но ми се струва че от 110-120 км/ч като подам газ поема по-добре. Детонации не съм чул да има. А да, става въпрос за метан ..




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 13204
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta 1990
Двигател: PN
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот stefan4o » Сря 18 апр 2012 9:04


Генов и аз тези дни монтирах ТАП. Понеже ме мързи да пиша пак ще се самоцитирам от друга тема:
ТАП-ът е вече монтиран. Първите ми впечатления са, че колата работи доста по-мазно на ПХ, няма ги тези вибрации, ускорява сравнително добре дори след 3500 оборота (вдигам си спокойно 120 на 4-та предавка, преди малко зорно беше да се достигнат). Недостатък - на първо четене в ниските и средните сякаш няма тази сила. Първо добавих 10 градуса, после с дип-ключетата го направих на 15, засега ще тествам така. Предстои ми пътуване извънградско, така че ще имам възможност да засека някакъв разход, въпреки, че не вярвам да падне с до 10 процента, както пише в сайта mhihi Но то и без това идеята на ТАП-чето не ми е да сваля разход, а да подобрим малко минусите, да не са такива големи и дебели


и

Бях обещал вчера да опиша впечатления за ТАПчето. На отиване карах със зададени 15 градуса предварение към заводското. За жалост обаче вървежът си бе така близко до скопена кола. Понапъвах я колицата, ама не успях да й харесам вървежа на ниските и средни обороти. Нямаше какво да губя и си викам - давам на макс предварението и каквото такова, ако излезе проблем винаги мога да я върна в предишното й предварение. Та набих й 19 градуса, които са максимумът на ТАП-ът. Поиграх си малко и с винта на изпарителя докато ми хареса как работи на ПХ. На прибиране я карах с тези си настройки и колата движи една идея по-добре, но сякаш малко не й стига в отношение динамика и доускорение, за да стане като при твърдия аванс от делкото. Засега ще я карам така, понеже пък за моя радост се оказва, че наистина след 3500 не умира както преди това със завъртяното делко. Честно казано към момента не мога да реша как повече ми харесва с или без ТАП, но с голямо статично зададено предварение.


Относно твоят проблем:ю
Нагласих го на максимално предварение, всичките ключета на ON :Mr Green Fun , като светнах със стробоскопа ми даде 38 градуса на празех ход.


Когато колата е настроена на статично 6 градуса с изваден вакуумен регулатор, на ПХ вакуум регулаторът добавя още към 12 градуса. Това е при карбуратор. Ти си моно, но пак имаш вакуумен регулатор, който предполагам добавя пак толкова предварение. Излиза обаче, че тоя ТАП ти блъска 19 градуса статични - т.е. все едно си завъртял делкото и си задал от него статично 19 гр. предварение.




Потребителски аватар
genov1
Мнения: 769
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: VW Passat
Двигател: RP 1990
Местоположение: Стара Загора

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот genov1 » Сря 18 апр 2012 11:07


Да така е, вакуум регулатора добавя предварение, но при мен на моното има едно ключе което при затворена дроселна клапа (т.е празен ход) спира вакума и колата си работи само на статично предварение на празен ход. Правил съм опит, гледам със стробоскопа на празен ход ми дава 14 градуса, само леко ако докосна газта и веднага скача на 36-37 градуса и до към 2000 оборота все си стои толкова.

За ТАП-а, да и при мен празния ход е по-добре сега (чопли семки :Mr Green Fun ) и като я запаля сутрин работи много стабилно, 1500 оборота и почва да пада леко до към 900. Забелязах обаче че ако карам примерно на 2-ра със 1000 оборота и подам газ, почва да подскача и се опитва да загасне. Явно в ниските обороти и идва в повече аванса.
Според мен си е индивидуално за всяка кола колко аванс иска, до колкото знам колкото е по-малка компресията иска повече предварение. Особено за метан - много




Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 1849
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat B4
Двигател: ABS 1994
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот vladtod® » Пет 20 апр 2012 10:52


stefan4o написа:Ще опитам да ти обясня пак. ТАП прави това, което ти можеш да направиш завъртайки делкото в някоя посока. Дали ще го направи ТАП или ти с твоите две ръце,


Сега, тук има някаква неяснота, ако си коригирам делкото на ръка, предварението започва да се "разхожда" нагоре -надолу поради липсата на сервизен режим на контролера, липса на лаптоп и кЕйбъл за него.Ако се сложи ТАП и се коригира предварението ще се смути ли работата на контролера и ще трябва ли да се влиза в сервизен режим при всяка настройка?




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 13204
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta 1990
Двигател: PN
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот stefan4o » Пет 20 апр 2012 12:18


Мнението, което си цитирал е вярно, но само отчасти. Зададеното предварение от делкото е "твърдо" или "статично". Докато с ТАП задаваш максимумът при даден режим и съответно там не е статично, а самият ТАП го променя динамично според зададените му параметри. С други думи - при завъртане на делко и задаване на предварение плюс 10, то във всички режими на работа на мотора предварението е +10 градуса отгоре над статичното и променливото от вакуумрегулатора и центробежния. Докато при ТАП това предварение варира в границите от 0 до + 19 (може да се зададе в доста широк диапазон от 1.5 до 19) градуса според зависи оборотите, при които работи моторът (или поне така е описано в ръководството му в оф.сайт на Рунел).
Относно въпроса ти - според мен не би трябвало да смути по никакъв начин работата на контролера.
Ето линк към пдфа:
http://runel-tech.com/store/TAP_MANUAL.pdf




Потребителски аватар
genov1
Мнения: 769
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: VW Passat
Двигател: RP 1990
Местоположение: Стара Загора

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот genov1 » Пон 23 апр 2012 10:13


Колега виж това http://www.dek.bg/Downloads/ATC-full-docs.pdf тук е описано как работи ТАП
И аз си мислех че трябва да прави някаква крива, но при мен набива цялото предварение още на празен ход ..




Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 1849
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat B4
Двигател: ABS 1994
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот vladtod® » Пон 23 апр 2012 19:33


Някой ще обади ли как да го настроя тоя ТАП.
Има разминаване на рисунката ON е отдолу а в кутийката е горе. :?:




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 13204
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta 1990
Двигател: PN
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот stefan4o » Пон 23 апр 2012 19:35


Какво ти е тапчето, колега. Щото гледам не е като моето, при мен на 19 градуса всички ключета са на позиция ON.




Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 1849
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat B4
Двигател: ABS 1994
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот vladtod® » Пон 23 апр 2012 19:45


От Runel го поръчах.В инструкцията пише 
Положение ON е нагоре.
Май трябва да завъртя рисунката на обратно.
Същото е колега само ,че на моето ценерите са набодени отдолу.




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 13204
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta 1990
Двигател: PN
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: тап.настройка ,проблеми

Мнениеот stefan4o » Пон 23 апр 2012 19:53


И моето е на Рунел. Забележи 1.5 и 19 са дадени еднакви позиции. Според мен има печатна грешка. Ключетата добавят съответно отляво надясно - 1.5 2.5 5 и 10 градуса. Т.е. за да имаш 19 градуса трябва всички ключета да са на ON.





Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта