Фобос 1 и настройка на диференциален МАР
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Фобос 1 и настройка на диференциален МАР
Колеги, подскажете как се настройва грамотно Фобос1, компютъра е с алумиева кутия. Хардуер 3.10. и диференциален МАР?
Преди системата си работеше със стария датчик за температура и налягане на газта, който стои на края на рейката, на късичко парченце маркуч. И беше настроен по таблица, и вървеше без проблеми. След това обаче въпросният датчик нещо му стана, и започна да показва 40-50 милибара вместо 1200 милибара да речем. Това обаче не беше фатално и системата си работеше, само дето записваше грешка, и писукаше три пъти вместо един, при преминаване на газ. Ходих при дистрибутора на Фобос в Пловдив, и оттам ми дадоха друг датчик, с куплунг като на стария, само че през него премиват и газта, и вакуума на изпарителя. Сложих новия датчик, переделах и маркучите, разреших корекция по МАР. Указах в конфигурацията какъв е типът на датчика и тн. И сега общо взето работи нормално, но на празен ход на газ преобогатява, и бензиновия намалява таймингите. Въпросът е какво и как да се настрои правилно?
Преди системата си работеше със стария датчик за температура и налягане на газта, който стои на края на рейката, на късичко парченце маркуч. И беше настроен по таблица, и вървеше без проблеми. След това обаче въпросният датчик нещо му стана, и започна да показва 40-50 милибара вместо 1200 милибара да речем. Това обаче не беше фатално и системата си работеше, само дето записваше грешка, и писукаше три пъти вместо един, при преминаване на газ. Ходих при дистрибутора на Фобос в Пловдив, и оттам ми дадоха друг датчик, с куплунг като на стария, само че през него премиват и газта, и вакуума на изпарителя. Сложих новия датчик, переделах и маркучите, разреших корекция по МАР. Указах в конфигурацията какъв е типът на датчика и тн. И сега общо взето работи нормално, но на празен ход на газ преобогатява, и бензиновия намалява таймингите. Въпросът е какво и как да се настрои правилно?
- eurogas
- Мнения: 438
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
- Автомобил: Jeep
- Двигател: 4.7 V8
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Фобос 1 и настройка на диференциален МАР
Трудно е да се проведе онлайн курс за настройка на ГИ, има много дреболии които трябва да се съобразят и настроят, производителя Фобос провежда ежегодно специални семинари където се обясняват тези неща, накрая не забравяй да направиш запис на настройките.
Иначе съвсем неангажиращо мога да те посъветвам да намалиш коефициентите от таблицата на местата където има преобогатяване, първо на място, а после в движение трябва всяко едно квадратче да стане като на бензин, така се прави грамотна настройка.
Иначе съвсем неангажиращо мога да те посъветвам да намалиш коефициентите от таблицата на местата където има преобогатяване, първо на място, а после в движение трябва всяко едно квадратче да стане като на бензин, така се прави грамотна настройка.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Фобос 1 и настройка на диференциален МАР
По принцип знам как се прави по таблицата, но със стария датчик. Сега със същите коефициенти преобогатява. Таблицата има много клетки, и гледам че настройчика маркираше с мишката голяма група от клетки, и им задаваше еднакви коефициенти, и като форсираше мотора на място определяше по слух дали му е достатъчно газта. В движение не сме пробвали, но след настройката движока вървеше забележимо по-добре и по-мазно и не придръпваше в преходни режими. За настройките знам, любителски се занимавам с кимпитири и операционни системи.
За семинарите ще проуча въпроса кога, къде и тн.
За семинарите ще проуча въпроса кога, къде и тн.
- eurogas
- Мнения: 438
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
- Автомобил: Jeep
- Двигател: 4.7 V8
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Фобос 1 и настройка на диференциален МАР
Настройки на място НЯМА, това са несериозни неща, на място може да се настройва вярно горивото на празен ход и нищо друго, грешиш ако смяташ че новия датчик има различна настройка или различни данни спрямо стария, няма как да се явява разлика в параметрите а още по-малко в настройките, има нещо друго.
Въпросната таблица се настройва в движение, караш и следиш показанията на ламбда сондата, преминаваш на бензин, после на газ и сравняваш докато изчезнат разликите, но пак казвам трябва да имаш опит и да знаеш какво се случва в двигателя за да управляваш и настройваш горивния процес, с повече желание ще се научиш.
Въпросната таблица се настройва в движение, караш и следиш показанията на ламбда сондата, преминаваш на бензин, после на газ и сравняваш докато изчезнат разликите, но пак казвам трябва да имаш опит и да знаеш какво се случва в двигателя за да управляваш и настройваш горивния процес, с повече желание ще се научиш.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Фобос 1 и настройка на диференциален МАР
Знам, едно по едно, на час по лъжичка. Като имам време ще направя скрийншотове за по-добра нагледност. Последно забелязах, че делтаР-то го показва в жълто, и като форсирам на място, всичко тръгва рязко надолу, и почервеняват и двете налягания, и делтаР-то. Иначе на празен ход делтаР показва около 120-130 милибара. А корекцията по делтаР е до 200 милибара...
Друг въпрос, има ли смисъл да се смени тръбътъ от бутилката до газовия клапан и изпарителя от 6 на 8 мм? с цел да се осигури по-равномерно захранване на изпарителя, и по-малък пад на налягането в него.
Друг въпрос, има ли смисъл да се смени тръбътъ от бутилката до газовия клапан и изпарителя от 6 на 8 мм? с цел да се осигури по-равномерно захранване на изпарителя, и по-малък пад на налягането в него.
- eurogas
- Мнения: 438
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
- Автомобил: Jeep
- Двигател: 4.7 V8
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Фобос 1 и настройка на диференциален МАР
Дебелината на тръбата зависи от двигателя, колко коня е, има ли турбо...напиши две думи.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Фобос 1 и настройка на диференциален МАР
движока е ACU 81KW 110НР по ТТД на производителя, 5 цилиндъра, 10 клапана, атмосферка. Инжекциона е Digifant 1,72 или нещо такова - фулгруп, всички дюзи пръскат заедно (един вид разпределена моноинжекция). Една ламбдасонда и МАР сензор. Катализатора вече го няма, и е заменен с правопоточно гърне със сходен обем. Тогава фобосът работеше нормално, и разхода падна средно около литър надолу. А и динамиката се подобри...
Освен това съм с 3 омови дюзи на фобоса, ако това има значение. За 8мм. тръбъ ще трябва и газов клапан за 8мм, така ли? по принцип не ми е проблем да я сменя, за да се осигури по-добра проходимост на течната газ до газовия клапан и изпарителя. Последния път настройчика каза, че падало налягането, но изпарителя хранел движока. Изпарителя е Стефанели М, така е зададен по настройките. По ТТД го дават до 140 kW или 200 коня...
Освен това съм с 3 омови дюзи на фобоса, ако това има значение. За 8мм. тръбъ ще трябва и газов клапан за 8мм, така ли? по принцип не ми е проблем да я сменя, за да се осигури по-добра проходимост на течната газ до газовия клапан и изпарителя. Последния път настройчика каза, че падало налягането, но изпарителя хранел движока. Изпарителя е Стефанели М, така е зададен по настройките. По ТТД го дават до 140 kW или 200 коня...
- eurogas
- Мнения: 438
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
- Автомобил: Jeep
- Двигател: 4.7 V8
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Фобос 1 и настройка на диференциален МАР
Никакъв смисъл няма от 8мм. тръба, тя се ползва за турбо коли над 150 коня, или атмосферни над 160-170 коня, освен това ако спада налягането под товар, най-вероятно или филтрите са запушени или изпарителя не е наред.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Фобос 1 и настройка на диференциален МАР
Моят изпарител е само с едно платно, такава е конструкцията му. Монтиран е май месец 2007-ма, дали не е време за смяна на платната?
А евентуално да съставим указания за чистене на рейка? Гледам в сайта на фобоса, че има калибрираща дюза. Та евентуално да съставим порядък за почистване, и калибриране на рейка в гаражни/домашни условия?
А евентуално да съставим указания за чистене на рейка? Гледам в сайта на фобоса, че има калибрираща дюза. Та евентуално да съставим порядък за почистване, и калибриране на рейка в гаражни/домашни условия?
- eurogas
- Мнения: 438
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
- Автомобил: Jeep
- Двигател: 4.7 V8
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Фобос 1 и настройка на диференциален МАР
Съставил съм вече порядъка в друга тема, http://www.nissanbg.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=28034.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Фобос 1 и настройка на диференциален МАР
Ясно, и до това ще долазим.
Днеска успяф да долаза до диагностика. Оказа се, че работата е до трите жици на стария датчик. В този, който са ми дали за замяна на стария, имало платка, която събирала делтаР-то и го предавала само него. И в опциите съм задал неправилно, че има МАР, а трябва да е на - няма инсталиран. Сега като имам време ще експортвам настройките, и ще покажа със скрийншотове. Освен това правихме настройка в движение и сега върви осезаемо по-мазно и по-чевръсто. Майстора каза, че можело да се передела опроводяването, и да се сложи друг датчки с диференциален МАР и тн, но трябвало още една жица да се пусне между датчика и компа. Освен това предишните майстори сами задали диаметър на дюзите 3мм. Този каза, че е прекалено множко, и затова малко се колебаел празния ход. Има ли по магазините дюзи с калибрирани диаметри? За рейката (рейл 3 ома), каза, че можела да изкара поне още 20 000 км, до ремонт. Има ли смисъл от бърза рейка? и може ли да се намери, или събере цяла рейка за 5 цилиндъра?
Днеска успяф да долаза до диагностика. Оказа се, че работата е до трите жици на стария датчик. В този, който са ми дали за замяна на стария, имало платка, която събирала делтаР-то и го предавала само него. И в опциите съм задал неправилно, че има МАР, а трябва да е на - няма инсталиран. Сега като имам време ще експортвам настройките, и ще покажа със скрийншотове. Освен това правихме настройка в движение и сега върви осезаемо по-мазно и по-чевръсто. Майстора каза, че можело да се передела опроводяването, и да се сложи друг датчки с диференциален МАР и тн, но трябвало още една жица да се пусне между датчика и компа. Освен това предишните майстори сами задали диаметър на дюзите 3мм. Този каза, че е прекалено множко, и затова малко се колебаел празния ход. Има ли по магазините дюзи с калибрирани диаметри? За рейката (рейл 3 ома), каза, че можела да изкара поне още 20 000 км, до ремонт. Има ли смисъл от бърза рейка? и може ли да се намери, или събере цяла рейка за 5 цилиндъра?
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Фобос 1 и настройка на диференциален МАР
Полезна темичка на колеги от ауди форума
http://audibg.com/forum/index.php?showt ... try1765383
Скоро правих подобни модификации и по моя изпарител Стефанели Гео Биг. и най-вече разпробих отвора на клапичката за високото налягане от 4мм. на 5мм. Да видим какъв ще е ефектът. Другото което направих, е да разпробия водните щуцери на около 1,5мм. по-голям диаметър и така да увелича дебита на водата през изпарителя, с цел по-бързо загряване на самия изпарител, и по-рано преминаване на газ при равни други условия. Идеята е зимата да се намалят километрите изминати на бензин...
http://audibg.com/forum/index.php?showt ... try1765383
Скоро правих подобни модификации и по моя изпарител Стефанели Гео Биг. и най-вече разпробих отвора на клапичката за високото налягане от 4мм. на 5мм. Да видим какъв ще е ефектът. Другото което направих, е да разпробия водните щуцери на около 1,5мм. по-голям диаметър и така да увелича дебита на водата през изпарителя, с цел по-бързо загряване на самия изпарител, и по-рано преминаване на газ при равни други условия. Идеята е зимата да се намалят километрите изминати на бензин...
Re: Фобос 1 и настройка на диференциален МАР
Колега, избери си нискоомни бобини и дюзи с разл.диаметър
http://www.fobosgas.com/productv/3834/b ... oumea.html
http://www.fobosgas.com/productv/244/ka ... ktori.html
и дерзай.
На един приятел с BSM купувах преди година 1-омови бобини (жълти на цвят) за Rail-рейка от магазина в Плевен. Старите му бяха по-високоомни (не знам точно колко) и не можеше да си направи хубави настройки (Рено Лагуна 1.8 бензинов моноинжекцион, с ГИ на пропан-бутан). С новите бобини успя да си направи нормални настройки на инжекциона. Управляващите транзистори в газовото ЕКУ издържаха- и още държат
http://www.fobosgas.com/productv/3834/b ... oumea.html
http://www.fobosgas.com/productv/244/ka ... ktori.html
и дерзай.
На един приятел с BSM купувах преди година 1-омови бобини (жълти на цвят) за Rail-рейка от магазина в Плевен. Старите му бяха по-високоомни (не знам точно колко) и не можеше да си направи хубави настройки (Рено Лагуна 1.8 бензинов моноинжекцион, с ГИ на пропан-бутан). С новите бобини успя да си направи нормални настройки на инжекциона. Управляващите транзистори в газовото ЕКУ издържаха- и още държат
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Фобос 1 и настройка на диференциален МАР
Може и да пробвам, с 1,5ом. бобини няма ли да стане? Той Фобос-а си и ма отделни настройки за рейката, типа на бобините, и милисекундите там.
Иначе на празен ход, и когато всичко му е наред бензиновите времена са около 2,40-2,50 мс. Газовите с 3ом. дюзи, 3,2 мс. са около 3,3-3,4мс. Ламбда сондата дава синусоидална графика, и оборотите са стабилни равномерни около 790-810об/мин. След модификацията на изпарителя дебитът се повиши значително, и на празен ход започна да тресе, и да работи неравномерно. Дюзите са 3мм. идват големи. Бензиновите вемена се опитват да паднат и под 2мс.(на моменти съм ги виждал да падат и до 1,4мс., след това стават 0мс.), а газовите под 3мс. и започва едно боричкане. и преобогатяване. Ако задам минимално време 3,2мс. работата някак си се получава, и ламбдасондата работи нормално, но малко понамирисва на неизгоряла газ от ауспуха. Сега купих нови дюзи и ги разпробих на 2,5мм., но още не съм тествал.
Иначе на празен ход, и когато всичко му е наред бензиновите времена са около 2,40-2,50 мс. Газовите с 3ом. дюзи, 3,2 мс. са около 3,3-3,4мс. Ламбда сондата дава синусоидална графика, и оборотите са стабилни равномерни около 790-810об/мин. След модификацията на изпарителя дебитът се повиши значително, и на празен ход започна да тресе, и да работи неравномерно. Дюзите са 3мм. идват големи. Бензиновите вемена се опитват да паднат и под 2мс.(на моменти съм ги виждал да падат и до 1,4мс., след това стават 0мс.), а газовите под 3мс. и започва едно боричкане. и преобогатяване. Ако задам минимално време 3,2мс. работата някак си се получава, и ламбдасондата работи нормално, но малко понамирисва на неизгоряла газ от ауспуха. Сега купих нови дюзи и ги разпробих на 2,5мм., но още не съм тествал.
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: Пет 16 мар 2012 0:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Фобос 1 и настройка на диференциален МАР
2.5 е много , пак няма да имаш празен ход и ще се мъчи да гасне , самите дюзи се разпробиват по схема
за 5 цилиндъра :
2000-2200 кубика - 2 мм
2250-2400 кубика - 2.2 мм
Това имам като информация за 5 цилиндъра ,повече имам за 4 и за 6
дано съм помогнал ... Съшо да те питам газовия клапан директно навит на изпарителя ли е? Или със серпентинка между него ?
за 5 цилиндъра :
2000-2200 кубика - 2 мм
2250-2400 кубика - 2.2 мм
Това имам като информация за 5 цилиндъра ,повече имам за 4 и за 6
дано съм помогнал ... Съшо да те питам газовия клапан директно навит на изпарителя ли е? Или със серпентинка между него ?
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 116 госта