Фобос 1 и настройка на диференциален МАР

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Фобос 1 и настройка на диференциален МАР

Мнениеот KingoftheROAD » Сря 06 юни 2012 6:39


dirtysouth написа: ...Също да те питам газовия клапан директно навит на изпарителя ли е? Или със серпентинка между него ?


Газовия клапан е директно навит на изпарителя, като на снимката. Това има ли значение?

Последна промяна от KingoftheROAD на Пет 08 юни 2012 15:20, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
eurogas
Мнения: 438
Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
Автомобил: Jeep
Двигател: 4.7 V8
Местоположение: София
Контакти:

Re: Фобос 1 и настройка на диференциален МАР

Мнениеот eurogas » Сря 06 юни 2012 18:57


Нещо съм изпуснал на последния семинар на Фобос, откога диаметъра на дюзите се смята по кубатурата на мотора....аз си мислех че конските сили са определящи ??? :да:


husky
Мнения: 63
Регистриран на: Нед 20 ное 2011 14:08
Автомобил:
Двигател:

Re: Фобос 1 и настройка на диференциален МАР

Мнениеот husky » Сря 06 юни 2012 19:55


eurogas написа:Нещо съм изпуснал на последния семинар на Фобос, откога диаметъра на дюзите се смята по кубатурата на мотора....аз си мислех че конските сили са определящи ??? :да:

Тук съм напълно съгласен :D
Именно конските сили са важни при определянето на диаметъра :да:

Но наистина има производители, които дават таблица с описани диаметрите именно по кубатура на двигателя.
Ето пример с таблица, която Италианците ми пратиха преди време (в прикачени)

Това за мен не е много акуратно като се има предвид, че 2000цц турбо ще е с 20-30 % повече мощност от атмосферен еквивалент.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Фобос 1 и настройка на диференциален МАР

Мнениеот KingoftheROAD » Чет 07 юни 2012 13:28


Намалих дюзите на 2,0мм. А колко трябва да бъде делтаР-то?

Настройл съм го на около 1300 милибара на празен ход? Сега съм с комбинирания датчик, с четири жици, и дава само делтаР и температура на газта...


Потребителски аватар
eurogas
Мнения: 438
Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
Автомобил: Jeep
Двигател: 4.7 V8
Местоположение: София
Контакти:

Re: Фобос 1 и настройка на диференциален МАР

Мнениеот eurogas » Пет 08 юни 2012 6:53


1300 делта Р, е чудесно налягане, датчика също ти е отличен, не очаквай чудеса ако сложиш другия интегрален датчик. :да:


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Фобос 1 и настройка на диференциален МАР

Мнениеот KingoftheROAD » Нед 23 юни 2013 23:26


Послени модификации - дюзи 2,2мм. ДелтаР около 1250мб. Толкова го изчисли програмата. Газов клапан на 8мм. тръба, и съотв. тръбата до бутилката сменена също с 8мм. Стария клапан ОМВ на 6мм. тръба се оказа, че има проблеми с дебита. Всъщност старата тръба от бутилката до клапана е дълга около 4,50-4,60м. Може и това да е давало ефект върху падането на налягането в изпарителя.

Последни наблюдения - след ремонт и калибриране на рейката (ход на новите буталца 0,45мм.) се оказа че свещите побеляват. И придръпваше при излизане от ППХ. Вдигнах малко налягането, и придръпването почти изчезна. При напълно загрял двигател - и рязко форсиране, делтаР пада до около 700мб. и при установяване на 3000 об. да речем пак се вдига до около 1100-1200мб. Така се държи в целия диапазон, дори и до прекъсвач на около 5200-5300об. Последното тясно място което още не съм преборил е сондата. В движение се наблюдават такива ефекти - газ на 3/4 или до дъно, набира мудно, връщане малко до около 1/2 и дръпва по-пъргаво. Сам не мога да гледам диагностика и да карам едновременно, и ще трябва да потръся някой за помощ.


emzobg
Мнения: 103
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 18:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Фобос 1 и настройка на диференциален МАР

Мнениеот emzobg » Пон 24 юни 2013 7:51


KingoftheROAD написа: При напълно загрял двигател - и рязко форсиране, делтаР пада до около 700мб. и при установяване на 3000 об. да речем пак се вдига до около 1100-1200мб.

Я директно в коша това стефанели и вземи нещо читаво. На 110 коня кола слагаш 8мм тръба ?


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Фобос 1 и настройка на диференциален МАР

Мнениеот KingoftheROAD » Пон 24 юни 2013 8:30


Под нещо читаво какво се има предвид?

Сега точно и веднага не мога да го хвърля в кофата, че печатницата в избата се развали ;)


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Фобос 1 и настройка на диференциален МАР

Мнениеот KingoftheROAD » Сря 03 юли 2013 13:18


Наблюдения след диагностика на фобоса (най-после успях да му бръкна в мозъка :mhihi )- при рязко изрязване на място до ограничител налягането на газта пада от 1200мб делтаР до около 700мб делтаР. След установяване на оборотите на максималните в ограничител или да речем 3000об./мин. налягането пак се вдига до около 1100мб. делтаР. При по-ниски стойности на делтаР тези ефекти са по-слаби, а при 1200-1300 делтаР са по-силно изразени. Изпарителя е леко моднат, за по-голям дебит, но явно пак нещо не му достига. Газовия клапан и тръбътъ до бутилката са сменени с такива за 8мм. Клапанът е специално за по-мощни изпарители, и съм го разглобявал да го разгледам - всичко вътре е фабрично разпробито на 5мм. Дюзите са 2,2мм, рейката е Рейл IG1 3 ома, ход - 0,45мм., сменени буталца преди около месец, и калибровка на 0,45. Движока е 2500см3, 5 цилиндъра, 81кВт - 110 катъра. Инжекциона е фулгруп. Няма адаптации. Някакви идеи?

Прилагам снимка на газовия клапан
Прикачени файлове
DSCN1442-1.jpg


Потребителски аватар
don_pepone
Мнения: 71
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Re: Фобос 1 и настройка на диференциален МАР

Мнениеот don_pepone » Съб 06 юли 2013 23:08


Доста интересно. Аз имам подобен проблем с моят Фобос1, така и неможаха да ми насторят ГИ-то така че да не шашка бензиновот ЕКУ. Като ми обърне на газ и ламбдата забива на 750мв и бензиновото ЕКУ записва грешка при ламбда адаптация от което сутрин като запаля и колата тресе и няма мощност,дори леко пука в колектора (всмукателният). Та и при мен има този момент с преобогатяването,особенно на празен ход и колкото и да намаляме времената на газовите инжектори това си седи така. Колата е 2500кубика 165 коня 6 цилиндъра, със същият комбиниран мап съм като колегата , а дюзите са мисля на 2мм. Изпарителят ми е някъв Мимгаз за който не съм чул нищо добро, а оборотите се следят от 1-ви инжектор,за което ми казаха че нее много добре понеже при ППХ газовата не знае на колко оорота е мотора и при подаване на газ и преминаване в обороти от ППХ има медно леко приритване.


Потребителски аватар
eurogas
Мнения: 438
Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
Автомобил: Jeep
Двигател: 4.7 V8
Местоположение: София
Контакти:

Re: Фобос 1 и настройка на диференциален МАР

Мнениеот eurogas » Съб 06 юли 2013 23:55


[quote="KingoftheROAD" ....при рязко изрязване на място до ограничител налягането на газта пада от 1200мб делтаР до около 700мб делтаР. Някакви идеи?

[/quote]

Гледам как си губиш времето напоследък, това падане в налягането не е нормално, всичко под 1000 говори за проблем, за 110 коня небива да има толкова голям пропадък, по-дебелата тръба и клапан бяха напълно излишни, с нея само маскираш проблема, първия студ и истината ще лъсне.

Или оправяш изпарителя, ако неможеш сам търси помощ, или го сменяш, едно Томасето Аляска ще ти реши всички проблеми, аз работя предимно с такива от 6 години, много са сполучливи.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Фобос 1 и настройка на диференциален МАР

Мнениеот KingoftheROAD » Сря 10 юли 2013 7:36


Добре де, аз не съм професионален газаджия или сервизаджия. Хляба си изкарвам в друга област. Благодаря за помощта, ще имам предвид. :beer

Искам да изкажа големи благодарности на колегата muns61 :th_up :beer


Потребителски аватар
don_pepone
Мнения: 71
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Re: Фобос 1 и настройка на диференциален МАР

Мнениеот don_pepone » Чет 11 юли 2013 21:51


Пичове,след като намерих схемата за кабел за диагностика на фобос се зачудих как може "оригиналният " кабелда струва 80лв след като компонентите за направта са около 10-15лв. Както и да е... излезе ми само един проблем- немога да намеря буксата, която е за включване към самото газово (тази с четирите пина), някой ако има идея да сподели :)


jijane
Мнения: 421
Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
Автомобил: Караше Honda Civic
Двигател: D14Z4 1998
Местоположение: Пловдив

Re: Фобос 1 и настройка на диференциален МАР

Мнениеот jijane » Пет 12 юли 2013 8:31


Моята съм е купил от тука
http://tpetrov.com/search.php?s=seal


Потребителски аватар
don_pepone
Мнения: 71
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Re: Фобос 1 и настройка на диференциален МАР

Мнениеот don_pepone » Вто 16 юли 2013 6:09





Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта