Предварение на ABS двигател

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
IvoG
Мнения: 861
Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
Автомобил: Golf III
Двигател: 2.0 AGG
Местоположение: София

Мнениеот IvoG » Сря 27 дек 2006 19:55


Сигурен ли си че не е оптична измама, защото ако всичко е ок технически и физически ми се струва невъзможно :roll:




ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Сря 27 дек 2006 20:05


ами не е оптическа измама защото видимо се мести белега - аз затова питах от какво се определя предварението - иначе оборотите са идеални - констатнтни 900 а белега играе леко :cry: - е може да мърдат леко оборотите но не е доловимо.


Потребителски аватар
IvoG
Мнения: 861
Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
Автомобил: Golf III
Двигател: 2.0 AGG
Местоположение: София

Мнениеот IvoG » Сря 27 дек 2006 22:27


Еми нали се взима сигнал за импулс на стобускопа от положението на вала(при теб май е от коляновия) и в този момент светва и се засича белега на шайбата с някой от белезите на блока. За да ти се разминава или трябва да се мърда делкото или да се получава неверен сигнал.

Така мисля :roll: ама нека майстор да се изкаже.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Чет 28 дек 2006 13:24


вероятно имаш право.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 29 дек 2006 14:42


Може и да си прав че не трябва да се вади куплунга, порових из документацията за моно-мотроник и наистина не пише такова нещо. Нещо друго съм гледал.

Направих си и експеримент току що - действително няма промяна в ъгъла при вадене на куплунга. Обаче при мен и оборотите не се менят.

Между другото и при мен на моменти "подскача" напред белега. Мислех си че е дефект на стробоскопа ми (самоделка е), но явно не е. Така че вероятно не е било оптическа измама при теб. :-)

Това е интересно. Няма как да е фалшиво ако стробоскопа е наред.
Може би ECU-то си прави някакви експерименти от време на време?

При мен е случайно (не е ритмично) и е винаги напред (увеличаване на ъгъла), никога назад, и е винаги само един такт - никога не се задържа в това положение.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пет 29 дек 2006 20:17


ами и с моя и с качествен стробоскоп го гледах - променя ама играе напред и назад - не остава в това положение, но е винаги така. Вероятно от ламбда сондата при бедна и богата смес, знам ли, ама при по-голямо предварение оборотите бавно ми падат.


Потребителски аватар
IvoG
Мнения: 861
Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
Автомобил: Golf III
Двигател: 2.0 AGG
Местоположение: София

Мнениеот IvoG » Пет 29 дек 2006 23:01


Ами това разминаване може да идва от компа който променя предварението т.е. искрата и стробускопа светва в друг момент и белезите не съвпадат.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Съб 30 дек 2006 8:23


амо не трябва ли на празен ход да е константно :shock


Потребителски аватар
IvoG
Мнения: 861
Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
Автомобил: Golf III
Двигател: 2.0 AGG
Местоположение: София

Мнениеот IvoG » Сря 03 яну 2007 19:41


ivo123 написа:амо не трябва ли на празен ход да е константно :shock


знам ли :roll:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 04 яну 2007 10:36


Абе то моно-мотроника би трябвало да може чрез предварението да си коригира оборотите на ПХ ама не е логично да е така "на импулси".

Чудя се дали не е от старите ни датчици на Хол? иво123, твоя беше ли го сменявал? При мен всичко останало е ново, само датчика на Хол е стар.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Чет 04 яну 2007 12:56


не съм го сменял а и имам проблем на средни обороти - припатква в ауспуха /все едно е на закъснение и при по-голямо предварение повече патка и тресе/ и се чудя дали не е от делко нещо - и на газ и на бензин е така и с друг компа пак така.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 04 яну 2007 14:06


Мисля някой ден да пробвам паралелно със стробоскоп + осцилограф на датчика на хол, да видя да не би това "подскачане" да идва от датчика. Ама не знам кога ще имам време -няма да е скоро. :-(


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Чет 04 яну 2007 14:11


Motronic със сигурност пипа предварението на празен ход :!:
Щом наблюдавате подобни "аномалии", сигурно и при Mono-Motronic е така. Още повече, че и при Mono-Motronic съществува процедура за "връзване" на ECU-то, но тя не е свързана с охл. датчик - той играе при някои Digifant.
Тука чета в едно ръководство, че процедурата при Mono-Motronic е следната:
- ECU с 35 крачета - прави се мост между диагностичния извод и маса;
- ECU с 45 крачета - само с кодочетец.
Без вкарването на ECU в режим на сервизни настройки не е възможна коректна настройка на базовото предварение.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 04 яну 2007 14:27


Това с диагностичния извод при мен ще е лесно (имам бутон вързан на него). Моя е 35-ица. Може да пробвам довечера.
А кога да се даде на маса - когато и да е, или още преди палене?


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Чет 04 яну 2007 14:51


Незнам дали има значение, но аз бих го направил така:
1. Подгрявам до работна температура
2. Гася и свързвам моста
3. Запалвам и оставям да се успокоят оборотите на ПХ
4. Регулирам каквото трябва
5. Гася и махам моста
6. Паля отново (дали :lol: ) и проверявам какви съм ги свършил



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта