Предварение на ABS двигател
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
"усмотрение на база кое? датчици, обороти, отворена дроселна клапа?????"
Ами 100% точен отговор на тоз въпрос не съм намерил досега, макар да съм поизчел доста.
Общо взето, със сигурност се гледат оборотите, дросела и температурата на двигателя. Също така, промяната на ъгъла на запалване се използва и за поддържане на оборотите на ПХ (в добавка към двигателчето).
Повечето бумаги твърдят че се гледа и температурата на входящия въздух, както и скоростта на натискане/отпускане на газта, че дори и ламбдата.
Възможно е да е така, тъй като след като информацията от датчиците така или иначе е налице, на разработчите на софтуера нищо не им коства да я ползват изцяло, дори и значението на някой от параметрите за ъгъла за изпреварване да е минимално.
Срещал съм и твърдения че има и елемент на "самообучение" по отношение на ъгъла на запалване. Малко е съмнително (няма knock сензор), но може пък да има начин да става. По-вероятно ми се вижда да се има предвид поддържането на оборотите на ПХ чрез промяна на ъгъла на запалване.
Между другото, аз имах подобен на твоя проблем (необясними прекъсвания при средни обороти), който след като смених цялата запалителна уредба вкл. бобината се оказа че е от 1 зъб грешка в зацепването.
И се оказа че RP-тата от 91г са в 2 варианта - при някой (моя) първи цилиндър е вляво на делкото, при други вдясно, което вероятно е било причина за грешката - който е сменял ремък преди мен се е опитвал да го "направи" с 1-ви цилиндър вдясно, не че не може да стане, но поради липса на белег в този случай, и вероятно липса на стробоскоп е сбъркал леко
Ами 100% точен отговор на тоз въпрос не съм намерил досега, макар да съм поизчел доста.
Общо взето, със сигурност се гледат оборотите, дросела и температурата на двигателя. Също така, промяната на ъгъла на запалване се използва и за поддържане на оборотите на ПХ (в добавка към двигателчето).
Повечето бумаги твърдят че се гледа и температурата на входящия въздух, както и скоростта на натискане/отпускане на газта, че дори и ламбдата.
Възможно е да е така, тъй като след като информацията от датчиците така или иначе е налице, на разработчите на софтуера нищо не им коства да я ползват изцяло, дори и значението на някой от параметрите за ъгъла за изпреварване да е минимално.
Срещал съм и твърдения че има и елемент на "самообучение" по отношение на ъгъла на запалване. Малко е съмнително (няма knock сензор), но може пък да има начин да става. По-вероятно ми се вижда да се има предвид поддържането на оборотите на ПХ чрез промяна на ъгъла на запалване.
Между другото, аз имах подобен на твоя проблем (необясними прекъсвания при средни обороти), който след като смених цялата запалителна уредба вкл. бобината се оказа че е от 1 зъб грешка в зацепването.
И се оказа че RP-тата от 91г са в 2 варианта - при някой (моя) първи цилиндър е вляво на делкото, при други вдясно, което вероятно е било причина за грешката - който е сменял ремък преди мен се е опитвал да го "направи" с 1-ви цилиндър вдясно, не че не може да стане, но поради липса на белег в този случай, и вероятно липса на стробоскоп е сбъркал леко
- IVD
- Мнения: 352
- Регистриран на: Съб 12 мар 2005 16:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
vasstop написа:IVD написа:А как се дава предварение на ABS мотор? Чух нещо за датчици по коляновия вал? Някой специалист може ли да даде мение?
Върти се делкото.
Това въртене съпроводено ли е с пипане по компютъра? Обясняваха ми че трябвало да се блокира нещо си по комп-а и тогава да се върти!
Извинявам се ако пиша глупости!!!
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
psstv18rp написа:Трябва да се разкачи температурния датчик (синия) докато се действа със стробоскопа. Така ECUто знае да не добавя "от себе си" предварение.
сигурен ли си в това?
Пиам защото принципно не виждам на празен ход някаква промяна със и без температурен датчик на загряла кола поне при мене, а и белега си стои на едно и също място.
Включвам се,защото преди известно време и аз си играх с делкото-на бензин чукаше аванса при ускорение с повече газ-при въртене на делкото оборотите на празен ход се променяха за секунди и се връщаха,но при форсиране на празен ход положението на делкото имаше значение.Като откача температурния датчик за секунди колата се опитва да изгасне и след малко поема пак,а като карам без температурен датчик държи високи обороти-1500-2000.Лично аз си нагласих делкото на бензин така,че да се форсира супер на място и при ускоряване да не чувам аванс,щото на бензин няма възможност за никакви настроики,а на газ мога да си регулирам и оборотите на празен ход и колко да ми върви колата,а зимата се кара повечко на бензин.Не виждам смисъл да регулираш делкото при откачен температурен датчик,точно обратното!
- IVD
- Мнения: 352
- Регистриран на: Съб 12 мар 2005 16:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Жоро написа:Включвам се,защото преди известно време и аз си играх с делкото-на бензин чукаше аванса при ускорение с повече газ-при въртене на делкото оборотите на празен ход се променяха за секунди и се връщаха,но при форсиране на празен ход положението на делкото имаше значение.Като откача температурния датчик за секунди колата се опитва да изгасне и след малко поема пак,а като карам без температурен датчик държи високи обороти-1500-2000.Лично аз си нагласих делкото на бензин така,че да се форсира супер на място и при ускоряване да не чувам аванс,щото на бензин няма възможност за никакви настроики,а на газ мога да си регулирам и оборотите на празен ход и колко да ми върви колата,а зимата се кара повечко на бензин.Не виждам смисъл да регулираш делкото при откачен температурен датчик,точно обратното!
Колега на ABD си му въртяхме делкото без да пипаме никакви датчици. Нагласиха ми първо бензина, а после доколкото разбрах и направиха седем градуса аванса като за предимно каране на газ. Нищо не се чува да чука а колицата си върви доста добре за 1.4 на газ.
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
ами забелязах че при не добре затоплен мотор - примерно 80 градуса като откача синия датчик и се вдигат оборотите на 1100-1200. По този начин ако направя центровка 6 градуса, като сложа датчика и измеря ще отиде на закъснение. А по книгите пише ама за 2Е мотора, за нашите по принцип го дават чрез ВАГ Тулс да се мине в базов режим и тогава да се направи ъгъла 6 градуса при загрят мотор /ама едва ли някой си прави центровка по този начин /
Между другото забелязвам че белега ми се мести, незнам дали е нормално - примерно на 6 градуса, но не е стабилен а играе 4 - 7 и т.н.?
Между другото забелязвам че белега ми се мести, незнам дали е нормално - примерно на 6 градуса, но не е стабилен а играе 4 - 7 и т.н.?
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 131 госта