това живо ме интересува. Споделете моля дали има някакъв напредък. И другото мост между К и L линията ли? Че не вдявам много как трябва да стане
Прощавайте за ламерския въпрос
Предварение на ABS двигател
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Колеги, пробвах днес, но много набързо. Изглежда има ефект (моста на диагностичния извод).
Тествах по начина подсказан от stil - на загряла кола омасих извода (аз си имам бутонче за целта и просто го натиснах с тежест), запалих и тогава гледах.
"Подскачането" на белега сякаш изчезна в този режим, но трябва да пробвам пак без да бързам толкова.
Иначе самото предварение си остана същото. Интересното е че след като угасих, махнах "моста" и пак запалих със стробоскопа явно се видя как ECUто си търси оптимален ъгъл - белега се движеше ту напред ту назад, на тласъци, явно целенасочено. Нямах време да го чакам да видя къде ще се спре. Явно тази процедура с диагностичния извод го кара да се пренастрои. Имайки предвид ниската честота с която се появяваха тези промени допускам че ECUто гледа ламбдата, т.е. всичко трябва да се прави на бензин и на загряла кола.
Иначе за това как се прави "омасяването" - не са пред мен схемите, но под калъфа на скоростния лост са 2 куплунга с по 2 пера, диагностичния извод мисля че беше горното перо на десния куплунг. Той е и извод за лампа "check endgine", с активно ниско ниво. На другия куплунг са +12V и маса, подозирам че колегата дето "едва не се е запалил" е омасил именно тези +12В Ще погледна схемата (в колата ми е) и ще пиша как е със сигурност по късно.
Тествах по начина подсказан от stil - на загряла кола омасих извода (аз си имам бутонче за целта и просто го натиснах с тежест), запалих и тогава гледах.
"Подскачането" на белега сякаш изчезна в този режим, но трябва да пробвам пак без да бързам толкова.
Иначе самото предварение си остана същото. Интересното е че след като угасих, махнах "моста" и пак запалих със стробоскопа явно се видя как ECUто си търси оптимален ъгъл - белега се движеше ту напред ту назад, на тласъци, явно целенасочено. Нямах време да го чакам да видя къде ще се спре. Явно тази процедура с диагностичния извод го кара да се пренастрои. Имайки предвид ниската честота с която се появяваха тези промени допускам че ECUто гледа ламбдата, т.е. всичко трябва да се прави на бензин и на загряла кола.
Иначе за това как се прави "омасяването" - не са пред мен схемите, но под калъфа на скоростния лост са 2 куплунга с по 2 пера, диагностичния извод мисля че беше горното перо на десния куплунг. Той е и извод за лампа "check endgine", с активно ниско ниво. На другия куплунг са +12V и маса, подозирам че колегата дето "едва не се е запалил" е омасил именно тези +12В Ще погледна схемата (в колата ми е) и ще пиша как е със сигурност по късно.
- IVD
- Мнения: 352
- Регистриран на: Съб 12 мар 2005 16:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
stil написа:Motronic със сигурност пипа предварението на празен ход
Щом наблюдавате подобни "аномалии", сигурно и при Mono-Motronic е така. Още повече, че и при Mono-Motronic съществува процедура за "връзване" на ECU-то, но тя не е свързана с охл. датчик - той играе при някои Digifant.
Тука чета в едно ръководство, че процедурата при Mono-Motronic е следната:
- ECU с 35 крачета - прави се мост между диагностичния извод и маса;
- ECU с 45 крачета - само с кодочетец.
Без вкарването на ECU в режим на сервизни настройки не е възможна коректна настройка на базовото предварение.
Колега как можем да се сдобием с това ръководство!?
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
- Автомобил: VW Polo 1991
- Двигател: NZ
- Местоположение: София
Sunny написа:Това е за моно-жетроника на RP-то. Навремето го пробвах, след като бях чел някъде при братушките, че и за моно-мотроника на ABS става и за малко да се подпаля
В ранните версии на Mono-Jetronic доколкото ми е известно диагностичният куплунг е бил един 1-пинов. Затова там нещата са по-прости. Но в по-късните версии се използват два 2-пинови куплунга както е при Mono-Motronic и ресетването, мисля че става абсолютно по същия начин. Друг е въпросът какво точно е замасявано при теб…
Схемата е следната:
ЧЕРВЕНИЯТ извод (1L) от КАФЯВИЯ куплунг е диагностичният. Черният е 12V, както спомена колегата по-горе.
IVD написа:Колега как можем да се сдобием с това ръководство!?
Ръководството е Haynes Automotive Diagnostic Fault Codes Manual. Мога да го кача нейде, но копието е 16MB и с отвратително качество (едвам се чете).
Всъщност, влизането в режим на сервизни настройки е дефакто влизане в режим на четене на т. нар. “мигащи” диагностични кодове и е описано подробно в AutoDATA. Между другото сега видях, че за ABS на Passat, там е отбелязано, че подобно ресетване (L на маса) е възможно и за някой 45-пин ECU-та монтирани до 10.1993.
А… чак сега видях, че пиша в “Газови”. Абе не ги мъчете колиците с тези газови. Маповете, от които ECU-то чете, какво трябва да бъде предварението са оптимизирани за бензи-и-и-и-н.
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Може би наистина са базови, поне докато стои окъсено. Но си трябва по-сериозно експериментиране. Не мисля че всичко се ресетва, това определено не е еквивалентно на изключване на акумулатора, защото не усетих никаква промяна след това, а след пълен ресет се усеща поне малко в първите км.
Иначе ако при работещ двигател го окъсиш за 5 сек и после го пуснеш, влизаш в режим на четене на последната запаметена грешка чрез блинк-код. В този случай на диагностичния извод (въпросния Л) излизат импулси с ниско ниво, и може да ги броиш със светодиод+резистор вързани към +12 на другия куплунг.
Сега се сещам, че май това беше разликата - ако окъсяването е направено *преди* даване на контакт се ресетва (и се трие последната грешка), а ако е *след* контакт - се влиза в режим на блинк-диагностика.
Иначе ако при работещ двигател го окъсиш за 5 сек и после го пуснеш, влизаш в режим на четене на последната запаметена грешка чрез блинк-код. В този случай на диагностичния извод (въпросния Л) излизат импулси с ниско ниво, и може да ги броиш със светодиод+резистор вързани към +12 на другия куплунг.
Сега се сещам, че май това беше разликата - ако окъсяването е направено *преди* даване на контакт се ресетва (и се трие последната грешка), а ако е *след* контакт - се влиза в режим на блинк-диагностика.
- lubecku
- Мнения: 393
- Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
- Автомобил: mk3
- Двигател: ABF
- Местоположение: sofiq bulgaria
- Контакти:
Re: Предварение на ABS двигател
Последният постинг на 100% верен ли е ?
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Предварение на ABS двигател
Темата е дърта та дърта но ще споделя моите наблюдения при моята кола. Да уточня че мотора е АБС има газ и не е скопена. При по- голямо предварение върви по-добре но при натоварване на мотора на ниски обороти и голямо натоварване (качване на баири- започва да загрява и се появяват детонации). При по-малко предварение губи добрата работа на високи обороти примерно на магистрала и пак почва да грее. Говоря за лятно време с високи външни температури. Разбира се и с уговорката че колата няма проблеми с охлаждането. Затова аз я настройвам с максимално предварение но без да чука аванса при натоварване. Да кажа че имам стробоскоп, но не го ползвам. Специално моята не работи добре със заводски настройки или по-конкретно работи по-добре с по-голямо предварение.
- lubecku
- Мнения: 393
- Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
- Автомобил: mk3
- Двигател: ABF
- Местоположение: sofiq bulgaria
- Контакти:
Re: Предварение на ABS двигател
и аз съм на същото мнение ,но преди да пипаш делкото занимаваш ли се с куплунзи на контролера и т.н. или просто нагласяш делкото и откачаш акомулатора , на сутринта паля на бенз чакам перката гася пак паля и тръгвам, докато стигне до перка работи на около 2000 оборота , после при изключването на перката гася и пак паля оборотите са си ОК ,но при следващото гасене и запалване отново държи около 1100 1200 оборота.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Предварение на ABS двигател
не нищо не окъсявам колегите казват че имало смисъл окъсяването ако настройваш със стробоскоп да не мърда беляга нагоре наголу..... веднъж се пробвах за идеята с окъсване да правя центровка със стробоскоп ама не видях никаква ралзика с окъсяване и без ...белега пак си подскачаше...възможно е да не съм правил нещо като хората но не съм задълбавал....центровка правя на ухо и опитно я докавам....давам по малко предварение докато почне да тропа аванса и връщам малко...ако на някое изкачване се появят детонации спирам и с връшам малко ощемалко аванса докато изчезнат аванса....така я настройвам ....
това сс оборотите и перката не ми е ясно...но моя компютър след всяко откачане на акумулатора докато загрее държи едни 1800-2000оборота...докато си събере инфото..затова за мен ресет релето на компа за чистене на грешки не е оферта....
това сс оборотите и перката не ми е ясно...но моя компютър след всяко откачане на акумулатора докато загрее държи едни 1800-2000оборота...докато си събере инфото..затова за мен ресет релето на компа за чистене на грешки не е оферта....
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 135 госта