Плочка за 1.8 ABS 90 коня

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
bobigenchev
Мнения: 127
Регистриран на: Пет 25 юли 2008 17:47
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 1.8T AWT
Местоположение: София

Плочка за 1.8 ABS 90 коня

Мнениеот bobigenchev » Чет 15 дек 2011 12:22


Здравейте колеги! В момента съм с плочка 35мм, а газта влиза само от едно място като от страни не е с дупчици, а е един голям прорез точно под дифузьора. Горе на отвора на дюзата също като, че ли имам набит един алуминиев пръстен /мисля, че преди да сложа газова го нямаше/. Въпроса ми е добра ли е тази плочка с този пръстен на дюзата и как мога най-добре да постигна ефекта на тръба на Вентури. В момента разхода мисля, че ми е приличен 7,2-8,2 на вън и около 12 градско. В градски условия колата се държи добре, но при изпреварвания е малко тромава. Мога ли да направя още някакви подобрения относно смесообразуването, и дали ще има ефект за този мотор ако сложа ТАП. Също така в момента не знам дали газаджията при монтажа на газовата е пипал центровката, и дали я е вкарвал в авариен режим ако съответно я е пипал. За информация газовата ми е Ловато. Очаквам коментарите на тези, които са експериментирали с този мотор.
Благодаря.......




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19111
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Плочка за 1.8 ABS 90 коня

Мнениеот stefan4o » Чет 15 дек 2011 12:31


Ето ти темата по въпроса с дифузьора:
viewtopic.php?f=22&t=279813
Моето лично мнение е, че за тоя двигател 35мм са много. Един от хората, до които се допитах кара същия двигател с плочка с дифузер 28мм. По-добър разход едва ли ще постигнеш, особено ако не си от пестеливите шофери, но поне динамиката ти ще живне осезаемо там, където наистина трябва да я усетиш - оборотите от 2500 до към 4500. Освен това ми се струва, че плочките, дето ги продават по магазините са по-скоро съобразени с това, колата да не си промени особено вървежа на бензин, отколкото да оптимизира този на газта, но пак казвам, това са ми личните впечатления, просто се правят като на матрица без значение характеристиката на двигателят и кривата му на върт.момент.
За предварението - колкото повече, толкоз по-добре, но все пак е добре на бензин да не чуваш "аванса"


Потребителски аватар
bobigenchev
Мнения: 127
Регистриран на: Пет 25 юли 2008 17:47
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 1.8T AWT
Местоположение: София

Re: Плочка за 1.8 ABS 90 коня

Мнениеот bobigenchev » Чет 15 дек 2011 13:19


Мислиш ли, че с дифузьор 28мм. и този пръстен, който е набит на горната част на моното и допълнително стеснява отвора за притока на въздух / предполагам за това е сложен / ще имам положителен ефект? Относно разхода на гориво мисля, че е добър но наистина въпроса е как да подобря максимално динамиката на автомобила.А по въпроса за ТАП какво мислиш, ще има файда дето се вика. Аз мисля, че от него ще мога да наглася центровката на колата относно газ и да запазя седемте срадуса предварение за бензин.Само не съм наясно с колко градуса мога да пипам предварението с този ТАП.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19111
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Плочка за 1.8 ABS 90 коня

Мнениеот stefan4o » Чет 15 дек 2011 13:27


Не си дал снимка, за да видя за какво иде реч за тоя пръстен, който ми описваш.
По въпроса за ТАП - на хартия нещата изглеждат супер, при запалване не ти мести предварението (при палене е по-добре да е около 0 градуса), при определени обороти ти качва над стандартното някакви градуси, според зависи как си го настроил, след определени обороти, мисля 4500 ти премахва предварението с цел колата да върви по-добре в по-високите режими на оборотите. Поне такива спомени имам от едно пдф-че, което четох. Ако всичко това е така и работи добре аз лично бих пробвал. Но, разбира се, има и недостатък - нужно е да се пререже проводник, който праща сигнал от датчика на хол към комутатора/ЕКУ-то и по тоя начин измества градусите на подаването на искрата в цилиндъра. Намесата по запалителната система предполага евентуални бъдещи проблеми. Не знам как си с електротехниката, но всяка една връзка,снадка, спойка е потенциален проблем, който е възможно да се прояви (или да не се) в бъдеще.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Плочка за 1.8 ABS 90 коня

Мнениеот muns61 » Чет 15 дек 2011 13:29


На мотор с въртящо делко не му трябва ТАП. Само центровка на запалването.


Потребителски аватар
bobigenchev
Мнения: 127
Регистриран на: Пет 25 юли 2008 17:47
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 1.8T AWT
Местоположение: София

Re: Плочка за 1.8 ABS 90 коня

Мнениеот bobigenchev » Чет 15 дек 2011 13:53


Снимка не мога да ти кача в момента. Представи си втулка, която е набита в отвора, който е под дюзата като е със заоблени краища. Представи си все едно О пръстен, който е сложен и дефакто намалява диаметъра на отвора под самата дюза. Относно предварението на делкото - колко градуса бихте ме посъветвали да бъде.


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Плочка за 1.8 ABS 90 коня

Мнениеот agent_kowalski » Чет 15 дек 2011 16:29


Къде са ти слагали газта в София?


Потребителски аватар
bobigenchev
Мнения: 127
Регистриран на: Пет 25 юли 2008 17:47
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 1.8T AWT
Местоположение: София

Re: Плочка за 1.8 ABS 90 коня

Мнениеот bobigenchev » Чет 15 дек 2011 16:36


В сервиза срещу Адашите в Люлин. Васко мисля, че се казваше момчето.


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Плочка за 1.8 ABS 90 коня

Мнениеот agent_kowalski » Чет 15 дек 2011 16:41


Не ги знам тези момчета.По принцип повечето газаджии не си играят с центровка на делко и подобни при монтаж на подобни двигатели.Като цяло извънградския разход ти е добър.Карал съм абс на пасат и градско и 10 ми е харчел.Сега stefan4о ще ме заяде,ама факт :D
Ако в София караш на кратки разстояния и не ти загрява колата сега зимата 12 е добре,ако караш на по-дълго и не ръчкаш колата може да падне малко разхода :)
Разбира се при положение че мотора ти е наред-филтри,свещи,кабели,центровка.
В този ред на мисли според мен не пипай нищо по плочки и работи.Като цяло звучат добре нещата,може би малко центровка иска още и така.Нормално е колата да не е същата като на бензин,но абс в купе на голф е супер и не вярвам да изпитваш дискомфорт дори при изпреварване.


Потребителски аватар
bobigenchev
Мнения: 127
Регистриран на: Пет 25 юли 2008 17:47
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 1.8T AWT
Местоположение: София

Re: Плочка за 1.8 ABS 90 коня

Мнениеот bobigenchev » Чет 15 дек 2011 16:54


Не знам! Възможно е и да е нещо от самата газ, защото когато зареждам от Газ лоджистик ми се струва, че колата върви по - добре. Дори преди седмица, когато пътувах до Русе при изпреварвания толкова добре набираше, че си мислех че карам на бензин, обаче на връщане беше трагедия мотора само бучеше без да върви. Имам още малко от тази газ и ще си заредя от Газ лоджистик. След това ще преценя дали е било от газта. Освен да пипна малко центровката и да видим после как ще бъде.


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Плочка за 1.8 ABS 90 коня

Мнениеот agent_kowalski » Чет 15 дек 2011 16:59


В Русе зареждай на шела на изхода за София.На екото често лъжат,а на лукойл газта там е смрад.
Отиди иначе някъде където има стенд.Първо да ти видят центровката на делкото,после да ти пипнат малко сместа от болта на изпарителя да стане като хората.Така или иначе ще си играят ще ти направят и една центровка на бензин и ще ти зачистят дюзите на моното.
Ако си със стари свещи и въздушен филтър сменяш и тях.Поглеждаш палец на делко и капачка да не за много нагоряли.Филтъра задължително смени,ако е стар.Другите работи пак влиаят,но за да се спъне коалта драстично и да се усети много разхода трябва да са наистина в окаяно състояние.
Успех :да:


Потребителски аватар
bobigenchev
Мнения: 127
Регистриран на: Пет 25 юли 2008 17:47
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 1.8T AWT
Местоположение: София

Re: Плочка за 1.8 ABS 90 коня

Мнениеот bobigenchev » Чет 15 дек 2011 17:12


Свещите са на около 10 000км. въздушния филтър на 6-7 000км. а нагара по капачката и палеца редовно ги зачиствам. Предполагам, че това спъване на колата се е получило от кофти газ. Но все пак мислиш ли, че ако опитам с плочка с дифузьор 26мм. ще се подобри динамиката на колата.


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Плочка за 1.8 ABS 90 коня

Мнениеот agent_kowalski » Чет 15 дек 2011 19:15


Смени филтъра въздушния.На газ за да не усещаш разлика горе долу на 5000 се сменя.Така казват всички,но и съм се убедил от опит че е така.Сега зимата като не е сухо и прашно изкарва и повече,но един филтър за голф2 е 6лв така че го сменям и не го жаля.
За плочките и дифузьорите се консултирай със stefan4о,той експериментира много с тези неща и чете и смята по разни формули,аз не съм се занимавал и не считам че лично аз имам нужда.
Като цяло според мен не можеш да докараш доволен вървеж и доволен разход.Стефанчо много сме говорили и спорили с него.И двамата караме 1.6 карбуратор.Той примерно мисля че беше казал за разход от 8,5 извънградско ,което на бензин трябва да даде малко над 7.Тоест не можеш да запазиш почти бензиновия разход и да не чувстваш разлика във вървежа каквито и плочки и работи да правиш.Аз съм решил че разхода ми е по-важен и колата ми е малко по-спъната от на бензин.Понеже беше споменал Русе примерно последния път като пътувах натам бързах повечко и стигнах с 28 литра точно.Карал съм 120 почти навсякъде с доста изпреварвания където съм цедил оборотомера до край(през Търново минах).В смисъл коалта си върви спокойно,нищо че на бензин върви повече.
Аз те съветвам да си направиш по-скопена настройка защото си с 1.8 който се супер за купето на голф3.Ако не си супер спортно настроен мисля че няма да имаш проблеми.
Ако ти се прежалват 40лв мога да ти кажа при кой да отидеш да ти настрои колата на стенд.Всичко газ+бензин+чистене на моното ако имаш нужда,делкото абе всичко.Малко ти е далече от Люлин в Дружба е сервиза.
Също Люси от форума може да ти направи хубава центровка.Той малко се мръщи на газови и не знам дали се занимава да настройва ,но друго по двигателя ще ти направи.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19111
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Плочка за 1.8 ABS 90 коня

Мнениеот stefan4o » Чет 15 дек 2011 19:49


bobigenchev написа:Свещите са на около 10 000км. въздушния филтър на 6-7 000км. а нагара по капачката и палеца редовно ги зачиствам. Предполагам, че това спъване на колата се е получило от кофти газ. Но все пак мислиш ли, че ако опитам с плочка с дифузьор 26мм. ще се подобри динамиката на колата.

Динамиката, колега, е много субективно нещо. Аз смятам, че с моя дифузьор съм постигнал завидна като за ЛПГ динамика. Но аз го казвам въз основа на лично моите експерименти с плочката и настройките на газта. Предполагам тоя фланец, който е набит преди плочката е именно с такава цел. Да ограничава въздушния поток респ. да прави по-добър вакуум в поддроселното пространство. Ефектът е подобен на тоя, който се постига с плочка и по-малък дифузьор на нея. По принцип за дадена мощност дават, че има горна и долна граница на отвора на плочката. Долната, доколкото зная, се ползва за по-нисък разход и съответно за по-добра динамика в ниски и средни обороти. Горната - обратно. Да речем при моя мотор долната е 26, горната мисля беше 30 или 32, не си спомням. Определено с 32 нещата не бяха ОК, освен, че максималната ми скорост беше с 5км/ч по-висока (160км/ч по спидометър), което не ме топли особено, като се има предвид почти скопената динамика. За автомобили с въртящ момент по-скоро в ниския диапазон според мен е желателно да се ползва плочка с малък отвор, тъй като той дава необходимия респонс на мембраните на изпарителя (които работят с вакуум) и респ. на колата. И обратно - при по-"форсирани" двигатели предполагам, че по-добър ефект би имало от по-голям дифузьор, но за съжаление не съм експериментирал с такъв мотор, за да кажа дали предположенията ми са верни, тъй като се базират само на прочетено от различни източници.
Т.е. ако имаме двигател 1.6 75 к.с., който ги развива при 5000 об/мин, съответно с макс.върт.момент, който е на 2800 об/мин и такъв, който примерно е 1.2л. 75 к.с., но ги развива при 6800 об/мин, съответно макс.в.момент му е при 4200 об/мин, то при първият според мен е редно да се сложи дифузер 26мм, а при вторият - 30мм.
Има и друг метод, който се базира на заводските размери на дросела/колектора, на чиято основа се пресмята отвора на плочката за газта, според зависи къде е монтирана тя. Моята съм я смятал и по двата метода излезе къмто 26мм. :beer


Потребителски аватар
bobigenchev
Мнения: 127
Регистриран на: Пет 25 юли 2008 17:47
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 1.8T AWT
Местоположение: София

Re: Плочка за 1.8 ABS 90 коня

Мнениеот bobigenchev » Пет 16 дек 2011 11:25


Ок, като за начало мисля да си поиграя малко с центровката та да видим какво ще се получи, а вече след това ще пробвам с плочка с по малък дифузьор.Какво предварение би ме посъветвал да задам на делкото.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта