Помощ за ел. инсталация на АГУ
- stelasss
- Мнения: 21
- Регистриран на: Вто 24 мар 2009 23:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Помощ за ел. инсталация на АГУ
Здравеите колеги, става въпрос за газифициране на ПасатB4 1,8МИ с код на моторетката ADZ .Изчетох доста голям процент от информацията написана във този така полезен форум относно поставянето на газова уредба на автомобилите с този двигател, с ваша помощ и мои познаня си монтирах газовата бутилка,испарител,клапан и плочка.Остана ми да свържа тоците по газовото а тоест;ключ газ-бензин,газовия клапан,реле за дюзата,реле за ресет на компа,бутилката е с евросонда за не я трябва ли отделно реле или къде трябва да се свърже.Ако може някои от разбиращите да опише стъпките по свързването на ел.инсталацията за обикновенна АГУ ,така инфото ще е събрано в една тема която ще бъде полезна сега за мен,и надяван се в бъдеще на много други съфорумци.Благодарности.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Помощ за ел. инсталация на АГУ
Първо почваме с ключа Там има 4 кабела които те интересуват
1. захранване - "+12в" (червен)
2. маса - черен
3. +12в за газовия клапан(син)
4. индукционен, който се намотава на високоволтовия кабел на бобината (кафяв)
Цветовете може да са различни в зависимост от модека на ключа, но обичайно са такива.
Свързват се както следва
1. Захранването се взема от черен кабел със синя лента от таблото с бушоните който е "+12в" при контакт. Задължително се слага предпазител
2. маса - където е най удобно, най лесно е пак от таблото с бушоните или някъде около него
3. се свързва към двата газови клапана, евросондата и релето на дюзата
4. намотава се на високоволтовия кабел на бобината.
Газовите клапани:
Обикновенно са три - един на изпарителя, един преди него и на евросондата. Свързват се както вече писах към ключа и съответно маса.
Релето за дюзата:
Обикновенно изглежда така
86 - "+12в" от ключа газ бензин (синия кабел)
85 - маса
30 и 87а - прекъсва се един от двата кабела на дюзата.
При ADZ това са двата средни кабела от буксата
Реле за ресет на компа
Изглежда като това за дюзата
86- "+12в" при контакт - черния кабел със синя лента към който вързахме ключа. Пак се свързва след предпазителя
85 - маса
30 и 87 - прекъсват кабела на 21-ви пин от управляващия модул
Тук е 87, а не 87а
Надявам се да съм помогнал. Ако има нещо питай
1. захранване - "+12в" (червен)
2. маса - черен
3. +12в за газовия клапан(син)
4. индукционен, който се намотава на високоволтовия кабел на бобината (кафяв)
Цветовете може да са различни в зависимост от модека на ключа, но обичайно са такива.
Свързват се както следва
1. Захранването се взема от черен кабел със синя лента от таблото с бушоните който е "+12в" при контакт. Задължително се слага предпазител
2. маса - където е най удобно, най лесно е пак от таблото с бушоните или някъде около него
3. се свързва към двата газови клапана, евросондата и релето на дюзата
4. намотава се на високоволтовия кабел на бобината.
Газовите клапани:
Обикновенно са три - един на изпарителя, един преди него и на евросондата. Свързват се както вече писах към ключа и съответно маса.
Релето за дюзата:
Обикновенно изглежда така
86 - "+12в" от ключа газ бензин (синия кабел)
85 - маса
30 и 87а - прекъсва се един от двата кабела на дюзата.
При ADZ това са двата средни кабела от буксата
Реле за ресет на компа
Изглежда като това за дюзата
86- "+12в" при контакт - черния кабел със синя лента към който вързахме ключа. Пак се свързва след предпазителя
85 - маса
30 и 87 - прекъсват кабела на 21-ви пин от управляващия модул
Тук е 87, а не 87а
Надявам се да съм помогнал. Ако има нещо питай
- stelasss
- Мнения: 21
- Регистриран на: Вто 24 мар 2009 23:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Помощ за ел. инсталация на АГУ
Winner25,хиляди благодарности,за бързият и невероятно детаилен отговор по въпросат ми ,по добър просто не може и да бъде,надявам се с указаната от теб помощ,утре да приключа и с тая част по монтажа и да подкарам Паско на газ,за сега нямам въпроси ,но утре ще видим какво съм разбрал и как ще се справя,ще пиша.Пак благодаря,поздрави Winner25
- vilden
- Мнения: 262
- Регистриран на: Сря 11 ное 2009 6:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
Re: Помощ за ел. инсталация на АГУ
Да не пускам нова тема- Има ли смисъл от ресет реле?
-
- Мнения: 1475
- Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Помощ за ел. инсталация на АГУ
Пробваш без реле,ако имаш проблеми тогава пробваш с него.
- vilden
- Мнения: 262
- Регистриран на: Сря 11 ное 2009 6:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
Re: Помощ за ел. инсталация на АГУ
Някакъв проблем за компа от постоянната загуба на захранване? Не се ли побърква от това?
-
- Мнения: 1475
- Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Помощ за ел. инсталация на АГУ
Лично според мен е по-добре с ключе да се рестартира само когато човек усети проблем.
- stelasss
- Мнения: 21
- Регистриран на: Вто 24 мар 2009 23:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Помощ за ел. инсталация на АГУ
Здравеи колега agent_kowalski,благодаря за включването ти по темата,така и не разбрах кое е по добре за безпроблемната работа на компа,ресет реле или ключе,както си казал ти,просто мненията на колеги са толкова много, че не знам кои начин да приложа,имам възможност да видя на едно Голфче3 мотор-ABS как е направено, поне го знам че работи добре на газ и на бензин и е с две релета,ще съобщя за развитието как съм го направил и как се държи двигателя за помощ и на други колеги с подобни въпроси,за сега лека вечер, благодаря agent_kowalski.
-
- Мнения: 1475
- Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Помощ за ел. инсталация на АГУ
Здравей,
честно да ти кажа тука не смея да ти дам категоричен савет.Не съм имал кола на vw с моно на газ.Карал съм такива служебни и на приятели и съм гледал как са били направени.Служебен пасат с абс съм карал на газ и по спомени нямаше нито релета нито нищо и не е имал проблеми.Затова казах първо сложи казта и виж как ще работи,а ако трябва може да се сложи после реле или копче или нещо друго.Дали е опасно за компютъта аз като човек интерсуващ се от електроника без да претендирам големи позная си мисля че не е най-хубавото да се рестартрира постоянно,но има клеги карат така от години без ядове,значи проблем не би трябвало да има.
За да натрупа много грешки и да се скапе работата на бензин много зависи от центровката на газ каква е.Има хора които явно олучват правилната смес и работата на бензин не им се разваля или поне не по-често от веднъж на няколко месеца.Много зависи и как е настроена колата.Все пак виж същата кола някъде как е направена и как работи.Да не те подведа без да искам.
честно да ти кажа тука не смея да ти дам категоричен савет.Не съм имал кола на vw с моно на газ.Карал съм такива служебни и на приятели и съм гледал как са били направени.Служебен пасат с абс съм карал на газ и по спомени нямаше нито релета нито нищо и не е имал проблеми.Затова казах първо сложи казта и виж как ще работи,а ако трябва може да се сложи после реле или копче или нещо друго.Дали е опасно за компютъта аз като човек интерсуващ се от електроника без да претендирам големи позная си мисля че не е най-хубавото да се рестартрира постоянно,но има клеги карат така от години без ядове,значи проблем не би трябвало да има.
За да натрупа много грешки и да се скапе работата на бензин много зависи от центровката на газ каква е.Има хора които явно олучват правилната смес и работата на бензин не им се разваля или поне не по-често от веднъж на няколко месеца.Много зависи и как е настроена колата.Все пак виж същата кола някъде как е направена и как работи.Да не те подведа без да искам.
- stelasss
- Мнения: 21
- Регистриран на: Вто 24 мар 2009 23:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Помощ за ел. инсталация на АГУ
Здравеите колеги, благодарение на нашият форум "VW", и наи вече на Winner25, днес и аз подкарах Пасатчето на газ,следвах описаната от него схема за свързване на ел,инсталацията на газовото,а тя е перфектна .Единствената промяна която направих е ,че взех + от буксата на високоволтовата бубина(кабела на които има + е черен на цвят), а маса от купето.Относно компа,не съм слагал нито ресет реле,нито ключе за рестарт,за сега колата си работи както на бензин така и на газ,никакви проблеми.Изключително се кефя че успях собственоръчно да си монтирам газовото,с ваша помощ разбира се, и наи вече с невероятно бързият и точен отговор, на Winner25 за което искам да му благодаря под формата на почерпка-стекче бира.Winner25 , моля на лично, за тел.и име за да ти изпратя почерпката-това е сериозно.Поздрави.
-
- Мнения: 1475
- Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Помощ за ел. инсталация на АГУ
Супер Много безаварийни километри
Re: Помощ за ел. инсталация на АГУ
stelasss написа:Здравеите колеги, благодарение на нашият форум "VW", и наи вече на Winner25, днес и аз подкарах Пасатчето на газ,следвах описаната от него схема за свързване на ел,инсталацията на газовото,а тя е перфектна .Единствената промяна която направих е ,че взех + от буксата на високоволтовата бубина(кабела на които има + е черен на цвят), а маса от купето.Относно компа,не съм слагал нито ресет реле,нито ключе за рестарт,за сега колата си работи както на бензин така и на газ,никакви проблеми.Изключително се кефя че успях собственоръчно да си монтирам газовото,с ваша помощ разбира се, и наи вече с невероятно бързият и точен отговор, на Winner25 за което искам да му благодаря под формата на почерпка-стекче бира.Winner25 , моля на лично, за тел.и име за да ти изпратя почерпката-това е сериозно.Поздрави.
Желателно е да вземеш плюса от друго място, защото в упътването за поставяне на автоматични превключватели изрично е упоменато да не се взима ток от там .
1 може да обърква сигнала на импулса;
2 може самият автоматичен превключвател да изгори;
Поздрави!
- stelasss
- Мнения: 21
- Регистриран на: Вто 24 мар 2009 23:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Помощ за ел. инсталация на АГУ
Здравеи колега,масата съм я закачил на една фабрична шпилка стърчаща от бомбето на амортисиора,за сега като че ли нямам проблеми с газовото,къде трябва да я закача според теб?
Поздрави
Поздрави
Re: Помощ за ел. инсталация на АГУ
stelasss написа:Здравеи колега,масата съм я закачил на една фабрична шпилка стърчаща от бомбето на амортисиора,за сега като че ли нямам проблеми с газовото,къде трябва да я закача според теб?
Поздрави
Колега, аз масата не съм я коментирал, тя е без значение, плюса вземи от другаде;
- stelasss
- Мнения: 21
- Регистриран на: Вто 24 мар 2009 23:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Помощ за ел. инсталация на АГУ
Опс ,верно че си коментирал плюса колега,прескочил сам редовете,ключат ми за превключване на газ-бензин е обикновен,и за сега се държи нормално.А плюсът взет от бубината ,само върху ключа за превключване ли има влияние,някакъв друг проблем възможно ли е да се появи? Поздрави
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Serto0 и 179 госта