Монтаж на ГИ на 1.8 20V AGN 125 к.с. - насоки и препоръки?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20256
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Монтаж на ГИ на 1.8 20V AGN 125 к.с. - насоки и препоръки?

Мнениеот Vlad777 » Пон 23 апр 2012 22:33


След 2 дни ще станат точно 6 години, откакто карам моето ауди А3 1.8, 20 клапана, 125 к.с. с код на мотора: AGN - идентичен с Голф 4.

Преди години не исках и да чуя за газ, но вече стана безсмислено скъпо да се кара само на бензин, пък и газовите инжекциони станаха по-евтини и достъпни и реших да премина на алтернативно гориво.

Преди време закупих бутилка на мястото на резервната гума втора употреба, а днес се сдобих и с нов комплект ГИ на BSM:

Компютър: CAR GAS (BSM)
Изпарител GAMA 01 с настройка на налягането (Пише и Bardolini на него)
Инжектори: VALTEK

Остава да си купя евросонда с нивомер за бутилката, зареждачка до капачката за бензин и тръба от бутилката до изпарителя.

Имам няколко въпроса относно монтажа, който смятам да извърша сам, с помощ за електрическата част:

1. Подходящи ли са компонентите за този двигател?

2. На колко мм e препоръчително да се разпробият дюзите? Дали са ми на 1.6 мм.

3. Колко мм ширина на тръбата ми трябва от бутилката до изпарителя? Още не съм я купил. 6 мм ще стигат ли, или да търся 8? Все пак 5 клапана на цилиндър?

4. Има ли значение каква е сондата (Бутилката ми е 2ра употреба на мястото на резервната гума - изхвърлих старата сонда и искам да купя нова) - има ли марки, които са препоръчителни и такива, които не са препоръчителни?

5.Ясно ми е, че дължината на маркучите от инжекторите (рейката) до мястото на впръскване (щутцерите) трябва да е максимално късо. Също и че щутцерите трябва да се монтират максимално близо до бензиновите инжектори. Самите щутцери в колекторите трябва ли да се монтират под определен ъгъл?

6. Къде е по-добре да се монтира изпарителя - зад двигателя (между двигателя и купето) или както колегата от тази тема (под калника)?

Също така приемам и препоръки относно монтажа и "тънкости", ако има такива :) Смятам да документирам и публикувам целият монтаж подробно тук във форума :)




Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20256
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Монтаж на ГИ на 1.8 20V AGN 125 к.с. - насоки и препоръки?

Мнениеот Vlad777 » Нед 29 апр 2012 10:25


Ето на какво попаднах в едно мнение на съфорумец, който има и сервиз за газови:
eurogas написа:... всяка една рейка се калибрира допълнително преди монтаж, всички тръби се продухват със сгъстен въздух преди да се монтират, колекторите се свалят или се дупчат на място но само под налягане, при настройка се минават задължително 8-10 километра с колата, понякога се минават и 30 километра докато се постигне нужния резултат, задължително на всяка кола се прави високоскоростен тест в магистрален режим от 120 км.в час...

Тези дни мисля да започвам с монтажа.


djoshi
Мнения: 64
Регистриран на: Сря 30 юни 2010 17:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: razgrad

Re: Монтаж на ГИ на 1.8 20V AGN 125 к.с. - насоки и препоръки?

Мнениеот djoshi » Нед 29 апр 2012 10:42


доколкото помня дюзите трябва да се пробият на 2.0 а за рейката имам някакви съмнения че на високите няма да успява да нахрани мотора ти като хората,колко ома е рейката 1.5 или 3 казват че 1.5 омовите са били малко по бързи от 3 омовите,като цяло ще стане но на високите обороти може да не и стига гориво,но зависи пак кой щети я настройва може и да успее да се храни в високите,тръба 6 ти е достатъчна колата не е толкова мощна за 8 тръба


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20256
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Монтаж на ГИ на 1.8 20V AGN 125 к.с. - насоки и препоръки?

Мнениеот Vlad777 » Пон 30 апр 2012 11:24


3 ома е рейката.

А каква е разликата в цената за тръба 8 и 6 мм?

И освен разликата в диаметъра на тръбата, каква е разликата в монтажа?


djoshi
Мнения: 64
Регистриран на: Сря 30 юни 2010 17:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: razgrad

Re: Монтаж на ГИ на 1.8 20V AGN 125 к.с. - насоки и препоръки?

Мнениеот djoshi » Пон 30 апр 2012 19:49


мисля че няма голяма разлика доло горе 2-3 лева е по скъпа 8цата,ама по трудно се прекарва самата тръба ще ти трябват преходници от 8 към 6мм една за бутилката и една за клапана,но пак ти казвам не се вкарвай в филм с таз 8ца няма смисъл от нея 6 ти е предостатъчна


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Монтаж на ГИ на 1.8 20V AGN 125 к.с. - насоки и препоръки?

Мнениеот Bai Sando » Пон 30 апр 2012 20:03


6 мм ти е напълно достатъчна.8мм се слага на коли над 150-160 коня.Дюзите се дупчат на 2мм.
Изпарителя чак под калника ми се вижда :? Има достатъчно място в коша.Дюзите наистина се пробиват максимално близко до бензиновите,но ъгълът не е от значение.Иначе съм правил монтажи на няколко аудита ,голфове и пасати с тези мотори и стават перфектно на газ :да:


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2856
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Монтаж на ГИ на 1.8 20V AGN 125 к.с. - насоки и препоръки?

Мнениеот Чудомир » Пон 30 апр 2012 21:15


5. За хубав/кадърен монтаж сваляне на колектори и разпробиване под ъгъл, така че посоката на пръскане на газ да е близка или идентична с пръскането на бензин

6. Трябва да си истински мазохист, за да си монтираш изпарителя собственоръчно под калника и да си причиниш нещо такова:
01.jpg

02.jpg


Обърни внимание дали има и как точно е препоръчителното разположение на изпарителя, който си взел.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20256
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Монтаж на ГИ на 1.8 20V AGN 125 к.с. - насоки и препоръки?

Мнениеот Vlad777 » Вто 01 май 2012 10:07


Изпрителят реших да е зад двигателя - между изходящите колектори и купето, където има достатъчно място, а и ще загрява по-бързо.

Свалих колекторите.

Реших мястото за монтаж на газовата рейка да е подобно до това на картинката но от другата страна на щеката за маслото - точно под горната част на колекторите - така пътят ще е доста по-къс (снимката е от нета):
8745751200_1305903583.jpg
AGN монтаж на газова рейка


Ето как изглежд и долната част на колекторите (преди двигателя - снимките пак са от нета и не са 100% точно като моите):
AGN.jpg
Колектори


Тук идва въпросът за дупченето - от горната страна на колекторите се вижда къде влизат бензиновите инжектори. От долната мисля да дупча и до колкото разбирам трябва да е по средата (зелените точки), но точно под единия "трумпет" минава една тръба и май няма да е точно в средата. Затова да попитам дали може да се продупчи където са жълтите точки и дали това ще е удачен вариант?

Другото е, че щутцерите няма да са на 90 градуса, спрямо колектора, а наклонени, за да пръскат навътре.


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2856
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Монтаж на ГИ на 1.8 20V AGN 125 к.с. - насоки и препоръки?

Мнениеот Чудомир » Вто 01 май 2012 10:19


Гледай да не монтираш инжекторите така, че да не можеш да махаш пластмасовия капак заради тях. За закрепване на рейката си помислил вече?
Дупченето според жълтите точки няма да е прлблем стига да сочат надолу заради посоката на впръскване и да не пикаят директно върху стената на колектора а малко преди нея
Обаче си мисля, че ще имаш проблем с маркучите и тяхното нахлузване там където аи пробил, защото дупките според жълтото са ти на чифт прилежащи една към друга. Защо ме биеш всички жълти така, че да са примерно всичките вляво от зелвните дупки, или всички отдясно?


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20256
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Монтаж на ГИ на 1.8 20V AGN 125 к.с. - насоки и препоръки?

Мнениеот Vlad777 » Вто 01 май 2012 22:14


Оказа се, че има как да се дупчи в средата от долната страна - днес ги продупчих:
01052012245.jpg


01052012249.jpg


Рейката се оказа, че няма как да е между щеката и мотора, затова ще е зад щеката както е на една от снимките по-горе. Дължината на маркучите ще бъде 19 см. По-малко просто няма как да е.


BG_POLICE
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Монтаж на ГИ на 1.8 20V AGN 125 к.с. - насоки и препоръки?

Мнениеот BG_POLICE » Сря 02 май 2012 22:15


Според мен дължината е прекалено голяма! Търси друг вариант. Този мотор е доста често газифициран, така, че може да намериш достатъчно инфо за да го направиш кадърно :да:


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20256
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Монтаж на ГИ на 1.8 20V AGN 125 к.с. - насоки и препоръки?

Мнениеот Vlad777 » Чет 03 май 2012 7:48


Честно казано търсих доста инфо и това е най-удачния вариант. Пробвах и на 2 други места, но там прсто не се получава кой знае колко по-късо, а маркучите доста се усукват. Така поне ще седят прави.

Дължината до 20 см до колкото разбрах не е проблем. Единствения начин да е по-къса е с 2 отделни рейки за по 2 инжектора, които да се монтират по-близо до съответните колектори, но за съжаление не разполагам с такива.

Засега ще го направя така и ако има проблем, тогава ще го мисля как да взема 2 отделни рейки с по 2 инжектора.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Монтаж на ГИ на 1.8 20V AGN 125 к.с. - насоки и препоръки?

Мнениеот muns61 » Чет 03 май 2012 7:52


Добър вариант е единични инжектори, монтирани директно на колектора:
http://www.fobosgas.com/productv/215/in ... plekt.html


djoshi
Мнения: 64
Регистриран на: Сря 30 юни 2010 17:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: razgrad

Re: Монтаж на ГИ на 1.8 20V AGN 125 к.с. - насоки и препоръки?

Мнениеот djoshi » Чет 03 май 2012 19:22


Vlad777 написа:Честно казано търсих доста инфо и това е най-удачния вариант. Пробвах и на 2 други места, но там прсто не се получава кой знае колко по-късо, а маркучите доста се усукват. Така поне ще седят прави.

Дължината до 20 см до колкото разбрах не е проблем. Единствения начин да е по-къса е с 2 отделни рейки за по 2 инжектора, които да се монтират по-близо до съответните колектори, но за съжаление не разполагам с такива.

Засега ще го направя така и ако има проблем, тогава ще го мисля как да взема 2 отделни рейки с по 2 инжектора.



Няма да е проблем дължината и според мен,фатално е когата надхварлят 25 см тогава се получава едно много гадно клатене на обороти на празен ход.Другия вариант е да разделиш рейката на 2 малко е игарчка ама става


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Монтаж на ГИ на 1.8 20V AGN 125 к.с. - насоки и препоръки?

Мнениеот Bai Sando » Чет 03 май 2012 22:01


20 см. няма да е проблем.Ако ти се занимава по нататък можеш да го направиш с 2 двойки,но според мен няма смисъл.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта